Author Topic: Тема за вагони  (Read 93264 times)

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #400 on: 03.12.2019, 16:43:55 »
Всъщност в опевлението пише, че след като са затворили процедурата са минали на директно договаряне. Така е станало и с процедурата за наем на 8 локмотива.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6726
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #401 on: 03.12.2019, 23:52:58 »
Законово как стои това? Кога ти е разрешено да се договаряш директно?
Така, както Русе си договори 12-те тролейбуса от Пилзен, а София - 40-те Т6А5 от Прага. Обосновава се - при така наречените "изключително благоприятни обстоятелства".
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12950
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #402 on: 22.05.2020, 16:58:38 »
Каква е разликата между вагон 50 серия, 1 класа и 50 серия, 2 класа?

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 787
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #403 on: 22.05.2020, 18:41:04 »
Каква е разликата между вагон 50 серия, 1 класа и 50 серия, 2 класа?
Основната разлика е в цвета на тапицерията. При повечето първокласни 50-ки обаче седалките са различни, по-комфортни и с опция за разтягане. Въпреки това обаче има един или два първокласни вагона от серията, които са със седалки от второкласен. Има дори една 50-ка, която е извън движение, която е със седалки от т.нар. ексДБ — вагоните от серия 21-43.

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk


Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #404 on: 22.05.2020, 20:46:26 »
Основната разлика е, че първокласните са с едно купе по-малко и съответно по-широки купета и повече място за краката, както и по-широки седалки, които са и подвижни за разлика от второкласните.
Съществува само един първокласен, който е бивш второкласен и за жалост се таксува за първа класа, въпреки, че не би трябвяло да е така.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3971
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #405 on: 22.05.2020, 20:50:01 »
Има второкласни вагони от тази серия, на които им е турена жълта лента над джамовете и айде първа класа...което е абсолютно недопустимо и е извън всякакви правила. В същото време, понеже вагони няма и се пуска каквито има, много пъти първокласен замества второкласен и се смята за втора класа. В България не един път съм имал билет за първа класа, но съм пътувал във втора заради "първокласни" вагони в кошмарно състояние.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #406 on: 22.05.2020, 20:52:53 »
Основният смисъл от първа класа е не толкова в разликата във вагоните, а в липсата на определен пътуващ контингент в нея.
« Last Edit: 23.05.2020, 00:18:31 by qwerty95 »

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1829
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #407 on: 22.05.2020, 20:56:31 »
Първа класа трябва да е услугата с голяма добавана стойност и печалба.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3971
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #408 on: 22.05.2020, 21:04:25 »
Реално погледнато из Европа по влаковете няма много голяма разлика между втора и първа класа - обикновено се касае за по-широко седалки и по-шарена тапицерия...Втората класа е достатъчно удобна и комфортна. И разликата в цената не е кой знае каква. Виж, при самолетите, там си е откровен идиотизъм и простотия, както искате го наричайте......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9838
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #409 on: 22.05.2020, 22:56:32 »
Серия 50 нямаше ли и по 8 местни второкласни, освен тези с по 6 места?
Освен това май имаше вагони за 160 км/ч и други за до 130.

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 210
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Тема за вагони
« Reply #410 on: 22.05.2020, 23:22:00 »
Серия 10-50 (А) - 10 купета, 21-50 (В) - 11 купета.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4188
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #411 on: 22.05.2020, 23:40:14 »
Освен това май имаше вагони за 160 км/ч и други за до 130.
Има 10 броя с дискови спирачки за 160 км/ч. С тях пътуваше "Слънчев бряг", когато се движеше до 150 км/ч. Вероятно ще послужат за същото и догодина, ако пристигнат новите локомотиви.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12425
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #412 on: 23.05.2020, 21:38:00 »
Сините серия 51-52 с прозорците с уплътнения нискоскоростни ли са?

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 58 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4188
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #413 on: 23.05.2020, 21:41:25 »
Това 51 52 е друго - 51 означава, че вагонът може да се движи международно, а 52 - че е български. На всички пътнически вагони у нас номерата започват с 50 52 или 51 52.
Серията на сините е 63 на старите и 44 на новите с лепените прозорци. За 140 км/ч са.

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 432
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #414 on: 26.06.2021, 16:58:13 »
Колко вагона в движение има ПП и колко спрени ще се пускат в скоро време? И колко вагона имат климатик?
« Last Edit: 26.06.2021, 17:06:48 by Chezare »

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #415 on: 27.06.2021, 13:56:13 »
В движение са към 300 вагона и не съм чул да има голяма промяна скоро...един го спират за ремонт, друг пък излиза, така че мисля горе-долу се въртят толкова. Иначе с климатик са серии 63 и рециклираните 44, като са общо всички с климатик са май 60-70. :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14205
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #416 on: 15.11.2021, 12:39:33 »
Първокласен вагон серия 63 от експрес Слънчев бряг. Всичко както си трябва за 1-ва класа, работещи контакти, масички, климатик, чисти калъфки на седалките, завеси, сапун и хартия в тоалетните. И си ги карат отново със 130 няма никакви вибрации много гладко вози.  Значи са им оправили окачването на тези вагони и пак са за 140. Дано да пуснат и на север такива поне за Варна-Русе с влак 2601.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9838
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #417 on: 15.11.2021, 16:23:41 »
С такива вагони е Янтрата. Преди седмица пътувах От Горна Оряховица към София и останах очарован от чистотата във вагоните. Ако има сложат и WiFi съвсем на западно ще заприлича.

Offline Victor_14

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 74
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #418 on: 16.11.2021, 21:36:44 »
Тези вагони наистина стават, но има ли един влак София-Горна Оряховица - Варна с такива вагони? Отговорът е не. За щастие трябва да съм много благодарен, че БВ 2654 и 2655 Враца - Варна - Враца е точно с 63 серия и дори сименс смарттрон

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14205
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #419 on: 17.11.2021, 00:14:34 »
До сравнително скоро 2601/2602 бяха с такива вагони и вагон-ресторант, и пътуваха до Варна за под 7 часа. Не помня от кога, сигурно някъде 2017-та или 2018-та им смениха състава с купейни вагони и започнаха да спират на повече места и пътуването стана над 7 часа вече. Май по това време се появи и новия БВ Враца-Варна с тези вагони, възможно е просто да са разменили съставите и сега този влак Варна-Враца стана един от най-хубавите, заедно с Янтрата и Слънчев бряг. Макар че тая година ходих няколко пъти до Варна с първокласния вагон на 2601 и останах доволен, макар и от старите купейни. Пак си имаше завеси, калъфки, контакти беше си чисто само климатик няма но аз пътувах зимата, дори в купейния се разпъват седалките.

Сега уж се появиха още модернизирани вагони не знам защо не ги пускат на 2601 и 2602 и да ги направят пак под 7 часа, но лятото Слънчев бряг беше със 11-12 вагона, зимния сезон е с по 4-5 значи останалите все трябва да са някъде.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР