Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fizik

Pages: 1 ... 34 35 [36]
701
Идеята не е моя. Хората, които са били в Прага, например, са виждали как на някои от станциите на метротоизходите са им в сгради (както е на спирка Mustek), или направо влизат в търговски площи (както Flora). От тази гледна точка CCS ще спечели много клиенти, ако направят директен вход към мола от станцията на Хемус. В развитите страни проектантите на такива сгради почти винаги си оставят по една вратичка, знаейки откаде ще минава подобно съорЪжение. Подобно нещо може да се направи и на бул. Витоша, като се изгради станцията там, тъй като тротОарите са много тясни, общината може да закупи някои от магазините (след съответното проучване за състоянието на сградата) и да имаме изходи, подобни на този http://www.orco.cz/en/img/komercehradcanska/hradcanska_flash.jpg (вляво от колонадата се вижда една ниша, което е и вход към станцията)

702
Това от НДК да стръгне по 7-цата трамвай ще е интересно. След това може да се отклони на площад Ручей по ул. Кюстендил и да навлиза подземно към Цар Борис ІІІ, а оттам към Овча Купел. Въпросът е след това строителство да се запазят трамвайните тросета по Борис и по България. Решението от гледна точка на изпълнение ще е много по-лесно поради по-големите криви на завоите, но лично аз не виждам как ще преглътнем затварянето на българия и/или Борис ІІІ. Все пак тези булеварди си помагат и нямат друга алтернатива ако се затворят идвата.

703
difian рьзтълкува правилно точно това, което исках да кажа

704
То се очакваше да стане така, все пьк София не е от вчера на това място. Мисля, че засега тези находки не са проблем за строителството, все пак къртицата още не е тръгнала, пък и дори да се забавят с много, къртицата може да мине оттам и да продължи към НДК-то, а после да се построи и самата станция. И без това станцията е замислена със два перона... Не знам дали си спомняте как преди време като правиха трамвайното кръстовище до халите отдолу разкриха и части от стената на града. Може би няма да е зле в някой от по-късните етапи на строителство на метрото в центъра експозиционните подлези да продължат и в тази посока и примерно да има изход към метрото от самите хали от най-долния етаж. Халите попринцип много ми харесват като един покрит площад в центъра, който ще увеличи оорота си ако има и такава връзка. Като цяло по този начин ще стане един огромен подлез от президентството до халите, който както и висока транспортна стойност ще има и културна такава. Представете си някой ден паркирате колата в подземния гараж пред ЦУМ, отивате да видите археологическия музей(към който също може да се направи някакъв изход), след това си пазарувате дрешки в ЦУМ-а и зеленчуци в халите, и всичке това без да пресичате улици в приятната обстановка на старините на София... малко се поувлякох

705
На Младост наистина е много тясно - слизал съм там само в съботно-неделен ден без много трафик и пак се излизаше много бавно... От тази гледна точка можеби най-добрата станция от новите точно спрямо пътникопотока е Жолио Кюри - не много големи изходи за не голям пътникопоток. На мен най-къса ми изглежда Васил Левски и не знам как може да бъде разширена, а според мен ще трябва да се добави дотста перонно пространство (което на мен ми изглежда доста трудно предвид факта че от едната страна са тюбингите от къртицата, а от другата - бетонните стени на стария тунел), за да се събират повече вагончета

706
Архивирани теми / Google maps transit
« on: 21.02.2010, 11:58:17 »
От известно време ме гложди една идея, за която искам да намеря инфо, както и доброволци за помощ. Идеята е следната - да се направи карта на трамвайните трасета и спирки в София, така че да може да се разглежда от всеки посетител на google maps по начина, по който е направена картата на метродиаметъра. Моля пишете, ако някой има идея как точно да се направи това нещо, че да има точна, хубава, лесна и достъпна карта на бързите транспортни трасета в София, за каквито се смятат трамваите. Моля ви да не почвате сега дискусии тук колко са скоростни/красиви/удобни трамваите в София, а да поствате коментари само по съществото на идеята.

707
Интересно как ли звучат обявите за работа за такива длъжности?

"Търси се неинтелигентен, необразован субект, по възможнаст с връзки, да седи на едно място и да не прави нищо, по възможност да е човек или роднина на някоя голяма клечка, да има нулев стаж и познания в областта, за да му дадем директорско място на държавна работа, да получава 1500лв. начална заплата с възможност за "ДОРАБОТВАНЕ" от 500-600% над началната заплата."

Те на това кой ще откаже?

708
Дано въпросните проблеми да светнат лампичката на някои властимащи, та да се докопат новички вагони, ама имам чувството че по-скоро ще ликвидират БДЖ-то(или ще го продадат за 5 ст.)

709
Първо за планът на jimi - 10х че си се постарал. по-нагоре в темата бях предложил вариант метрото да продължава от Руски паметник в посока Б-5 и на мястото на бившия мост да завива наляво в индустриалните поляни на града, като минава зад лагера и стига до Овча Купел - квартал, много лошо свързан с центъра. За лъча към Ботевградско мислех, че няма да е зле да минава под ул. Летоструй(мися че така се казваше) и да продължи към летището (МД-1 от летището минава през младост за да стигне до цетъра, което е практически удвояване на пътя). По повод на минаването под Гешов се замислете за това че там вече кръстовището е на 2 нива, и следователно дълбочината на метрото трябва да е доста голяма. Замислете се защо не може да стане завоя на Руски Паметник? Значи когато се обсъжда тази станция, там НЕМОЖЕЛО да се копае под сградите, а в плана за подземно влакче МОЖЕ да се копае под сградите, и то сгради с много по-голяма историческа стойност. Радвам се че има такъв форум, замо дето ние си чешем езиците, а никой друг това не го интересува и в крайна сметка който управлява, той ще каже как ще изглежда метрото след 30 години ...

710
Трамваи / Re: 4027...
« on: 03.10.2009, 13:04:04 »
На 2-ри октомври рано сутринта (към 6) се прибирах към къщи и с удивление видях че мотриската (4027) си работеше по 22-ката. беше в района на Красна поляна и бях много очуден, защото мислех че гние някъде до своите братя в Искър

711
Метродиаметър 3 / Re: Архив МД3
« on: 29.09.2009, 12:23:29 »
И юридически едвали е възможно да минава под частни парцели.Под земята също е собственост на съответния собственик.
В България собственноста на парцелите под сградите до половин метър под плочата е на собственика на сградата, а оттам нататък е държавна. Това се прави за да се предотврати физическо лице да е собственик на археологичаски обект, поради огромното им количество в БГ. За разлика от нас в Малайзия собственика на парцела е и собственик на земята под нея "до центъра на Земята", и затова там метрото минава изключително и само под булеварди!
Тая глупост пък къде я измисли.Половин метър под земята.тогава мазетата на почти всички софиянци са в земя собстевност на Държавата.Ако прочетещ по нагоре съм написал че правилото за собственост до Центъра на Заемята е във Вликобритания,а в България няма конкретен закон който да тълкува това.Археологическите ценности са собственост на Държавата по Коституция,ако ще и да са над земята.Досега не имало конкретен съдебен спор в който Съд да се произнес по този въпрос.Няма и конкретен закон който изрично да решава този въпрос.Все пак строителството на метро ограничава правата на собственост и едва ли това може да се прави без обезщетяването на собствениците на терена върху метрото

Може би неправилно съм се изразил. Не съм казал нидаде "под кота 0", под която се намират мазетата, а под плочата, имайки предвид под най-долната плоча (ако искаш под плочата на мазетата, ако под тях няма нищо). Едно е ясно, обаче - под сгради, на дълбочина, в София МОЖЕ да се строи метро!,

712
Метродиаметър 3 / Re: Архив МД3
« on: 29.09.2009, 09:45:59 »
И юридически едвали е възможно да минава под частни парцели.Под земята също е собственост на съответния собственик.
В България собственноста на парцелите под сградите до половин метър под плочата е на собственика на сградата, а оттам нататък е държавна. Това се прави за да се предотврати физическо лице да е собственик на археологичаски обект, поради огромното им количество в БГ. За разлика от нас в Малайзия собственика на парцела е и собственик на земята под нея "до центъра на Земята", и затова там метрото минава изключително и само под булеварди!

713
Нов съм във форума, но го следя от време. Хрумна ми една идея, която може да се окаже ефикасна, не много скъпа и пътникопотока към центъра да се улесни. Привърженик съм на "тежкото" метро и според мен дори да се строи леко, станциите и всичко останало трябва да е предвидено за по-голям пътникопоток.

Винаги съм се чудил защо с МД3 СО иска да унищожи две от най-ефикасните си и модерни решения за линиите на 5-ицата и 22-йката трамваи. Линията на 22 по Ботевградско с не много финанси може да се преобрази на скоростен трамвай (смяна на сфетофарните уредби и по-добър достъп до спирките). С трамвай 5 ситуацията е подобна, но трябва да се смени и междурелсието. Трасето на трамвай номер 7 може да се ускори с пъхането му под земята в участъците на кръстовищата по бул. България. И трите трамвая сега имат много голям пътникопоток и ускоряването им би било достатъчно за бързия превоз на хората към ЦГЧ.

По този начин МД3 вместо да завива на Руски паметник с невъзможен завой може да продължи покрай МВР-болница, да прави завой наляво и да излиза на старото жп-трасе, което няма как да бъде ползвано. В този си участък метрото да излиза над земята и да продължава зад квартал Лагера и оттук почват вариантите за към Овча купел, С един завой може да се свърже и Красна поляна и да стига чак до околовръсното. Предимствата на такова трасе са: няма да се разбиват цели булеварди (Борис ІІІ) по тяхната дължина по време на строителството, ще се свържат части на града с по-лоша комуникация (Овча купел ползва само автобуси 11, 73, 102, 83, а има около 70-80 000 жители), с връзката си към околовръстното (примерно близо до кръстовището на Никола Петков и Борис ІІІ) може да се организира голям "буферен паркинг" за гражданите, идващи от южно направление, за какъвто няма място в Княжево. Според мен по този начин на гражданите ще им се причини по-малък дискомфорт при строежа (вижте сега всеки ден какво става на бул. Черни връх), и по този начин работите ще могат да се извършват по-бързо и по-ефективно. + това ценовата рамка на метрото може да се запази за тази част на града, дори и в нея да прибавим реконструкциите на тм5 и тм7.
За другия радиус на МД3 ще е много по-добре да отева на летището (проекта да свързване на летището с МД1 е като през кайлъка за гарата - разстоянието между младост и летището е почти същото като между центъра и летището). Оттам метрото да минава примерно през Сухата река и да отива на СУ.

Като добавка искам да отбележа, че живея в Красно село, на Бул. Бъкстон, което показва че се старая да съм обективен при посочването на трасетата.

Коментари към картата: Зелено - МД3, черно - скоростни трамваи, синьо - пешеходни връзки (надземни) меджу метро и трамваи.

714
Като стана дума за ЦГ - от днес е възможно следенето на пристигащите и заминаващи влакове в гарата в реално време през интернет. Да ни е честито!
http://89.25.47.185/presentation/publicWelcome.jsp

Pages: 1 ... 34 35 [36]