Транспортът по света и у нас > Републиканска пътна мрежа

A2 Xeмyc

(1/95) > >>

Repcho:
Автомагистрала "Хемус": София-Варна


--- Quote ---Автомагистрала Хемус е автомагистрала в Северна България, предвидена да свързва София с Варна и дублира първокласните пътища Е70 от Варна до Шумен, Е772 от Шумен до Ябланица и Е83 от Ябланица до София. Към май 2006 г. са използваеми участъците Горни Богров - Ябланица и Варна - Шумен. За момента няма поставен краен срок за завършване на проекта.

През 2009 г. започна да се говори за изграждане и на отсечка/отклонение В. Търново - Русе. Най-вероятно участъкът София/Ябланица - В. Търново - Русе ще бъде отдаден на концесия.


История

На 5 декември 1999 г. официално е открита отсечката, заобикаляща Правец. Тя е с дължина 5,47 km и поради трудния терен включва 2 виадукта и тунел „Правешки ханове“ (871 m). Мостът на 48-ми километър е първият мост в България (към май 2006 единствен), построен по технологията на конзолно бетониране, както и масивният мост с най-голям отвор (140 m) в страната. Строителството на участъка започва през 1984 г., но в края на 80-те години е спряно поради липса на финансиране. Завършено е през 1999 г. Лентите за движение на тунелът и двата виадукта са с ширина от 3,50 м (вместо стандартните 3,75 за автомагистрала.) Също така лентата за принудително спиране липсва, поради което този участък не отговаря на изискванията за автомагистрала. Разрешената скорост на движение е 80 км/ч в тунела и 90 км/ч на виадуктите.

На 30 декември 2005 г. е открита отсечката Шумен - Каспичан с дължина 12,8 km.
--- End quote ---

Източник на информацията с малки корекции: Уикипедия

burtan:

--- Quote ---Пускат тунелите на АМ “Хемус” до месец
Ремонтите на двата тунела по магистрала „Хемус" ще бъдат завършени до средата на март, заяви вчера Живко Недев, зам.-изпълнителен директор на фонд „Републиканска пътна мрежа".
"Там, където е необходимо да се извършват определени ремонти, сигурно и тази година ще има магистрални участъци с двупосочно движение. Нашата нагласа е тези участъци да бъдат много по-къси.", допълни Недев.
Ремонтът се извършва на двете тръби - на Топли дол и на Витиня. В момента се изпълнява осветлението, което е по-леката част. Строителните работи в двете тръби на тунела са завършени.
--- End quote ---
Не помня някога да са работили и двата тунела, колкото и пъти да съм минавал от там, все единият не работи и движението се извършва двупосочно в другия! Дано наистина са ги оправили вече!

borosport:
И по двата работиха.В началото по едната тръба, после по другата.Не мога да ти кажа обаче коя тръба първо ремонтираха.Иначе най-накрая да свършат.Толкова къса магистрала с толкова ремонти по нея едва ли има.

blagun:

--- Quote from: borosport ---В началото по едната тръба, после по другата.Не мога да ти кажа обаче коя тръба първо ремонтираха.
--- End quote ---
Това никой не знае. Докато отремонтират едната тръба, идва времето за ремонт на другата - и така - вече 25 години... През последните 3 години ремонтират тръбата от Ботевград към София, но ремонтът още не е приключил.
Да не говорим, че трасето има сериозни конструктивни дефекти:
- в посока Ботевград - след Жерково има гаден обратен вираж. Без никакъв вираж са кривите в горната част - след дългия тунел и трегера-паметник. Ненапразно там има ограничение 90 км - като нищо можеш да излетиш в нищото.
- в посока София е неприятен последният виадукт до Йорданкино (откъдето се виждат кремиковските комини).

borosport:
Точно така абсолютно правилно.Не ми се мисли когато(ако) се завърши Хемус как ще се подържа цялата.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version