Author Topic: Спирките на МГТ  (Read 465509 times)

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1022
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2640 on: 04.02.2023, 21:50:01 »
Дали не би било резонно да няма дублаж на номерата на линиите - по този начин ще отпадне необходимостта от всякакви букви пред номера на линията. Има редици български и чуждестранни градове с таква практика. Например могат да са от 1 до 29 за трамваи, от 30 до 49 за тролейбуси и т.н. 

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 379
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2641 on: 04.02.2023, 22:38:26 »
Дали не би било резонно да няма дублаж на номерата на линиите - по този начин ще отпадне необходимостта от всякакви букви пред номера на линията. Има редици български и чуждестранни градове с таква практика. Например могат да са от 1 до 29 за трамваи, от 30 до 49 за тролейбуси и т.н.

Аз също смятам, че това е решението. Даже не виждам смисъл да се делят на трамваи, автобуси....
Знам, че да стигна до Захарна фабрика ми трябва №3. Въобще не ми дреме, че №2 е автобус. Обаче има ремонт и идва заместващ автобус и спира на спирката. Но той е №3 и знам, че ще ме закара в Захарна фабрика. Хич не трябва да се вълнувам дали е трамвай, дали е еко и т.н.

Offline Mizchiev_Dev

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2642 on: 04.02.2023, 22:39:23 »
Дали не би било резонно да няма дублаж на номерата на линиите - по този начин ще отпадне необходимостта от всякакви букви пред номера на линията. Има редици български и чуждестранни градове с таква практика. Например могат да са от 1 до 29 за трамваи, от 30 до 49 за тролейбуси и т.н.
Мисля, че за тази преномерация е писано из форума някъде

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2643 on: 04.02.2023, 23:31:04 »
Цялостна преномерация на линиите ще доведе до масово объркване и не е подходящо. М1- метро, Т1-трамвай, 1- тролей и 1А-автобус са по-подходящо решение според мен.
Тези извращения ТБ Е23 ТМ не заслужават коментар.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1513
  • 9060
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2644 on: 04.02.2023, 23:41:53 »
Достатъчно е да се премахне простотията с Е и ТБ Е и всичко ще е нормално. ТБЕ23ТМ е крещящия пример, но като цяло тази простотия с ТБЕ по таблата е абсолютно излишна. На никой не му дреме дали се обслужва от СА или СЕ линията, важното е да дойде нещо и да те превози от А до Б комфортно и на време.

Offline Mizchiev_Dev

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2645 on: 04.02.2023, 23:57:14 »
Достатъчно е да се премахне простотията с Е и ТБ Е и всичко ще е нормално. ТБЕ23ТМ е крещящия пример, но като цяло тази простотия с ТБЕ по таблата е абсолютно излишна. На никой не му дреме дали се обслужва от СА или СЕ линията, важното е да дойде нещо и да те превози от А до Б комфортно и на време.
Малко извън темата, но това с ТБЕ23ТМ май няма да се случи ( нищо, буквално нищо не се чува за това от дълго време), Дювазите явно ще си доизкарат живота на това трасе вместо почивка в депото.... :angry: :angry: :angry:

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16718
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2646 on: 05.02.2023, 08:12:47 »
Цялостна преномерация на линиите ще доведе до масово объркване и не е подходящо. М1- метро, Т1-трамвай, 1- тролей и 1А-автобус са по-подходящо решение според мен. …
И дай да си стоим в 1949 год. - и с номерацията, и с “основните” маршрути, и с “пиковите”часове… Ялта си го беше казал за спирката на Семинарията - от 50 г. Няма тротоар и пеш. пътека за слизащите на последната спирка в кръстовището, защо да правим промени…

С това статукво, накрая няма да има пътници в градския и една евентуална рационализация ще се “възприеме” мноооого по-лесно!

Offline david

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2647 on: 05.02.2023, 11:00:04 »
Достатъчно е да се премахне простотията с Е и ТБ Е и всичко ще е нормално. ТБЕ23ТМ е крещящия пример, но като цяло тази простотия с ТБЕ по таблата е абсолютно излишна. На никой не му дреме дали се обслужва от СА или СЕ линията, важното е да дойде нещо и да те превози от А до Б комфортно и на време.
Малко извън темата, но това с ТБЕ23ТМ май няма да се случи ( нищо, буквално нищо не се чува за това от дълго време), Дювазите явно ще си доизкарат живота на това трасе вместо почивка в депото.... :angry: :angry: :angry:
ТМ 23 няма аналог. Не виждам причина, посоченото от теб да се случи, а случи ли се, това ще бъде поредното малоумно решение, взето от човек, който никога не е стъпвал в този район.
Щом не искаш да се возиш на Дювази, си ходи пеша през гората и това е.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13683
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2648 on: 05.02.2023, 11:16:31 »
Цялостна преномерация на линиите би била немислима, също така трябва да се зададе въпроса какво ще се направи с дупките като А 2, ТБ 10, ТМ 9 и т.н. и по-добре да не се прави нито първото, нито второто, защото объркването ще е тотално, дори за нас запознатите фенове, пък за обикновените пътници да не говорим. Факт е че освен А 11 и ТМ 11 други подобни точни съвпадения на линии от два вида транспорт с еднакви номера няма. Другото такова място е ТБ и ТМ 1 на Петте кьошета, но там пероните са различни и става дума само за една спирка съвпадение по маршрута, докато с А 11 и ТМ 11 е абсурдно наистина, ето за там действително трябва да се измисли нещо. Аз го виждам например ТМ 11 да се замени с ТМ 19, заради паметността на номера и маршрута. Можеха да се сетят за това 2016 г., когато закриха 19, но се позоваха на тенденцията често да има съвпадащи последни спирки на съседни номера линии, като както са А 1, 2(вече несъществуваща) и 3 или ТБ 6 и 7, А 77 и 78 и други подобни.
« Last Edit: 05.02.2023, 11:22:52 by AGENT 006 »

Offline Mizchiev_Dev

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2649 on: 05.02.2023, 11:43:43 »
Достатъчно е да се премахне простотията с Е и ТБ Е и всичко ще е нормално. ТБЕ23ТМ е крещящия пример, но като цяло тази простотия с ТБЕ по таблата е абсолютно излишна. На никой не му дреме дали се обслужва от СА или СЕ линията, важното е да дойде нещо и да те превози от А до Б комфортно и на време.
Малко извън темата, но това с ТБЕ23ТМ май няма да се случи ( нищо, буквално нищо не се чува за това от дълго време), Дювазите явно ще си доизкарат живота на това трасе вместо почивка в депото.... :angry: :angry: :angry:
ТМ 23 няма аналог. Не виждам причина, посоченото от теб да се случи, а случи ли се, това ще бъде поредното малоумно решение, взето от човек, който никога не е стъпвал в този район.
Щом не искаш да се возиш на Дювази, си ходи пеша през гората и това е.
Нямах това предвид...

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 630
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2650 on: 05.02.2023, 13:12:13 »
Цялостна преномерация на линиите ще доведе до масово объркване и не е подходящо. М1- метро, Т1-трамвай, 1- тролей и 1А-автобус са по-подходящо решение според мен. …
И дай да си стоим в 1949 год. - и с номерацията, и с “основните” маршрути, и с “пиковите”часове… Ялта си го беше казал за спирката на Семинарията - от 50 г. Няма тротоар и пеш. пътека за слизащите на последната спирка в кръстовището, защо да правим промени…

С това статукво, накрая няма да има пътници в градския и една евентуална рационализация ще се “възприеме” мноооого по-лесно!
Чакай сега- едно е преномерация на съществуващите линии, друго е съвсем нова транспортна схема. Пък дори и с такава, ако маршрутът е близък или същият като на някоя стара линия, то е по-добре да си остане със стария номер.  ;)

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16718
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2651 on: 05.02.2023, 13:24:45 »
Чакай сега- едно е преномерация на съществуващите линии, друго е съвсем нова транспортна схема. Пък дори и с такава, ако маршрутът е близък или същият като на някоя стара линия, то е по-добре да си остане със стария номер.  ;)
Има необходимост от нова транспортна схема, като е логично с нея да се промени и номерацията... От 30 години си караме с кръпки на стара дреха, която даже не ни е подходяща и удобна за носене. Само преномериране в момента ще има "мижав" ефект.

Offline kefaes6efa

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2652 on: 05.02.2023, 14:30:09 »
Ако този въпрос е получил вече отговор във форума, моля за извинение.

Интересно ми е на какъв принцип се номерират спирките на масовия градски транспорт в София. Защо спирка площад Орлов мост има номер 1287, а спирката на Плиска е с номер 2326?
« Last Edit: 05.02.2023, 19:33:21 by difian »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1513
  • 9060
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2653 on: 05.02.2023, 15:23:32 »
Съмнявам се да има чак система. Забелязва се обаче, че голяма част от ушите (например в Люлин, Младост, Дружба) са с номера 06**, но не са всички. Другото е, че временните спирки обикновено имат номера 8*** ако не се лъжа. Вероятно е като с номерацията на линиите - някога е имало идея, сега е такова, каквото е. То няма и значение какъв номер ще ти е спирката.

Offline kefaes6efa

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2654 on: 05.02.2023, 16:38:14 »
Разбира се, няма значение, но ми е интересно как ги номерират, както и откога е въведена сега действащата номерация...

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2200
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2655 on: 05.02.2023, 16:51:13 »
Съмнявам се да има чак система. Забелязва се обаче, че голяма част от ушите (например в Люлин, Младост, Дружба) са с номера 06**, но не са всички. Другото е, че временните спирки обикновено имат номера 8*** ако не се лъжа. Вероятно е като с номерацията на линиите - някога е имало идея, сега е такова, каквото е. То няма и значение какъв номер ще ти е спирката.
Спирките първоначално са подредени по азбучен ред. Пример 2322, 2323 - хотел Горна баня, 2324 - 2327 хотел Плиска, 2328 - 2330 хотел Хемус и т.н.

Offline Kukicha

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 683
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2656 on: 05.02.2023, 17:10:13 »
Съмнявам се да има чак система. Забелязва се обаче, че голяма част от ушите (например в Люлин, Младост, Дружба) са с номера 06**, но не са всички. Другото е, че временните спирки обикновено имат номера 8*** ако не се лъжа. Вероятно е като с номерацията на линиите - някога е имало идея, сега е такова, каквото е. То няма и значение какъв номер ще ти е спирката.
Спирките първоначално са подредени по азбучен ред. Пример 2322, 2323 - хотел Горна баня, 2324 - 2327 хотел Плиска, 2328 - 2330 хотел Хемус и т.н.
Само че на Хемус има и други кодове, за ТБ 7 и 102 са 1324 и 1325, отскоро и 1322 за 109.
Спирките, които имат временнен статут са с номера 6***, а не с 8***.
06** главно се падат номерации за квартали/жилищни комплекси, но повечето се падат начални спирки, например:
0600 - Гоце Делчев
0610 - Люлин 3
0611 - Дружба 2
0660 - Левски Г
0661 - Младост 1
0650 - Люлин 1
0670 - Младост 4
0680 - Обеля 2 и т.н.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3703
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2657 on: 05.02.2023, 18:55:58 »
Една преномерация на линиите ще се възприеме доста по-лесно от новата система за таксуване ! Наистина е необходимо да се направи изцяло нова транспортна мрежа, но преди това трябва да се довърши започнатото по МД3. За да е удобна на най-много пътници трябва да се направи сериозно проучване на пътникопотоците и за да е максимално достоверно трябва да бъде въведено чекиране на вход и изход !

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16718
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2658 on: 05.02.2023, 19:29:02 »
Нали имаше някакви броячи в стъпалата!? Всяко превозно средство има и камери… Като ги комбинират с броя на чекиранията, от трите могат да изкарат статистически верни данни…  :rolleyes:
« Last Edit: 05.02.2023, 19:30:40 by difian »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3703
    • View Profile
Re: Спирките на МГТ
« Reply #2659 on: 05.02.2023, 22:33:02 »
За наистина оптимална маршрутна мрежа някакви статистически данни не са достатъчни ! Трябва по детайлно проследяване на пътникопотоците.