Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fizik

Pages: [1] 2 3 ... 36
1
Ето още една причина защо не трябва да се бърза.  :rolleyes: На няма и половин метър директно под релсовия път 45 килограмова бомба от Втората световна война:




Може ли малко повече информация за бомбата? Днес за пореден път в Потсдам се обезврежда 100кг бомба от войната. Вследствие на това район в радиус 800м е отцепен, 3000 души, живеещи в района са евакуирани, преминаването е забранено. Източник - https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2021/05/bombe-entschaerfung-weltkrieg-potsdam.html

При откриването на бомбата какви действия за безопасност са предприети от общината? Спиране на трафик? Евакуация на близките сгради? Звукова сигнализация? Доброволци, обграждащи района и информаращи населението?


2
Масово при релсовия транспорт - от трамваи до скоростни влакове, прави ми впечатление, че търговете са за състави + поддръжка за доста години напред...

Тук работата е малко по-различна. Не съм описал достатъчно ясно идеята, защото такива идеи не знам досега да са прилагани.

Идеята е не само поддръжката, но и експлоатацията (машинисти) да бъде в ръцете на частни подизпълнители. Все едно града купува един пул влакове и ги дава "под наем" на дружества да ги експлоатират и поддържат по разписания, разписани от градската управа. Един вид като софийските концесии с автобусите на Юнион Ивкони, Еридантранст и т.н., само че автобусите да са собственност на АТ, защото голямото дружество може да договори по-евтиното закупуване на подвижния състав в сравнение с по-малките подизпълнители. Идеята е също така да не е едно дружеството, поддържащо целия пул. Допуска се разделяне на пула.

3
U-Bahn-ът си е част от дружеството на градския транспорт BVG. Там най-горещият проблем е липсата на широки мотриси серия I, които по широките линии са заместени от тесните Ik с добавени стъпала за изравняване на габарита. Това би трябвало да е временно решение, но колко ще е временно времето ще покаже. Не знам да има планове за outsourcing на поддръжката там

4
Днес ми попадна интересен материал за плановете за закупуване и поддръжка на подвижен състав за Берлинския S-Bahn:

https://www.rbb24.de/politik/beitrag/2021/05/berlin-plant-eigenen-s-bahn-fuhrpark-agh.html?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE

Накратко - разглежда се идеята Берлин да си създаде собствено предприятие, отделено от Дойче Бан, което да е собственик на влаковете, като успоредно с това отдаде поддръжката на влаковете на частни компании чрез търгове, така че градското дружество да не бъде отежнено с поддръжка на ПС и инфраструктура за поддръжка на ПС.

PS Реших, че темата е интересна, но е трудно да се намери подходяща тема за нея. Моля администраторите при намиране на по-подходяща тема да преместят поста.

5
За бомбата - никак да не се бърза.
Това е снимка от Потсдам от миналата година, където поредната 100кг бомба не успяха да обезвредят и я взривиха контролирано.

6
С цената на спестени 1-2 милиона национално съфинансиране забихме последната станция в нищото вместо да се направи от източната страна на коловозното развитие на гара Горна баня ! 40 влака на ден излишно спиране загуба на време и разходи за енергия!
При това положение има ли смисъл да спират на сегашната гара Горна баня? Същият въпрос е и за гара Искърско шосе и гара Искър, но НКЖИ е тежка машина.

Въпросът е особено релевантен, предвид че метромрежата като цяло в момента допира/пресича жп мрежата на 6 места.
Само на ЦГС има съвпадение между спирка и съществуваща гара.
В Горна и на Искърско шосе вече има нови спирки, на по-малко от 500метра от стари съществуващи гари.
Панчо Владигеров я я има като спирка на метрото, я не.
Западен парк и Подуене няма да се вържат към метрото никога.
Равносметката не е най-цветущата.

7
А най-якото е, че направиха сигнализацията за трамваите с предимство и сега ще си седят месеци наред без да се ползват.
За мен не съществуват излишни мерки за безопасност на движението. Дори да са функционирали няколко месеца, те ще функционират и в бъдеще и ще предпазват граждани и имущество от щети.

8
Моля да ми обясните едно нещо - от една страна казвате, че заплатите на шофьорите са ниски. От друга, защитавате тяхното "право" да пипат по електрониката на превозните средства и да ги кичат с лампи, кръстове, полумесеци и какво ли още не.

Беден шофьор ще тръгне ли да си харчи парите за лампички? НЕ!
Водачите нарушават ли целостта на превозните средства със своите украси? ДА!
Автобусите с допълнителни светлини повишават ли безопасността на движението? НЕ!
В този смисъл трябват ли глоби за нарушаване на заводския вид (и по този начин гаранциите на возилата)? ДА!!!!

Спрете да оправдавате кича. Ако толкова ви се кичи, вадете елхите, че зимата се завръща и СВАЛЕТЕ ОТВРАТИТЕЛНИТЕ ЛЕНТИ И КРЪСТОВЕ ОТ ПС!!!

9
Да има или да няма - разлика голяма. Ако беше уникален модел за София, разбирам. Ама не е. Ако толкова ни трябва музеен, след време можем да си купим я от Русия, я от някоя страна на СНГ.

Музейният експонат е най-малкия проблем на метрото в момента и да се хвърлят усилия за неговото запазване е разхищение на енергия според мен. Канализирайте тази енергия в друга посока.

10
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 30.03.2021, 10:19:43 »
По-скоро на места, където инфрструктурата все още не е ремонтирана отговаря на някакви стандарти от 80-те и 90-те, за това всички нови нископодови ПС опират. И автобуси и тролейбуси. Помните с пешеходните пътеки, леки чуквания във висок бордюр, задиране на каросериите при по-големи денивилации на пътя и подобни. Съвременните ПС са по-ниски и с по-малък клиренс от старите, имат по-големи надвеси на каросерията отпред и отзад съответно по-лесно задират ако инфраструктурата не отговаря на съвременни норми.

След като досега няма отговор на въпроса, ще го преформулирам:

Защо в София няма стандарт за габарит на ПС? Най-вече говорим за трамваи - при автобусния и тролейбусния транспорт нещата са малко по-лабави.

11
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 29.03.2021, 16:46:39 »
Имаше, да, и е имало засядания на врати на Пирогов, но водачите са се оправяли.

Прехвърлям коментар от друга тема, за да си задам въпроса. Дискусията се въртеше около движението на краставици по Борис 3.

В София има ли установен точен габарит, на който да отговарят закупуваните трамвайни мотриси?

Височина на под или първо стъпало от релсата, отстояние на перон от релса, максимална ширина на кош, максимално отклонение на кош в завой, минимална ширина на плъзгач на пантограф, разстояние на плъзгача на пантографа от най-предна ос, минимална и максимална дължина на талига, минимална и максимална височина на брони, минимална и максимална височина на фарове и стопове....

12
Много правилно им свалят частите, няма смисъл да се пращат напълно окомплектовани, все пак отиват за модернизация. А тези части ще се използват за останалите състави. Да не забравяме, че надали до края на 2021 ще се модернизират всички.

Напълно съгласен. Ако не ги свалят частите тук, руснаците ще си ги гепят за резервни за тяхните влакове. Все пак сме дивият изток.

13
Варна / Re: Метро във Варна?
« on: 26.03.2021, 10:21:32 »
Бъдещото леко метро във Варна ще е с дължина 62,2 км

Малко трябва да се приземят тези проекти. Някаква форма на градска железница във Варна - да. 62км обаче няма как да е рентабилно. София с 3 пъти по-голямо население няма 62км.

Ако обаче това е обвързано с регионален жп транспорт по някакъв начин - по-може.

Повод за размисъл - свлачищните процеси в града могат да бъдат сериозно повлияни от некачествено проектирано подземно трасе. Да не говорим, че и самото трасе ще страда от нестабилната почва, от което следва повече укрепване и по-висока цена.

14
Не мога да ви разбера тези където само се оплаквате от нещо.Изглежда нещо ново и хубаво се опитват да направят и се почва...ама защо е цветно,ама защо терминал 2 и т.н.Всеки може да си изкаже позицията ама то всеки път се мрънка за нещо.

Ще се опитам да ти обясня защо. Принципно нямам против шарениите. Но... един екран има експлоатационен живот. Този живот е предвидено да бъде с динамично променящи се цветове по цялата площ на екрана, както и е предвидено този екран да се изключва и включва. Цветните екрани, които са предвидени за информационни табла, са от по-висок клас и са изначално предвидени за такъв тип експлоатация. Какво е моето очакване - тези екрани след 3-4 години непрекъснато светене ще са изхабили ресурса си и ще подлежат на смяна. В същото време тези екрани при голяма поръчка са не само по-неиздържливи, но и по-скъпи от точковите дисплеи.
Извод - за да ни е цветно трошим повече пари за техника, още пари за дизайн, без това да води до по-добра информираност.

15
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 22.03.2021, 10:49:28 »
Най-тъжната гледка за мен е, че 20-25 години след като тези автобуси са дошли в България от Германия, немските маршрутни табели така и не са били сменени. Това е особено показателно за нивото на поддръжка, координация и управление в автото. Да мине номера е хронична диагноза.

16
Не мога да разбера кому са нужни тези цветни изпълнения? Луд на шарено се радва. В транспортните системи по света се ползват успешно точкови дисплеи. Толкова ли е необходимо в софийското метро да се купуват телевизори, за да показват малко по-тешкарски същата информация? Или просто точковите дисплеи не могат да показват графичния дизайн на графичните дизайнери?

17
Какво пречеше да се изгради линия, съвместима с първите две? Това винаги е плюс. Различни системи се правят в мегаполиси където има повече от 20 линии скоростен релсов транспорт. Нямахме опит с подобна система и решихме да я внедрим точно там където са най-трудните участъци. Какво получихме като резултат?

Считам че тези въпроси са много намясто. И според мен не беше необходимо да се прави втора различна система от досега съществуващата. Фактически в момента имаме 2 отделни метросистеми.
От друга страна обаче това е напълно в крак с останалата ГТ мрежа в столицата - все пак и в трамваите имаме 2 несъвместими системи с различни междурелсия. Защо и метрото да не е така? Като бонус имаме и тролейна система и изграждаме отделна система, подобна на тролейната, но за зареждане на електробуси. Не на последно място и в автото имаме автобуси на дизел и на метан. Не знам друг среден по размер град в света с толкова шарен транспорт.

18
Студентите имаше два месеца през лятото, в които нямаха право на безплатни карти,  но учениците си пътуваха целогодишно, включително и през лятната ваканция.

Мисля, че може да се помисли в посока семестриален билет, заплащан директно заедно със семестриалната таска в университетите. Семестрите разписани като Октомври - Март и Април - Септември - по 6 месеца всеки.

19
Трамваи / Re: T8M-700 (900-939)
« on: 15.03.2021, 11:59:09 »
Вече е само хубав спомен от края на детството: неизвестен инв. №, заснет през 2004г. А надписа отдолу много му отива, особено за външният вид...  Автор: Hidenori Hashimoto.

Това е най-хубавата ливрея, правена в България на бг трамвай. Съвременна, изчистена и просто кърти миФки. За времето си може да се конкурира с пражките KT8D5N

20
Филм от 1958г за строителството на метрото в Берлин. С приложени схеми и способи на строителство.


Pages: [1] 2 3 ... 36