Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 377579 times)

Online New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1496
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Очевидно са почнали да наемат креативни хора които да измислят промоции и тем подобни.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 542
    • View Profile
Днес ми се наложи в рамките на 2-3мин. да влезна два пъти в една и съща станция, като вторият път не ме пусна. Светна червено и изписа, че е необходимо плащане. С месечна карта съм и се случва за първи път. Трябваше да се провирам през турникетите и се почувствах доста неловко.

Отделно от това, ако някой знае да питам от другата година след въвеждане на новите билети ще бъдат ли премахнати най-накрая тея перфоратори?

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1147
    • View Profile
Днес ми се наложи в рамките на 2-3мин. да влезна два пъти в една и съща станция, като вторият път не ме пусна. Светна червено и изписа, че е необходимо плащане. С месечна карта съм и се случва за първи път. Трябваше да се провирам през турникетите и се почувствах доста неловко.

Отделно от това, ако някой знае да питам от другата година след въвеждане на новите билети ще бъдат ли премахнати най-накрая тея перфоратори?
Трябва да има 5 минути разлика при чекирането. Това е с цел да не си подават пътниците 1 карта.
« Last Edit: 19.10.2022, 23:19:25 by CNN »

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3153
    • View Profile
Аз пък в петък имах работа насам натам, и в такива случаи обикновено си ползвам дебитната карта за цял ден, само че греда. В пиковите часове сутринта не успях да се валидирам с картата нито в метрото, нито в наземния гт. Чак следобед, вече в извънпиков час проблема беше изчезнал  :neznam: :crazy:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 771
    • View Profile
    • Email
Въпреки че предполагам какъв ще е отговора, ще си задам въпроса:

В случай че тикет системата не сработи, картодържателят остане без билет, при проверка от контролата кой ще бъде виновен?
Как се доказва вината на счупена система за таксуване?

Има ли прецеденти с такива стуации вече?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email
Пише ти се акт и после оспорваш по съдебен път. Не е лошо да си запазиш доказателства за пред съда че системата не е работила и да имаш поне двама надеждни свидетели.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6905
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Въпреки че предполагам какъв ще е отговора, ще си задам въпроса:

В случай че тикет системата не сработи, картодържателят остане без билет, при проверка от контролата кой ще бъде виновен?
Как се доказва вината на счупена система за таксуване?

Има ли прецеденти с такива стуации вече?
Не. Системата има самодиагностика и изпраща към оператора й информация за потенциални проблеми, които се проверяват в последствие чрез камерите. Има случаи на индивидуално неработещи валидатори, за което се изписва съответната инфромация на самия валидатор, за да се пренасочи пътника към друг. Ако по някаква причина отпадне тикет системата в дадено превозно средство, то трябва да се подмени от транспортния оператор.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3844
    • View Profile
Тролейбус 2801 на линия 7 тази вечер с неработещи валидатори. Благодарим, че беше по разписание.
------------------------

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2199
    • View Profile
По линия 280 (може да има и други) водачите от днес продават билети през тикет системата, вероятно тестово, за да видят дали всичко е готово и окей

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email
По линия 280 (може да има и други) водачите от днес продават билети през тикет системата, вероятно тестово, за да видят дали всичко е готово и окей

Как изглеждат билетите от тикет системата?

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 699
    • View Profile
    • Email
По линия 280 (може да има и други) водачите от днес продават билети през тикет системата, вероятно тестово, за да видят дали всичко е готово и окей

Как изглеждат билетите от тикет системата?

Най-обикновени касови бележки.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email
Грозотия. Даже логото на ЦГМ не са си направили труда да сложат.  :(

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16716
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И хартията не е от “по-екологичната” рециклирана, или там каквато е….  :P Редовно тук във форума се обяснява, че детайлите грам не са важни… А повечето вътре “в системата” вероятно даже не се и сещат, че може да има и детайли…

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10343
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А всъщност билет закупен от водача няма ли да важи 30 минути за прекачване, че виждам един час валидност, но пък от друга страна пише еднократен. Нещо не ми се връзва.

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2199
    • View Profile
А всъщност билет закупен от водача няма ли да важи 30 минути за прекачване, че виждам един час валидност, но пък от друга страна пише еднократен. Нещо не ми се връзва.
За момента е еднократен и този 1 час е по-скоро формалност, тъй като е само тестово и не навсякъде. По мои спомени билетът за време влизаше от нова година.

Online 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2332
  • 506
    • View Profile
    • Email
И в двата 280, в които се возих вчера, даваха от старите билети. Явно не е във всички..

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16716
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И в двата 280, в които се возих вчера, даваха от старите билети. Явно не е във всички..
А и за водачите си е по-добре да прибират процента от продажбата. Макар че това може да се запази, като се отчитат продадените по време на смяната билети от съответния водач.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email

Цената на билетчето остава 1.60 лв., уверява Фандъкова


https://news.bg/regions/tsenata-na-biletcheto-ostava-1-60-lv-uveryava-fandakova.html

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4891
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Тя уверяваше разни неща и за трамвай 6.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2095
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Имам въпрос за новите два вида "дневна" карта, наследници на хартиената такава на цена 4 лв. Едната е 72-часова, а другата - 24-часова. Ако някой гост на София пристигне по работа или с цел туризъм, Ultralight задължително ли ще му е необходим? Има ли възможност за плащане чрез SMS, например, както е за синята зона? Питам, защото това с тази хартия с чип ми се струва усложнение, вместо улеснение. :neznam: Първо трябва да си купя едно нещо, после това нещо да го "заредя" и накрая да го валидирам, или поне аз така разбрах. Щеше да е по-лесно да пусна SMS, или пък ако плащам с банкова карта през телефонно приложение, то да ми се връща някакъв едномерен или двумерен (QR-код) баркод, който после само да показвам пред валидатора. Според мен, точно тези дневни карти можеше да ги запазят. Така и така трябва да поддържат служители да раздават тези Ultralight... считам, че тази галимация можеше да бъде спестена на пътниците.
Новата цена от 6 лв. пропуснах да я изкоментирам, но тя и не е нищо особено предвид възможностите, които ти дава. Само с 4 пътувания ще се "избива". Старата цена и без друго ми се виждаше малко ниска, предвид броя линии и обхвата на маршрутната мрежа.
« Last Edit: 19.12.2022, 22:30:46 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!