Author Topic: Т6М-700/М (701-729, 801-863)  (Read 289919 times)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4818
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1840 on: 26.09.2020, 22:10:02 »
Мотрисите с тази конфигурация на последните два прозореца не бяха много. Може и да успеем да отгатнем номера.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14028
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1841 on: 26.09.2020, 22:14:19 »
Т6М 700 е, едно време ги познавах отдалече точно по тия стъкла отзад. При София 100 бяха 2 по-малки прозореца без отваряема част, при карданните нормален отваряем и малко прозорче като на снимката.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6359
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1842 on: 26.09.2020, 22:33:46 »
ОТ 701 до 712/13 са били с конфиурацията малко-голямо тип София 100.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3735
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1843 on: 26.09.2020, 23:50:55 »
713 беше като на снимката, не като София - 100.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9565
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1844 on: 27.09.2020, 10:24:58 »
А пък 710 беше с отваряем прозорец като по-новите кардани.

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1807
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1845 on: 09.10.2020, 20:11:43 »
№811


Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3624
  • TM 303
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1846 on: 09.11.2020, 20:21:57 »
През последния месец на два-три пъти имах време и възможност да се возя на няколко от късите карданни и ми е много странно да отбележа, че като състояние и поддръжка масово са много, ама много по-зле от 9ХХ и 5ХХ. Има изключения все още, от рода на 701, 708 (който винаги си е бил един от най-хубавите представители на серията), 714, 811, 813, но като цяло положението е плачевно - при 702 буквално над 20 километра в час почва зверски шум и вибрации от карданите, все едно всеки момент нещо ще изпадне, в задната част на 810 положението не е по-различно. 805, 806, 807, 815, 831, все са много зле, за жалост.
« Last Edit: 09.11.2020, 20:58:36 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1847 on: 09.11.2020, 21:15:36 »
  Май няма да има изключение от досегашното неписано правило от времето на "Комсомолец"/"Космонавт",  "София"/"София 70" и "София 100"/"България 1300", което гласи, че късите трамваи винаги се оставят на доизживяване за сметка на дългите, дори последните да са по-малко на брой... Миналият четвъртък(05.11) пътувах с 718 по 4 от Никола Петков до пл. Македония и наблюдавах подобна картина: при малко по-големи скорости вибрациите при първия му мотор стават големи, шума също, а ускорението беше слабо и измъчено. Като че ли в 718 се е вселил духът на покойния 719 :D, който поне не се люлееше толкова силно по лош релсов път, но беше също толкова немощен и спънат. След това  в същият ден пътувах с 714 по 6 и разликата беше осезаема: много ниско ниво на шум и вибрации, хубаво ускорение и достатъчна мощност. А ватмана му втора смяна ми направи чудесно впечатление с карането си, като дори използваше звуковия предупредителен сигнал преди затварянето на вратите(нещо, което рядко съм виждал да се прави при българска мотриса). Това, което винаги ме е впечатлявало при българските трамваи е, че въпреки "серийното производство" всеки е различен по отношение на динамичните си способности, въпреки еднаквата техника и конструкция. Някои през целият си експлоатационен живот си остават мъртво желязо, а в други до края остава някаква живинка. Разбира се, това е мое строго ненаучно и ирационално мнение...
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3624
  • TM 303
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1848 on: 09.11.2020, 21:45:27 »
Това, което винаги ме е впечатлявало при българските трамваи е, че въпреки "серийното производство" всеки е различен по отношение на динамичните си способности, въпреки еднаквата техника и конструкция. Някои през целият си експлоатационен живот си остават мъртво желязо, а в други до края остава някаква живинка. Разбира се, това е мое строго ненаучно и ирационално мнение...

Да, за добро или за лошо, наистина няма два еднакви. И именно заради това имаше "бисери" като 303 и 449 (465), които винаги са били по-добри от останалите в много отношения. Да, свидетелство е за безумното различие в качеството и параметрите, но пък им придава някаква... душичка. Колкото и наивно да звучи :) Факт е, че за мен българските трамваи винаги ще си ми останат другарчета от детството, а и не само за мен, пък и за немалко хора от тези, които са ги карали - това е достатъчно показателно. Такова ни е "историческото наследство" от дадена епоха - за мен е по-добре да го ценим с чара му, да избягваме минусите му, естествено, и да продължаваме напред с идеята за смислено развитие, но епохата си е каквато е била, с хубавите и недотам хубавите си моменти...
« Last Edit: 09.11.2020, 21:47:31 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2697
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1849 on: 10.11.2020, 23:34:46 »
718 и 831 бяха доста прилични, но явно са ги оставили на самотек. По същия начин 311 от приличен трамвай почна да забива, завлече си и накрая беше на нивото на 309.
« Last Edit: 11.11.2020, 23:55:42 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2979
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1850 on: 11.11.2020, 00:30:56 »
815 си е същият боклук от преди няколко години, но поне не губи ел.спиране. При спиране тресе, апарат пука на паралел. Занемарената поддръжка към този (и не само) модел е факт...
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1313
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1851 on: 12.11.2020, 18:54:49 »
Днес в депо Красна поляна видях един къс карданен да стои на редовете близо до сградата. Някой има ли идея какво прави там?
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11916
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1852 on: 12.11.2020, 19:03:56 »
711 ще върне 4131 от „Трамкар“ и ще закара 4144 тази вечер.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1853 on: 13.11.2020, 08:52:49 »
711 ще върне 4131 от „Трамкар“ и ще закара 4144 тази вечер.
В обратен ред, но - да, така е ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2979
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1854 on: 16.11.2020, 01:45:26 »
716 е в прилично добро състояние и почти не усеща пропаданията по Цар Борис, за разлика от 815, който е пред разпад.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1313
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1855 on: 16.11.2020, 02:02:01 »
Вчера се возих в 718 и останах доволен, вървеше си мазно, не знам защо някой му беше сипал. По - добре да е по - муден, но да е мазен, отколкото да има ритниците и блъскането на 929, който е отвратителен. 722 преди беше гаден, но от няколко месеца поне според мен е добре, 711 и той върви хубаво. Не знам защо късите трамваи не се харесват.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 888
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1856 on: 17.11.2020, 15:12:41 »
Потвърждавам, че 722 е много добър.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline T6M700

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 204
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1857 on: 18.11.2020, 09:59:02 »
Да, но 716 изобщо не бих го определил като добър. По баира на Ботев, където трасето е добро, такова отвратително блъскане, тресене и дрънчене имаше, че не мога да си представя как ватманите издържат цял ден да го карат това нещо. Но иначе 815 при всички положения е най-ужасният, както и 817, 830, 702, които също са много скапани, и още няколко.

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 668
  • пендел
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1858 on: 18.11.2020, 11:50:54 »
Напълно съм съгласен за 830. Още април месец се движеше раздрънкан - хванал съм го на 6:14, вижте.
&feature=emb_title

Иначе, аз съм с много добро впечатление от 701. Не знам дали е трамвая или ватманите/ките, но не блъска, плавен е и изглежда в добро състояние. Освен че при завиване се чуват скърцания от съчлененията, но това при почти всички от модела го има, включително и при дългите карданни. :)
« Last Edit: 18.11.2020, 14:34:29 by TRIZUBECA »

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1313
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« Reply #1859 on: 18.11.2020, 12:02:35 »
Ами като няма кой да се занимава да ги смаже ще им стържат съчлененията и талигите при завиване. При 909 е някакъв ужас в момента.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!