но това не оправдва идиот, който е тръгнал към гара Север за да стигне до Младост.
Не е хубаво да се слагат такива грозни определения на хората. И най-интелигентния може да изпадне в объркване.
Представи си само - гост на столицата, който е идвал преди 5-6 месеца. Оттогава знае, че от спирката пред гарата може да хване 413 към Дианабад, Студентски град, Младост и т.н. Отива на спирката - там вече има спрял 413. И човекът се качва директно, защото смята, че знае накъде отива този автобус.
Няма как да не се съглася с теб, колега.
Преди няколко месеца слизам от влака и си знам, че освен метрото има 3 линии, които мога да ползвам до Младост 4 от спирката на ЦГ: 213, 305 и 413.
Идва 413 за Севера и се замислих, че няма как от ЦГ да продължава към Младост. Но тъй като съм редовен пътник се досетих, че ако минава за кварталите, ще спира чак на градините на Клокотница в тази посока и че няма как хем да продължава към Север, хем да завие наляво с останалите за Клокотница.
Но това съм аз, защото живея от над 10 години в София и познавам града и конкретно този транспортен възел.
Ако бях случайно пътуващ, веднъж в годината, чужденец, не познавах някои части на София достатъчно и т.н., със сигурност щях да се объркам.
На колегата RADOCVET хич не му прави чест този коментар - той е най-малкото обиден!
Значи спасителите на София смятат, че не е нужно информацията за всички настоящи маршрутни промени да е публикувана в видим за всички списък (както си беше преди), ами човек трябва да търси дали дадена линия има маршрутна промяна. Дори не знам как да го коментирам...
А самият списък е ограничен в някакъв разумен интервал и служи за да може който редовно пътува, да се информира за всички промени. Но всеки пътник, който иска пълноценно да използва транспорта, е редно поне да гледа какво пише отпред на превозното средство. Промени има и спонтанни, възникнали поради непредвидени обстоятелства. Тези табла не са за украса. Повече няма да коментирам, тъй като не е това мястото. Има си тема за сайта.
И не си прав, защото всеки ден ползвам 213 и независимо дали Конекто Г или МАН Лайънс, на таблото отпред пише Централна Гара, докато автобуса се движи в посока Младост и обратното, както и ТБ1 например пише Борово, докато се движи посока Левски Г и не на всяко превозно средство му работи информационната система за анонс на всяка спирка и пътникът, както споменах и по-рано, ако не е редовен и пътува веднъж на високосна или през годината и ако не е от София има голяма вероятност да се обърка и това НЕ ГО прави глупав или неориентиран, както няколко човека тук се опитвате да вмените.
В този смисъл и контекст - да, таблата служат точно за украса за точно тези пътници.
Тези, дето си познаваме града, маршрутите и се ориентираме добре с посоките сме свикнали и не обръщаме внимание.
А с това отношение няма да свалите МАСОВО хората от колите и да ги стимулирате
редовно да ползват ГТ.
Каквато би трябвало да е целта на ГТ, макар и второстепенна.
Другото, за което стана въпрос (макар и да не е точно за тази тема): Шофьорите не са животни. Добре е да има почивки за тях, включително и такива, които са за повече от 5 минути след определени курсове. Кибиченето в задръстване не е почивка. Много е неадекватно на техните нужди това отношение. Затова спират да си купят баничка, цигари или кафе по време на курс, а не на крайна спирка, което е проблем за пътника. Особено този, който бърза.
И без да звуча като синдикалист, съм съгласен с поставеният от колегата по-рано въпрос, че ако искам с 280 да отида до Военна академия, а шофьорът ме изгони на СУ, на 150 метра преди спирката, за да може да си почине... то е вярно, че аз трябва *технически* да направя прекачване за 1 спирка със същото или друго превозно средство, тъй като този участък застъпва "обратната" посока по маршрута СУ - Студентски град или да вървя пеша. Но не е съвсем коректно.
И навремето много се чудех на този тип линии като 94 и 280, както и тези до ЦГ, които не са с посветено колело/обръщач в централната част на града, а правят обиколка с еднопосочни участъци. Тук са масово явление, в други градове се срещат по-рядко.
Едно от нещата, които ми направиха добро впечатление в Лондон, а и в цивилизованата част на Европа - че третират гостите на града и местните еднакво и се потварят, потретват и натъртват послания до откат и по-добре да те третират като идиот, да има 100 стрелки и табели кой изход от метростанцията за къде е, коя спирка в каква посока е с подробен маршрут (подобен на вътрешното табло на Песите), с много добри карти с минимални следи от вандалски прояви (не да стоят надраскани или избелели с месеци и години).
Казва ти се по уредбата "MIND THE GAP!", после и на самата станция още няколко пъти в час пик - внимаваш. Има служители на перона, които също помагат за качването. Това е съвсем друго ниво на обслужването, което прави и публичният транспорт 30 пъти по-привлекателен от нашето социалистическо "Тук не е информация!", каквото го има и в БДЖ, тъй като някой е мързелив, некадърен, нехаещ и работи за 1000 лв от днес за утре. Така е и с обозначението на пероните на гарата, а не да ги броиш като отстояние от първият и примерите са страшно много.
И преди някой да ме е захапал и да е тръгнал да ми редактира поста по една причина или друга - точно тези малки детайли имат съвършено значение в отношението на хората към публичните услуги и затова в онези географски ширини нивото на доверие към публичните институции е много по-голямо.
По-лесно е да се ориентираш и срещаш по-добро разбиране и целта е да е удобно за всеки, а не само за тези, които си знаят града.