Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - wiNt

Pages: [1] 2 3 ... 82
1
Поръчки са пуснати отдавна (макар и не всички май?) и тогава се чудихме от къде ще дойдат пари. По част от тях, както отбелязаха отгоре, има даже избрани изпълнители. Ако не се проточат някакви обжалвания, като нищо първите да почнат да пристигат след 1 година.

2
Сега виждам дискусията отгоре, да внеса малко яснота от личен опит. Преди време често се налагаше да паркирам в зелена зона (Лозенец) за дълго през деня, когато има зона. На въпросната улица имаше гараж, който беше на познат. Тогава ме светнаха на "страшна далавера". Паркираш пред гаража (стига да знаеш че познатия няма да влиза или излиза) и даже не си плащаш зоната. ЦГМ разглеждали това като че собственика си е спрял пред гаража и нито вдигат, нито глобяват, ако някой не се обади да се оплаче. Потвърждавам, че нито 1 глоба не съм имал. Въпросното едва ли е регламентирано писмено някъде, но явно така са инструктирани господата, които обикалят с жилетките и проверяват.

TLDR: с въвеждането на зоната, при достатъчна наглост от съседите, може и по-зле да стане с гаражите. :rolleyes:

3
Вероятно вече е обсъждано някъде, но каква е причината тези паркинги да пустеят с години? При изградена конструкция, остава само да се сложат лампи и вероятно по-фина настилка с маркировка. Първото ми се струва да е в пъти по-скъпо от другото, тоест каква е причината да са зарязани? Този на стадиона също тръгна години по-късно.

4
При положение, че този булевард се проектира от кажи речи 50 години, можеше да се измислят някакви елементарни неща като споделено трасе за трамваи и автобуси и/или уширения преди кръстовищата за завой наляво. Когато нямаш нито едно от двете се получава безумната ситуация, в която от 3 ленти само 1 е за направо.

Място за перони няма и ще трябва да се преправя. Маркировката е недомислена - примерно след кръстовището на зоопарка, където 2 ленти стават 3, но дясната забива в бус лентата, вместо да се изнасят и двете наляво. Самата бус лента е ненужна при текущата натовареност на булеварда и минаващата по нея 1 линия на половин час, а и незаконна по текущите наредби.
Никой в общината явно няма капацитет да "проектира" зелени вълни, и същата е изнесена в нова поръчка, която също е някъде из архивите на АОП. И т.н., и т.н. и т.н.

Така се получава булевард ужким градски ринг, който има реалната способност да обслужва локалния трафик и нищо повече, защото за ринг е твърде бавен, когато спираш през 100 метра на светофар.

5
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 08.09.2025, 13:41:38 »
Вчера имах щастието да се кача на Инекон след като последно съм се качвал, когато още бяха по ТМ5. Вероятно за някой, който ги ползва всеки ден няма да е новост, но аз бях изненадан колко зле е салона. Около стъклата и колонките навсякъде боята беше надигната от ръжди. Седалките бяха с n на брой различни тапицерии, всичките толкова мръсни че да те е гнус да седнеш. Въобще целия салон създаваше вид, че не е мит никога, плоскостите под и над стъклата, пода, седалките всичко е придобило един и същ жълтеникав цвят на никога немито. Кабината беше цялата в следи от лепени и след това кофти разлепени хартиени брошури. Като за 15 годишен трамвай, тоест на фона на софийския състав, един от новите, е изумително как може нещата да са оставени на такъв самотек. :crazy:

6
Поръчката е спечелена от обединение от 4 фирми, сред които Обонато и въпросната Пауър Смарт. Каква е връзката на Обонато с Трейс? Разрових се в търговския регистър, ако има такава връзка не е очевидна.

От общата сума 51 млн. лв. в подадената оферта малко над 1 млн. лв. са заложени за проектиране, тъй като поръчката е "инженеринг". В бюджета за тази година на СО са заложени 1 млн. лв. за "Копенхаген", така че съдейки по това, има реална възможност да тръгне строителство догодина.

7
Тези 70 метанови дори да се намери финансиране (струва ми се, че нарочно са пуснати заедно в тази поръчка, за да замажат една работа, тъй като има разнопосочни мнения в отделните групи) няма да заменят МТК, които тепърва ще си вкарват още 10 автобуса втора ръка, за да поемат повече работа.

Точно тук идва чуденката. Директно цитирам от документацията на поръчката по-горе:
Quote
...

Предметът на обособените позиции, включени в поръчката е определен, както следва:
-   По обособена позиция № 1 „Доставка на 70 броя 12 метрови нови нископодови климатизирани метанови автобуси“ - съгласно Приложение № 2 „Проекти за обновяване на подвижния състав и развитие на инфраструктурата на „Столичен автотранспорт“ ЕАД София за периода 2024 – 2030 г.“ към Решение № 272 от 27.06.2024 г. на Столичен общински съвет (СОС), с  което е СОС дава съгласие на „Столичен автотранспорт“ ЕАД да подготви необходимата документация и предприеме необходимите стъпки за реализиране на проекти за обновяване на подвижния състав и развитие на инфраструктурата на „Столичен автотранспорт“ ЕАД за периода от 2024-2030 г. в обем и срокове съгласно Приложение № 2, представляващо неразделна част от решението на СОС. Съгласно т. 1 от Приложение 2, е посочена поръчка с предмет „Доставка на 70 броя 12 метрови нови нископодови климатизирани метанови автобуси за поемане обслужването на линии от частен превозвач“, с прогнозна стойност до 42 000 000 лева без ДДС. Определените с решението на СОС параметри са задължителни за „Столичен автотранспорт“ ЕАА, поради което процедурата се обявява съгласно същото.

...

8
Това с европарите не е изцяло така. Втората доставка от 60 МАН, както и Ютонгите (за Просититата не си спомням, но май също) са си с наши пари, на лизинг.

Като се вземе предвид, че преди 5 години изхвърлихме напълно годни (макар и увехтяли) 100на бройки Конекто ЛФ, както и че 70-те нови от тази поръчка са описани като заместител на БМЦ-тата на МТК, които също са значително по-нови, и човек започва да се чуди някой въобще влага ли мисъл в СО. На този етап (ре)концесионирането на някакво количество линии изглежда като най-лесното решение на проблема с ПС.

9
При прочит на изискванията става ясно, че "старите" 12 и 18 метрови могат да са дизел или CNG, всичките с фабричен климатик. Също така финансиране за "новите" 12 метрови няма.
Открояват се интересни разлики обаче: късите се търсят да са минимум 2007г. и на максимум 1,1 млн. км., докато дългите се търсят от 2006 и на максимум 750 хил. км. Мирише на нагласена история. Най-кофти е, че изискване да са една марка аз лично не намирам - т.е. хипотетично от 25 автобуса могат да дойдат какви ли не различни модели.

10
Все пак изпълнител е Трейс. Специално НДК (на М3) изби влага и течове още преди да я отворят за пътници.

11
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 19.07.2025, 12:31:27 »
В приетия вече бюджет на София има заделени 5.6 млн лв за "18 МЕТРОВИ АВТОБУСИ С МИНИМАЛЕН ЕКОЛОГИЧЕН СТАНДАРТ ЕВРО V-25бр.  /РЕШ.274/2024 г./". Идеята вероятно е точно да отпаднат най-калпавите Конекто Г и SG 262.

12
Въпросния сив цвят е част от т.нар. нов стандарт за градска среда (или нещо такова) на София. Вкуса е субективно нещо, на мен лично цвета като цвят ми харесва. Стълбовете от 5-10 години се сетихме да ги поръчваме поцинковани отдолу, така че проблем с ръждата не би трябвало да има. Чисто визуално като ги надерат изглежда кофти.

Иначе казано в едно изречение:
Трейс си е Трейс.

13
Вероятно далеч не само на мен ми прави впечатление, че черно-жълтите стълбове, които започнаха да се слагат масово с навлизането на „умните“ светофари към днешна дата са потънали в ръжда и изглеждат потресаващо.
Те голяма част от тях си ги сложиха ръждиви, което беше по-големия абсурд. Причината е проста - не са поцинковани под боята. Най-критичните ги мацат с боя наново.

14
Крайно странна ситуация. Ако откаже "педала", ръчната не работи ли? Не е редно да съдим без да знаем цялата информация, но дори да са отказали спирачките, се вижда че автобуса кара с доста сериозна скорост, а в 6 сутринта не можем да говорим за закъснение.

15
Електробуси / Re: Електроавтобуси
« on: 26.05.2025, 13:16:02 »
Горното е абсолютно вярно, бях миналата година и бях също толкова изумен колко тихо е в градове с население 3-4 пъти България. Прогреса е зашеметяващ.
Но не е "само у нас". Електрическите возила са поле, в което Китай дръпна много сериозно и то преди много години. Европа като цяло е много назад в това отношение и това влече със себе си цял куп проблеми.

16
Дочух, че предстои подмяна на едноседалковия лифт Малина - Студенец с четириседалков. Тази зима се очаква доставката на компонентите за новия лифт и строителството ще бъде лятото на 2026 г.

Винаги съм мислел, че държат този лифт, освен всичко друго, и с атракционна цел - няма друг такъв останал по другите курорти. Странно решение. Наистина Смолянските езера е по-наложително.

17
В случая с първите 60 Ютонг-и не беше ли проблема, че смятахме, че стандартно ще дойдат с пълноразмерни табели и без тонирани стъкла, пък те ни дойдоха с „китайски пакет“?
Не точно. Поръчката беше с куцо написани параметри. В нея пишеше стъклата да са "тонирани" - и дойдоха тонирани, така както го е разбрал китаеца. Пишеше да има табла и има табла.

Поради тези очевидни издънки промениха изискванията - описаха колко минимум символа трябва да се изписват, описаха страничната табела "да не пречи на видимостта на пътниците" и стъклата да са "тонирани, но не затъмнени". По тези изисквания дойдоха газовите китайци. Това с разменените челни стъкла, както имаше навремето 2 каратски с разменени капаци на покрива - единия оранжев, другия бял, е резултат от чиста и проста посредственост.

18
Ако 150 хил. за една зарядна ел. станция ви се виждат много, то тези за водород ще ви се видят космически. Там числата са поне 7 цифрени. Същите страдат и от същите проблеми като с батериите - с времето деградира количеството, което може да се 'зареди'. Да не говорим с тези стотици барове налягане какво става при евентуален силен удар, макар че за момента такива случаи май няма. Самия водород също е много скъп за производство.

19
Това с "богатия" град е като цяло глупост, тъй като бюджетирането на общините в България е централизирано. От 2 млрд. лева бюджет на София, по-голямата част отиват за издръжка на училища, болници, ГТ и т.н. От останалите голяма част се прехвърлят от предишна година, заради неизпълнение на проектите от капиталовата програма и така стават тези колосални цифри. Реалността е малко по-друга.

Иначе БДЖ получи едни стотици милиони да си купи влакове по разни програми и успя да си купи едно голямо нищо.

20
Аз лично много харесвам тези автобуси, но е факт, че едвам се качват на Цариградско от Дружба - повозете се на 88 или 204 и ще видите. Днес уцелих 3146, през цялото возене се чуваше само бученето на печката при трета врата, но цялостно и моите впечатления са, че в повечето случаи са винаги топли.
Там и с колата се качвам едвам, и причината е в състоянието на пътната настилка, а не в мощността.
Приликите с Хюлиез могат да са само плод на развинтено въображение.

Pages: [1] 2 3 ... 82