По мое скромно мнение, трябваше да изчакат първия локомотив да стане готов и да се върне от ремонта в Русе, преди да добавят нов чифт влакове. По-добре с известно забавяне, но сигурно обслужване, отколкото сегашното положение, както го описвате. Щом и вторият локомотив се върне, тогава да мислят за нов чифт влакове. Да не говорим, че резервите би следвало да са две. За да може когато има един повреден/в ремонт, да има и един в резерв - отново по повод на сигурността в обслужването, която коментираме. А и не само като резерв. Както описва колегата bdz43r, той ще поема веднага от Септември, без да се чака пристигащият да бъде обслужен. Самият той след това ще остава като резерв до следващия чифт...
Преди години някой беше казал, че електрификация щяла да загрози линията. А какво ще кажете стълбовете да са винаги от страната на склона? Мисля, че така няма да нарушават никаква гледка. От Алпите съм гледал много клипове с електрифицирани и там са спазили на много места този принцип. При това положение, хем е по-ефективно и екологично, хем има и гледки. Така вече би се получило върхът на сладоледа. В допълнение, въпросното електрифициране съвсем спокойно може да се направи на части. Най-напред до Велинград. Неудобството е, че зареждане и ежедневно обслужване ще трябва да се правят именно там, но пък и нужните дизелови локомотиви ще намалеят с един, може би, заради по-късото времепътуване, а влаковете ще се разминават във Велинград, за да се случва всичко както трябва.