Author Topic: Самоделните промени по возилата  (Read 131736 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3337
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #700 on: 31.03.2021, 22:41:06 »
нещата трябва да са като в БДЖ - днес си на този, утре на друг автобус, после почиваш и след почивката си писан на трети, следователно няма шанс да си го заобичаш, да почнеш да даваш пари за глупости, и да си го "гледаш". Ама нали то са титуляри, автоколони, зачисления по линии, няма как...
И тогава превозните средства ще станат точно като в БДЖ - кочини.
Автобусите ще се разпадат, всеки ще хвърля и на никой няма да му пука.
Не и ако има пълноценна система за контрол.

Например, когато се открие повреда на превозно средство, която не е докладвана от някой от водачите след курс, тя се завежда като отговорност на последния, който е управлявал превозното средство.

Също така може да се прилжат и модерни технологии - може порталът да се оборудва с няколко камери с висока разделителна способност. При прибиране превозните средства преминават с ниска скорост. Ако се открие повреда по външния вид на някое превозно средство, която не е докладвана от някой водач, се преглеждат записите и се открива между кои двата записа се е появила повредата и сътоветния водач се наказва. Ако двама водачи са управлявали превозното средство между излизане или влизане в депото, тогава и двамата се подвеждат под отговорност, освен ако някой не си признае.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16258
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #701 on: 31.03.2021, 23:13:20 »
Васко стига до крайности, които също не са правилни. Но е добре да цитираме настоящите мнения, пак като се писне, какви са заплатите в градския... Не може да не ти пука как караш и какво правиш, а да имаш претенция за по-висока заплата. Извинявам се и изключвам веровтно не малко съвестните и отговорни служители.

А по съществото на темата, някой ден трябва да кача print screen на служебния компютър, с липсата на икони и с фирменото лого за wallpaper...

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4180
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #702 on: 31.03.2021, 23:21:18 »
нещата трябва да са като в БДЖ - днес си на този, утре на друг автобус, после почиваш и след почивката си писан на трети, следователно няма шанс да си го заобичаш, да почнеш да даваш пари за глупости, и да си го "гледаш". Ама нали то са титуляри, автоколони, зачисления по линии, няма как...
И тогава превозните средства ще станат точно като в БДЖ - кочини.
Автобусите ще се разпадат, всеки ще хвърля и на никой няма да му пука.
Не и ако има пълноценна система за контрол.

Например, когато се открие повреда на превозно средство, която не е докладвана от някой от водачите след курс, тя се завежда като отговорност на последния, който е управлявал превозното средство.

Също така може да се прилжат и модерни технологии - може порталът да се оборудва с няколко камери с висока разделителна способност. При прибиране превозните средства преминават с ниска скорост. Ако се открие повреда по външния вид на някое превозно средство, която не е докладвана от някой водач, се преглеждат записите и се открива между кои двата записа се е появила повредата и сътоветния водач се наказва. Ако двама водачи са управлявали превозното средство между излизане или влизане в депото, тогава и двамата се подвеждат под отговорност, освен ако някой не си признае.
А накрая да ги пратят в Белене.... Бях забравил за твоите крайно комунистически и диктаторски разбирания. Много по-лесно и спокойно за всички е автобусът да си има зачислени титуляри и те да се грижат за него. То си личи кои автобуси са поддържани и кои не са.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3337
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #703 on: 31.03.2021, 23:46:12 »
Васко стига до крайности, които също не са правилни.
По принцип съм съгласен с това твърдение. Но в частност, при човешките ресурси, в България не е така.

От известно време работя в сферата на човешките ресурси, а също така съм изучавал такива предмети в университета.

Поради политически, исторически и културни особености (т.нар. манталитет), управлението на човешките ресурси в контекста на преобладаваща култура в България, трябва да бъде максимално строго и рестриктивно. Друг подход не работи. Това го виждам от практиката и е потвърдено от големи и опитни специалисти в тази сфера.

Т.нар. позитивна подкрепа (positive reinforcement) има само краткросрочни положителни резултати и не работи дългосрочно в контекста на преобладаваща култура в България. Хората бързо се научават как да злоупотребяват и се насочват към некорктни практики.

За предобладаващия манталитет в България трабва да се използа позитивно или негативно наказание (positive/negative punishment) като форми на контрол на поведението на човешките ресурси. А контролът трябва да бъде постоянен и ясно комуникиран към всички. Ще се учудите колко много хора се опитват да нарушат правилата, въпреки че са ясно предупредени, че има форми на контрол. Желанието за "тарикатлък"/да имаш чувството, че "цакаш" системата е дълбоко вкоренено в манталитета. И затова: много "тояга" и малко или никакъв "морков". Това важи конкретно за българския случай!

нещата трябва да са като в БДЖ - днес си на този, утре на друг автобус, после почиваш и след почивката си писан на трети, следователно няма шанс да си го заобичаш, да почнеш да даваш пари за глупости, и да си го "гледаш". Ама нали то са титуляри, автоколони, зачисления по линии, няма как...
И тогава превозните средства ще станат точно като в БДЖ - кочини.
Автобусите ще се разпадат, всеки ще хвърля и на никой няма да му пука.
Не и ако има пълноценна система за контрол.

Например, когато се открие повреда на превозно средство, която не е докладвана от някой от водачите след курс, тя се завежда като отговорност на последния, който е управлявал превозното средство.

Също така може да се прилжат и модерни технологии - може порталът да се оборудва с няколко камери с висока разделителна способност. При прибиране превозните средства преминават с ниска скорост. Ако се открие повреда по външния вид на някое превозно средство, която не е докладвана от някой водач, се преглеждат записите и се открива между кои двата записа се е появила повредата и сътоветния водач се наказва. Ако двама водачи са управлявали превозното средство между излизане или влизане в депото, тогава и двамата се подвеждат под отговорност, освен ако някой не си признае.
А накрая да ги пратят в Белене.... Бях забравил за твоите крайно комунистически и диктаторски разбирания. Много по-лесно и спокойно за всички е автобусът да си има зачислени титуляри и те да се грижат за него. То си личи кои автобуси са поддържани и кои не са.
Да носиш отговорност за поверените ти активи на компанията, за която работиш, няма нищо общо с комунизъм или диктатура.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4373
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #704 on: 01.04.2021, 00:20:47 »
Ако работя в компания с ейчар като Васко, бих напуснал по принципни съображения. Въпреки, че съм дисциплиниран служител, не бих търпял някой да си избива комплексите върху мен с опити да упражнява власт и контрол над останалите.

Факт е, че превозните средства със зачислени титуляри са много по-добре поддържани. Вместо изобщо да няма титуляри, според мен просто трябва да се следи и да не се допускат отклонения от заводския вид на превозните средства. Един съвестен шофьор едва ли ще спре да си поддържа автобуса технически само защото не може да го накичи.
« Last Edit: 01.04.2021, 00:24:43 by Sofia »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14104
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #705 on: 01.04.2021, 00:22:57 »
А каква е гаранцията, че въпросните човешки ресурси, контрол и подобни няма да са и те "тарикатчета" ? Нали на всички уж такъв ни бил манталитета, или това важи само за някои? Примерно да пишат клюки за тоя или оня, да отчитат дейност и само да режат работниците от заплатите за щяло и нещяло и така да взимат бонуси?

И все пак да не забравяме, че именно работещите на терен( сблъсквайки се пряко с клиенти, техника, отговорност, вируси, разправии и тн) са тези, които изкарват заплатите на всякакви такива офис длъжности, като човешки ресурси, контрол, проверки итн, които са си чисто и просто едни "зяпачи" търсещи цял ден грешките на другите, които им изкарват хляба. Хайде, като да не ми се е случвало да работя в такава фирма, където въпросните "човешки ресурси" и "проверяващи" цял ден зяпат тоя или оня как работи без нищо да пипнат и дават акъл кой колко зле работел, за нещо, което никога през живота си не са правили.

Разбира се, че няма как без контрол, проверки итн. ама къде е гаранцията че каквито тарикатчета са едните, такива няма да са и другите? Нали искаха да въведат/въведоха някаква длъжност тип клюкари, които по цял ден да се возят в ГТ и да гледат и оценяват кой как работи? Ама как така някой който не е карал автобус пълен с пътници в града ще дава акъл и ще оценява някой с 20 години стаж как работи е друг въпрос.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3337
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #706 on: 01.04.2021, 01:10:49 »
Ако работя в компания с ейчар като Васко, бих напуснал по принципни съображения. Въпреки, че съм дисциплиниран служител, не бих търпял някой да си избива комплексите върху мен с опити да упражнява власт и контрол над останалите.
Това, което съм написал не е "избиване на комплекси". Заключенията за по-добрите подходи към управление на човешките ресурси в България са достигнати след много проучвания и работа на специалисти социолози, психолози и други. Тези практики се потвърждават и подкрепят от професионалисти и университетски преподаватели, които изследват тази сфера.


А каква е гаранцията, че въпросните човешки ресурси, контрол и подобни няма да са и те "тарикатчета" ? Нали на всички уж такъв ни бил манталитета, или това важи само за някои?
Прав си. Тук вече е работа и задача на ръководството на организацията, които трябва да преценят как да управляват отдел човешки ресурси и как да упражняват контрол върху специалистите там.

Примерно да пишат клюки за тоя или оня, да отчитат дейност и само да режат работниците от заплатите за щяло и нещяло и така да взимат бонуси?
Клюка ли е, ако контрольорът засече нарушение на правилата? :neznam:

И все пак да не забравяме, че именно работещите на терен( сблъсквайки се пряко с клиенти, техника, отговорност, вируси, разправии и тн) са тези, които изкарват заплатите на всякакви такива офис длъжности, като човешки ресурси, контрол, проверки итн, които са си чисто и просто едни "зяпачи" търсещи цял ден грешките на другите, които им изкарват хляба.
Това е много остаряло и по-важното - много грешно мислене... :help: :/

Доколкото са важни преките извършители на дейността, толкова са важни и тези, които организират и управляват дейността, както и тези, които подпомагат дейността (например счетоводител или юрист).

Не е вярно, че работниците изкарват заплатите на управителя. Той сам си изкарва заплатата и е нормално да взима повече от работниците, защото той носи много повече отговорност.

Нали искаха да въведат/въведоха някаква длъжност тип клюкари, които по цял ден да се возят в ГТ и да гледат и оценяват кой как работи? Ама как така някой който не е карал автобус пълен с пътници в града ще дава акъл и ще оценява някой с 20 години стаж как работи е друг въпрос.
Не е нужно някой да е карал автобус, за да прави проверка. И работата на този проверяващ не е да дава акъл, ами да проследява дали даден водач прави или не прави определени неща. Нищо повече. Признак на много остаряло и донакъде соц. мислене е тези хора да се наричат "клюкари". Всъщност това е перфектен пример за въпросната преобладаваща култура в България (манталитет), за който говоря.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #707 on: 01.04.2021, 08:45:36 »
Ако червено-бялата лента не ви харесва, просто си представете, че същият автобус се експлоатира във Франция с така актуалните напоследък стикери Angles morts:
Никой не може да ме убеди, че логото на МАН е такъв опасен ъгъл.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #708 on: 01.04.2021, 10:57:39 »
Яйчарката обясни - манталитет. Вината е на "клюкара", проверяващия или както там се вика на чуждоземски.
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #709 on: 01.04.2021, 16:26:29 »
Това, което съм написал не е "избиване на комплекси". Заключенията за по-добрите подходи към управление на човешките ресурси в България са достигнати след много проучвания и работа на специалисти социолози, психолози и други. Тези практики се потвърждават и подкрепят от професионалисти и университетски преподаватели, които изследват тази сфера.

Напротив, точно това е - в типичен американо-телевизионен стил коментираш неща, които не са ти ясни, не си ги работил, не си квалифициран за тях, дори не си возил пътници/товари. Но излизаш и обясняваш смело кой какво трябва да кара на база проучвания, написани от хора, които много често нямат досег с реалния свят или не са помръдвали от университета още от времето, когато са ги приели. Лично познавам хора, дори без шофьорски книжки, които смело "анализират" и "преподават" транспортни дисциплини и буквално стават смешни дори на тези, които просто ходят с кола на работа... затова мнението на подобни *****лози и техните изсмукани от пръстите изследвания много често е несъстоятелно и това си личи даже по документацията, която се пише за иначе значими обществени проекти. Подобни хора и длъжности, нормалните хора ги наричаме заплатаджии. Защото, ако не са шофьорите/работниците, няма да ви има и вас. Най-вече, яйчарската работа може да се върши и от управителя, при положение, че същият е на ниво, особено ако фирмата е частна.

Ако червено-бялата лента не ви харесва, просто си представете, че същият автобус се експлоатира във Франция с така актуалните напоследък стикери Angles morts:
Никой не може да ме убеди, че логото на МАН е такъв опасен ъгъл.

Не съм казал такова нещо, просто направих предположение. Но пък с лентата автобусът е по-видим ако някоя кола реши да се бута пред него.
« Last Edit: 01.04.2021, 16:28:26 by Sixkiller »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4841
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #710 on: 01.04.2021, 18:24:12 »
Айде, пак почнахте. Понеже и аз съм ейчар, който по цял ден не прави нищо и понякога седя до 9 на работа, за да може работещите, дето ми изкарват заплатата, да получат заплати, ще си позволя да споделя известни наблюдения:

1. Колкото по-квалифицирана длъжност заемаш и колкото по-образован си, толкова по-малко си склонен на дребни тарикатски номерца.
2. Колкото по-нискокфалифицирана длъжност заемаш и колкото по-необразован си (не говоря само за тапии), толкова повече си склонен да мислиш, че всичко се базира на твоя труд, че си незаменим, че другите са ти длъжни.
3. Спорът между първите и вторите е стар като света.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 892
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #711 on: 01.04.2021, 19:57:32 »
 :) Васко, момче младо, разбираш от реалната работа на един ДАП колкото 8-класник в порносайт разбира от секс  :devil:

Offline SashoGrigorov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
    • Email
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #712 on: 02.04.2021, 18:27:53 »
3154 с бели тасове.


Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2992
    • View Profile
Самоделните промени по возилата
« Reply #713 on: 05.04.2021, 14:10:40 »
Аз да се изкажа тук...

На няколко пъти вече засичам 27Тр със сменени оригинални габарити отстрани с такива които светят в ярко синьо. Сега най-вероятно ще бъда нападнат, но вечер изключително гадно заслепяват. Подал съм си жалбата, но преди две вечери засякох 16ХХ по 2 със сменени крушки на мястото където свети инв. номер, първо че не се вижда въобще, второ че като караш зад него ти изгарят очите, че и мозъка ако караш повече от 10 минути залепен за него. Няма да коментирам и колко циганско изглежда...
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1605
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #714 on: 05.04.2021, 20:51:30 »
Всичката мара втасала , та проблема е в габаритчетата на 1662 . Дупките из Хаджи Димитър и не само там не ти правят впечатление ,че разбиват колата ти и тролея , ама видиш ли , че има сини габаритчета си първи да се оплачеш
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1339
  • 9060
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #715 on: 05.04.2021, 21:01:20 »
Едното има общо с другото точно толкова, колкото в класическото сравнение, използвано от всеки учител по математика за ябълките и крушите.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1605
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #716 on: 05.04.2021, 21:13:51 »
Мен проблема ми е ,че за глупости се пишат фермани , а за важни неща никой не се обажда. Как на никой не му направи впетачление , че от Оборище не можеш да завиеш 2-3 светофара към спирката на СУ , или пък дупките из Хаджи Димитър .

По темата - 1126 и 1138 с червена лед лента на задния капак
156686477_445766763341853_1145984240785740692_n by TRAMS SOFIA, on Flickr
« Last Edit: 05.04.2021, 21:22:26 by TRAMS SOFIA »
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1339
  • 9060
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #717 on: 05.04.2021, 21:31:07 »
Разликата е гигантска, и идва от това, че за да няма дупки по дадена улица са нужни доста пари, дето все ги няма по едни или други причини. Докато за да няма цигания, решението е много просто - да не се позволява изначално. Този 1126, който си качил изглежда като прекрасно доказателство на всичко изписано нагоре.

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2992
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #718 on: 06.04.2021, 01:01:57 »
Всичката мара втасала , та проблема е в габаритчетата на 1662 . Дупките из Хаджи Димитър и не само там не ти правят впечатление ,че разбиват колата ти и тролея , ама видиш ли , че има сини габаритчета си първи да се оплачеш
Благодаря, не знаех че тролея с габаритите е 1662, но сега вече имам и инв. номер за да си входирам жалбата.

Ти за моята кола не се притеснявай дали ще се разбие или не, притеснявам се че подвижен състав купен с европейски пари и парите на данъкоплатеца се накичва с всевъзможни простотии, които не само че са грозни, ами и заслепяват другите участници в движението. От сините габаритчета може да не видя някоя дупка и да си разбия колата. ;)
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Самоделните промени по возилата
« Reply #719 on: 06.04.2021, 02:19:06 »
Добре, втори автобус със светлоотразителна лента отзад/отпред ниско долу - не се ли замисляте, че може би тези ленти са с цел там? Утре като се забие поредната купена книжка под двигателя, веднага някой ще изреве колко лошо се кара, как водачите не се съобразяват с другите участници в движението и т.н. - абе все водачите виновни. Ама никой няма да се сети да напише похвала за титулярите на 1126, например, че си поддържат контурните светлини в идеално състояние, което ги прави видими на пътя за всички участници в движението, при спиране, паркиране и т.н.

Все повече се убеждавам, че за някой хора е по-важно превозното средство да лъска с евростикер и да е в състояние пред разпад, отколкото да е стегнато и комфортно както за водачите му, така и за останалите участници в движението  :(.