От цялото фъфлене за тая система- еми извинявайте идиотска е!
Ама пак се мажат очите с електронизация и картизация, и тн които са неадекватна ефективност. Чекиране на всяко качване за месечни карти- кому е нужно? Никъде в нормалните системи за градски транспорт няма такова нещо. На магнитен носител оперативно е удобно е да са карти с валидност повече от 30 дни. Същото е идиотия да се чекира, маркира или квото е на всяко качване. Достатъчно е просто да се въведат инспектори (15 човека са достатъчни) на общинския системен оператор (центъра за градска мобилност). Вече при селски линии, крайградски и места където няма редовен транспорт може тази функция да се изпълтнява от шофьорите.
За валидността- разбирам, че я има още идиотията да се ползва само превозвачът от когото е била издаден билетът или е заредена картата. Това защо? Ами да обобщят всички приходи в ЦГМ, а операторите да си работят за километър пробег. Няма да се гонят хем за пътници. Еми извинявайте в нормалните системи, обикновения пътник хич не го интересува как се казва този който е собственик на превозното средство. В Кобленц има линия, която има курсове на поне 4 превозвача. А за зареждане и получаване на пластики- ами да се ползват районните кмества, пощенските клонове и тн. Това може да се прави и с постерминалите. Не мисля, че ще е голяма таксата за такова ползване.
Еднократните билети- еми и те са лесни (стига да се иска). Всеки фискален бон има час и дата от фискалното устройство.