Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 776
1
Изтрити теми / Re: Re: Космонавтика
« on: 15.04.2025, 11:57:05 »
Разбира се че имат общо с космонавтиката.

Не мисля, че имат нещо общо с темата - все едно в темата за телевизия да се слагат снимки на алеите със звезди, посветени на разни знаменитости в Холивуд или Кан (или бюста на Аня Пенчева). Големите и излишно много снимки затрудняват скролирането и ще бъдат изтрити.

2
Разни / Re: Космонавтика
« on: 14.04.2025, 14:35:11 »
На 24 април се навършва годишнина от уникалното приземяване на Владимир Комаров със скорост над 50 m/s - парашутите не се отварят заради нарушение на технологията при производството им.
Не е редно да се иронизира трагичен инцидент. И двете суперсили имат катастрофи, с които не се гордеят, меко казано. А колко катастрофи на СССР не са стигнали до публичност е трудно да се установи. Катастрофите на совалките с по 7 жертви също бяха причинени от наглед дребни неща. Историята на космонавтиката, както и на авиацията, се пише с цената на жертви, уви.
Добре, че нашият космонавт Какалов извади късмет.

3
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 14.04.2025, 11:18:00 »
Здравейте, напоследък започнах да правя схеми на трамвайната мрежа с това чудесно сайтче: https://tennessine.co.uk/metro/ . Приложената карта е от 08.09.1987 - денят преди откриването на ТМ 20. Имената на спирките взех от диаграмата, разположена в трамвайните мотриси през 1981 г. ( https://trinmo.org/public-transport/maps/64 ). Останаха ми обаче няколко неясноти:
- На картата на София от 1987 ( https://trinmo.org/public-transport/maps/80 ) е обозначена спирка между Триъгълника и Халите в Надежда, при ул. "Хан Кубрат", която липсва на диаграмата. Съществувала ли е наистина спирка там и ако да, как се е казвала?
- Как се е казвала трамвайната спирка при метростанция "Овча купел" по времето между закриването на обръщалото там през 1985 г. и построяването на бул. "Президент Линкълн"?
- Спирката при пл. "Христо Ясенов" така ли се е казвала, или е била кръстена на хотел "Хемус"?
- По трасето между Орлов мост и Румънското посолство на същата карта от 1987 са посочени две спирки (Стъклената спирка и една до 12-о СУ), а на диаграмата от 1981 - само Стъклената спирка. Същият въпрос като по-горе - имало ли е изобщо такава спирка и как се е казвала?
- Още един въпрос, не пряко свързан с тази схема - горе-долу кога през 1988 г. ТМ 1 е удължен до СТЗ, а 13 заема мястото му до София - Север? Не можах да открия никакви статии от вестници или други източници.
Ще съм ви много благодарен за помощта!
1. Между Светослав Тертер и Ситняково нямаше междинна спирка. Някога може да е имало, но през 80-е - не. Там беше скоростна отсечка за София 70 за наваксване на закъснения.
2. По 14/19 след Онкологията има още една спирка. ВМЕИ (пресечка Трайко Станоев), ВХТИ (Фантастико), ВЛТИ (пресечка Осми декември) и Дървеница (обръщало-последна).
3. Спирката на старото колело на ТМ4 (питанката) се казваше Овча купел, а тази на ЦБ3 - Автогара Овча купел.

4
Понякога износеният номер е предимство. Номерът на Сеата ми беше C 1931 HH. Единиците се бяха поизтрили. И като така, в Париж на чистачката намерих честитка за неправилно паркиране на ...  CI 931 HH.

5
Като се направи една грешка при именуването,  нормално е тя да се удвои и утрои. След като има метростанция Стадион Георги Аспарухов,  нормално е феновете на ЦСКА да не приемат този дисбаланс,  макар че бившият комплекс Червено знаме е далеч от някогашната си слава.
Просто метростанцията по Владимир Вазов трябва да е Герена (нещо, което се асоциира с ПФК Левски 1914, но е име на квартал, както са Анфийлд и Олд Трафорд). Или пък Стефан Караджа, както се казваше източната част на Хаджи Димитър.

6
Не съм сигурен, че пътуване с ICE от Хамбург до Берлин или Франкфурт плюс полет до Солун е по-бързо от директен полет от Хамбург до София.
Е, ако искаш да се поразходиш в Солун и да видиш метрото - друг въпрос. Вместо директният автобус 1Х от летището до гарата вземаш 2Х до метрото и после метро до гарата

7
След това ми е нужен полет до Солун, а от Хамбург намерих само един, скъп и късно вечерта - целта е да кацна и да хвана автобус за село (за Сандански). Намерих удобен през Франкфурт. Само да не вземат пилоти, диспечери и гърци да правят стачки за нещо си, та отпуската ще ми отиде по дяволите, а не съм ползвал две години...
Бях решил повече да не летя през това бардак летище Франкфурт, но нямам избор....поне ще разгледам и Франкфурт.
Сега виждам, че Wizz лети от Хамбург до София - или ти не искаш да се унижаваш в София.
От Берлин има Райън и до София, и до Солун. И е по-близо до Хамбург отколкото Франкфурт

8
Едва ли ще оставят трамваите толкова месеци да не могат да се приберат до депо.
Ще оставят къси Татри, за да могат да се товарят при аварии. Трамваи са стоели с месеци по Шипченски проход, Кракра.

Сроковете никак не са малки. Работите са колкото на Опълченска, а участъкът е доста по-дълъг. Предполагам, че 10ТМ ще се движи от Западен парк до Вардар по новия участък, после по Тодор Александров до К.Величков и Стамболийски до Възраждане.

9
Би трябвало за няколко дни да изпълнят триъгълника до бившия вагон-ресторант (Лидл) и после 8 да върви от Люлин до Западен парк, а от Западен парк до центъра или до К.Величков да върви сериозен заместващ автобус. Къде ще върти, остава да гадаем.

10
8 в момента не е закрита.
Не е. Първият етап е след отклонението за Люлин.

12
Идеята е голямото затваряне да е през летния сезон, когато натоварването е по-малко. А дали ще сколасат до 15 септември  - може би,  може би...

13
Да, но доста са ги разредили автобусите.
Тъкмо се чудех дали няма грешка - 61 е на 45 минути!

14
Това показва несъстоятелността на тезата на "зелените ", че старите лифтове може да се съживят с козметики - нови детайли производство на бай Пешо стругаря, малко боичка и ... воала !

Светкавично са изхвърчали глави. Явно има човешка грешка, но технологията на съвременните лифтове изключва вероятността такава грешка да се превърне в животозастрашаващ инцидент.

15
След бетоновите пътища в началото идва времето на паветата. Просто човешкият труд (бригадирски, затворнически, трудовашки) е бил по-евтин от асфалта. Пътят от Русе до Гурково беше изцяло на павета, сума планински пътища, пътища до язовири, градски улици.

16
Разни / Re: Космонавтика
« on: 30.03.2025, 18:00:06 »
Нека отбележим завръщането на двамата космически пътешественици, оказали се, без да искат, в челните места по дълъг престой в Космоса. При всички случаи - номер 1 в категория над 60 години.

Ако всичко по възстановяването им е наред, това отваря по-големи възрастови граници при подбора на астронавти/космонавти.

18
Това трасе не беше ли за затваряне от другата седмица?
От другата седмица - Стамболийски. Мария Луиза  - догодина,  доамина.

От втората снимка се вижда, че трамваят има минимални щети от контакта със стълба. Отнесъл го е  все едно е картонен.

19
От тази снимка най-добре се вижда следата на последната талига

20
Номерът е СА 2343

Pages: [1] 2 3 ... 776