С наличните автобуси и с оглед състоянието им, няма какво да се коментира, коя линия за какво би била... Като няма нищо читаво по-добре Цитаро на 25 или 33 дори, отколкото открит курс.
Скоро говорих с колеги, които все още са в Коско (разбирайте, както сметнете за добре) и се хванах за главата, като видях какви чудесии са станали с разписанията... Всички курсове на 25 са 24+25... Има линия 35+24... Но поредността на влизане в селата и подбора на часове са уникални просто... Все още съм на тезата, че вместо Цитарата, за които Коско няма възможност и квалификация да ги поддържа, по-добре щеше да е, както ги взеха срещу зимата, трябваше да вземат две мидита или по-големи градски микробуси и два 405Н. Малките за 24, 25, курсове на 26 и като има сняг на 121. Солата- за 121 и 409. По-лесно щеше и да ги поддържат и щяха да останат пари сигурно за на пролет да се купи още някой дълъг 405, като на Делтакар.
24+35 съм горе-долу съгласен, но комбинацията, която се изпълнява сега не е много удачна. 24 се издържа повече от Каменар. По-идейно щеше да е 24 да е с билети 1 лев до Каменар и с новия пункт на Центъра да се пуснат и карти за Варна-Каменар. В същото време щеше да се оползотвори маршрута на 35. Така спокойно може на ден да се правят три курса на 35 без да са на загуба. Някои курсове на 25 също могат да се оползотворят. Но там пък се удължава прекалено пътуването на Въгленци и се навъждат "таксита". Същите бяха проблемни в началото на Коско и периода 1.12.2012-март 2013г., когато 24 и 25 бяха комбинирани в няколко курса. Не знам дали от ръководството обърнаха внимание, че макар и малко, като отделни линии 24 и 25 правеха сборно по-голям оборот. 24 може най-лесно да се обедини с 35. Така с две мидита могат да се покрият зимата 24, 25, 35 и курсове на 26.
Друго- че много се разбутаха 26, 27 и 28. Но там има вина и кметът на село Осеново, който обърна в някаква негова угода, а не в логична последователност обслужването на селата. Спокойно с две коли 26, 27 и 28 могат да се карат на 1:30-2 часов интервал. Сутрин Варна - Кичево - Осеново - Орешак - Кичево - Варна. От обяд Варна - Кичево - Орешак - Осеново - Варна. Вече лятото може да се разделят 27 и 28 и да са на 1 час в частта си между Варна и Кичево.
121 пък поради нарушаване на чужди интереси (тези на ТТ) така и не успя да се направи на 30 мин. делник. А е доста полезна линия, допълваща се с 209 и 7. При малко по-стабилен, хитър и упорит превозвач 121 може да стигне и до Виница. Но тогава ще удари и то много 31, отчасти 148, 118 и 7 (прекачващите се от Виница към кварталите, автогарата и моловете).
409 тази зима съвсем си изгуби пътниците. Така и не се продължи тенденцията на Травел и никой не успя да я доразработи тази линия... а си беше доста разработена. Делник иди-ела, на 15 мин. е идеална. Хайде зимата може да не ходи до Златни пясъци. Това с ВСУ е доста по-идейно, отколкото разреждането. НО празничното разписание отне(ма) много пътници. Особено, като има студенти във ВСУ "такситата" пируват. Вече и аз ги ползвам, защото празнични дни изобщо не разчитам на подобието на градски транспорт. Масово хората недоволстват за празничния интервал от 30 мин. и си търсят алтернативен транспорт. И без това са соло коли, със същия ресурс можеше да се кара на 20 мин. Единствените редовни пътници на 409 са учащите и пенсионерите с карти. Преди време Травел през мъртви времена пускаха Ивекота само и само да не пипат разписанието и да не се разширява интервалът повече от 20 мин. Хайде 409 ще го преживеем, че е на 30 мин. Ами 9, 109, 51 и 31А може да се каже, че не вършат никаква работа в общата част на маршрута между Центъра и Балкан. Наведнъж на Балкан към Центъра се изсипват 9, 51, 31А и 409 на ТТ между ':08-10, после 109 и 409 на Коско/Делтакар между ':38-40. Разписанията са ей-тъй безконтролни... а иначе със синхронизиране на спирката може с тези интервали на движение да има автобус през 7 до 15 мин., което е поносимо за празничен ден.