Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - difian

Pages: [1] 2 3 ... 770
1
И поръчката в Стара Загора се проверява от антикорупционната комисия по същата причина като Варна.
https://m.dnevnik.bg/bulgaria/2021/11/29/4287473_antikorupcionnata_komisiia_proveriava_obshtestveni/
А във Враца заради тролейбусите... На всички са ни ясни задкулисните далавери, интересно е прокуратурата защо е решила да мъти водата баш при гербаджийски кметове...  :neznam:

2
Други градове / Re: Враца
« on: Today at 14:09:15 »
От първата новина, че ще се купуват тролейбуси/електробуси, както и при следенето на всички поръчки след това, не само във Враца, поне тук във форума, сме наясно за какво става въпрос и как се случват нещата. Малко са заслепените, които си мислят, че нещата са ОК, освен застъпниците на доминиращата до скоро властта партия, и такива, дето се радват на каквото и да е "ново" и си мислят, че да има някакво развитие е по-добро от това да имаме оптимално и устойчиво развитие.

От началото се писа, че градове с никакъв транспорт, с бракми на 1000 години, изведнъж ще проимат космически кораби по недоказана и ненадеждна все още технология. Това е едната сигнална лампичка.  Втората са нагласените поръчки и участниците, за което се и загърмя сега - досега във Варна, Стара Зсгора и Враца...

Въпросът е, зависимата прокуратура защо скача на герберски кметове и то точно за поръчките за превозни средства? Както писах по-горе, има за какво, но в логиката на конюнктурата е малко странно и е любопитна истинската причина, която не е, че има съмнения за нарушения... Ако беше това, още много общини и поръчки щяха да проверяват и за други неща да се самосезират!  :rolleyes:

3
Щом е написано в медия,- то тя носи отговорност за написаното.
Стига си чел като дявол (бих казал и повечето хора) Евангелието... Масово цитирате "статии", които нямат автор и дата, "медията" няма официални контакти, не е посочен собственик и обявена редакционна политика....

Иначе и сам се канех да отовря темата, когато имам възможност да седна на компютър, ще направя това, което обещах, като заключих темата....

4
Ужасно късопаметни сте, коментирахме го и на широко във форума, но няма сега да ви търся конкретните мнения.... А проектът е на мъжа на бившата гербаджийска външна министърка, явно им е било нерентабилно да точат през него към онзи момент, но от ремонта на Гарата и на останалите, които ремонтираха тогава, добри пари си прибраха..

5
На Алеко зимна олимпиада ли има тези дни, че е с такъв приоритет?

6
... А някога общественият транспорт имаше социална функция?...
Каква социална функция? Пътуването гратис и отстъпките на 50 вида карти си ги има, но те нямат никакво значение за функционирането и развитието на града.

Социалната функция не е най-важната, най-важна е цялостната организация на градската мобилност, за да няма задръствания, за да няма излишна загуба на време, за да няма замърсяване на околната среда, за да няма излишни съпътстващи разходи за нова пътна инфраструктура и ремонта на амортизирана такава, за да няма пътни инциденти и т.н. Въпросът е сложен и комплексен, но кратуните, назначено в СОС го свеждат до това, да си изкарат мандата + бонуси....

7
Тази година май аз съм пропуснал традиционната масовка на фандъчката пред 4-5 снегорина, я на южната дъга, я в базата на някой концесионера.... Вероятно пропускът е мой, де, едва ли са го ударили на по-малко популизъм и повече работа, работа, работа....

8
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 29.11.2021, 13:23:27 »
Заключвам докато поразчистя и уведомя, който за каквото трябва....

Ще кажа само, че се въздържам от намеса и съм дал свобода на вижданията, но започна да се попрекалява! Дискусия и спор се водят със стойностни издържани аргументи и е редно човек да има и самокритичност, т.е. да се замисля какво споделя и пише от свое име...

9
Коментарите бяха, че са "почти нови", но не са изцяло.... Ползван е оригиналният скелет, но вложните материали и технологии са такива, че почти нищо от старото не е запазено...

10
Вчера го видях, но преди това не го бях виждал от месеци.  :)
И не си го виждал на 413.... ;)

11
Напротив, върши. Гласовата информация не е достатъчна. А понеже дисплеи, укзващи информация за спирките и маршрутите явно ще си останат мираж в автотранспорта, и това върши работа...
Да се молим и да не монтират, че фанфан ще ореве света, как това е конспирация, парите за тези екрани на Борис Бонев, неграмотният, малоимотен брат, в найлонови торбички, със служебен автомобил на "Контрол по транспорта" ги е изнесъл в Дубай и т.н.  :help: :help: :help:

И бонус, да не ми е много излишно мнението и да излиза, че злоупотребявам, че съм модератор, ето още един довод да се показват спирките: сменят се динамично и различни текстове, така екраните няма да "изгорят/замръзнат" на еднотипния текст, който ще стои на тях с години, за разлика на непригодни екрани в метрото... ;)

12
По Черни връх ги нямаше листата, от които изобилства в Гората. По Черни връх ги и засилваха нагоре, докато в Гората, заради серпентините и спирката не ги засилват толкова...

13
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 26.11.2021, 02:35:33 »
Проблемът е ниското заплащане. Даже чух нещо,което ако се окаже истина - нямам думи - един шофьор каза,че шефЪТ му има милиони, но казва, че фирмата няма пари. По принцип знам, че на шофьорите не е хубаво да се вярва много, ама е възможно да е прав, предполагам, че има по-запознати хора, които знаят дали наистина е така. ;)
Дружеството не е тъждевствено равно на собственика или управитела, освен ако не е едноличен търговец... Но счетоводителят може да обясни още по-добре за финансите на едно дружество... ;)

14
Като цяло няма логика да поддържаш два различни дизайна. Това означава да произвеждаш и старите, и новите части едновременно, и да имаш 2 различни линии за сглабяне. Големите компании като МАН и Мерцедес просто имат различни заводи и респективно различни модели, както е Конекто и Цитаро, които са почти еднакви, но едното е по-евтино за сметка на това, че най-новите неща ги няма. Тази практика и при автомобилите е същата, примерно VAG.
Особено при трамваите, масово са модулни, с индивидуален дизайн на предниците за всеки град... Това са елементи, които не изискват някакви специални модификации и се прави навсякъде на Запад...

15
... Това решение има голям потенциал за София, но и доста затруднения в правилното вграждане.
Ако се направи груба сметка (точна не мога и да си я представя, толкова фактори, синерги и прочие има), за ползите и спестеното от създаване на истинска работеща трафик система, ще излезе на рентабилност много бързо. Но в общинат водещите въпроси не са как да направим живота в града по-хубав, по-лесен и да спестим много от разходи, време и т.н., а се питат какво е това, какво можем да спечелим лично от него, през коя наша фирма може да стане, може ли да стане до изборите, после ще имаме ли абонаментно отчисления от "поддръжката" на системата...

Както се казва, който не може да мисли и да действа в мащаба на града, да си ходи на село, трафик система за прибирането на овците, козите и кравите от паша вечерно време не е необходима... Но хора като Иво продължават да разправят как се променил града и т.н. Ама с какво сравнява и имаме ли заложена цел, която гоним, че да отчетем, докъде сме стигнали... А по някои показатели сме надолу от базовата стойност....

16
На пешеходната пътека на Константин Величков и ул. Пловдив слагаха гумени издутини (ала тактилните, които насложиха по по-старите метростанции), явно за стряскане и намаляване на скоростта. Досега такива май не бяха ползвали. Да видим след първия снегорин какво ще се случи с тях....

17
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 25.11.2021, 16:24:52 »
Вероятно е самодейна акция на групата по табелите без да имат официално разрешение за това.
Нека я има в базата данни или им се плаща за брой въведени линии, че веднага скачаш?

18
Толкова чак интелигентни светофари едва ли има някъде по света. Достатъчно щеше да е да се сменят фазите по-динамично - омръзнало ми е да висна на "умни" светофари по центъра на червено без да минава никой в посоката, която е разрешена в момента.
Технологиите си ги има, уж още едно време вградиха сензори в настилката, от тогсва що камери и неща наблъскаха... Някой по-запознат "отвътре" да каже, защо се пръскат милиони и няма никскъв видим ефект....

19
Не ти се заяждам, ама 2023 г. пърите Песи ще станат на 10 години и има бройки, които са в полуразпад... Какво пълно обновяване е това!?  (няма да казвам по фъндъковски и гербаджийски, че повечето от другите да бяха на власт, нямаше да е чак толкова различно...) Купува се на парче с изпаднали пари от Европата... Сигурно са си взели поука как да нагласяват поръчките, че да не спечелят Шкода, но какво ще правим, ако в даден момент се окажем и с разнороден състав!?

20
Предполагам, че това включва жизнено важните директор, директор на директора, шофьор на шофьора на директора на секретарката, секретарки, ТРЗ, МРЗ, Бай Иван пазачът, дето ще гледа 3 бездомни кучета на входа....

Кой и на базата на какво взима такива решения, има ли приет документ, как ще се развива ел. транспорта със стратегическа рамка, с финансова рамка, с времева рамка, Левски го възстановяват като дейност/проект по линия на тази политика, какви са дългосрочните планове!?

Pages: [1] 2 3 ... 770