Author Topic: Поддръжка и експлоатация на возилата  (Read 25438 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3324
    • View Profile
Не, нямаше да са други резултатите - щеше да има назначен още един общински заплатаджия (някой като теб примерно), който да реже от парите на хората, за да има заплата за него. Но ефективност и КПД от подобни "умни, нови и интелигентни" системи >=0. Гарантирано и доказано във времето.

Колко модерно и съвременно звучи - да има някой, който да глобява за още нещо; нищо, че същият не може нито да управлява трамвай, нито да го поправя. Ама глоби да има.... пък утре нито водачи, нито механици. Само глобяващи да има.
Любопитно защо всички водещи специалисти в сферата на управлението на човешки ресурси препоръчват подобен подход? Любопитно как така подобни системи на управление на човешките ресурси работят изключително успешно в стотици, хиляди компании по целия свят?

1. Не става дума само за санкции. Подобна система включва и бонуси за тези, които си вършат най-добре работата и тези, които дават повече от себе си. Включва социални придобиви, групови занимания, тиймбилдинги и много други.

2. Не е задължително да има отделен служител, който да следи за изпълнението на подобна система за управлението на човешки ресурси. Резултатите от работата на всеки работник/служител може да се следят автоматизирано чрез съвременни и модерни технологии.

3. "Ако има глоби, то няма да останат хора, които да работят. Дай да не пипате статуквото, защото ще стане по-зле!" - това е философията на закостенелите и мързеливи хора, които нямат никакво желание да се реформират. Това е философията на тези, които всеки ден ходят на работа като гледат работния ден да мине колкото може по-бързо и по-възможност с по-малко труд от тяхна страна, и накрая да си вземат заплатата и това е. С подобно мислене никога няма да има някакъв напредък.


Аз работя в сферата на човешките ресурси в момента и наблюдавам от първо лице как подобни стратегии за управление на човешките ресурси реформират и подобряват начина на работа в дадена компания до неузнаваемост. Некадърните и мързеливите работници/служители естествено отпадат от колектива; останалите биват мотивирани да дават най-доброто от себе си; значително се увеличава производителността на труда; отпимизират се разходите.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2621
  • Стига фира!
    • View Profile
Всички специалисти от твоята сфера препоръчват подобен подход поради една-единствена причина, която се изразява в това да има хляб за хора като вас и изобщо за да ви има вас, а не за да се свърши нещо реално като дейност в съответната област.

Запитвал ли си се защо такива стратегии работят изключително и само в големи компании, където надълго и нашироко се обяснява как това е ново, модерно, приемливо и нормално от/за хора като теб, а десетки малки частни фирми работят и генерират приход без наличието на такива хора? Отговорът е много прост - големите фирми харесват нови, модерни и "излъскани" хора и стратегии, защото това е модерно и пиараджийско - аз пък открито не харесвам това и се боря срещу всякакви такива хора и техните идеи, които освен да пречат на нормалните хора да си вършат работата, нищо друго (което да е общественополезно) не правят. Затова, вместо да се хвърлят пари на вятъра за хора, неразбиращи как се кара трамвай/автобус, но иначе даващи идеи как да се оптимизира работата на водачите и механиците им, предлагам много просто и ефективно решение - същите пари да бъдат пренасочени към поддръжката на подвижния състав и повишаване заплатите на персонала, което автоматично и пряко ще доведе до много по-добри резултати. Колкото и да не са съгласни хора като теб, доброто заплащане е ключът към всичко останало - ако искаш качествени кадри, ще се наложи да си плащаш за тях; ако искаш да пестиш пари - ще намалиш бюрокрацията, а парите ще пренасочиш към поддръжката. Но намаляването на бюрокрацията започва точно от отдели като HR - важно е да се знае, че не това е най-правилният подход и че има как нещата да се случват и по много други начини.

Аналогично, аз лично силно се надявам хора като теб да останат да си работят в своя си сектор и за чужди компании, да се налага да обременяват колкото се може по-малко български граждани и по никакъв начин такива идеи и мислене да не бъдат възприемани навсякъде, още повече в общинските и държавните предприятия. Оптимизацията е хубав термин, но той не трябва да бъде прилаган върху обикновените служители - най-малкото, защото хора като теб ще изгонят десетки служители, но самият ти, едва ли би отишъл да караш трамвай (защото да "оптимизираш" от офиса е по-удобно, нали?).
« Last Edit: 11.06.2021, 02:09:20 by Sixkiller »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4833
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Аз работя човешки ресурси (казано другояче, живея на гърба на работещите) и за 5 години съм си сложил подписа върху точно два документа - трудовия си договор и едно споразумение към него. Всичко останало е абсолютно дигитално - дори и чистачите в предприятието ползват таблети за всичко, което иначе се пише на хартия. Никой не се оплаква, хората си вършат задълженията съвестно. Глоби не се налагат, но ако демонстрираш нежелание да си вършиш работата, си отиваш. Просто и лесно.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 896
    • View Profile
Точно поради неадекватната политика по отношение на човешките ресурси, наблюдаваме огромното текучество в градския транспорт, както и хроничния недостиг на кадри. Изключително необходими са експерти в областта, които да се занимават целенасочено с подбора, оценяването и планирането на персонала.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P