Author Topic: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.  (Read 15149 times)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4260
    • View Profile
За таксуването спор няма и едва ли има кой да спори. Ама според тебе до кога ше се дават милиони евро с единствената полза да не ти е некомфортен дългия престой в градския транспорт? Редно ли е да се виси по 1 час.

П.С. Колегата @тролей №164 линия 2 ми обърна внимание на това,че 86 днес е от Почивка до ЖП гара!!!
Някой да го коментира!?!?!?
« Last Edit: 02.09.2019, 17:50:52 by ooleg »

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1815
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Айде пак личните болни мании за милинките тролейченца...
Във Варна това не е проблем. За милионен път ще спомена, че генералният проблем на масовия градски транспорт във Варна е системата за таксуване (цени и обхват на превозните документи). Следващият момент е организацията на движение на линиите- има много непокрити места, а масово линиите се движат на огромни възможности. А от 2016г. във Варна няма и достатъчно подвижен състав. Което ме навежда на мисълта, че ако си въведат нормално (цена-обхват) таксуване- еми да викнат някой частник да държи там 4-5 линии.

Тук няма как да не се изкажа. Да приемем, за пример, че искаш да си купиш кола. Много ми е любопитно, когато парите излизат от собствения ти джоб, така ли с лека ръка ще кажеш туй майната му, унуй майната му, важното е еди какво си... даречем, да има мощен двигател? Много ми е любопитно? Или, може би, ще кажеш: "Ама искам и да има голям багажник, да побира всичкия зарзават от лозето, ама и да е проходима, че да ходя за риба с нея, ама и да е икономична, че на работа ще ходя с нея и ще ми излиза златноо!". Много добре знам как е супер елементарно да избръщолевиш някаква назадничава простотия, при положение, че не ги даваш ти парите за билетна система, тролеи, автобуси и т.н. Всичките тука специалисти ми станахте ясни какви селяндури сте всъщност още преди 2-3 години, а оттогава досега отново и отново потвърждавате чрез изказванията си, че мнението ми за вас е абсолютно точно и вярно. Я да ти бях бръкнал в портфейла и да кажа "трябва да дадеш едни пари за инвестиране в градски транспорт", каква песен щеше да запееш. Толкова ли лесно щеше да ми посочиш да взема автобуси с батерии или от страх да не ти поискам втори път пари за същото (понеже предното бързо-бързо си е изпяло песента), ще предпочетеш технология, която е по-дълговечна и практична за нашите условия. То е най-лесно да изхейтим нещо някъде си, без дори да помислим, когато не става дума за парите от портфейла ни. Най-лесно щеше да бъде да ви тегля на всичките една майна, ама не мога, щото вие, както и 70% от стадото, пардон "народа", сте същите завистливи, егоистични селяндури (гледате само вашата къщичка и градинка да е наред, а извън нея ако ще и потоп да става) и определяте на останалите 30% това в каква градска среда да живеят, какви обществени блага да имат, чрез изборите. А накрая викате: "Що нищо не става? Що хората избягаха навън, я по Европа, я в Америка". Градският транспорт е само един пример, олицетворяващ цялата кочина в България, сътворена от такива като вас (само че седнали на управленски столове) във всичките й аспекти (образование, здравеопазване, инфраструктура и т.н.) Пожелавам ви най-искрено някой ден да узреете достатъчно, че да можете сами да си отговорите на точно тези кратки въпроси по-горе.

За финал, за още по-красноречиво олицетворяване - много ми е любопитно как ще реагираш, ако
1. Имаш кола и аз като кмет ти я конфискувам, и те пратя ходом марш към градския транспорт всеки ден да пътуваш;
2. Имаш кола, конфискувам ти я и ти дам някоя тип Дайхатсу, дето батерията й издържа криво-ляво 100-тина километра и при ежедневно каране на 2 години капацитетът й се изчерпва, а новата струва 5000 лв. И ти кажа "ми батерията е консуматив, вие си го покривате".
Такъв кански рев ще се разнесе, чак ми се прииска да отида да гледам сеира още сега. :crazy: :D Ето точно за тази селяндурщина говоря, дето характеризира 70% от стадото!
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4260
    • View Profile
Всичко върви на голо усвояване на пари. И колкото повече се усвояват толкова по-зле става. По тоя начин се стига до никъде от никъде.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14066
    • View Profile
    • Email
Не е луд тоя дето яде баницата, а който му я дава. Щом на ЕС им е толкова акъла да дадат милиони за електроавтобуси, нека ги дадат, нали не ни бърка в джоба и ще се возим на нови автобуси. Ако бяха наясно с нещата щяха да ги дадат за повече дизелови/метанови автобуси ЕВРО6, или за тролеи. Примерно вместо 55 съчленени електрически, за тия пари щяха да купят 100 съчленени МАН-а като нашите в София или 100 съчленени Солариса новата генерация.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Така за Тролея- не оквалифицирай потребители! Подобно на твоето оквалифициране бих казал, че твоите постове са абсурдни, плод на болни мании към определен тип транспорт, който лично ти харесва. Това не е миродавно мнение! Дълго време не пишеше в този раздел и честно казано беше облекчение.
Електробусите дето толкова ги мразиш, щото реално застъпват личната ти мания, не спират еволюцията си и продължава разработката им (най-вече за батериите). Ако следваме твоята логика трябва да сме още на свещи, щото токът е страшен и невидим зъл дух. Предвид развитието на тази инжинерна наука, научноразвойната дейност, която е настъпила... В тоя темп няма да се учудя след 30 години тролейбусите и градски-приградски автобуси да бъдат пратени в пенсия като технология. Батериите и сега не са толкова непоправимо скъпи, колкото се твърди от преднамерени хора. И както споменах по-рано... до изхабяването капацитета на наличните и естествения ход на развитие на технологията новите ще са различни. А и не забравяй, че сменяш/рециклираш батерията, а не цялото купе, електродвигател и тн. Вземи посети някое изложение, виж технологията, говори с представители на производителите и прочее преди да направиш такова изказване, като последното.
Ей колко тъпи биле тия от ЕС и западна Европа... толкова много общински/държавни, че вече и частни оператори купуват електробуси. Много опадъчно, много назадничево... ЕС са такива разсипници- дай да ги линчуваме, че не си правят сметката.
Конкретно за Помиарна (Варна)- аз също мрънкам, защото парите които се усвояват са от обществените такива, плод на което родителите ми имат смешни пенсии, а аз не живея на територията на страната вече. В билетната система се изпраха сумати милиони, като реално със силна политическа воля на местната власт може да се въведе нещо просто и естествено за други държави. За транспортната схема... там има и решение от съд 2010г., което местната администрация не изпълнява и неглежира. Апропо тъжното е как едно журналистическо разследване не беше мотивирано по ИГТ Варна...
Ако има адекватен градски транспорт, за какъвто мрънкам- ами просто няма да имам нужда да купувам и/или ползвам кола. Логично...
« Last Edit: 02.09.2019, 19:06:35 by dj_the_bus »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4260
    • View Profile
Не е луд тоя дето яде баницата, а който му я дава. Щом на ЕС им е толкова акъла да дадат милиони за електроавтобуси, нека ги дадат, нали не ни бърка в джоба и ще се возим на нови автобуси. Ако бяха наясно с нещата щяха да ги дадат за повече дизелови/метанови автобуси ЕВРО6, или за тролеи. Примерно вместо 55 съчленени електрически, за тия пари щяха да купят 100 съчленени МАН-а като нашите в София или 100 съчленени Солариса новата генерация.
Абе какви дизела по Околна среда говориш?!  Изобщо правиш ли разлика между европрограмите и за какво служат?!
Не видиш ли, че във Варна се крадат парите и се заплюват хората в очите?! Или викаш голям праз една плюнка, ако е с паничка леща бонус!!
Тоя акъл е на роб!

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk


Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4260
    • View Profile
Така за Тролея- не оквалифицирай потребители! Подобно на твоето оквалифициране бих казал, че твоите постове са абсурдни, плод на болни мании към определен тип транспорт, който лично ти харесва. Това не е миродавно мнение! Дълго време не пишеше в този раздел и честно казано беше облекчение.
Електробусите дето толкова ги мразиш, щото реално застъпват личната ти мания, не спират еволюцията си и продължава разработката им (най-вече за батериите). Ако следваме твоята логика трябва да сме още на свещи, щото токът е страшен и невидим зъл дух. Предвид развитието на тази инжинерна наука, научноразвойната дейност, която е настъпила... В тоя темп няма да се учудя след 30 години тролейбусите и градски-приградски автобуси да бъдат пратени в пенсия като технология. Батериите и сега не са толкова непоправимо скъпи, колкото се твърди от преднамерени хора. И както споменах по-рано... до изхабяването капацитета на наличните и естествения ход на развитие на технологията новите ще са различни. А и не забравяй, че сменяш/рециклираш батерията, а не цялото купе, електродвигател и тн. Вземи посети някое изложение, виж технологията, говори с представители на производителите и прочее преди да направиш такова изказване, като последното.
Ей колко тъпи биле тия от ЕС и западна Европа... толкова много общински/държавни, че вече и частни оператори купуват електробуси. Много опадъчно, много назадничево... ЕС са такива разсипници- дай да ги линчуваме, че не си правят сметката.
Конкретно за Помиарна (Варна)- аз също мрънкам, защото парите които се усвояват са от обществените такива, плод на което родителите ми имат смешни пенсии, а аз не живея на територията на страната вече. В билетната система се изпраха сумати милиони, като реално със силна политическа воля на местната власт може да се въведе нещо просто и естествено за други държави. За транспортната схема... там има и решение от съд 2010г., което местната администрация не изпълнява и неглежира. Апропо тъжното е как едно журналистическо разследване не беше мотивирано по ИГТ Варна...
Ако има адекватен градски транспорт, за какъвто мрънкам- ами просто няма да имам нужда да купувам и/или ползвам кола. Логично...

Айде на бас, че не разбираш от електрохимия!


Ако се появят тези батерии първо ще отидат в НАСА.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 02.09.2019, 19:29:51 by ooleg »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Първо- Има бутонче за промяна на мнение, вместо да публикуваш две едно след друго без някаква основателна причина, като за прегледност.

Ами не- не разбирам чак толкова от електрохимия (за моя жалост), ама достатъчно съм се ровил, пък съм питал, пък съм ходил на изложения и представяния от производителите... Не говоря на изуст, щото (не) харесвам нещо си. Факт е- имам пристрастие в новите научнотехнически постижения. Ходил съм на представяния, карал съм електрически автомобил, камион и автобус, разпитвал съм и прочее. Но явно проблемите в общества, като българското са на лично пристрастна основа и/или назадничевост. Абе някак не е логично частни оператори в САЩ и Германия да купуват електробуси със собствени средства щом са толкова гадни... Не мислиш ли? Пък и толкова общини и градове, вече коментирани от мен, вече оперират със значителна бройка такива превозни средства... Сметни колко да са изпаднали, че да се превръща и в политика на цяла една общност, пък и на държави които са доста по-напред от България... Честно казано критиките към електромобилите и електробусите в тоя форум са жалки и идиотски... Да- гадно е, че в България се прави от първенющина до голяма сметка и за пране на пари, но вървенето напред в еволюцията е нужно. Иначе се получава издънка, като БДЖ. Защо никой не държи сметка защо се ограничава капацитета и функционалността на електробусите в София, че не са оборудвани с пантографи и няма зарядни станции на линии с общи крайни спирки.

За батериите- ами дай да видим първите по-гръмки опити за прототипи на електробуси и електромобили преди 10-15 години и техните възможности за сравнение със сегашните... Ами след още толкова години...
« Last Edit: 02.09.2019, 20:01:07 by dj_the_bus »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4260
    • View Profile
Подаръка от Нено Димов за изборите на Портних е факт.
https://petel.bg/60-novi-elektricheski-avtobusa-idvat-vav-Varna-za-po-chist-vazduh-__337222
Наричам го подарък за Портних, защото бяха поредните лъжи, че ще се купят тролейбуси (вкл. съчленени).
Няма да има кой да каже, че няма как цял ден да се джитка с електробуса щото до ранния следобед батерията му ще е почти каталясала, особено зимъска варненския вятър и лед от Младост га го забръска!
60 броя зарядни=60 броя автобус = такива с химически батерии.

химическа батерия=проблеми при ниски температури от лоша скорост на химичните реакции

И така значи 60 електробуса могат да са еквивалент (по функционалност)  на 30-40 автобуса , но не и по пари.
« Last Edit: 25.10.2019, 17:51:29 by ooleg »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Че се правят изменения от първите до последните обещания и всяко е предпоследно е факт. Мрънканията на Олег- еми дърдориш ГЛУПОСТИ!
Първо да се очертае на кое викат зарядни станции. Защото ме съмнява, че викат на зарядните кабели, че са "зарядни станции". Това да се зареждат с CCS е супер тъпо, вместо да изпълнят първото обещание- три бързи зарядни станции (гараж и два обръщача). Ако купуват отделни 60 инсталации- еми тогава пъти по-евтино и удачно идва с 3 бързозарядни.
Тролеи на Варна повече не са нужни. Тези 30 са си достатъчни. За съчленени- съвсем. Вече сме коментирали достатъчно недостатъците на таксуването и какво причинява това.
Температурните разлики във Варна няма да дадат такова отклонение в пробега на електробусите. Абе защо наистина не се свърже някой с представител на производителите и да изнесе ясна техническа спецификация? Аз го направих- Соларис 18метров електрик спокойно може да издържи 200 км. с едно зареждане. Предвид първото желание- за три станции за пантографи, две от които на обръщачи, това дава(ше) условие за свободно движение на автобусите. Дори Тероризиране по 409 биха издържали, ако два пъти в деня имат 20на минути почивка за зареждане. Което прави незначително зареждането в гаража.
Тук мрънкането трябва да е- защо не се спази обещанието за 70 електрика, каквото беше в началото, с реновация на контактна мрежа и какво стана с обещаните 3 бързи зарядни станции.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4260
    • View Profile
Че се правят изменения от първите до последните обещания и всяко е предпоследно е факт. Мрънканията на Олег- еми дърдориш ГЛУПОСТИ!
Първо да се очертае на кое викат зарядни станции. Защото ме съмнява, че викат на зарядните кабели, че са "зарядни станции". Това да се зареждат с CCS е супер тъпо, вместо да изпълнят първото обещание- три бързи зарядни станции (гараж и два обръщача). Ако купуват отделни 60 инсталации- еми тогава пъти по-евтино и удачно идва с 3 бързозарядни.
Тролеи на Варна повече не са нужни. Тези 30 са си достатъчни. За съчленени- съвсем. Вече сме коментирали достатъчно недостатъците на таксуването и какво причинява това.
Температурните разлики във Варна няма да дадат такова отклонение в пробега на електробусите. Абе защо наистина не се свърже някой с представител на производителите и да изнесе ясна техническа спецификация? Аз го направих- Соларис 18метров електрик спокойно може да издържи 200 км. с едно зареждане. Предвид първото желание- за три станции за пантографи, две от които на обръщачи, това дава(ше) условие за свободно движение на автобусите. Дори Тероризиране по 409 биха издържали, ако два пъти в деня имат 20на минути почивка за зареждане. Което прави незначително зареждането в гаража.
Тук мрънкането трябва да е- защо не се спази обещанието за 70 електрика, каквото беше в началото, с реновация на контактна мрежа и какво стана с обещаните 3 бързи зарядни станции.

Бързото зареждане не скъсява ли живота на батерията?
В София Ютонзите не издържат цял ден на къса линия като 67 с яка ден еволюция от около 250 м.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk


Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Нормално да не издържат. Колко пакета батерии имат? Колко киловата са? Затова се дразних много пъти, че в София се взеха тези машини със зор, а не с мисъл. Още повече в София зареждането с пантографи е пъти по-удачно. 67 е около 250 км. за цял ден. Предполагам, че настоящите Ютонги се предават на последните курсове.
Бързото зареждане не дава толкова голямо отклонение в живота на батерията.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4260
    • View Profile
Докато ги залагаха по 67 (докато беше към Дружба) го държаха на линия заедно с шофьора - т. е. 1/2 ден. Не знам колко са го пребирали преди да каталяса.
Сега няма, защото мина към Земляне, а онези останаха в Дружба, Чета, че СЕ ще поема с ултракондензаторни 123 от Дружба ама там е по-лесно бързо пълнене и бързо празнене - т. е. издокарва се от зарядни стамции пробега.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk


Online pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
    • View Profile
    • Email
Обществената поръчка бе пусната на 16 юни тази година. Идеята е да се закупят:
1- 40 броя соло електробуси с 2 врати и бавно зареждане. За тях ще се доставят и 40 бавни станции за гаража. Процедурата по тази позиция е спряна, порази жалба на Хайгер, която от КЗК е отхвърлена. С едно зареждане искат 250 км.
2- 20 съчленение електробуси с 4 врати. Те ще са с бързо зареждане и за целта ще се монтират бързи станции на обръщачите Владиславово и Почивка. Заедно с това още 20 бавни станции за депото. Всички електробуси отново ще са с пластмасови седалки. Ще имат и дезинфектант. Подаване на документи изтича този понеделник.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2982
    • View Profile
Имаме развитие по сагата с електробусите, след като ХИГЕР обжалваха процедурата, КЗК е оставила жалбата им без основание и уважение (слава богу). Преди няколко дена са качили протокола от позиция 2, за доставка на съчленени електрически автобуси. Хубава новина е, че вътре участва Соларис, лошата е че Ютонг също са там. За сега имат 5 работни дни да си дооправят документите, лично аз стискам палци да са Соларис, защото ако доставят електрически китайски боклуци и във Варна не знам.  :help:

Обществената поръчка за соло автобуси, все още няма качен нито един документ, така че там нещата още не са много ясни.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Online pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
    • View Profile
    • Email
С огромно разочарование съобщавам, че мераклии за късите 40 електрика са само фирми от Китай. Те са Ютонг, Хайгер, Зонсън смарт ауто, Бозанкая, Самят голдън драгън бус, Чайна моторс, Кинг лонг. Европейски марки за съжаление няма. 
*** Бозанкая се оказват от Турция.
« Last Edit: 01.07.2021, 23:43:16 by pesho »
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2982
    • View Profile
Ужас! :help: Поне за дългите в търга участваха Соларис.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline KillKill

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
Това нещо Zonson мяса на Врачанските тролейбуси, доста, пък и нямат работещ сайт. Хммм :hm: :hm:

edit: Zonson ще се сглобява в Украйна, защото било част от Богдан, поне това ми показват руските и казакстанските сайтове.
« Last Edit: 02.07.2021, 08:36:47 by KillKill »

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 303
    • View Profile
Кофти, в Бургас Irizar, а във Варна Made in China!

Yutong, Golden Dragon и Higer поне сме ги виждали. За останалите кандидати знаем съвсем малко.
« Last Edit: 02.07.2021, 15:56:20 by bgdimitrov »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5456
    • View Profile
Още една причина да не бързат да бракуват Мерцедеси наред.  :rolleyes:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.