Author Topic: Доставка на 40 нови 18м. тролейбуси с батерия.  (Read 2254 times)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5093
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Даже не мога да разбера за какво се вдига тази врява. И да не са автоматични токоснемателите, не е голяма драма шофьорът два пъти на курс да слезе да откачи/закачи прътите. Даже е полезно за здравето да се вкара малко движение в постоянното седене.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9254
    • View Profile
За 310 едно откачане и закачане на курс на Царица Йоанна не е проблем, но по 78 ще се наложат  общо 5-6 откачания и закачания - в посока Централна гара ще ползва контактна мрежа от Кюмюрджиев до Лъвов мост с едно закачане и откачане , в обратна посока ще се наложи закачане на Сливница след Ботев, откачане и закачане на левия завой от Левски към Дондуков и финално откачане преди Поп Груйо. За линии като 204 и 604 с още по-малко покритие на маршрута от контактна мрежа нещата ще са още по-зле.  :rolleyes:

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 479
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Няма време, бе човек! Да не говорим за риска - цял тролей не виждат, какво остава за някакъв си шофьор!?
Опаа, @ V.Рeachev, ме изпревари.
« Last Edit: 28.03.2025, 17:12:09 by madbatt »
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
За 310 едно откачане и закачане на курс на Царица Йоанна не е проблем, но по 78 ще се наложат  общо 5-6 откачания и закачания - в посока Централна гара ще ползва контактна мрежа от Кюмюрджиев до Лъвов мост с едно закачане и откачане , в обратна посока ще се наложи закачане на Сливница след Ботев, откачане и закачане на левия завой от Левски към Дондуков и финално откачане преди Поп Груйо. За линии като 204 и 604 с още по-малко покритие на маршрута от контактна мрежа нещата ще са още по-зле.  :rolleyes:

Не са необходими толкова много постоянни откачания и закачания, в Солинген например за 18 км пробег се зарежда по протежение на 4,2 километра.

https://kiepe-group.com/loesungen/solingen

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9254
    • View Profile
За 310 се налага само едно откачане и закачане в посока на Царица Йоанна, рискът и неудобството за водачите са минимални.  :rolleyes:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9254
    • View Profile
Само от Поп Груйо до последната спирка на 78 е около 7 km и няма как да стане без зареждане по-голямата част от маршрута - ще се наложи да се ползва контактната мрежа по Сливница, Левски, Дондуков и Вл. Вазов. Включването след левия завой от Левски към Дондуков може да става на трамвайната спирка. :rolleyes:

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4601
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
откачане и закачане на левия завой от Левски към Дондуков
Това е абсурдно. Просто трябва да се направи мрежа за ляв завой. По Мария Луиза и Ботев също е разумно да се изгради мрежа. В по-голямата част могат да се ползват стълбовете и гъвкавите напречници на трамвайната мрежа, само два проводника трябва да се изтеглят. Това, че тролейбусите ще имат батерия, не значи да не строим и метър КМ.
« Last Edit: 28.03.2025, 19:46:33 by Sofia »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
откачане и закачане на левия завой от Левски към Дондуков
Това е абсурдно. Просто трябва да се направи мрежа за ляв завой. По Мария Луиза и Ботев също е разумно да се изгради мрежа. В по-голямата част могат да се ползват стълбовете и гъвкавите напречници на трамвайната мрежа, само два проводника трябва да се изтеглят. Това, че тролейбусите ще имат батерия, не значи да не строим и метър КМ.

Тъй като отново апелираш за нова мрежа, къде са парите за такава? Аз не виждам да се гласува някакво увеличение на бюджета на СЕ за строеж на нови мрежи след като ще им се поръчват нови тролеи. Ясно че можем да окачваме и по старите стълбове, докато един ден се срутят, но няма ли да е по-добре след като купуваме нови тролеи за 70 милиона да отпуснем и 70 милиона отгоре за нова мрежа за тях? Така няма ли да е по-малко абсурдно?

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
, но няма ли да е по-добре след като купуваме нови тролеи за 70 милиона да отпуснем и 70 милиона отгоре за нова мрежа за тях? Така няма ли да е по-малко абсурдно?
То ще е по-добре, но имаме ли ги тия близо 140 милиона че да си ги делим така 70 на 70

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
, но няма ли да е по-добре след като купуваме нови тролеи за 70 милиона да отпуснем и 70 милиона отгоре за нова мрежа за тях? Така няма ли да е по-малко абсурдно?
То ще е по-добре, но имаме ли ги тия близо 140 милиона че да си ги делим така 70 на 70

Ние и 70-те милиона за тролейбусите ги нямаме, поръчката пак е пусната по чл. 114 от ЗОП без осигурено финансиране, както и предните поръчки за трамваи и мотриси за метрото които се провалиха.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
Ние и 70-те милиона за тролейбусите ги нямаме, поръчката пак е пусната по чл. 114 от ЗОП без осигурено финансиране, както и предните поръчки за трамваи и мотриси за метрото които се провалиха.
Е в тази логика може да се запланува и по-голям бюджет.  A каква е идеята за финансиране. Защото това не са 2-3 хиляди

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4601
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Тъй като отново апелираш за нова мрежа, къде са парите за такава? Аз не виждам да се гласува някакво увеличение на бюджета на СЕ за строеж на нови мрежи след като ще им се поръчват нови тролеи.
80 метра мрежа за ляв завой СЕ могат да изпълнят и със собствени средства. За по-дълги участъци трябва да има някаква проектна готовност преди да се гласува целево финансиране за изграждене. Така че зависи от СЕ да се задействат и от отговорните фактори в общината да ги мотивират.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
Тъй като отново апелираш за нова мрежа, къде са парите за такава? Аз не виждам да се гласува някакво увеличение на бюджета на СЕ за строеж на нови мрежи след като ще им се поръчват нови тролеи.
80 метра мрежа за ляв завой СЕ могат да изпълнят и със собствени средства. За по-дълги участъци трябва да има някаква проектна готовност преди да се гласува целево финансиране за изграждене. Така че зависи от СЕ да се задействат и от отговорните фактори в общината да ги мотивират.

И за участъци по-малки от 80 метра СЕ са давали отрицателно становище да се изгражда мрежа и са продължавали да го карат с откачане и закачане, ти искаш 80 метра да изградят без да им се отпуска целево финансиране. На брашното евтини, на триците скъпи, явно това е положението, така никога няма да се вдигне рейтинга на градския транспорт, колкото и нови тролейбуса да се купят.
в тази логика може да се запланува и по-голям бюджет.  A каква е идеята за финансиране. Защото това не са 2-3 хиляди

Каква е идеята трябва да питаш вносителите на тези поръчки, не изглежда до тук идеята да е да се купуват нови возила, явно идеята е някаква друга, правят се финтове с някаква скрита стратегическа цел, която ние простосмъртните пътници не можем да проумеем. Но ако продължават в този дух може накрая съвсем да спрат да се явяват кандидати.
« Last Edit: 29.03.2025, 09:42:24 by fafan »