Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 404680 times)

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1640 on: 19.03.2025, 18:33:53 »
Сещам се за доста булеварди, където ограничението е 50, но това не ги спасява от задръстванията...
Улица 202-ра(никога няма да нарека улицата покрай гробищата „История славянобългарска“, който я кръсти така да си изяде ушите).
Също "Ботевградско шосе" между пътен възел Подуяне и автостанция Изток. И задръстването по Ботевградско е именно в частта с 50км/ч като причина за задръстването са много кръстовища на едно ниво и светофарите. Така че задръстванията няма да се решат с ниска скорост.
А за шума - единствено би могъл да се реши със свободни от коли зони, но в днешното ниво на живот няма как да се случи

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18292
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1641 on: 19.03.2025, 20:57:27 »
Улица 202-ра(никога няма да нарека улицата покрай гробищата „История славянобългарска“, който я кръсти така да си изяде ушите).
Наричай я задгарова тангента, като каквато е била замислена. ;)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9254
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1642 on: 20.03.2025, 10:44:54 »
По История славянобългарска задръствания има в тесния участък между Каменоделска и Опорска река. Пешеходните светофари са с бутони и се ползват рядко, единственият с фази е на кръстовището със Заводска.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18292
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1643 on: 20.03.2025, 10:54:48 »
Там е скандално как беше извършен ремонтът на Каменоделска - по старо положение с недопустими  ширини на лентите, с незаконно изменящ се габарит от 2 на 1 и пак на 2 ленти пред Военната костница. С ремонта на Каменоделска трябваше да се оправи изцяло кръстовището с История Славянобългарска до нормативните изисквания, а не да се прави престъпно и незаконно! Но толкова си можеха герберастите, на които дълго ще им сърбаме попарата. Ремонтът на Мария Луиза са го подарили на инженеринг, там при Козлодуй пак имаме незаконни ленти под 3 m. Наша фирма ще пребоядиса нещата, след 1-2 години пак ще е за ремонт и така…  :help:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16638
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1644 on: 20.03.2025, 11:20:37 »
История Славяноболгарска не трябва ли да бъде продължена до Владайската река, по двата бряга на които трябва да е новото продължение на булевард от Сточна гара до Първа българска армия? Естествено, там ще си трябват сериозни отчуждения (нека само си припомним с каква скорост вървят отчужденията на Копенхаген и Каблешков).
Иначе дали Задгаровата тангента ще свършва пред гробищата или на Каменоделска - особена разлика няма. Вместо стесненото единствено платно се прави байпас по Заводска. А по Владайска река даже само по един от два моста на жп линията подмениха - поредното половинчато решение - двата моста по проекта за рехабилитация на жп линията, другите два - явно по друг проект.

На Каменоделска наистина можеше да се постараят повече в проектирането, сега с пускането на Фантастико по Малашевска се получават струпвания при излизането с ляв завой.
« Last Edit: 20.03.2025, 11:25:35 by blagun »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18292
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1645 on: 20.03.2025, 12:55:58 »
Историята е била планирана да стига до Източната тангента при Летището, тук таме по трасето е останала старата регулация и кръстовища като тези на Черковна и Владимир Вазов, Ботевградско и Скъта… Иначе както сам казваш, не се знае кога Историята ще се реализира до Владайската река, но можеше да се оправи поне до Каменоделска и самата Каменоделска също да се разшири, за да ги няма настоящите трудности с десния завой от Каменоделска към Надлез Надежда. Цената за отчуждаване няма да стане по-малка след 10-20 години и за проблемите с инциденти на това кръстовище никой чиновник няма да ги компенсира на обществото или лично засегнатите!

На жп-то ще подменят и останалите половини, когато един ден пуснат движението по сега изграденото… Но там простотиите са други - на Изида вдигнаха височината, но не разшириха да има по две автомобилни ленти и престрояванията за леви завои да не стават незаконно върху релсите на трамвая. Другото е, че и двата моста се проектирани от някакви идиоти, които не си дават сметка, че проектират съоръжения в градска среда, а не сред полето. Погледни на Streetview как са оформени естетически старите съоръжения и какъв грозен гол и крив бетон оставят след себе си с новите съоръжения!

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1646 on: 20.03.2025, 20:31:26 »
Има ли някъде схема да може да се погледне как е проекта за кръстовището на История славянобългарска и Каменоделска, за да не прави тези щурави чупки доколкото разбирам

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18292
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1647 on: 21.03.2025, 09:06:10 »
Има ли някъде схема да може да се погледне как е проекта за кръстовището на История славянобългарска и Каменоделска, за да не прави тези щурави чупки доколкото разбирам
Какъв проект? Както е проектирано, така е реализирано... Инвестиционните проекти рядко са публични.

На ниво устройствено планиране можеш да гледаш общодостъпно тук.

На прикачените картинки съм ти изкарал каква е действащата регулация за кръстовището и как няма нищо общо с действителността. На втората картинка съм включил собствеността (по данни от АГКК, макар че истината е в ИР), сканадалното е, че за разширението на История Славянобългарска до Каменоделска почти няма за очуждаване и на ъгъла имотът е общински!

Интересно е да се видят и как регулационните линии не са свързани и си противоречат - и не е само тук. И на Ларгото е така, и на много други места из града...  :help:
« Last Edit: 21.03.2025, 12:28:34 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1648 on: 21.03.2025, 12:29:44 »
Така начертано има някаква необяснима чупка...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18292
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1649 on: 21.03.2025, 12:35:16 »
Така начертано има някаква необяснима чупка...
Това са ти официалните слоеве с регулацията!!!  :help: Има странни чупки и т.н, защото отделните планове нямат никаква връзка помежду си и има регулация върху регулация. Но си личи, как с минимални усилия можеше двете платна да ги удължат със 150 m, а лентата за десен завой от Каменоделска към Надлеза да не е с ширина под 3 m, което е недопустимо...
« Last Edit: 21.03.2025, 12:37:30 by difian »

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1650 on: 21.03.2025, 19:58:42 »
На прикачените картинки съм ти изкарал каква е действащата регулация за кръстовището и как няма нищо общо с действителността. На втората картинка съм включил собствеността (по данни от АГКК, макар че истината е в ИР), сканадалното е, че за разширението на История Славянобългарска до Каменоделска почти няма за очуждаване и на ъгъла имотът е общински!

Интересно е да се видят и как регулационните линии не са свързани и си противоречат - и не е само тук. И на Ларгото е така, и на много други места из града...  :help:
Благодаря за прикачените схеми и линка. Точно това ме интересуваше - как е по регулация. Странно решение е взето да се направи по този начин и да се стесни История Славянобългарска в последните си метри. Видимо чак към Владайска река се налага отчуждаване на частни терени и най-вероятно тази част никога няма да я видим направена предвид че и ремонта вече мина по текущо положение

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15786
  • Всеки е длъжен да бъде по-добър от всички останали
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1651 on: 10.04.2025, 05:38:03 »
Най-актуална информация за състоянието на надлез „Подуяне“ в няколко кадъра:

4142+4140-22 09.04.2025 {1} by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

3157-413 & 4101+4105-20 09.04.2025 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

4103-21 09.04.2025 {2} by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Заслужаваме безопасни пътища!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1652 on: 12.04.2025, 11:08:33 »
"Качествена" работа на Опълченска, през деня правят, през нощта развалят  :crazy:

https://www.facebook.com/www.instrumenti.org/videos/1176191880436159/