Във Варна съчленени автобуси при адекватно таксуване и маршрутна мрежа няма нужда! Все го повтарям и няма да спра с това твърдение.
За 409- предполагам до края на годината ще е с къси автобуси. Цял ден шетам по улиците и наистина претоварен автобус не видях по нито една линия. По-натоварен 409 винаги има в отсечката Автогара - Центъра и Центъра - Делфинариум, различно е всеки път. Да се хванат и да оправят разписанията и картите. Така или иначе сега са общи линиите. Да закрият и въздуховози като 109. 9ката да я пратят на Ривиера и да почнат да издават първо учащи после и други карти на принципа маршрут, както преди години. Тогава нямаше карти 8, 9, 51 и 109. Имаше карта "Центъра - Странджа" и "ЖПГара - Св. Конст. и Елена", без номер. Тези карти важаха на 8, после 51, 9 и 109, както и на 14, 17А, 14А, 114 и други по дестинацията ЖПГара/Център - Странджа.
Сега могат да почнат въвеждане на общи карти за учащи по квартали- всеки купуващ карта за Аспарухово/Галата да получава линии 12, 17, 17А, 36 градско, 37 градско, 46, 86, 88. Иначе не може във Варна ЦГМ (230-40 лв.) един месец да е по-скъпо от Берлин ЦГМ всички зони, всички видове транспорт 1 мессец (100 Евро).
За къси и дълги- късите спокойно да ги разположат по 20 и 209, като ги сгъстят. Да ползлат двете коли от 109. По 14 също не са нужни дълги. Трите линии трябва обаче да са с интервали 10-15 мин., празник 15-20.