Градски транспорт - София
Транспортът в другите градове => Варна => Topic started by: Mammoth on 02.06.2018, 22:06:34
-
В тази тема ще се коментира този модел автобуси!
О345
№ Нов рег. номер Стар рег. номер VIN номер Дата на доставка Дата на влизане в експлоатация БРАК
1. В 1630 КА В 1630 АН NMB6710101322636 1999г. 1999г.
2. В 1974 КА В 1637 АН NMB6710101322637 1999г. 1999г.
3. В 1975 КА В 1632 АН NMB67101013226386 1999г. 1999г.
4. В 2108 КА В 1638 АН NMB67101013226387 1999г. 1999г.
5. В 2663 КА В 1635 АН NMB67101013226382 1999г. 1999г.
6. В 2710 КА В 1623 АН NMB67101013226375 1999г. 1999г.
7. В 2713 КА В 1222 АН NMB67101013226374 1999г. 1999г. 2017г.
8. В 2714 КА В 1633 АН NMB67101013226383 1999г. 1999г.
9. В 2786 КА В 1626 АН NMB67101013226369 1999г. 1999г.
10. В 2787 КА В 1628 АН NMB67101013226373 1999г. 1999г.
11. В 2965 КА В 1627 АН NMB6710101322638 1999г. 1999г.
12. В 3279 КА В 1634 АН NMB67101013226381 1999г. 1999г.
13. В 3280 КА В 1625 АН NMB67101013226379 1999г. 1999г.
14. В 3301 КА В 1605 АН NMB67101013226372 1999г. 1999г.
15. В 3397 КА В 1629 АН NMB67101013226384 1999г. 1999г.
16. В 3566 КА В 1631 АН NMB67101013226376 1999г. 1999г.
17. В 5812 КА В 1624 АН NMB67101013226377 1999г. 1999г.
18. В 8354 АТ NMB67101013228243 2000г. 2000г.
19. В 9662 СТ В 1609 АН NMB67101013226378 1999г.
O345G
№ Нов рег. номер Стар рег. номер VIN номер Дата на доставка Дата на влизане в експлоатация БРАК
1. В 1610 КА В 1610 АН NMB67131213222342 1999г. 1999г.
2. В 1611 КА В 1611 АН NMB67132713227230 1999г. 1999г.
3. В 1973 КА В 1607 АН NMB67131213223045 1999г. 1999г. 2018г.
4. В 2109 КА В 1606 АН NMB67132713227345 1999г. 1999г.
5. В 2964 КА В 1604 АН NMB67132713227343 1999г. 1999г.
6. В 3064 КА В 1636 АН NMB67132713227342 1999г. 1999г.
7. В 3065 КА В 1621 АН NMB67132713227341 1999г. 1999г.
8. В 3066 КА В 1618 АН NMB67131213222245 1999г. 1999г. 2018г.
9. В 3196 КА В 1612 АН NMB67132713227229 1999г. 1999г.
10. В 3197 КА В 1619 АН NMB67131213221953 1999г. 1999г. 2018г.
11. В 3198 КА В 1620 АН NMB67132713227344 1999г. 1999г.
12. В 3293 КА В 1613 АН NMB67132713227184 1999г. 1999г.
13. В 3294 КА В 1614 АН NMB67132713227347 1999г. 1999г.
14. В 7068 КВ В 1603 АН NMB67132713227346 1999г. 1999г.
15. В 7502 СТ В 1622 АН NMB67132713227231 1999г. 1999г.
-
Току-що видях, че и на 2964 му работят табелите.А доскоро не работиха.
-
На 2964 никога не са спирали да работят, това че не ги позлват е друг въпрос.
3397 с неработеща последна врата.
-
3280 откакто излезе от сервиза за боя е с два нови фарове.Толкова са чисти и хубави, че чак му стои странно.Малко на кривоглед мяза. :D
1975 от днес е на линия.В сравнение с другите бързо го направиха.
-
Какво му е правено на 1975?
-
Пребоядисан е.
3293 - странно, но ми хареса. Върви отлично.
1630 - отвратителен, отзад е адски горещо, шумен е и от някъде хвърля сажди, скоростите понякога включват с ужасен удар и има някакъв нов шофьор който го кара като на рали. :rolleyes: :help:
-
3293 го гледат.Единият титуляр е отказал Соларис и си го гледа няколко години вече.
3294 също с реклама на "Купи в България".
-
1975 - върви отлично, тих е. Изключително приятен.
3301 не ми хареса, грее отзад много и е шумен.
-
3293 наистина е постегнат, не е зле като преди. 1973 от няколко дена е на линия, скоро не бях го виждал.
На 3280 (О345) са му махнали гумените ленти отстрани и изглежда странно. На 8354 му е издънено някое гърне, реве ужасно. 3279 трябва да го изкърпят и него.
3196 с реклама на Агрита, каквато имаше 3293 преди години.
-
2710 - невероятно мизерен, скоростите понякога блъскат, и е доста разбит.
3301 - първата му предавка е невероятна, може да те свали от седалката. На всичкото отгоре и отзад двигателя грее като за световно.
11.07
3065 - върви отлично, двигателя не се чува дори най-отзад, няма грам вибрации, единствената ми забележка е, че диференциала е почнал леко да вие. Поздравления за отличната поддръжка :fan:
-
Със 70 броя Солариси не се усети, но с 15 ще се усети...
Ако е вярно за маршрута от Почивка до Елпром, ще е огромна простотия... огромна...
Били раздрънкани... като почти никой от страна на водачите не пази... какви да са... и от тези 20 години, от които 345 са тук, около 3/4 от това време се движеха по разбити пътища... :angry:
-
То 0 345 по начало са си най-големият боклук, излязъл някога с марката "Мерцедес". И без разбитите пътища при вас, те са си предвидени за експлоатация 10-12 години и не подлежат на основен ремонт или нещо такова. В Русия, където имаше много, след тези години направо ги изпобракуваха. Можеше да имате Икарус 415/435, което беше много по-добър вариант, хората тогава доста свалиха цената до тази на 0 345, ама тогавашните управляващи бяха "дупе и гащи" с Балканстар.....
-
Напротив О 345 изобщо не са боклуци! Поначало са си много хубави машини и се поддържаха до 2009 след това почнаха лека полека да се занемаряват след доставките на по-нови автобуси и плюс разбитите улици се стигна до това ниво. Но все пак има бройки които скоро са минали основен ремонт и държат прилично ниво. Вече зависи от персонала до колко ще поддържат поверените си машини.
-
Е, аз имам снимки на 345, съответно защитавам тях.Ти имаш на Икарус, защитаваш тях.Всеки модел си има плюсовете и минусите.Проблемът е, че аз се дразня при наличието на такива думи относно по-старите автобуси.
Нови, та нови... затова всяка вечер им чистим остатъците на тея ревящите за нови с климатици.
Както нямат климатици 345 и повечето 405... всеки ден в тея жеги виждам хора, които затварят прозорци, защото "им духало".И то хора на нормална възраст, а не торбите кокали.Очаквам този тип хора в бъдеще да се екипират с парцали, за да блокират струята на климатика, защото "било студено".
Друг е въпросът, че за 11 години във Варна, можеха ако не климатици(защото било скъпо), да направят поне прозорци.На дълъг 405, където при 60 правостоящи има 100 и само 4 прозореца...направо не ми го побира акълът.
Има и третата гледна точка, където днес пак чета колко се пържели в собствен сос.На никой не му идва на акъла, че при отворени прозорци и предна врата, струята въздух отива в посока задната част на автобуса, съответно водачът пасти да яде.Те имат вентилатори под дрехите и не им пречи.Че цялата жега и слънце се увеличават като с лупа около шофьорската кабина, не се мисли...
Как пък за тези ми 24 години един път не се оплаках, че автобусът закъснявал, или че било топло, студено, мирише и прочие.В момента, в който изляза от вкъщи плувам в пот, така че пикая им на златния климатик.
И от двете страни има "мърши"...
А за поддръжката... като дойдоха Кондомите... пародията стана голяма, а с пристигането на Сополарисите на 100 %.Кондомите са на 9 години, а повечето мязат на Икарусите на 40.Има бройки от 345 и 405, които си брилянти, има и за повръщане.Всичко зависи от водачите.
Иначе отсега кажи-речи виждам кои Солариси ще станат едва ли не първите служебни и оборотни...
-
405 ако бяха поръчани специално за вас, а не купени настаро от Германия, друго щеше да е - и прозорци, и т.н. Германия е по-на север, летата не са такива жегави, и вътре съответно не става като фурна, затова не им трябват прозорци. А точно това, че жегата се увеличава като с лупа при 345 е дизайнерско-конструктивен дефект, де да беше само той, въпреки че хич не е за пренебрегване.....Иначе имам в България оригинални луксозни листовки за 0 345, ама в един момент само там ми остана да си плакна очите как изглеждаха автобусите като нови....
-
345 че са си боклук, това е ясно, но всеки случай не са чак толкова лоши колкото ги плюем тук. Абсолютно нормално е след 20 години експлоатация да не става за нищо вече, единствения вариант е ОР или брак. И хумореската, че не били ремонтопригодни, интересно как в Турция минават ОР. :rolleyes:
-
За жегата нямах предвид само 345.Водачите се оплакват, че в 405 е още по-зле, заради панорамната гледка.
345 може да ги кърпят, но отвътре повечето са фрапантни.Пробити и скъсани сенници, табла, копчета, волани.Всякакви своеволия, което мен ме дразни и е причинено, поради липсата на контрол от началниците.Всички автобуси трябва да се гледат и пазят така, както пазят и галят Соларисите... уви е невъзможно с този контрол...
Единственото, което не ми харесва на 345 е окачването, тъй като с тези прекрасни пътища може да хванеш морска болест с това клатене.Особено, ако седалката не работи и е настроена да подскача, още по-зле.
Говорейки за Турция:
(http://i.imgur.com/J75JFB9.jpg)
Въпреки многото прозорци, има климатик и автобусът и отвън, и отвътре е бонбон.
-
O345(G) е бюджетен вариант на O405(G)N за по-неплатежоспособни клиенти в Източна Европа и съответно е опростен и с по-ниска цена. Като цяло е добре проектиран за предназначението си - височината на пода е само 64 cm на последната врата и 60 на останалите с единствено стъпало, Евро 2 двигател, автоматични скорости, доста тих особено в предната част. За сравнение високоподовите бюджетни MAN SL/G имат с около 12-13cm по-висок под на предните врати и с около 30 отзад съответно с две и три стъпала. Прехвалените Ikarus 415/435 имат с около 15cm по-висок под и две стъпала на входа, което сериозно затруднява по-трудноподвижните хора и тези с обемисти багажи и колички. :rolleyes: Предимство е и наличието на повдигнати седалки - така правостоящите не тъпчат по краката голяма част от седящите. :rolleyes: 10-15 години е нормалния срок на експлоатация на автобус таралянкането по 30 и повече години струва повече от смяната на 2-3 автобуса през това време с всички разходи за поддръжка, ремонти, гориво, смазочни материали и т.н. :rolleyes:
-
O345(G) е бюджетен вариант на O405(G)N за по-неплатежоспособни клиенти в Източна Европа и съответно е опростен и с по-ниска цена. Като цяло е добре проектиран за предназначението си - височината на пода е само 64 cm на последната врата и 60 на останалите с единствено стъпало, Евро 2 двигател, автоматични скорости, доста тих особено в предната част. За сравнение високоподовите бюджетни MAN SL/G имат с около 12-13cm по-висок под на предните врати и с около 30 отзад съответно с две и три стъпала. Прехвалените Ikarus 415/435 имат с около 15cm по-висок под и две стъпала на входа, което сериозно затруднява по-трудноподвижните хора и тези с обемисти багажи и колички. :rolleyes: Предимство е и наличието на повдигнати седалки - така правостоящите не тъпчат по краката голяма част от седящите. :rolleyes: 10-15 години е нормалния срок на експлоатация на автобус таралянкането по 30 и повече години струва повече от смяната на 2-3 автобуса през това време с всички разходи за поддръжка, ремонти, гориво, смазочни материали и т.н. :rolleyes:
Спри с вицовете, моля ти се. 0 345 има толкова общо с 0405, колкото Москвич с Мерцедес. Мога да ти посоча хиляди неща по него, които са характерни за автобуси от 60-те и 70-те години, както и за такива, предназначени за Африка и Индия. Още като бяха чисто нови, лъскави, хубави и им се радвахме, им личеше отвсякъде, че всичко по каросерията е морално остаряло. Като почнеш от прозорците с гумени уплътнители, които не бяха мръднали от 67-а година, дизайнът на салона, с елементарна боя и облицовъчни панели, начинът на монтиране на дръжките, усещането за "топличко" на задната седалка над двигателя, и още, и още. Още тогава се минаваше постепенно на 100% нископодови автобуси, те ще ми правят с едно стъпало. По същото време излезе Цитаро-то, а там вече разликите бяха очевадни. Неслучайно повечето от Истанбул, след като почнаха да си показват "рогата", ги подариха на Сараево.
-
На 7502 са му свързали табелите и вече работят. :P :rolleyes:
-
Те винаги са работили..
-
Наскоро ги бях пробвал и не работиха.Достатъчно е един от зазEмяващите кабели да се откачи и не работи.
-
7098 в момента прибира 1611 в гаража
3065- личи си, че се поддържа, заедно с 3293 са пълна противоположност на кочините, които бяха преди 5-6 години. :fan: Ако оправят и виещия диференциал на 3065 цена няма да имат.
-
Диференциала на 3293 също плаче за ремонт, но факт е че самият автобус е стегнат.
-
8354 вече не реве.Сменили са меката връзка на ауспуха.Предполагам са сменили и маслото на кутията, защото работи по-добре от преди.Пък може и да е от липсата на шума.
2710 има една цицина на покрива, над водача.Много странно. :D
-
8354 се прибира към гаража с помощта на 7098 (аварийния Чавдар).
-
2787 го гледам, че е с ляво предно парче броня от 3066 или 3197.
На 3197 пък са сложили зелен капак(сигурно от соло) на страничната част на двигателя.
-
7068 (О345Г) се прибира към гаража с помощта на аварийния Чавдар.
-
А аз се чудих защо така скорострелно лети чавдара към Владиславово. :rolleyes: :laugh:
-
3566 (О345)- скоростите превключват много добре без никакво блъскане. А и като цяло е стегнат сякаш. :fan:
-
8354 е вън от играта.Или поне това показват симптомите.
-
Един от дългите е с реклама на Досев, но все го виждам отдалеч и номера не ми е известен. :D
-
3198 от вече седмица е с тази реклама.
-
1973 (O345G) - имам подозрения, че ще последва съдбата на 3197 и 3066. Застраховката му не е подновена и е свален от наряд. Години наред мъчиха пътниците, шофьорите и механиците с тази гробница. Не се задържаше повече от седмица в движение, но за сметка на това сервизът му беше втори дом. Умно решение ще е, ако наистина са решили да не се занимават повече с него и да го използват само за донор.
1610, колкото и да е разнебитен, го харесвам, понеже върви и навремето беше емблематичен автобус. Но като гледам и той се е запътил към небитието, не се задържа много време на линия и с месеци го няма.
Най ме е яд за 3197, години наред беше много гледана машина, но това беше докато не качиха титулярите му на Соларис.
-
С 3197 какъв е проблема?
-
Интересен факт е, че 3197 преди няколко дена изчезна от клетката за брак. :rolleyes:
3198 - гроб, двигателя реве отвратително, мръсен и раздрънкан.
7068 обаче ми хареса.
-
3197 отдавна е махнат от клетката и спрян на наклона пред сервиза.Днес дори видях, че страничните му прозорци са премахнати изцяло.Единствено предно и задно стъкла стоят.
3198 пък е паркиран до клетката заедно с 1611, при това с отворен страничен капак ни двигателя.
-
Преди малко 0262 прибра 5812 (О345) в гаража.
2965- топъл, двигателят и скоростите сменят много добре. Значително по-добре е от преди.
-
1630 - отвратителен. :rolleyes:
-
1630 и 3566 с червена реклама на Winbet.
2108 и 2787 без реклами.
3301 пък има две различни реклами.Едната си е старата по целия автобус, а другата от скоро на задната част.
Ето го и "както доди" ремонта на 2714:
(http://i.imgur.com/28QrA4r.jpg)
Тъмнозелената лента не е важна изобщо.
-
Учудващо бързо го направиха, но за бързината за сметка ба качеството. :rolleyes:
-
Те на два пъти го правиха - единият път цялостен кърпеж преди няколко месеци и сега след катастрофата.Така и не разбрах виновника де.
-
1973 е набутан в дъното на гаража, където бяха Рената по едно време. Няма задна броня и стопове. Както по-рано бях писал, няма и гражданска, т.е. на 90% е пътник+3197 и 3066.
В клетката има един обърнат автобус, вероятно е 3066, защото не го видях другаде.
1611 е спрян малко по-надолу от 1973, но изглежда по-добре, явно повредата е по-сериозна и не им е приоритетен за ремонт.
3293 и него го няма от много време, за 1610 да не говорим.
Интересното е , че с О345 няма толкова проблеми и държат фронта, особено тези, които минаха ОР и кърпеж. Докато от О345Г винаги има по няколко, отсъстващи с месеци/години, а вече и три брак. Немските Мерцедеси май ще ги надживеят, както са с 5 години по-стари от тях. :rolleyes:
-
Този обърнатия и аз го видях, на 90% съм сигурен, че е 3066. Най-после това нещо го бракуваха.
-
1974 (О345)- разбит и раздрънкан. И макар че шофьорът го караше стегнато, не може да се сравни с вървежа на 3566, 2965, да не говорим за 8354 .
3196 е повреден, а освен 1611 и 3293 с месеци чака ремонт и 2964. :rolleyes:
2109 се върна тези дни, не го бях виждал отдавна, да видим колко ще изкара.
-
2710 - върви добре и е топъл, но е ужасно разбит.
-
2786 днес следобед беше закъсал на Проектантска и 0262 дойде да го дръпне.
2965- както писах преди време, върви добре и е топъл. Обаче е стабилно разбит, имах възможност да пътувам с него и по кофти път, окачването и разни пластмасови елементи в салона доста дрънчат.
-
3301 - не съм впечатлен, понякога скоростите блъскат изключително гадно, парното не е кой знае какво също. :rolleyes: Преди няколко месеца беше по-добре.
-
Зад радиаторите за отопление в салона на тези автобуси има едни вентилатори и ако работят издухват топлото и стопля много добре. Пускат се на няколко степени от един ключ от таблото на шофьора. Въпроса е да не са изгорели вентилаторчетата.
-
За да топли нормално вентилаторите трябва да работят, това всъщност са конвектори
-
3064 - топъл, но въпреки всичко седалките като седнеш и замръзваш. Доста е шумен, скоростите вият като глутница вълци на пълнолуние.
14.1
7068 - тих, топъл, върви отлично. :fan: Нищо общо с това което беше преди години.
-
3294 - сравнително топъл, но е ужасно шумен, особено до четвърта врата, където също така и едно от стъклата се очаква да падне
-
3198 пък съдейки по работата на скоростната кутия... може и да клекне скоро.Първа предавка превключва на доста по-високи обороти, сякаш автобусът е пълен на голям баир.
2964, 3196, 3293 си кибичат с месеци пред сервиза.3197 е изчезнал, като не е нито в клетката, нито до нея.
Електронната табела на 2109 е извън строя.
-
Скоро и той самия (2109) може да излезе от строя. Не се задържа особено дълго в движение и повече от година има проблем, който не е отстранен- често при спиране гасне.
-
2109 го има този проблем още от 2015, даже се е случвало да загасне по време на движение и да не може да запали. :rolleyes:
-
Току-що се возих на 7068 - все едно бях във Формула 1. Много лошо каране, рязко спиране... Въобще не знам как им остават накладки на автобусите след такива състезатели.
-
2786 - отвратителни скорости и върви ужасно, но поне е топъл.
2108 - хареса ми.
-
3198 (О345Г) закъса на сп. Георги Георгиев посока центъра.
-
Май познах, а?Аварийната беше блокирала част от едната лента, шоуто е пълно.
Относно блъскането на кутията на 3301 от първа към втора предавка:
Работата там е пипкава.Трябва да се усеща кога и колко газ да се подава, като няма значение дали е баир или равно."Оправя се" като се подава малко газ и то с усет, защото невинаги се получава, но не трябва да се подава много.Подобно е и с третата предавка.Там пък ако се подаде повече газ предавката подранява и блъска.Втора и четвърта са идеални, като забележката на втората е, че като че ли боксува и на два пъти сменя половинката.Кутията има нужда от масло и дано това поне с една идея да подобри нещата.
-
3198 пак се търкаля, да видим колко ще издържи. :laugh:
-
3198 има проблеми от както му смениха двигателя с този на 1973. :laugh:
5.2
2109 - бясно каране, целия е разбит и отзад двигателя издава някакви странни звуци. :rolleyes:
-
3064- върви добре и е топъл, но хубавите неща, които мога да кажа за него, се изчерпват дотук. Доста е разбит, особено около средния мост. При сравнително малки неравности тресе сякаш сме на Луната. За виенето на скоростите и шумния двигател колегата Mammoth е писал по-назад. Специално скоростите му са така поне от 4-5 години.
5812- много добре върви като го настъпят, също както и 3064- без придърпвания и блъскане на скоростите. Обаче външният му вид е потресаващ. Прилича на войнишко канче- ожулен, ръждив, задната броня в различен цвят, лепило от реклами...
-
2109 - вчера от Централна автобаза /за център/ до ДОМ МЛАДОСТ /за център/ загасна два пъти, скоро отново може да загасне някъде и да задръсти целия град. Този автобус е така от 2015. :rolleyes:
-
На Младост точно преди да хване зеления сигнал угасна и в движение запали, но само инерцията му позволи да не остане в кръстовището. :rolleyes:
9662- разбит, като се пусна по Асен Разцветников имах чувството, че ще се разпадне, но пък няма стигане. :devil: Малко да му стегнат ходовата част и елементите, които дрънчат в салона, и ще е пушка.
-
От както стана оборотен е в това състояние, кара го който хване.
-
То не че титулярът му много го жали... едно 95 % от бройките са отвратителни в зоната на кабината.
-
2663 с реклама на Годзила.
23.02
1630- отвратителен. Прекалено шумен, разбит и амортисьорите отзад ги няма никакви. Вози супер твърдо и като мине през неравност отскачаш с няколко сантиметра от седалката. :help:
24.02
3066 май е нарязан, не го видях в клетката вчера. Доскоро беше там, килнат на една страна. Най-накрая са се погрижили за тая морга. :fan:
-
7502 - хареса ми колко много бяга този курник
-
7502 си е бегач от класа, но и шофьорите му не го жалят. :devil: Иначе си е разбит и отзад няма амортисьори.
-
5812- шумен и разбит. Особено на задния мост вози много твърдо.
-
2787 - бива, обаче е студен. Бившата му титулярка от както слезе от него не е същия, поне скоростите са оправили.
5.3
3065 - много ми хареса, тих, върви добре, личи си че се поддържа. :fan:
-
2965- разпада се. :help: Целият ляв заден калник заедно с пода и седалките отгоре се разхожда. Точно до парното се вижда пътя отдолу и как се е откъснал пода. И лайсната се е откъртила и при по-сериозна неравност скърца и трака зловещо. Нещо като 5833, че и по-зле.
-
Може да се хванат да го изкърпят не е толкова сложно колкото си го мислят. Свалят мотор, скорости купуват си профили и ламарина и готово. Явно че нови автобуси няма да имате скоро.
-
Може да, самият автобус бива иначе. Но спешно трябва да мине през тази процедура. Като цяло от край време на О345/Г каросерията около 3/4-та врата е слаба, но по този има доста работа.
А нови машини скоро не се очакват, засега ще кърпим наличното. :crazy:
-
Състоянието на въпросния интериор не зависи от метеорологичните условия и възраст на автобуса, а от експлоатацията.Газ до дупка, дори през най-разбитите пътища.А калниците са кухи, не са с дебелина 10 см.Така че и да го направят(със сигурност некачествено), до месец-два ще е същото.
Пример давам с пребоядисаните 2787, 3279, от които първият ударен в задната лява част(не знам дори как и къде), а на вторият боята се е олющила в секцията на двигателя.
-
1973 (О345Г) вече е в повален в клетката и сигурно следва рязане.
-
А някой знае ли какво се случва с 3197?
Последно беше писано, че е изкаран от клетката и е спрян на наклона пред сервиза.
7502 с реклама на кино 4DX, което предстои да бъде открито.
Иначе самият автобус е много разбит, особено на средния мост окачването дрънчи, сякаш всеки момент ще изпада по пътя. Но върви добре.
-
7502 с реклама на кино 4DX, което предстои да бъде открито.
Иначе самият автобус е много разбит, особено на средния мост окачването дрънчи, сякаш всеки момент ще изпада по пътя. Но върви добре.
Мда, и отзад няма амортисьори, и както го карат като на рали атмосферата е невероятна. :rolleyes:
20.03
3294 се беше прибрал в гаража към 16:00ч, в последствие излезе отново на 14.
21.3
5812 - върви добре и е топъл, но отзад е доста шумен.
7502 - МНОГО е разбит, нещо по окачването на средния мост дрънчи адски зловещо все едно е в салона, отзад няма грам амортисьори и при неравности се тресе целия. :help: Не мога да отрека обаче, че върви много добре, единствената забележка към това е, че скоростите му от време на време блъскат гадно.
-
8354 на 12. Любимеца ми. :D
-
Автобусът, който стои в дъното на гаража 1611 ли е? :help:
-
Допреди около месец беше паркиран точно до клетката, след това го закараха в сервиза, но може би пак са го върнали горе.
-
Допреди около месец беше паркиран точно до клетката, след това го закараха в сервиза, но може би пак са го върнали горе.
Явно, че да.
-
2109 от известно време отново е извън строя. :rolleyes:
2108 и 2787 с реклами .
2965 - продължава да се разпада с пълна сила, още по-зле е. Всичко над задните леви колела подскача, най-вече радиаторът на парното (ако не се лъжа), който е откъртен от постоянното разместване:
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190404/e35f0074c988983407d7f79a59e8f9c5.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190404/2082341e6cc7af8860f8109c67cf18a0.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190404/b7b3043303638b178c36c690a587666e.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190404/aa75ca9f18dbd3b7e59ca5ff8be720a9.jpg)
-
Въх!Чудя се как седалките все още стоят.Като го видя някъде по пътищата, ще гледам да бягам от него.
-
Този винаги е бил най-зле с каросерията. Помня преди 10 години беше паркиран във Възраждане 2, в цепката над задната лява гума можеше да си пъхна китката. Поне 1 път е ремонтиран след това.
-
Водачите, които го карат пък изобщо не го пазят.Изобщо!
-
3397 отзад има големи вибрации, но като изключим това е хубав.
Никой не е споменал че 1611 се е завърнал от дълъг престой на плаца.
-
По коя линия?
-
Май е прибран за нещо, защото преди час беше пред мивката спрян.
-
5812 с реклама на Макдоналдс.
1611 пак е с реклама на казино, този път тъмносиня.
-
3064 без реклама.
-
3064 без реклама.
Ама той вече година стои без реклама?..
-
За 5812 е много важно да се отбележи, че не е просто с реклама на на МкДоналдс, а е с такава на 25 г. МкДоналдс България! :D
-
3198 - средният мост е много зле, при най-малката неравност дрънчи невъобразимо.
2714 - много ми хареса, все още е в състоянието, в което беше след ремонта. :fan:
-
Но на 2714 трябва да се смени меката връзка, защото реве, а на водачите не им пука много като гледам!
-
7502 - освен отзад, на средния мост амортисьорите също никакви ги няма. При по-голяма неравност по средата е като своеобразен батут. :crazy:
-
2109 и 2710 са с обновена реклам на "Купи в Булгаристан".
-
Някой може ли да ми каже колко конски сили са солотата O345? :arrow:
-
Според информация която излиза с търсене в Гугъл двигателите на О 345 са ОМ 457 6 цилиндров с мощност 346 к.с.
-
Нашите трябва да са 250 коня, съчленените 300.
-
И аз така мисля, мерси все пак! ;)
-
Според информация която излиза с търсене в Гугъл двигателите на О 345 са ОМ 457 6 цилиндров с мощност 346 к.с.
Аз до колкото знам двигателя на О345 е OM447HLA.
-
Според информация която излиза с търсене в Гугъл двигателите на О 345 са ОМ 457 6 цилиндров с мощност 346 к.с.
Аз до колкото знам двигателя на О345 е OM447HLA.
И аз така си мислех, ако има и с 457 - явно зависи от годината на производство. По принцип О405ците също са с 447, който има доста варианти (от 204 до 299кс).
-
На 345 толкова двигатели и кутии смениха, че не се знае кой с какво е.Дори кутиите са различни.4HP500, но с различни коефициенти на въртящ момент.Модел 457 ги дават производство от 2003 г. насам, така че е по-склонно Конектотата да са с тях.Да не споменавам, че е с идеята да обхваща Евро 5 стандарта, докато на 345 категорично са Евро 2, евентуално 3.В книгата-въведение го пише.
-
2109 се е завърнал на линия(17А) и май че е с оправена ел. табела. :fan:
-
Тя табелата си работеше... в един момент обаче почна да изписва люспи наляво и надясно, и просто спря да работи.
-
Изчистила е малката нуличка, затова.
-
1611 повреден на Катедрала точно пред цветята.
-
3397-много лошо каране, освен това отзад грее много и мирише силно на нафта и масло. На всичко отгоре около гумите е изгнил и окачването е много зле.
На 8354 не му работи левия фар(от страна на шофьора) и задния стоп отново от тази страна. Също има някакъв нов шофьор, който много го натиска.
-
3065 - изключително приятен, тих и вози добре. :)
-
3397-много лошо каране, освен това отзад грее много и мирише силно на нафта и масло. На всичко отгоре около гумите е изгнил и окачването е много зле.
На 8354 не му работи левия фар(от страна на шофьора) и задния стоп отново от тази страна. Също има някакъв нов шофьор, който много го натиска.
Вече всичко си работи на 8354! 8)
-
2964(О345G) се завърна!!! :fan: Днес е на 22.
-
Кърпят се 1630 и 2965.Само по "специалните" им зони, разбира се.Съответно 1630 малко боядисан вляво от средата до края.Ще е интересна гама цвят, когато махнат рекламата.
-
2964 е каталясал на пощата във Владиславово посока обръщача. Нещо е изтекло под двигателя. :rolleyes:
-
8354 е с обновени маршрути за таблата, но разбира се някакъв шофьор въобще не си беше направил труда, а просто си използваше хартиената за 17а с настроени ел. на 17. ;)
-
8354 - ПТП на Студентска и Дубровник.
-
На 9662 му липсва капачето отвън за отваряне на шофьорската врата. :)
-
2714 с подменено крило на първа врата.
-
ПТП с 2964 на кръстовището на Червения площад.
27.06 вече е оправен и на линия
-
Катастрофа с автобус от градския транспорт блокира Червения площад във Варна
(http://www.moreto.net/novini.php?n=399729)
Още снимки и видео
(https://www.varna24.bg/novini/varna/Katastrofa-s-avtobus-blokira-krustovishteto-na-Cherveniya-ploshtad-vinovnikut-mina-na-cherveno-posle-izbyaga-878151)
-
1975 е с оправени табели и обновени маршрути, обаче са доста прахолясали и май задната не работи. :devil:
-
Задната няма как да я видиш дали работи, тъй като има реклама.Трябва от салона да се надупиш до стъклото, за да видиш.
На 5812 умишлено е орязана рекламата в секцията на табелата. :P
-
Задната няма как да я видиш дали работи, тъй като има реклама.Трябва от салона да се надупиш до стъклото, за да видиш.
На 5812 умишлено е орязана рекламата в секцията на табелата. :P
И на 1975 е орязана рекламата, обаче явно е прахолясала много. :)
-
Днес 2109 беше на 14, при това му работеха и трите електронни табели, които обаче изписваха маршрута на... 20 - ката :crazy:
-
3294 - отвратителен, отзад не можеш да си чуеш мислите, за капак и грее отвратително.
-
Днес 2109 беше на 14, при това му работеха и трите електронни табели, които обаче изписваха маршрута на... 20 - ката :r
Да, щях да спомена, но не остана време. Ако водачът е този, който си мисля, то той е един от многото от старото поколение(от къде да знае той, че тая каруца има модерни табели).Днес е на 148. :D
-
Видях, че и на 3301 табелите са модернизирани. :D
-
3065 със скъсана греда зад 3та врата. :help:
-
Видях, че и на 3301 табелите са модернизирани. :D
Но, разбира се няма кой да ги използва.
-
3294 - отвратителен
-
Зимата не беше толкова зле, поне не беше толкова шумен и имаше тяга. :eek:
-
2710 има някакъв проблем. При ниски обороти се чува някакво странно бръмчене от двигателя, но иначе си е що годе добре автобуса. :rolleyes:
-
3293 е на линия след поредното си дълго отсъствие за ремонт. :rolleyes:
-
3293 с реклама на Зора ли е?
-
3293 с реклама на Зора ли е?
Да, от поне година-две(малко след като я сложиха се счупи автобусът).
-
Благодаря, защото го видях в далечината и не бях сигурен. :fan: :devil:
-
Задната табела на 2109 е развалена. :blink:
13.09 На задната днес пишеше 48,на страничната разхвърлени люспи, а на предната-14 и дестинацията. :D :P
-
3294 - мизерен и отвратителен, нямам думи.
3198 - бива
-
2108-запазен автобус, много тих и приятен, обаче скоростната му кутия поприблъсква, но това е нормално, на 20 години е все пак. :)
3301 върви доста добре, обаче ZF-то рита при всякакви обстоятелства вече (баир, равно, надолнище) и незнам защо не му използват ел. табелите. :)
-
2663 отново с реклама на Годзила. Възможно е и 2714 да е с новата, ама не съм сигурен. :D
-
2663 отново с реклама на Годзила. Възможно е и 2714 да е с новата, ама не съм сигурен. :D
Да, така е, заедно с двата френски Мерцедеси.
2964 със същата реклама като на горепосочените, а 3064 с реклама на Sutherland.
-
5812-След като стои 10 мин. загасен задната лява възглавница изпуска и застава на една страна. :rolleyes:
-
В допълнение на това и угасва сам без предупреждение.
-
3293 -хубав,върви отлично и е много чист, обаче не мога да кажа, че е перфектен понеже преди това се возих на 8354 ...
-
8354 изобщо не ми хареса последният път, много шумен и мръсен.
-
Шумен, от една страна, заради непълно затварящия се капак на двигателя в салона. От друга страна, заради вече виещата хидравлична помпа и от трета страна, защото в града често се кара на трета предавка на обороти.
А за мръсотията... колкото и да чистиш, мизерията на града е очевадна. А точно отзад пък всеки си цапа безразборно. Гърбовете на нарисуваните седалки са боядисани преди около година.
-
Шумен, от една страна, заради непълно затварящия се капак на двигателя в салона. От друга страна, заради вече виещата хидравлична помпа и от трета страна, защото в града често се кара на трета предавка на обороти.
А за мръсотията... колкото и да чистиш, мизерията на града е очевадна. А точно отзад пък всеки си цапа безразборно. Гърбовете на нарисуваните седалки са боядисани преди около година.
И на мен ми направи впечатление виещата хидравлична помпа, но според мен за годините си автобуса е добре, запазен е, върви добре... :D :/
-
За реклама - 7068. :devil:
-
7502 с реклама на Mig market.
-
3293 на аварийни празен, в кръстовището на Република и Цар Освободител. Без реклама, изглежда пребоядисан.
-
По-рано през деня 2964 беше на аварийни в бус лентата след Санитата на центъра.
3293 с реклама на Nomination гривни.
-
7502 - слабо парно, сутринта особено в комбинация с легените си беше доста студено. Духалките работеха кажи речи на макс, но не успяваха да стоплят особено салона.
-
1610 - доста разграбен и в окаяно състояние, макар все още да не е в клетката, а захвърлен в дъното на гаража. :/
3294 - слабо парно. А преди си беше доста топъл.
-
1610 - не го чакайте, явно са решили да разкарат всичките от руската модификация, и няма нищо учудващо в това като се има предвид че двигателите им са много калпави.
-
2786 вече е с реклама на Тантум Верде която години стоеше на 3301, сега пък втория е без реклама.
1630 отново с нова реклама.
27.02
На 1974 като гледам е му е правено кърпене и е боядисан до прозорците.
-
3196 - изглежда все по-отчайващо разграбен и май шансовете да се появи отново на линия намаляват.
-
2710 е потънал малко след обръщача на 39 до Баумакс (https://btvnovinite.bg/bulgaria/za-sedmica-treti-poroj-navodni-ulicite-vav-varna.html) :rolleyes:
Както се казва, Варна е най-добрият град за живеене, освен ако не вали.
-
То това с 2710 е поредната глупост... като видиш вода - не влизай, логично е. Това не се случва за пръв път. И то на 2710 май не му е сефте. Май за втори път му се случва, горкият. :D
А за останалото - новите канали си вършат идеално работата. И 2050 г. да стане, същата история ще бъде.
-
2710 развален пред кръглата банка. :blink:
-
2710 развален пред кръглата банка. :blink:
Оказа се, че проблемът е в електрониката. След като му отвориха един от страничните капаци и разбутаха нещо там запали от раз, но след като отидоха за едно кръгче отново загасна и неуспя да запали. Та така де, всички тези главоболия идват от глупостта на човекът, който го е набутал в наводнения път и е очаквал да го мине без проблем...
-
3064 - изглежда потресаващо - остатъци от лепило от реклами, дупки от ръжда, в които буквално можеш да си напъхаш ръката, кит по капаците, върху който даже не е пръсната боя.
7502 също изглежда зле.
Аз викам да вземем да им съберем някой лев за малко кит и боя, че да го приведат във вид. :rolleyes: Или направо да идем да го изкърпим ние. Че като гледам опитите за китосване на единия от капаците не са били особено успешни. Дори Икарусите не изглеждаха толкова зле отвън в последните си години, когато съвсем ги бяха занемарили.
*Снимките са от Фейсбук и са от втори юли, но до момента 3064 още си се движи така.
-
На един О345 пък гредата под прозореца пред 2ра врата е изгнила, половината се е изронила. Като цяло има доста автобуси с нужда от освежаване, освен ако не са изгнили отдолу и не са за брак.
-
Имайте предвид, че тези автобуси карат на доизживяване и при следваща доставка която се очертава да е скоро, ще бъдат бракувани.
-
Все пак автобусите са вече на над 20 години и не са минали основен ремонт, нормално е да са крайно амортизирани и на доизживяване. :rolleyes: В София само осем съчленени и три единични от събратята им не са бракувани при това са минали основен ремонт. :rolleyes:
-
Минавали са основен ремонт, някой от тях и по два.
-
Минавали са основен ремонт, някой от тях и по два.
Цялостно кърпене и пребоядисване мисля, че са минали само някои. 3064 не е в това число.
-
3064 не се е спирал, направило ми е впечатление, че до момента е може би най-редовният О345Г. Нямам спомен през последните години да се е задържал дълго в сервиза. За това имат заслуга и шофьорите, които работят/работеха на него. Преди години даже грижливо си водеха тетрадка (сега не знам дали я има още). По едно време се мъчиха виещите скорости да правят и тогава сякаш по-дълго го нямаше . Но иначе го помня все по линиите. Няма кога да му правят такива второстепенни интервенции. :D Важното е да върви. Сега чакам да го налепят с реклама, че се повтори историята с 1635, при който почти успешно се прикриваше подобна дупка с помощта на рекламите. :crazy: :crazy:
Майтапа настрана, но наистина е срамота автобусите ни да нямат елементарна козметична поддръжка и да се оставят да изгният толкова. Соларисите и тях ги чака същото. Доста от тях вече са чукнати, ожулени и т.н. и си карат така. От няколко месеца даже има и един с демонтирано задно ел.табло, а вчера видях един с липсващо фарче. Зееше грозна дупка в предницата.
Иначе двигатели, скоростни кутии, кърпежи и електроника на О345ците са им правили доста през годините. Някои минаваха през тези интервенции още преди да навършат 10г. Кърпежите специално почнаха горе долу като бяха на сегашната възраст на Соларисите.
Има читави от тях, които могат да карат още доста. 7068 и 3065, които отсъстваха няколко години, за да дочакат ОР, са в добро състояние и редовно са на линия. Много рядко влизат за ремонт. Естествено има и гробници, които противно на състоянието си вървят почти безотказно засега. :crazy: Може да се повтарям, но трябва да им се признае, че 22 години в наши условия са си едно завидно постижение. :fan:
-
Първите кърпежи около задния мост са правени още като са били на около година в Балкан стар, информация от работил там човек.
2964 не съм го виждал от няколко седмици. 3293 от повече.
-
2964 се движи днес , на 209 е. Но наскоро действително го нямаше известно време.
3065 тези дни го оправиха и се появи, но днес май е останал за ремонт.
А 3293 изчезне ли, поне месец го няма. :crazy:
И като сме почнали да коментираме модела, 3196 и 1610 няма индикации, че може да се върнат скоро. 1610 са го подкарали за донор, а 3196 е захвърлен до сервиза и не се знае колко е обран и той. Отново се питам обаче защо се плаща гражданска на автобуси, които не са излизали от гаража повече от година или поне от 6 месеца насам - тези двамата, Тедомите (без 2383 и 8967), 0957...
-
Отново се питам обаче защо се плаща гражданска на автобуси, които не са излизали от гаража повече от година или поне от 6 месеца насам - тези двамата, Тедомите (без 2383 и 8967), 0957...
Според мен защото поне на документи трябва да имат определен брой автобуси, които уж са в движение.
-
3293 мисля че днес беше на 31, ако не се бъркам.
-
От звукозаписа на 8354 разбирам, че кутията му все още си е здрава и сменя предавките много добре(макар да имам забележки по управлението й от водача).
П.П - на представената снимка виждам и, че джантите са прясно боядисани(освен ако още не си стои същата боя, слагана от мен).
Колко ми липсва този автобус... :rev: :inlove:
-
От звукозаписа на 8354 разбирам, че кутията му все още си е здрава и сменя предавките много добре(макар да имам забележки по управлението й от водача).
П.П - на представената снимка виждам и, че джантите са прясно боядисани(освен ако още не си стои същата боя, слагана от мен).
Колко ми липсва този автобус... :rev: :inlove:
Като цяло си го пазят и както казваш кутията сменя добре. Джантите не са ги боядисвали, както и има нови драскотини, но е поддържан и върви отлично. :fan:
-
7502 е извън строя и явно с по-сериозна повреда, понеже е забутан в дъното на гаража до 1610.
-
От скоро чувам как 2710 "вади" много странни звуци и блъска изключително неприятно скоростната кутия! :( :rev:
Хората се възмущаваха от возенето в това Турче... :rev: :eek:
-
От скоро чувам как 2710 "вади" много странни звуци и блъска изключително неприятно скоростната кутия! :( :rev:
Хората се възмущаваха от возенето в това Турче... :rev: :eek:
Това е някакъв сериозен проблем с кутията, както и на два пъти чух как връща от втора на първа, което е много странно. :eek:
На 4:39 върна три пъти на първа и смени на втора.
-
Скоростите му отдавна са зле, явно чакат съвсем да се скапе и да го спрат завинаги. Дори след основния ремонт през 2017 не ги бяха пипнали, единствено само двигателя беше правен.
-
Не си представям какво е да си вътре, доста зле звучи...
-
Абе вие пък сега...нали вози там и се изпълнява транспортната задача, айде глезотии да не блъска и да не вие, като се счупи съвсем да не работи ще го направят. Това в кръга на шегата разбира се. Не знам защо въобще са го пуснали да излезе така на линия, шофьора защо не го прибере в гаража заради този проблем.
-
То не е сигурно дали фирмата е наясно с проблема, защото трябва някой да го съобщи. А и да е съобщено, не е гаранция, че ще се реагира.
Като прослушах звукозаписа... Кутията работи така, сякаш от време на време водачът сменя предавката от D на 1, с което рязко пада на първа, а през останалото време сякаш натиска педала до края(kickdown).През останалото време обаче си работи напълно нормално(като изключим блъскането на трета предавка).Съмнителна история.
-
2109 и 2710 отново с обновени реклами на "Купи в България". :)
-
За да им държат ламарините на едно място, че да не вземат да се разпаднат. :help:
-
За да им държат ламарините на едно място, че да не вземат да се разпаднат. :help:
Пък и хем ще направят малко пари от цялата работа...
-
8354 и 3064 не се движат от повече от месец. :/
-
8354 го кърпят, доколкото разбрах. И с 3064 може би е така, тъй като си беше доста изгнил.
-
8354 и 3064 не се движат от повече от месец. :/
3064 си се движи редовно преди 2 дена беше на 20. 8354 същото тези дни го мярках някъде.
-
Да, 3064 си работи, но за 8354 малшанс, освен ако в наряда още го пишат за ремонт, а всъщност работи.
-
Интересна работа с 3064, не съм го виждал от началото на септември, пък използвам редовно линии, по които обикновено се движи. :neznam:
-
Днес би трябвало да е на 22.
-
Днес видях 3064 и беше пребоядисан отстрани и отзад. Изглеждаше чудесно! :fan:
Сега очаквам и 8354! :D
-
Ако 8354 го боядисат, няма да има цветя... :rev:
-
Ако 8354 го боядисат, няма да има цветя... :rev:
Аз нямам впредвид да го боядисат, а да го видя отново на линия. Иначе там, където имаше ръжда (на снимката) трябва да се боядиса, но само там.
-
Следващият трябва да е 3566, отвън от където и да го погледнеш изглежда ужасно - целия е ожулен и оплескан с лепило от рекламите.
-
От утре 8354 е на линия. По-конкретно на 12, макар че за събота никъде не го виждам.
-
На 2108 са му залепили две лепенки на Градски Транспорт на предната ел. табела както е при 3397. Не успяха поне да изчистят това прословуто 48... :neznam:
-
На тоя етап не може да се изчисти, защото преди години кабелите за контрола са взети за захранване на джпс системата на ТАСРУД или нещо друго под претекст, че автобусът работи само на 48(което е... :angry:).
-
На тоя етап не може да се изчисти, защото преди години кабелите за контрола са взети за захранване на джпс системата на ТАСРУД или нещо друго под претекст, че автобусът работи само на 48(което е... :angry:).
Знаех си аз, че има нещо общо със системата на ТАСРУД, но надали и ще се хванат да я оправят занапред тази табела.
А вмеждупрочем 1975 е без реклама и изглежда чудесно! :devil: :)
-
Случайно видях, че и на 5812 му свети табелата, но по-добре отпреди.
-
Случайно видях, че и на 5812 му свети табелата, но по-добре отпреди.
Възможно е, понеже шофьорите разчитат само на нея да са сменили "пурата" по тяхно желание, тъй като вечер трудно се виждаше иначе и хората само питаха за линията. Но сега като на 8354 ли свети?
-
Не, не свети като на 8354. Свети около средата, осветявайки малко линията, малко маршрута. Според мен обаче е някаква лед лента пред табелата, вкарана между стъклото(както бе и предната), а не пура, защото смяната на пурата е голяма мъка, след което табелата я се сглоби правилно, я не.
-
Не, не свети като на 8354. Свети около средата, осветявайки малко линията, малко маршрута. Според мен обаче е някаква лед лента пред табелата, вкарана между стъклото(както бе и предната), а не пура, защото смяната на пурата е голяма мъка, след което табелата я се сглоби правилно, я не.
Ясно, важното е да се вижда по-добре от преди. Пак, че са предприели нещо относно видимостта на табелата е похвално. :fan:
-
9662 е без реклама. :fan: 8)
-
9662 е без реклама. :fan: 8)
От поне седмица е без реклама...
-
На 8354 видях, че му е сменяна настилката отзад над двигателя. Хич не е красиво, но поне са укрепили и там, където пода се откъсва от двигателния отсек. (като при всеки 345) :devil:
-
За реклама - 2787,2663
-
2663 вече е с реклама на "Кауфланд". :)
-
2786 пък е без реклама, 9662 пък със същата като на 1975(Савекс или нещо такова).
Що ли Соларисите все още отърват лепилото?
-
И аз това се чудя. Ще видим обаче, когато бракуват всички Мерцедеси (дано не скоро) дали няма да почнат да ги лепят. :blink:
-
Що ли Соларисите все още отърват лепилото?
Защото гаранцията на боята (антикорозионното покритие) е 10 години и ако ги облепят тя отпада.
-
В Бургас ги залепят по задното стъкло.
-
Една ужасяваща картина-останки от реклама и лепило
(https://live.staticflickr.com/65535/50847945403_04e23655bd_o.jpg) (https://flic.kr/p/2ktg1DR)IMG_0376 (https://flic.kr/p/2ktg1DR) by Denis Borizanov (https://www.flickr.com/photos/189831536@N07/), on Flickr
(https://live.staticflickr.com/65535/50848669001_ca35b3e350_o.jpg) (https://flic.kr/p/2ktjHKF)IMG_0377 (https://flic.kr/p/2ktjHKF) by Denis Borizanov (https://www.flickr.com/photos/189831536@N07/), on Flickr
(https://live.staticflickr.com/65535/50847945328_03af9380c5_o.jpg) (https://flic.kr/p/2ktg1Cy)IMG_0378 (https://flic.kr/p/2ktg1Cy) by Denis Borizanov (https://www.flickr.com/photos/189831536@N07/), on Flickr
-
Нищо му няма, огън е! Новата боя само качва разхода на гориво!
2263, 2786 и 2787 с реклама на Кауфланд. 2964 с реклама на Paysafe.
-
На 1975 му я няма предната ел.табела така като гледам, интересно защо... :neznam: :blink:
-
В грешка си, там си е.
-
Да, сега я видях, че е там, но петък ми се струва, че не беше. :arrow:
(https://live.staticflickr.com/65535/50862575693_0e98240edd_o.jpg)
Виждат се разни кабели, затова си мисля така. :)
-
3566 с нова реклама :D :crazy: (https://live.staticflickr.com/65535/50880488316_013740501d_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kw8Nwy)Mercedes O345 Turk (https://flic.kr/p/2kw8Nwy) by Denis Borizanov (https://www.flickr.com/photos/189831536@N07/), on Flickr
-
2108 с реклама на Миг маркет. :devil:
Ето го и него в пълния му блясък. :arrow:
(https://live.staticflickr.com/65535/50945667271_5eee5dfecd_o.jpg)
3301 пък е без реклама. :arrow:
(https://live.staticflickr.com/65535/50945667276_1c64867cdb_o.jpg) (https://flic.kr/p/2kBTRXD)
-
Днес 3196 е отпътувал към металекса :arrow:
Желязото поскъпна и явно са започнали чистка.
* Снимката е от фейсбук групата " ВИЖДАМ ТЕ КАТ - ВАРНА".
-
Аз така и не разбрах защо го спряха де. Явно, че са имали нужда от донор и този е бил проблемен. Последно го видях в движение края на 2018 г.
-
Технически точно не знам защо го спряха, но наистина си беше доста проблемен. Изчезваше за много дълги периоди, появяваше се за месец-два и после пак. Явно проблемът този път е бил достатъчно сериозен, за да не го правят повече. При все това обаче е похвално, че 3196 изкара 20 години в наши условия. :fan:
Промяна: 1610 също е предаден на вторични суровини.
-
Нещо не успя ли да спасиш или не дават? Воланите и на двата са запазени, не са оръфани като на повечето. Бегло ще спомена табелите на 3196, но...
-
А, нищо не съм свалял, само за някоя друга снимка за спомен минах. Освен това, което спомена, всичко друго е обрано в гаража. Мен ме е яд за седалките на 1610 с дунапрена и плата, че ще отидат на кино. Можеше някоя друга година да се ползват в друга О345ца. 1973 пък замина направо с прясно претапицирани седалки.
Иначе надали ще е проблем да си свалиш нещо, стига да говориш с шефа там и да му обясниш какво точно те интересува и да го декларираш после. Елементите, различни от някакъв метал, така и така отиват на боклука, не мисля, че някой ще има против, а за металите - каквото си харесаш го теглиш на кантара и си го плащаш по цените там. Поне преди години беше така.
-
3301 - Учудващо не ми хареса, започнал е да звучи като 2786. Иначе днес беше с настроени табели, сигурно от месец не ги бях виждал настроени.
2786 пък е за ремонт, с това състезателното каране не се и учудвам де.
А с 5812 интересно какво се случва, не се движи от доста време. :hm:
-
5812 го кърпят и затова не излиза толкова време на линия ;)
-
2787 е бракуван.
-
А знае ли се каква е причината за да го бракуват :rev: :neznam: :( :/
-
2787 е бракуван.
Странно, GPSът му е бил активен преди 92 часа. :huh: А 5812 в момента ми излиза, че е на 17а/60.
Иначе много смело почнаха да бракуват автобуси в последно време, та в тази връзка ми е интересно как ще се възвърнат старите разписания от преди пандемията, както наскоро беше споменато... :rolleyes: За нови машини не се чува нищо в скоро време.
-
За нови машини се чува. Според информация на БНР Варна до края на годината ще има доставки. Все пак июа процедура за 60 електрически автобуси. Къси 40 на нощно зареждане и 20 съчленени на бързо. Вероятно ще останат стари мерцедеси, но колко никой не знае.
-
Не знаем какво се случва, предвид че обществената поръчка за електробусите е замразена от края на 2020 и нищо не се знае за нея като последващи действия.
-
2787 не е бракуван, движи си се.
-
Мда, грешката е моя, извинявам се.
-
3198 е пребоядисан.
-
Някой знае ли на 3301 дали въобще му работят табелите че много пъти го виждам без работещи табели :neznam: :/
-
1630 вече е на линия :D
-
1630 отдавна не бях го виждал, та вчера чак си търках очите.
На 3301 си работят, ама няма кой да ги ползва.
-
А имаш ли представа на 8354 пурата на челната табела с ключ ли се включва/изключва или просто е изгоряла, защото от 2-3 седмици не свети.
-
Май дроселът е заминал, затова съм лепнал лед лента на пурата, която се включва и изключва с копче.
-
Проблема с осветлението на табелите е именно този дросел - доста е кекав и гори често, особено при по-голямо натоварване. Единственото решение е да се монтират ЛЕД ленти на всички, но предвид доизживяването на тези автобуси, инвестицията е безсмислена.
-
Доста резилна броня... Поне да бяха махнали остатъка от рекламата, която беше на 1610.
(https://live.staticflickr.com/65535/51632931041_c914e427b6_k.jpg)
-
По-грозно отношение към автобусите от това във Варна не съм виждал(говоря за големите градове). Бе изцяло боядисан преди около две години и сега за капак тази помия, та да бъде шоуто още по-зрелищно... :help:
-
8354 се развали на завоя на Почивка, загасна и не можа да запали отново. Получи се бая трафик в първия момент. :rev:
(https://live.staticflickr.com/65535/51748094398_2e46cc982c_k.jpg)
16.12
Отново се движи 8354, обаче проблемът със сменянето на скоростите във високи обороти не е оправен. :/
Също 3279 се завърна на линия след бая време в бокса. :)
-
16.12
Отново се движи 8354, обаче проблемът със сменянето на скоростите във високи обороти не е оправен. :/
Високите обороти са, защото го карат на спортни режим/дългите предавки(ползва се само, когато си натоварен по нагорнище, не е желателно постоянно да се ползва). Оправя се с бутон от таблото...
-
Тъй като много нови го караха, ми се струва, че някой е пробвал кое копче какво прави и после даже не му е направило впечатление, че кутията не работи като обикновено.
-
2964 е бракуван :/
-
Беше отвратителен, не се учудвам. :D