Author Topic: 4027...  (Read 56884 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #260 on: 06.01.2021, 08:13:18 »
На мен също. Доводите по-назад в темата.

Offline bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #261 on: 06.01.2021, 14:05:16 »
Няма да е лошо да реновират 4027, като му добавят една нископодова средна секция и така се осигури една мотриса по тм22 за пътници със специфични потребности  ;)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16214
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: 4027...
« Reply #262 on: 06.01.2021, 14:18:02 »
И да я пускат нощна кола всеки втори уикенд... ;)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9195
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #263 on: 06.01.2021, 18:32:05 »
Лично на мен ми се иска и бих се радвал, ако бъде ремонтиран и пуснат поне като атракцион. Според мен точно прототипите са най - интересни и ценни.
4027 не е прототип.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6109
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #264 on: 07.01.2021, 08:19:29 »
Няма да е лошо да реновират 4027, като му добавят една нископодова средна секция и така се осигури една мотриса по тм22 за пътници със специфични потребности  ;)

Не е добра идея - трамваят ще стане още по-тромав и ще спъва останалите в обособените участъци. :rolleyes:

Offline katilski

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #265 on: 07.01.2021, 23:46:35 »
За разлика от модерните T6A5,музейния 4027 се управлява чрез софтуер, който е настроен за плавно повишение на тока и за скорост не повече от 40км/ч според българското законодателство.За някой пилот, а не ватман, това може да е тромаво но е законосъобразно.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3871
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: 4027...
« Reply #266 on: 07.01.2021, 23:47:47 »
В кое точно българско законодателство има ограничение на скоростта на трамвая до 40 км/ч?

Offline katilski

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #267 on: 07.01.2021, 23:53:23 »
В закона който никой не чете но всички знаят.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #268 on: 08.01.2021, 07:22:48 »
Няма такива филми. Ограничинието за категория Т в населени места е 50 км/ч, ако със знаци не е указано друго.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6109
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #269 on: 08.01.2021, 07:26:43 »
T6A5 и T6B5 редовно развиват над 60 km/h по обособените участъци. 4027 не може заради калпавото задвижване със склонност към изпадане на валове, редуктори и т.н. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9614
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #270 on: 08.01.2021, 09:12:05 »
Няма такива филми. Ограничинието за категория Т в населени места е 50 км/ч, ако със знаци не е указано друго.

50 e по пътищата отворени за обществено ползване, сиреч там където ЗДвП има влияние. В обособени трасета такива ограничения няма. Така или иначе повечето модели трамваи развиват до 60-70 км/ч и изключителни рядко се движат с над 50.

В закона който никой не чете но всички знаят.

Би ли посочил къде в закона пише това?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7136
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #271 on: 08.01.2021, 13:14:31 »
Там където пише че и 4027 се управлява със специално написан софтуер за плавно ускорение :D :D :D

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6109
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #272 on: 08.01.2021, 14:53:32 »
Плавно ускорение при това по-голямо имат и T6A2, T6A5 и T6B5 без софтуер при това с по-висока максимална скорост. :) Калпавото карданно задвижване на БГ таралясниците особено тези с нормално междурелсие не позволява да се развие нормално по-висока скорост. :rolleyes:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #273 on: 08.01.2021, 16:51:17 »
Добре би било да бъде запазен за музеен все пак е единственият от вида си с по-дълга експлоатация с пътници. Реновиране е безмислено особено след доставката на голям брой T6A5. :rolleyes:

Спрете се малко бе хора. Тъй като всеки трамвай произвеждан от Трамкар е малко различен от събратята си, хайде всичките да бъдат музейни, щот са уникални.
За мен 4027 е интересен екземпляр, но не заслужава да бъде музеен. Този трамвай не е разпознаваем за обикновения пътник и затова ако не става за редовна експлоатация, да отива за скрап.
В този ред на мисли, не намирам за нужно да се запазват по един от всички версии на София 100, България 1300 и Т6/8М-700-800-900. От всички тези модели максимум 1 къс и 1 дълъг. Стига толкова. Иначе музейния парк ще стане колкото редовния.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1420
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #274 on: 08.01.2021, 17:21:12 »
Иначе музейния парк ще стане колкото редовния.

Няма такава опасност. Имаме всичко на всичко два трамвая и едно ремарке исторически превозни средства. Всичко останало гние и шансът нещо да бъде възстановено намалява с всяка следваща година. :/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6109
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #275 on: 08.01.2021, 18:16:38 »
Все пак 4027 e работил най-дълго на линия от събратята си и е най-подходящ за музеен още повече, че останалите бяха бракувани през 2007г. и са вече нарязани. :rolleyes:

Offline Bad_Bobby2009

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 377
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: 4027...
« Reply #276 on: 08.01.2021, 21:58:01 »
Определено има потенциал за музеен експонат. Този трамвай няма аналог, нито нещо дори наподобяващо на него.

Offline 111

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #277 on: 09.01.2021, 00:28:32 »
Желаещите да го запазим не сме малко. Нека да измислим начин да го запазим докато още е в прилично състояние, доколко знам, (П.С. ако някой може да му направи актуални снимки отвън и отвътре...), да му се направи малък ремонт и да се прибере на закрито, за да не заприлича на трамваите в депо Клокотница. Нямаме почти никакви трамваи за музей, почти всички трамваи в депо Клокотница са в ръжда, голяма част от тях според мен са в непоправимо състояние и се нуждаят от ремонти които ще са много скъпи, а общината няма особен интерес да прави музей. И докато нямаме музей да го пускат примерно няколко пъти в месеца на линия в предварително определени и обявени дни или по някакъв туристически маршрут в почивните дни. Това може да се направи и с други стари трамваи докато нямаме музей. Дайте идеи, ако ние не се задействаме Електротранспорт и общината нищо няма да направят!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #278 on: 10.01.2021, 08:36:52 »
Този трамвай не е разпознаваем за обикновения пътник ...

 :eek: Ти въобще виждал ли си го ?

Въпреки, че го определяме тук като кошник това е най-модерното нещо произведено от ЗТС !

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #279 on: 11.01.2021, 10:22:11 »
Желаещите да го запазим не сме малко. Нека да измислим начин да го запазим докато още е в прилично състояние, доколко знам, (П.С. ако някой може да му направи актуални снимки отвън и отвътре...), да му се направи малък ремонт и да се прибере на закрито, за да не заприлича на трамваите в депо Клокотница.
...
Дайте идеи, ако ние не се задействаме Електротранспорт и общината нищо няма да направят!

Музей на транспорта с музеен ПС се прави с бизнес план. Живеем в пазарна икономика. Никой няма да тръгне да хвърля милиони за да спасява ръждиви дараци, ако няма някаква перспективна икономическа полза от това. Лобирането според мен не трябва да е "нека се спасяват трамваите", а "нека създадем привлекателна визия, част от която са и трамваите". Да, 100 ентусиасти от форума могат да се съберат, да се купи трамвай, да се възстанови и веднъж в годината да се таралянка трамвая на годишната среща. Това обаче ще бъде огромна финансова тежест, от която повечето след време ще се откажат. Трябва да се търси дълготрайно, икономически издържано решение за поддръжка и възстановяване на ПС. А привлекателността на това начинание се крие в разпознаваемостта на ПС от страна на гражданите. 

Този трамвай не е разпознаваем за обикновения пътник ...

 :eek: Ти въобще виждал ли си го ?

Въпреки, че го определяме тук като кошник това е най-модерното нещо произведено от ЗТС !

Не само съм го виждал, но съм се и возил. Не бих казал, че въпросния трамвай предлага или някога е предлагал по-високо или различно ниво на комфорт в сравнение с останалия трамваен парк. Да не говорим, че самия факт че това е единственият трамвай от цялата серия, прекарал в експлоатация част от живота си е достатъчно показателен за качеството на цялата серия. Да, това е най-модерния таралясник, произвеждан в ЗТС. Също както Лада 2105 е най-модерната бричка на базата на Fiat 124. Това не променя факта че трамвая е таралясник, а лада-та - бричка.

Призовавам те да минеш по центъра и да разпиташ случайни хора със снимка на трамвая дали са го виждали. Ще съм очуден много, ако повече от половината са го виждали и го помнят. Хващам се на бас, че и повечето, които са го виждали ще кажат нещо от сорта "а, да имаше май и такъв". Това ли е критеият за музеен трамвай?

Кой ще плати 10лв (да кажем) за билет да се вози на музеен трамвай с пластмасови огледала от съвременен камион/автобус, от който няма спомен? Трябва да има емоционална връзка между потребител и музеен ПС. Такава връзка има между форумците и 4027, но тя се съмнявам да съществува у обикновения софиянец.

4027 заслужава достойно погребение в някоя морга и дано тенекиите му в следващата си инкарнация се превърнат в нещо по-смислено.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт