Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 305534 times)

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14066
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1960 on: 04.01.2021, 15:54:59 »
Quote
Серия 63 не са ли ограничени до 100 km/h?  :rolleyes: При такова ограничение не са подходящи за бързите влакове на дълги разстояния с повече и по-дълги участъци с по-висока допустима скорост примерно тези за Варна и Бургас. Модернизираните вагони за новите експреси не би трябвало да имат подобни ограничения. :rolleyes:
Е то остава и след ремонта да имат, оправили са го това, сега са до 140 или 160 вече, не обърнах внимание какво пише. И стъклопакетите са нови и малко по-различни, дано да са ги направили хубаво. Седалките вътре са 2+1 като за първа класа и на големи отстояния а вагона се води второкласен, това е хубаво че е по-широко, вероятно ще отговори и на изискванията за 1-ва класа.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1361
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1961 on: 04.01.2021, 20:30:10 »
Много ми харесва цветът. Ама аз съм си ретро любител.  :)

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5580
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1962 on: 05.01.2021, 06:12:19 »
Новите рециклирани вагони са същите като старите, защото се правят по спряна поръчка от преди 10 години. Явно са решили да оправят проблема с ограничението на скоростта и вече правиха тестове на нялко вагона и сега те са 140 май. Преди няколко дни пътувах в такъв с 8602 и си возеше много приятно със 130.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3808
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1963 on: 05.01.2021, 15:15:07 »
Технологията им е вече на повече от 25 години. Харесаха един унгарски рециклиран вагон, показан на панаира през 97а, след което взеха лиценз за него и го побългариха.....Унгарците в последствие дръпнаха поколения напред...сега сигурно същите вагони там са по селски влакове, ако все още се движат.....В Европа от години никой не взема локомотиви и вагони за пътнически превози, всичко е мотрисни влакове или неделими композиции....
« Last Edit: 05.01.2021, 15:16:54 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14066
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1964 on: 05.01.2021, 22:07:06 »
Тук в сайта на БДЖ са качили снимки на новите вагони https://www.bdz.bg/bg/a/novite-lokomotivi-na-bdzh-veche-sa-v-dvizhenie

Тук намерих снимки на идентичните унгарски вагони, вероятно са тези. Почти 100% същите като нашите като интериор, техните са на Интерсити влаковете http://www.railfaneurope.net/pix/hu/car/InterCity/Bp/pix.html  Вижда се на табелата маршрут Будапеща-Ниагати или нещо такова, не знам колко е като километри всравнение с нашите дестинации.

Quote
В Европа от години никой не взема локомотиви и вагони за пътнически превози, всичко е мотрисни влакове или неделими композиции....

Ами според мен не трябва да се копира дословно, щом там правят така и ние така. Не знам доколко е практично при нашите силно сезонни пътникопотоци до морето например съставите винаги да са еднакви и неделими композиции. От тая гледна точка с локомотив и вагони е много по-практично. Като няма пътници композираш само 2-3 вагона, като има много народ лятото, уиикенди, празници композираш 12-15 вагона. Можеш да добавиш ресторант, спални. Така че не съм убеден доколко другото е по-правилно решение. И не навсякъде в Европа правят така, има и двата варианта, дори на снимките в Унгария с идентичните на нашите вагони.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1965 on: 06.01.2021, 11:51:58 »
Тук в сайта на БДЖ са качили снимки на новите вагони https://www.bdz.bg/bg/a/novite-lokomotivi-na-bdzh-veche-sa-v-dvizhenie

Тук намерих снимки на идентичните унгарски вагони, вероятно са тези. Почти 100% същите като нашите като интериор, техните са на Интерсити влаковете http://www.railfaneurope.net/pix/hu/car/InterCity/Bp/pix.html  Вижда се на табелата маршрут Будапеща-Ниагати или нещо такова, не знам колко е като километри всравнение с нашите дестинации.

Quote
В Европа от години никой не взема локомотиви и вагони за пътнически превози, всичко е мотрисни влакове или неделими композиции....

Ами според мен не трябва да се копира дословно, щом там правят така и ние така. Не знам доколко е практично при нашите силно сезонни пътникопотоци до морето например съставите винаги да са еднакви и неделими композиции. От тая гледна точка с локомотив и вагони е много по-практично. Като няма пътници композираш само 2-3 вагона, като има много народ лятото, уиикенди, празници композираш 12-15 вагона. Можеш да добавиш ресторант, спални. Така че не съм убеден доколко другото е по-правилно решение. И не навсякъде в Европа правят така, има и двата варианта, дори на снимките в Унгария с идентичните на нашите вагони.

Тази работа със сезонните пътувания има 2 решения:
1. Решение тип авиация. Вместо да пускаш по-голям самолет по дадена дестинация (не можеш да закачиш на самолета вагон отзад), пускаш повече полети. Никой не е казал, че графика през лятото не може да бъде по-наситен, отколкото през пролетта или есента.
2. Решение тип Швейцарски железници. Когато съставите от двуетажни вагони (IC2000) не са достатъчни, отпред или отзад се добавят едноетажни вагони с кабина за управление накрая. http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB_CFF_FFS/car/EW_IV/misc/ICBt_021201rp.jpg - пример.

И в двата случая обаче има едно нещо, което трябва да се вземе впредвид - трябва да има в наличност резервен ПС. Този резервен ПС трябва да отговаря на комфорта на нормалния ПС и в същото време да не седи през цялата година да чака 2 месеца печелившо търкаляне.

При всички случаи за мен единствения смислен ПС, който трябва да бъде закупуван в бъдеще от БДЖ са:
1, неделими композиции вагони + вагон с кабина за управление + локомотив, или мотриси, водещи до минимални маневри в крайни гари.
2, ПС, позволяващ управление от машинист, без помощник-машинист
3, ПС с кабина за началник влак/кондуктори с централизиран инфортеймънт и възможност за негова автоматизация и ръчно управление
4, ПС, позволяващ ползване на СМЕ както за управлението на композициите, така и за инфортеймънт системите
5, ПС с височина на вратите, отговаряща на новата инфраструктура в страната, за да не се налага пътниците да скачат от едно ниво на друго. (
)
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12756
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1966 on: 06.01.2021, 12:10:27 »
Аз не знам какво си играят само с цветовете на вагоните. Едно време, преди 20-30 години, повечето вагони бяха със зелена или синя ливрея, по-рядко с червено-бяла. Впоследствие почти всички без 63 и някои от 74 серия ги направиха червено-бели, дори и на теснолинейката част от вагоните са с тази разцветка. Защо пак решиха да ги правят сини, не го проумявам.

Иначе освен споменатия от fizik подвижен състав, за мен е по-смислено по някои линии да се движат шинобуси. Такива има по доста слабонатоварени линии в Европа и във Великобритания. Много по-добре един такъв шинобус да се движи примерно между Габрово и Царева ливада 10-15 курса на ден, вместо електричка 32 серия 4 пъти на ден, в която едва ли се запълва и 20% от капацитета. Има доста линии, включително и по теснолинейката, където е по-целесъобразно да се движат такива шинобуси. Така или иначе, голяма част от тях в момента се обслужват от автобуси под наем, поради липса на вагони и локомотиви. А да се движи локомотив с един или два вагона с 5-20 пътника, е голямо разхищение на ресурс.

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1742
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1967 on: 06.01.2021, 12:32:43 »
Само да напомня, че като пуснаха дизеловото Дезиро по неелктрифицирание линии се оказаха недостаъчни за всички линии. Така че твоето предложение и сънищата на БДЖ за шинобуси са крайно мокри и безмислени.
София-Кюстендил бяха по 3 мотриси в състав и пак нямаше място. И сега със сигурност ще се прехвърлят от смрадливите автобуси на Ивкони и сие.
Пловдив-Панагюрище също имаше стабилен пътникопоток. До тогава по линията нямаше пътническо движение.
Пловдив-Пещера пътниците се завърнаха
Пловдив-Свиленград също бяха по две - три в състав.
Варна-Добрич бяха със сигурност по две в състав.
Да си оправят ДМВ-тата, да ги поддържат и да не мислят глупости и без това са мега разсипници. Някои от изброените влаковете бяха дори на печалба.
The Grand Tour

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6109
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1968 on: 06.01.2021, 14:21:08 »
За Кюстендил-Гюешево определено е по-добре да има шинобус сутрин и вечер вместо два влака с локомотив и вагони в седмицата. Дори Дезиро сутрин и вечер е свързано с по-сериозни разходи. Между Варна и Добрич има голям брой маршрутки с времепътуване около 45 минути срещу почти два часа с влак при по-ниски цени на билетите без намаление и влаковете не са особено натоварени при това са само четири директни на денонощие. Единично Дезиро би трябвало да е достатъчно, по-смислено е евентуално да се добавят влакове. :rolleyes: Пловдив-Свиленград е електрифицирана линия и е по-смислено да се движат ЕМВ. По теснолинейката също е удачно повечето курсове освен ограничен брой атракционни пътувания да са с шинобуси. :rolleyes:

Online fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2998
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1969 on: 06.01.2021, 16:35:48 »
Тук в сайта на БДЖ са качили снимки на новите вагони https://www.bdz.bg/bg/a/novite-lokomotivi-na-bdzh-veche-sa-v-dvizhenie

Тук намерих снимки на идентичните унгарски вагони, вероятно са тези. Почти 100% същите като нашите като интериор, техните са на Интерсити влаковете http://www.railfaneurope.net/pix/hu/car/InterCity/Bp/pix.html  Вижда се на табелата маршрут Будапеща-Ниагати или нещо такова, не знам колко е като километри всравнение с нашите дестинации.

Quote
В Европа от години никой не взема локомотиви и вагони за пътнически превози, всичко е мотрисни влакове или неделими композиции....



Веднага се набива на очи, че в унгарските вагони всички седалки са вис-а-вис, а при нас половината са по посока на движението, а другата половина са наобратно. Така че наистина може да се твърди, че става дума за "побългарена" работа. Подобно впечатление остава и покривът на вагона, който при нас прилича на войнишко канче.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14066
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1970 on: 07.01.2021, 13:45:38 »
Това със седалките всички да са една срещу друга също не знам доколок е по-доброто решение. На мен по-удобни са ми седалките една зад друга, вместо да има някой срещу мен и да ползваме 4-маобща масичка, вместо единичната разпъваемана гърба на всяка седалка.

Второто с ламарините се вижда защо е станало така. Унгарците са ги заварявали по извивката на покрива, а нашите са по дължина. Логично като разпънеш рулона с ламарина по извивката ще се получи така, отколкото напреко на извивката. Но това също не ми се вижда да е по-доброто решение, защото имаш много повече заварки да правиш и оттам много певече възможности за течове, нашите като че ли това са го помислили повече. Има по-малко заварки по дължина, а не напреко на вагона накъдето са ти и силите на огъване. Нали се сещаш, че провисването посредата между талигите по-добре ламарината да става на юфка, отколкото да се късат заварките и да тече.

Трето, което ние по-добре сме се справили като че ли е и самата брандировка и визия. По-свежо ми седи нашето, и някак има визия. На Унгарските ИнтерСити надписа е по-голям от надписа на самата компания. Това е все едно на нашите да пише с огромни букви " експрес Златни пясъци" или "експрес Слънчев бряг" и логото на БДЖ компанията да не се вижда от тях.

Обаче при унгарските ми харесва че има телевизор. Добра идея, по време на пътуването да се пускат някои хубави филми, или да се слуша приятна музика и гледат клипове. На унгарските отстрани пише "еврофима" каквото и да означава това. Дали не е някакъв стандарт за нещо?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3871
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1971 on: 07.01.2021, 14:07:31 »
1, неделими композиции вагони + вагон с кабина за управление + локомотив, или мотриси, водещи до минимални маневри в крайни гари.
2, ПС, позволяващ управление от машинист, без помощник-машинист
3, ПС с кабина за началник влак/кондуктори с централизиран инфортеймънт и възможност за негова автоматизация и ръчно управление
4, ПС, позволяващ ползване на СМЕ както за управлението на композициите, така и за инфортеймънт системите
5, ПС с височина на вратите, отговаряща на новата инфраструктура в страната, за да не се налага пътниците да скачат от едно ниво на друго.
Всички тия неща звучат супер, но срещат един голям и всъщност нерешим проблем... липсва желание и мисловен капацитет извън наложените до момента порядки... на практика в момента всички положителни промени в установените правила и практики се случват или след натиск от някой частен превозвач, или защото старата и позната технология вече не е налична, и дори когато нещо се случи насила, то няма кой да го измисли, опише и регламентира адекватно.
Железницата у нас се носи по течението и хората, които някога са можели и знаели, които са създали някогашната ни железница, днес ги няма и не са заменени с нищо.
Quote
2, ПС, позволяващ управление от машинист, без помощник-машинист
А това конкретно ми е болна тема, защото е налице и в момента. Нямаме ПС, който да не може да се управлява само от машинист. Въпрос на традиции, порядки и поглед малко по-далече от комфортната зона на утвърдената система. Трябва да се има предвид, че всичкият ни тягов подвижен състав е чуждо производство и всичкия идентичен такъв бива управляван само от машинист в страните, от където произлиза.
« Last Edit: 07.01.2021, 14:09:03 by bdz43r »

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 329
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1972 on: 07.01.2021, 16:15:29 »
ЖП услуга у нас:
- Най удобни са вагоните с купета. Меки и удобни седалки.
- Влизаш вътре сам, или по двама, най-много - трима.
- Първо си вдигаме калните галоши на седалката срещу нас. Дърпаме седалките за по-удобно.
- Все пак не е наш'то, изуваме въпросните галоши и протягаме миризливи крака на нашия ред. Особено ако съм съм, или пък двама.
- Подкрепяме това с известно количество бира и салам, най-добре "народен" с много чесън. Добре е да дегустираме и новата реколта от казана.
- Все пак сме модерни, трябва да си включим някъде телефона за да слушаме любимата ни колекция.
- Всичко това трябва да излезе не повече от 5 лв. за София - Бургас. И ако може да си купя билета на път за гарата, или пък кондукторката да ме чака в купето и да ми го продаде с отстъпка - най добре.
- Добре е влакът да върви бързо, ако може и с 300. Или с 320. И да спира на всяка керемидка с поне 5000 жители - и там живеят хора, няма да са повече от 20 спирки на всеки 25 км.
- Разбира се всичко трябва да е ново и модерно, няма значение къде  се целим от вратата на нужника, миене на ръце или вода - ние сме си свикнали на двора без тези неща. Но може да си вземем нещо за спомен - или сапунерка, или закачалка.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14066
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1973 on: 12.01.2021, 11:48:21 »
Като стана въпрос за масовото окапване на дизеловите Сименси у нас за 15 години, както и преди това на 18-ките пак за 15 години и виреят ли у нас дизелови автоматици се сетих за нещо друго интересно. Спомням си че 2014-та в Германия ме впечатли че имат дизелово ICE за скорост от 200 км/час, с двигатели във всеки от 4-те вагона, също  направено по този начин, дизел с автоматични скорости, а не дизел-електрически. Още тогава си имаха вибрации и пушеха, вижда се във видеото как са опушени а сега каква изненада, доколкото разбрах от разни клипчета въпросните дизел ИСЕ също са окапали и почти всичките спрени вече. И каква изненада, отново са на Сименс, на почти същите години като нашите дизел Сименс и пак са дизел автоматик. Сега може ли да кажем, в немските депа и гаражи какви са мърлячи и как 15 годишни дизелови мотриси масово са извън строя или тука веднага някой ще ги защити? Или просто дизелите си изкарват толкова в една част от случаите, имат доста по-къс живот от електрическите.

Прикачвам и една моя снимка от 2014-та пролетта

Сега да не се окаже, че Румънците и Руснаците обаче са направили нещо по-качествено и надеждно, защото 55-ците и на 50 години си работят, 6-таците и 7-маците също. Значи и при тях си има по-компетентни и можещи хора, които са направили нещо кочествено което работи вече 50 години.

Ако германците не ги щат тия дизел ИСЕ да ни ги дадат на нас, да ги пуснем до Кюстендил, а защо не и до Бургас по новата линия, нищо че са дизел  :D

« Last Edit: 12.01.2021, 11:54:32 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3871
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1974 on: 12.01.2021, 12:12:45 »
Сега може ли да кажем, в немските депа и гаражи какви са мърлячи и как 15 годишни дизелови мотриси масово са извън строя или тука веднага някой ще ги защити? Или просто дизелите си изкарват толкова в една част от случаите, имат доста по-къс живот от електрическите.
Да, ама в Германия имат и Дезира, като нашите на 20 години и вървят като нашите, когато бяха нови без да доливаш по 10 литра вода на час в охладителната система.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6109
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1975 on: 12.01.2021, 12:28:30 »
ICE-TD са дизел-електрически мотриси с реостатна спирачка. При скорости над 160 km/h това определено е по-ефективното решение. Определено не са добро решение за България - линиите с по-високи скорости са електрифицирани, по неелектрифицираните подобни мотриси няма да са икономични при сравнително ниски скорости, а и експлоатационните разходи ще са по-високи от тези на Дезиро - конструкцията е по-сложна. :rolleyes:
https://en.wikipedia.org/wiki/ICE_TD

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1742
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1976 on: 12.01.2021, 12:31:04 »
Ивчо пак пишеш простотии. Имат ги от 1998 година не от 2003. Поръчани са за неелектрифицираните участъци до големите градове като Дрезден и Берлин. След като ги електрифицират нуждата от тях отпада и част от тях ги зарязват. В последствие са дадени под наем в Дания и си работеха много добре. На мен ми се е случвало заради проблеми с захранването по високосоростно трасе да пътувам с един от тях като заместващ ICE3 и беше идеален с 220 км/ч  Със сигурност са много повече експлоатирани и за 22 години са се изплатили за разлика от нашите разсипници.
The Grand Tour

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14066
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1977 on: 20.01.2021, 20:26:36 »
Много добро впечатление ми направи машинистът на един ел.Сименс. Не работеше уредбата за съобщаване на гарите и човека ги съобщаваше по микрофона. На Централна гара съобщи перфектно говоримо на 2 чужди езика, английски и немски че се извиняват за закъснението от няколко минути на кой коловоз пристигаме и че който пътува посока Пловдив може да продължи със същия влак без прекачване, че влакът ще замине като еди кой си влак, след еди си колко време. Също и по време на пътуването отново на 2 чужди езика пожелава приятно пътуване.

Ето такива дребни неща веднага направиха много добро впечатление на пътуващите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3083
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1978 on: 20.01.2021, 21:10:56 »
Да не си участвал в някаква скрита камера без да разбереш?

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14066
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1979 on: 20.01.2021, 22:10:18 »
По-скоро момчето си върши работата със желание и хъс и се кефи на работата. Такива трябва да бъдат забелязвани и насърчавани от работодателите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР