Author Topic: Т6М-400(София-100)  (Read 240621 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9160
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1460 on: 25.12.2020, 13:15:42 »
Задницата му последно беше на 442 . Или е имало смяна на номерата , която съм пропуснал . Все пак от 199- есента до 1993 пролетта бях солджър.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9564
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1461 on: 25.12.2020, 16:36:34 »
Снимката е отпреди 1995, когато Патриарха стана еднопосочен.
400 е бракуван 1996. Това на снимката е 400. 97 някъде сложиха задницата му на 442.
Интересно е че и 401 също го бракуваха някъде през 1996, а следващият 402 остана в движение до края на експлоатацията на модела.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6359
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1462 on: 25.12.2020, 17:32:43 »
Снимката е отпреди 1995, когато Патриарха стана еднопосочен.
400 е бракуван 1996. Това на снимката е 400. 97 някъде сложиха задницата му на 442.
Интересно е че и 401 също го бракуваха някъде през 1996, а следващият 402 остана в движение до края на експлоатацията на модела.
Аз си го обяснявам, не претендирам да съм прав обаче, че 401 беше учебен, но преди това дълго е бил нормален пътнически, докато 402 вероятно от самото начало си е бил учебен именно до 1996, когато става пътнически. Както и 434, и 463 също бяха учебни (463 през 1998 стана пътнически), които също изкараха до края (434-почти). Тоест 402 е бил с малък пробег.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9160
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1463 on: 25.12.2020, 20:19:29 »
401 беше доста зле. Не е било непоправимо, но вероятно си е минал пробега.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1464 on: 30.12.2020, 14:45:27 »
"София 100" с инв. №447 по линия №11, заснета на Триъгълника през 2004г. Авторът и източника са изписани върху изображението.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1465 on: 01.01.2021, 13:17:29 »
Според източника  първите две снимки би трябвало да са от 1981г. - т.е. "София 100" по линия №19 около Телевизионната кула. Кадъра от 1993г. е неясен, но трамвая в него ми прилича на същия модел( разбира се с това качество е неотличим от Т6М-700).
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9564
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1466 on: 01.01.2021, 13:20:21 »
 На последната снимка е карданен. Те бяха със сиви престилки.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6359
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1467 on: 13.01.2021, 12:17:59 »
Извадих стоп-кадри от филма на англичанина през юли 1990 г.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1343
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1468 on: 13.01.2021, 19:56:14 »
Изключително ценен и рядък кадър за пръв път на трамвай по 16, когато е бил до Никола Петков. Предполагам заради някакъв ремонт на Алабин между Витошка и Македония, поради което и 12 върви през Св. Неделя, като тогава нормално още беше през Македония.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7131
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1469 on: 13.01.2021, 20:25:24 »
Имаше период, в който 16 вървеше от Н. Петков а 13 от Лозенец.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9160
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1470 on: 13.01.2021, 20:26:32 »
Мисля,ремонта на подлеза на Триъгълника.Бяха екзотични маршрути,както през 1999.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 507
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1471 on: 13.01.2021, 22:02:20 »
Днес се зачетох в "Спирка"-та относно тези маршрути и там е показано, че от средата на 1989 до 1991 г. ТМ16 е от "Никола Петков" през Руски паметник, "Възраждане", "Пиротска" към СТЗ. Много заобиколно, но излиза, че най-вероятно не е заради Триъгълника. И то при ТМ 11, който е вече от "Княжево" до "Илиянци".

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3060
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1472 on: 13.01.2021, 22:39:01 »
Между 02.04.1989 г. и 1992 г. трамвай 16 е бил със следния маршрут:
Обръщателно колело на бул. Никола Петков - бул. Цар Борис III - пл. Руски паметник - пл. Македония - пл. Възраждане - ул. Пиротска - бул. Константин Величков - надлез Надежда - Триъгълника - бул. Рожен - ул. Илиянско шосе - обръщателно колело при СТЗ

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9160
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1473 on: 14.01.2021, 04:54:41 »
Сега обаче,рано сутрин други мисли ме спохождат- 12 е по Мария Луиза заради ремонта на улица Алабин.
На 16 обичайния маршрут си беше Ботев- Пиротска - К.Величков.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2853
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1474 on: 14.01.2021, 23:43:27 »
Офтопик - линии 13, 16 и 18 с пълно работно време ли са били или са допълвали 11 и 12 към индустриалната зона? Някъде съм чел, че 18 се е движела на малък интервал в час пик и на двойно по-голям през деня без нощни коли, но не знам дали е вярно.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3060
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1475 on: 15.01.2021, 10:37:26 »
Движили са се както като допълнителни (само в пиков час), така и като редовни (не съм сигурен дали изпълняваха нощни курсове) през различните години. 13 за последно като ходеше до битака на Илиенци май беше само около коледните празници и събота и неделя.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14028
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1476 on: 15.01.2021, 11:18:44 »
Има логика за 16-ката, защото може доста хора живущи около Цар Борис 3-ти, Константин Величков да са работили в индустриалната зона след надлез Надежда. Тогава е било много по-лесно да се пускат такива работнически линии и да се предвидят пътникопотоците. Знаят се смените кога почват и свършват на различните предприятия, знаят се къде са им блоковете на тези предприятия и съответно най-вече от къде може да се очаква да има повече пътникопоток.

Спомням си че едно време имаше много силни изранези пикови часове с много пътници, и такива много слаби часове за разлика от сега когато пътникопотока е много по-непостоянен и непредвидим, което е предпоставка че в днешно време транспорта трябва да е и доста по-гъвкав.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1343
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1477 on: 15.01.2021, 15:19:15 »
18 се ползваше също така масово за "напред-назад" из центъра, а също и от центъра - Пл. Славейков до Централна гара, като 12. Беше много удобен, че правеше връзка от центъра по Ботев до гарата, каквато връзка сега липсва, след като и 12 го махнаха от там. До колкото имам бегъл спомен, 18 беше с Космонавти, докато го закрият 1982г.

16 също беше много удобен от центъра с левия завой към Пиротска и Константин величков, иначе единственият начин тогава това да се осъществи беше с прекачване на трамвай 3.
« Last Edit: 15.01.2021, 22:32:58 by qwerty95 »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6359
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1478 on: 30.01.2021, 01:06:51 »
По -скоро 419. 418 никога не е бил в Банишора ,докато 419 беше зачислен на 12 линия.
Стоп-кадър от въпросното клипче. Последно - 418 е.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9160
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1479 on: 30.01.2021, 08:03:46 »
Интересно -418 никога не е бил в Банишора. Вероятно командирован на 12.