Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bahner

Pages: [1] 2 3 ... 46
1
Песите освен нископодови, са и с климатик, което не е за подценяване. Разбитите трасета не могат да бъдат пречка да се пускат тези трамваи към Обеля, при положение, че от 10 години всеки ден по 22 пъти всеки трамвай по 7 и 27 минава през бул. Мария Луиза в двете посоки, включително и че се движеха и по разбитите релси по България при Гешов и през надлез Надежда, докато не ги ремонтираха. Сега ще минават по-малък брой пъти през разбитото трасе по М. Луиза, защото маршрутът на 6 е по-дълъг и респективно всяка кола прави по-малко обиколки. За пътниците няма да има особено голяма разлика, обратно на тези в Надежда и Обеля, които получават за пръв път по-модерни трамваи.

2
Изключително важно е да се дублира Алабин - най-лесно е през Екзарх Йосиф, но по-удобно за пътниците ще е, ако Стамболийски е алтернативата. Тогава ще могат да се разделят 8 и 10 още на Възраждане, 5 ще може да се махне от Съдебната палата, която на пратика е в нищото и не дава добро прехвърляне на метрото или на другите трамваи. Алабин ще се разтовари и като цяло ще подобри драстично обслужването в района.

3
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 12.04.2024, 00:53:25 »
 Красна поляна разполага номинално с 19 чешки. Разбира се има някои на ремонт, един състав, два служебни, но ще се наложи да се мобилизират. Реално ще обслужват 6 коли на 15 и евентуално 5 коли на 3 или 3 коли на 1 и съответно едната линия ще мине в Банишора.

4
7 и 27 тръгват съответно от МС Хан Кубрат и надлеза, едната минава по М. Луиза, другата по Ботев, стигат до пл. Македония и се връщат съответно по Ботев и по М. Луиза наобратно. Сменя се стрелката откъм Петте кьошета на единичния коловоз, защото не се очаква скоро да започне реконструкцията на Скобелев. Не се пуска пендел по бул. България, защото същевременно ще подбиват и релсовия път там. 7тм ще прави връзка със 7 и 27 на Македония и ще има Карсани, които да обслужват Иван Вазов до НДК, като ще въртят през Витошка, Петте и Скобелев. Шестицата ще стига до Бъкстон. Първоначалното предложение предвиждаше 7тм да върти на Петте, да няма обслужване към Иван Вазов, а 6 да върти на гарата, което щеше да е супер куцо изпълнение.

5
Общинският съвет прие решението за кръгов маршрут на N2 в Студентски град, така че да не закъсняват автобусите толкова там. Заедно с това е и удължението на тм 27 до София север и тм 3, който ще стига до там също вече. Тм 15 е официален вече, ще бъде с единични чешки, най-вероятно от Красна поляна. Трамвайните промени влизат в сила от 7-и май.

6
Ще се опитам да дам малко разяснения по въпроса с реформите по трамваите:

Линия 10 има сериозно натоварване и е необходимо подсилване. Затова бяха тествани една Песа и един Инекон до МС Витоша. Проблем с преминаването им няма, най-вероятно няма да има и при хлъзгав път. Единствената проблемна ситуация е в случай, че трамвай закъса нагоре в гората и е хлъзгаво - тогава би могло да има сериозни затруднения в избутването и потенциално при спускане наобратно. Затова отпадна засега варианта, в който част от колите по 10 са Песа и Инекон.

От подсилване имат нужда петицата и четворката и така се стига до новия маршрут. Електротранспорта беше ок с разкриване на линията с 6 коли, като за да стане синхронът с тм 4, трябва и 4 да се вдигне с една кола и да са на 15 минути между петиците с тм 15. Две коли от 10 тогава се намаляват и 10 става на интервал 7 минути и за да има компенсация на Стамболийски, тм 8 се вдига също с една кола, която да подсили интервалите през деня между пиковете и да даде почивки на ватманите на последните спирки.

Имаше алтернативен вариант, в който 4 се запазва на 20 мин. и 15 също е на интервал 20 мин с 5 коли, но в такъв случай трябваше 15 да е с двойни трамваи, каквито ръководството на СЕ категорично отказа да пусне през гората и предпочете варианта с повече коли, но единични CKD.

Освен всичко дотук, предстои замяна на трамваите по 1 с чешки и пускането на Песи по 6, така че Надежда, Връбница и Обеля да не бъдат дискриминирани.

Как ще се намерят ватмани е въпрос, на който ръководството на СЕ трябва да отговори - говорено е за ускоряване на ватманските курсове, като се обучат повече инструктори и се ползват и трите учебни трамвая едновременно, но разбиране и действия засега няма.

7
Много добра идея е да се наложи правило за ограничение на снимките в един пост. Предлагам постове с над 5 снимки да бъдат премахвани. Аргументите ми за това са освен стремеж към по-високо качество на снимките, така и за да може да се зареждат по-бързо страниците.

8
С разкриването на 21 и намаляването на колите на 20 се постигат почти същите интервали на движение, а разходите за пробег грубо са около 20% надолу и се спестяват двама водачи. По данните от аналитичната система за натоварването на трамвай 20, пътниците между Гео Милев и Дружба са драстично по-малко, отколкото между Гео Милев и центъра. Това са и мотивите да има на практика нова линия. А това, че преди 20 години е имало линия с този номер и частично същия маршрут е очевидно несъстоятелен аргумент. Никъде не е регулирано как трябва да бъде номерирана, също - нова линия звучи много по-секси, отколкото "допълнителна" и т.н.

9
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 30.01.2024, 11:10:48 »
Инеконите не са ок да ходят към Илиянци заради разбития път и се избягва на всяка цена това, поне засега. Дано това трасе да бъде спряно в най-скорошен порядък и да не работи преди да му се направи ремонт, защото ни излиза прескъпо.

10
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 30.01.2024, 10:58:51 »
Инеконите са в пъти по-добри откакто отидоха в Банишора, защото постепенно проблемите им от години се отстраняват. Така беше и с чешките трамваи.

Причината да излезе 701 е липсата на части за Шиндлерите основно, от които около 15 са спрени. Има и 1-2 спрени Инекона, но това не е заради “лоша” поддръжка в Банишора, а заради хронично недофинансиране. Идентичен проблем има и в другите поделения на СЕ.

11
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 07.12.2023, 00:50:41 »
3028 имаше седмици наред проблеми с качването на гората. То проблемът не беше само там, но там се усещаше най-много, заради наклона. Боксуваше страшно и когато беше хлъзгаво, не можеше да се качи. поне 3 пъти е сменян за това, сега може би е оправен вече.

12
Трамваи / Re: Трамваи - обща тема
« on: 19.10.2023, 21:29:57 »
В коментари в YouTube канала ми се спекулира с подготовка на ремонт на износеното трасе в „Обеля“ и поръчка на още Песи за шестицата. В това има ли някаква капчица истина или всичко това са глупости?
Предизборно кмета на Връбница вдигна темата за ремонт на трасето и обещава, че е следващото, което ще се прави.

13
Снимки / Re: Снимки (тролейбуси)
« on: 19.10.2023, 21:16:37 »

14
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: 23.08.2023, 12:19:17 »
Много хубав преглед от Агента, стана ми наистина много носталгично.

Настрана от това, тези трамваи ми се струва, че може би са най-лошите произвеждани някога в София - много по-нестабилни и клатещи от 9хх, бавни за размера си, тесни и неудобни кабини. Гледайки галерията на Агента се замислих, че ремонтите им от 2010-а насам са еманация на управлението на Фандъкова - работа на парче, грозни, очевидно без проект и който както дойде, закачени един за друг заради Скобелев. Та едновременно с носталгията ме налегна и гняв заради очевидната подигравка с градския ни транспорт.

15
Трамваи / Re: Трамваи - обща тема
« on: 31.07.2023, 16:39:06 »
Аз ги смятам около 22 години средна възраст, разбира се с малко закръгляване и като броя 2 мотриси по 20 и 22 за една, тъй като никога не се движат единични вече. Ако ги броим като отделни, то тогава средната възраст скача на 24 г.

16
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 31.07.2023, 16:24:42 »
Всичките Инекони в депо Красна поляна са превърнати в обори - от кабините им може да се извадят по 2 торби боклуци - стари вестници, разпилени семки, парацали, шишета. Изключително против съм викането за едно или друго депо като за футболни отбори, но наистина в Банишора трамваите са далеч по-добре поддържани. Така беше и с чешките, а и със Софиите и Българиите едно време.

17
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 03.02.2023, 22:44:38 »
А ако (като) не стане така, ти ще си посипеш ли главата с пепел?

Иначе по темата - много добри финални щрихи в мандата на Фандъкова с осичането на Борисовата градина. На практика е напълно възможно да отидеш през нощта и да унищожиш каквото си поискаш и то два дни подред. Градът ни е в режим на свободно падане и това става все по-видимо.

18
... ,ако е на зор.
Не съм съгласен с теб - карам по същите разписания като теб, оставям сигурно по-малко от 10% от пътниците. Винаги имам време да ги чакам, освен в час пик и да ме свети зелено на светофара. Наказания за закъснения нямам никакви, нито за аванси.

Какъв зор от начална спирка? Би трябвало да се е облекчил на нея ! Или зора е да се прибере по-рано да не му се "сгрее" ракията пък хората по спирките" кучета ги яли"!
Оня ден, в Неделя тръгнах на 0 от Хладилника и до Журнаялист оставих сума ти бягащи . За 4 минути трябва да стигна от Люботрън до Семинарията. Не мога да си позволя да чакам тичащите - разстоянието е голямо. Там оставих най-много.

  От 7 години живея в Томпсън , ставам в 4.10 за да хвана влака в 4.47 , на спирката съм ВИНАГИ 10 минути по-рано.
Няма как да съжаля тези, които тичат в последния момент. 1 минута тръгване по-рано нее престъпление. А за какъв зор става дума - ами примерно в час пик на тм20 
а от депо Искър 5 спирки за 5 минути, после има 2 минути от спирка до спирка и после са 9 спирки по 1 минута .
Няма как да разбереш , ако не си седнал да покараш 2 спирки.
А ти си говори, не ми пречиш.

19
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 31.08.2022, 11:56:25 »
Нямам спомен 679 да е включвал паралел сам преди. Относно повредите - естествено, че се записват в книгата неизправностите, но не се отстраняват или поне не трайно. Като не съм сигурен дали вината е в монтьорите или в липсата на части.

20
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 30.08.2022, 22:18:17 »
Краставиците са абсолютно съсипани - контролерите им прескачат крановете, думкат жестоко, пързалят се при спиране заради счупените датчици. 679 онзи ден даже сам включваше паралел, без да е натиснато копчето, после пък не включваше серия повече от 3-и кран. 681 пък с неработещ километраж, което позволява на вратите да се отварят в движение. Чудесни трамваи, които поради лошо управление са съсипани. А българските бракми си се движат за жалост все още.

Pages: [1] 2 3 ... 46