Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 968695 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18292
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3040 on: 03.04.2025, 20:30:10 »
Сигурно имат визия за пасарелки, за предполагаемите места. Те ще служат за лесно преминаване над Околовръстното.
Не че нещо, ама ти забелязал ли си колко е разстоянието от Околовръстното до Витоша? Като как пасарелки над Околовръстното ще подобрят достъпа до планината. Къде ще отиват преминаващите - от транспортния хъб до Икеа и мола? Освен ако няма конкретна сделка с Икеа на паркинга и да спира електробусна линия към Витоша или да преместят лифта до паркинга
Мястото ще е автогара, не автостанция. Пасарелки са нужни най-вече за достъп между двете страни на СОП, защото "гениите" възлагали, проектирали и изграждали СОП са си мислели, че е ОК за 6,4 km да може да се пресече пешеходно единствено на 4+1 места - бул. България, Черни връх, Симеоновско, Бистришко шосе и с някои условности по Св. Кл. Охридски - нов. Както виждате, Около хъба все пак има възможност за 2 пресичания в близост и пасарелка не е чак толкова нужна точно там... Като гледахме работно ПУП-а се постави задача да се проучи възможност за пробиване на армонасипа на Св. Кл. Охридски - нов, защото територията западно от това съоръжения няма удобен подход нито към мола, нито към бъдещия хъб... Рисковете да се строи на инженеринг и изпълнителят да диктува условията, както му е най-лесно и евтино, а не според реалните нужди на плащащия целия масраф...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5871
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3041 on: 03.04.2025, 20:39:02 »
Не че нещо, ама ти забелязал ли си колко е разстоянието от Околовръстното до Витоша? Като как пасарелки над Околовръстното ще подобрят достъпа до планината. Къде ще отиват преминаващите - от транспортния хъб до Икеа и мола?
Дали за достъп до Витоша или за друго, това околовръстно страда от пълна липса на пешеходни и велосипедни пресичания.
Аз като каращ колело в планините, нито мога да се кача нагоре безконфликтно на собствен ход, нито мога да се прибера без да се навра в автомобилната лудница. Всички приятни и безопасни маршрути от и до планината са прекъснати от Околовръстното.
Без значение дали ще е тясна алея покрай реката или друго, но има остра нужда от обособени маршрути със съответните пресичания. Мога да се кача с велосипед на А66 само от Зоопарка, но на връщане, обяснете моля от къде да мина обратно към Изток без да карам по тясното и натоварено Симеоновско, по тротоара на Ч. Връх, да обикалям тройно или да се зачукам в непроходими купчини строителни отпадъци. А не мога да отида и с кола отвъд околовръстното, защото там пък не мога да се кача на А66 с колело или пък ако се катеря на собствен ход, трябва да се върна при колата.
Извинявам се за отклонението.
« Last Edit: 03.04.2025, 20:41:48 by bdz43r »

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3042 on: 03.04.2025, 21:24:57 »
Ако качения рендер на автогара Юг е верен значи трамвайното трасе се отделя от новото трасе на бул Климент Охридски някъде преди автогарата. Интересно ми дали включването в околовръстното ще е пак на кръговото на Икеа. Защото там няма широчина за по-голям булевард

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18292
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3043 on: 03.04.2025, 21:40:43 »
Ако качения рендер на автогара Юг е верен значи трамвайното трасе се отделя от новото трасе на бул Климент Охридски някъде преди автогарата. Интересно ми дали включването в околовръстното ще е пак на кръговото на Икеа. Защото там няма широчина за по-голям булевард

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3044 on: 03.04.2025, 23:49:46 »
Дали за достъп до Витоша или за друго, това околовръстно страда от пълна липса на пешеходни и велосипедни пресичания.
Аз като каращ колело в планините, нито мога да се кача нагоре безконфликтно на собствен ход, нито мога да се прибера без да се навра в автомобилната лудница. Всички приятни и безопасни маршрути от и до планината са прекъснати от Околовръстното.

Пасарелките пак няма да ти помогнат, защото от подвитошките села (сега вече квартали) няма улици с успокоено движение, които да излизат на околовръстното, по които да поемеш нагоре към планината. Единственият ти шанс е да се качиш на влака с колелото и да слезеш във Владая например и от там по малки улички да стигнеш входа на парка. Бояна, Драгалевци, Симеоново имат по една-две връзки с околовръстното които отдавна са задръстени от трафик. Така че тези идеи във "Визията..." да тръгнеш от центъра с велосипед и да стигнеш Черни връх без да ти се налага да караш по улица с автомобили ми се струват неизпълними.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5871
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3045 on: 04.04.2025, 02:20:39 »
Очевидно е, че нямаш никаква идея за какво става въпрос. Проблемът не е с минаването през подвитошките квартали, а с достигането до тях. През Драгалевци и Симеоново има подходящи улици колкото искаш. Няма път от града до там.
Всички пътни възли, на които може да се пресече криво-ляво пеша или с велосипед са свързани с града само с големи и натоварени булеварди без алтернативи. Ходил съм до Черни връх от центъра много пъти. Винаги тръгвах в 5:30 сутринта, за да мога да стигна Драгалевци що-годе спокойно преди лудницата. Само Черни връх е по-поносим за велосипед и то, ако се кара по тротоара и пак Околовръстното се пресича конфликтно. Симеоновско си е направо кошмар.
Така че "визията" ми харесва. Не, за да не карам по улица с автомобили, а за да не карам по натоварени 4-лентови булеварди.

В същото време, действително (все още) има поне три ясно изразени зелени коридора точно в този пояс, но те са практически неизползваеми, защото опират в Околовръстното точно по средата между два пътни възела.
« Last Edit: 04.04.2025, 02:57:14 by bdz43r »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14134
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3046 on: 04.04.2025, 09:50:10 »
То единствено по бул. България има велоалея. Един приятел кара оттам редовно към Златните. Но проблемът с пресичането на Околовръстното ще става все по-голям и за колите, защото празните полета наоколо се застроиха, и тези точки на пресичане (Симеоновско, Черни връх, България) изглежда, че са недостатъчни. Та не знам дали няма да е по-разумно да се мисли и за продължение на трамвайното трасе по България към Бояна, а това по Климент Охридски - да мине от другата страна на Околовръстното.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3047 on: 04.04.2025, 10:11:47 »
То единствено по бул. България има велоалея. Един приятел кара оттам редовно към Златните. Но проблемът с пресичането на Околовръстното ще става все по-голям и за колите, защото празните полета наоколо се застроиха, и тези точки на пресичане (Симеоновско, Черни връх, България) изглежда, че са недостатъчни. Та не знам дали няма да е по-разумно да се мисли и за продължение на трамвайното трасе по България към Бояна, а това по Климент Охридски - да мине от другата страна на Околовръстното.

Именно това беше и което аз предложих, тези трасета да предвидят разрасналото се строителство и липсата на адекватна улична мрежа през последните години. Това, което иска bdz43r е проблем, защото бившите селски шосета на Симеоново и Драгалевци останаха единствените нормални входни точки към двата квартала и вместо овреме да се резервира габарит за формат подобен например на Цар Борис III, те бяха разширени набързо на по 4 ленти и сега са без адекватни тротоари. Това, което примерно по Борис можеш да направиш - караш с колелото до последната спирка на трамвая и там по алеята нагоре влизаш в планината - това на Симеоново и Драгалевци не можеш да го направиш.

Ако този бъдещ трамвай продължава след околовръстното например може с него да правиш както аз съм правил многократно - качваш велосипеда на трамвая, слизаш в Княжево и тръгваш нагоре без да се налага да се буташ в трафика.

Друга алтернатива - въжените линии да не тръгват от нищото - ИКЕА или Драгалевския лифт или Княжевския, а да навлизат дълбоко в града. Тогава можеш да се качиш с велосипед например от Метростанция Мусагеница на лифт, който по тези описани зелени клинове минава през застроените вече части на Витошката яка и слизаш в планината, например на междинната станция или по-нагоре, така пропускаш бутането в околовръстното.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5871
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3048 on: 04.04.2025, 10:29:43 »
Нагоре и сега мога да се кача с А66, но не мога да се върна. Да качвам велосипед на трамвай или лифт надолу, защото само така мога да пресека безопасно 10-лентов път, е крайно тъпо. За княжевското и боянското направление почти винаги отивам с кола, за да не ми е половината каране в града и то само, защото дори да намеря тайни улички и пътчета, пак трябва да мина или през детелината на България, или през кръговото на Черни връх.
Това даже е по-голям проблем от пешеходната достъпност, защото за пешеходен туризъм мога и да се кача до планината, и да сляза с наличните автобуси. Единици ще са хората, които ще тръгнат пеша от центъра на града да покоряват планината, но при наличие на подходящи маршрути, много от тях биха се прибрали пеша.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3049 on: 04.04.2025, 13:25:18 »
Нагоре и сега мога да се кача с А66, но не мога да се върна. Да качвам велосипед на трамвай или лифт надолу, защото само така мога да пресека безопасно 10-лентов път, е крайно тъпо....

Това даже е по-голям проблем от пешеходната достъпност, защото за пешеходен туризъм мога и да се кача до планината, и да сляза с наличните автобуси. Единици ще са хората, които ще тръгнат пеша от центъра на града да покоряват планината, но при наличие на подходящи маршрути, много от тях биха се прибрали пеша.

Преди беше възможно, слизаш от планината и по полетата над околoвръстното стигаш пеша спирка на 111 и през Младост се прибираш, сега е невъзможно вече, прав си. Обаче и с тези пасарелки, където и да ги планират (на презентацията бяха само бегло споменати), пак ще се получи малко като тази пасарелка на новия участък след Герман, която е пуста и неизползваема, защото нагоре няма улица. Има три или четири улици които се вливат в СОП във въпросния участък между бул. България и Симеоновско шосе - Къпинка, Константин Помянов и Шумако, а към града нямат продължение, и трите не са това което си представям като параден вход към Витоша. Аз си представях по-скоро нещо като Слънчевата алея преди да и видят сметката, далече от улици и през зелена площ. Не знам тези пасарелки точно къде се планират, но възможностите не са много, останалото вече са някакви частни комплекси, огради и бунища със строителни отпадъци по тези полета по които преди можеше без проблем да се стигне до 111. Истински парк няма и няма и как вече да има.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5871
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3050 on: 04.04.2025, 13:36:43 »
И трите изброени улици за идеални за целта, стига да имат пресичане на Околовръстното. И трите имат продължение към града през все още незастроени зелени площи.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3051 on: 15.04.2025, 15:31:39 »
И трите изброени улици за идеални за целта, стига да имат пресичане на Околовръстното. И трите имат продължение към града през все още незастроени зелени площи.

Явно плановете са точно за Константин Помянов и нагоре ул. Крайречна да е едната пасарелка, това се появи в общественото пространство. Надолу към Ловния парк обаче улица все още няма, а по Крайречна пространствата отдавна са окупирани от незаконно оформени паркоместа.
« Last Edit: 15.04.2025, 15:34:20 by fafan »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11157
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3052 on: 16.04.2025, 10:10:27 »
Офтопик: Посоченото вело и пешеходно трасе покрай реката по ул. К. Помянов, свръзвайки ловния парк с планината е доста смислено. Дано се реализира. В миналото Ситиклиник дори бяха изразили готовност да дарят терен за стъпка на естакадата.