Author Topic: МВМ 81-740.2/741.2 и 81-740.2Б/741.2Б (Русич/новите влакове)  (Read 568177 times)

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
  • В единението е силата
    • View Profile
Вчера едни чужденци разбраха по трудния начин, че нашите съветски влакове нямат блокировки и защита от притискане на пътници и багаж. Дори едър мъжки крак не успя да накара вратата да спре да се затваря.

Първо 81-740.2/2Б, 81-741-2/2Б не са съветски, а руски и второ, когато чуеш съобщението за затваряне на вратите или видиш, че вратите се затварят не търчиш с всички сили към вратите, а чакаш следващия влак - тичането по перона на станциите е забранено. Както добре знаем повечето тук са машинисти с дълъг стаж и много добре знаят как се управлява метро влак, устройството на вратите и т.н.
« Last Edit: 21.03.2025, 13:33:43 by AR262BG »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1379
    • View Profile
А като машинистите масово пускат съобщението за затваряне веднага след като отворят какво правим?
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15786
  • Всеки е длъжен да бъде по-добър от всички останали
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не мисля, че идеята за пускане на сигнала точни секунди преди затваряне на вратите би било успешен ход. Повечето хора отдавна знаят, че моделът е машинистът да оставя отворено за бягащи към първа врата, а за по-задните, който правари, той завари и то само в първите три секунди за сигнала за затваряне, дори не си спомням откога не съм виждал бягащи към по-задните врати.
« Last Edit: 22.03.2025, 10:51:07 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Заслужаваме безопасни пътища!

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
  • В единението е силата
    • View Profile
А като машинистите масово пускат съобщението за затваряне веднага след като отворят какво правим?


  Не зная кои сте вие и решението какво да правите си остава ваше-стига да не пречите на другите и да нарушавате закона.
Аз ежедневно ползвам метрото като пътник(от доста години) и до сега нито веднъж не ме е стискала/притискала врата, а няколкото пъти, при които съм чакала следващ влак са били поради мое решение от това, че вагона е пълен и няма място (залепяйки се за лицето на някого няма да е най-комфортното решение за пътуване). Влаковете в час пик са на по 3-4 мин или 7-8, което никога не е било проблем за мен.
 Бил съм свидетел на случаи, в които хора от стълбите виждат, че във влака на перона влизат и последните чакащи около вратите, правят един спринт по стълбите и слагат "краче" на затварящата се врата мислейки се, че това е вратата в мол-а и фото-клетката ще я отвори - при което резултата беше "краче" между влака и перона и за негов късмет не тръгнал влак.
  В час пик на централните станции винаги има хора на перона и хора, които слизат по стълбищата - не е възможно влак да тръгне от тези станции, да е "качил" всички желаещи пътници и да спазва разписанието. Винаги ще има някой, който (примерно) ще тича по стълбите и ще смята, че влака трябва да го изчака понеже той закъснява. Отделно видимостта на станциите с въжените прегради (Rope Screen Doors или "комарниците") за машинистите се влоши значително - колоните по перона влошават видимостта.
  Другото, което много обичат да правят част от хората е да оправдават по всевъзможен начин своите грешки и несгоди и в същото време да бъдат много строг и пунктоален съдник на другите хора и професии... в нашите се професии и занимания може да грешим ("човешко е"), намираме хиляди оправдания: среда, външни фактори, международна обстановка, войните по света, нивото на световния океан, подредбата на звездите, магнитни бурии... но другите трябва винаги да са перфектни.
 В Софийското метро има "глад" за машинисти - който смята,че е подготвен за тази професия да си подаде молба и автобиография на ул."Княз Борис І" №121

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
Отделно видимостта на станциите с въжените прегради (Rope Screen Doors или "комарниците") за машинистите се влоши значително - колоните по перона влошават видимостта.

И това не е предвидено от Метрополитен и след поставянето на просторите на Братоев не са сложени допълнителни камери, по-големи екрани и не са преместени огледалата? Много добре организирано от Метрополитен значи, за тази работа сигурно пак тичащите пътници са виновни?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18292
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
… , за тази работа сигурно пак тичащите пътници са виновни?
Скачащите са виновните. ;)

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
  • В единението е силата
    • View Profile

И това не е предвидено от Метрополитен и след поставянето на просторите на Братоев не са сложени допълнителни камери, по-големи екрани и не са преместени огледалата? Много добре организирано от Метрополитен значи, за тази работа сигурно пак тичащите пътници са виновни?

  Не - тичащите пътици са винаги прави, те са национални селекционери, политици, военни експерти, стратези, машинисти в метрото, проектанти, строители на станции и тунели.