Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mihailo

Pages: [1] 2 3 ... 259
1
Ето ви наблюдението на водач, работещ предимно на 10 и 15, демек моето - пътници за 15та линия ИМА. 15та линия се справя завидно добре с този подвижен състав. Единствените проблеми идват тогава, когато 5ците се насметат и се съберат по 3 трамвая накуп, и 15 мине пред тях. На МС Витоша, независимо коя линия мине, остават пътници, чакащи другата. И така е през почти цялото време до Журналист. От Журналист до Македония не може да се каже категорично, поради простата причина, че има още 2 линии в коренно различна посока, за които чакат също пътници. На Македония 5 в делник е 2 минути преди 15. В повечето случаи спират почти заедно на спирката, винаги има по 2-3 пътника, които изчакват 15. През цялото време от Македония до Бъкстон, независимо от количеството пътници, 15 се разтоварва равномерно по спирките. В час пик обикновено ~2/3 от пътниците са правостоящи, въпреки 5цата, минала 1-2 минути преди това.
В обратна посока, от Бъкстон към МС Витоша: 5ца пак е 2 минути преди 15, обикновено се и спазва този интервал, но и да не се спазва - след 5ца остават пътници, които чакат 15. Остават и единици, които чакат 4, естествено. До Македония се заемат всички седящи места, има и правостоящи в повечето случаи. От Македония до МС Витоша, в зависимост от това 10 или 15 е първия в колоната, първия е по-пълен, но за втория винаги остават пътници, които не желаят да се бутат в първия. ЦГМ не са си направили труда да направят синхрон чежду 10 и 15 в новите зимни разписания. При предишните зимни синхрон имаше, 10 беше със 17 коли, 15 с 6. С новите 10 е с 15, 15 е с 6. И въпреки липсата на синхрон, има пътници и за двете линии.
Колкото до некратния синхрон, това просто не е вярно. 4, 5 и 15 са синхронизирани. Повече трамваи по това трасе просто ще го задръстят, отделно и по проект секторите от ККМ са дълги и крайно малки, и напрежението пада. С повече трамваи напрежението ще пада още повече, Песите ще си изключват ГПтата, и ще започнат да се бавят още повече. Чешките трамваи пък стават по-тромави.
Тъй че моето скромно мнение е, че фафан може да си намери друга дъвка за джвакане, щото тази с 15та линия вече е достатъчно преджвакана и почна да се разпада..

Колкото до обединяването на 1 и 3 - колите трябва да останат същия брой, колкото са сега на двете линии, но се спестява от едната линия пробег от Гарата до Надлез Надежда, а от другата от Гарата до гара Север. Съответно и в двете посоки от Гарата новата линия ще е с по-кратки интервали. От страната на Захарна фабрика с годините се е доказало, че съкращаването на интервалите мигновено води до увеличаване на пътниците, и съответно увеличаване на интервалите абсолютно веднага води до отлив на пътници. Включително миналата седмица, когато 8 беше до Захарна фабрика, пътници имаше и за двете линии. Не достатъчно за двойносъчленени трамваи, естествено, но пътници имаше.

2
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 08.11.2024, 19:41:24 »
Е, то освен чистотата, и изправността на автобусите де юре е ангажимент на гаражите. Както и доливането и подмяна на консумативи. Както е грижа на гаража и да следи водачите да записват открити по време на смяна неизправности, и ако недобросъвестни водачи не записват такива, да ги санкционират. Де факто живеем в племенна територия, населена предимно от туземци, заели постове на всички нива, цари колективна безотговорност, и автобусът е технически изправен тогава, когато са му изтръгнати всички лампи в салона без последната, която е увита във вестник и черен изолирбанд, защото екранира челното стъкло в тъмното и заслепява водача, докато самото челно стъкло е обрамчено със отровно синя лед лента със 200 диода на метър, а в средата свети бял кръст с големината на Милениумския крст, фаровете са достатъчно добре светещи, че да стопят челното стъкло на насрещен автомобил и да го превърнат в самоходна факла, а отзад стопове или да няма, че да е сигурно, че ще му влезеш при двигателя, или така да свети някоя лентичка, че да пазиш 6 километра дистанция, но това да не е достатъчно, и пак да ти  прогорят ретините. :angel:

3
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 08.11.2024, 18:05:01 »
В редовния случай един автобус има двама титуляри. Където бъдат написани титулярите, там е и автобуса. В автотранспорта се наблюдава едно нелепо явление, в което водач на един автобус отказва да кара друг, ако неговия е в гаража. Така например често се виждат случаи, в които на линии за съчленени автобуси има къси, както и на линии с пътникопоток за лек автомобил има съчленени - водачът е бил писан по наряд като резерва, и го изкарват на някоя линия, той отказва да кара друг автобус, ако не неговия. Не е такъв случая при тролеите и трамваите.

4
Някой може ли да извади закон, наредба или въобще нещо писмено, в което се твърди, че на двойна спирка второто превозно средство е задължено да спре заедно с първото, и е забранено да изчака първото да потегли от спирката? Защото аз такава разпоредба не съм виждал. Както и никой не ме е учил на такава разпоредба.
Освен културата на водачите, за да не работят двойните спирки една огромна част от вината е в културата на пътниците. Едно много ясно и повсеместно спазвано неписано правило е, че на двойна спирка пътниците са длъжни да са струпани на грозд върху първия спиркознак. Когато спреш като второ ПС, чакащите не виждат, че има второ ПС или не виждат коя е линията. Докато чакащите се ориентират, че има второ ПС, докато тръгнат към него, първото вече е тръгнало, и е освободило спирката. След което чакащите са стигнали второто ПС, започват да се качват САМО от първа врата, което бави още много, и като за капак, накрая до първото колче има двама-трима, които ги мързи да стигнат до задната част на спирката, очакват ПС да спре повторно, и след това грам не ги мързи да пишат жалба с обвинение, че водачът е пропуснал спирката. Вас замеряли ли са ви с домат, че не сте спряли повторно на спирката? Защото мен да.
В Прага, например, много трамвайни спирки са двойни. Но там второто ПС спира два пъти на двойна спирка. Първия път пътниците слизат, и почти никой не се качва, втория път чакащите се качват. Тук това не е така. И въпреки, че съм от малкото водачи, които са с ясното съзнание, че са на линия да обслужват пътници, а не да търкалят безцелно купчина желязо, мога да кажа, че генерално пътниците са племе, което не обича нито да мисли, нито да се съобразява. Което в много от случаите се отразява след това на моя джоб. :rolleyes:

5
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 29.10.2024, 16:46:41 »
Ми не е неизправен, на линия си е. Сутринта беше брутално хлъзгаво в този ред на мисли. :rolleyes:

6
Трамваи / Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 28.10.2024, 15:41:11 »
Пичове, вие сериозни ли сте бе...
Били вдигнати двата пантографа - чудесно, поръчваме си ги със силова връзка и сваляме единия пантограф долу. Имало някъде снимка на закачени трамваи с два вида кошове, това значело, че можем да закачим стар Т6А2 с тово Варио, а между тях можем сигурно да закачим и совалка и да ги изстреляме от космодрум? А тяговото оборудване? А това, че задния трамвай със старо изглеждащ кош е на практика същия като предния, откъм карантия? Проблем било, че старите Т6А2 сме щели да ги закачим за ново Варио, ама разбираш ли, автосцепките на старите били в лошо състояние. Че то това първо, че е най-малкия проблем и второ, то просто не е вярно. Не това е пречката.
Една партия, дето не се харесвала на един тука, била виновна за поръчката. А че тая идея се върти и подготвя от преди тая партия? Но ние си вадим категорично 1000% сигурно заключение от това, че въпросната партия пуснала колажче преди 10 месеца с модерно изглеждащ трамвай. А ако беше Бомбардие на тая снимка, Бомбардие ли щеше да ни модернизира чешките трамваи? А нещо за Метровагонмаш? Илюминатите? Тези хора, дето ви ги говорят тия неща, сега с нас в стаята ли са?
Прекратете дъвченето, по чисто лаишки начин, защото само се губи смисъла... ако на фафан му е чак толкова скучен и безсмислен живота, и има толкова време за губене, да ходи да се дъвче с йогито в темите за политика, коронавирус, транспорта в Германия. Последната, въпреки, че не трябва да бъде осир@на, защото е по тематиката на форума, е точно такава - наср@на!

7
Психотестовете не могат да хванат такива изкривявания, уви.
Колкото до предишно коментирания случай и опитът на Ялта да оневинява, обяснявайки на всички във форума колко са прости и тъпи и плиткоумни и елементарни и неможачи и неразбирачи - в конкретния случай водачът е с 10 минути ЗАКЪСНЕНИЕ, какъв аванс избива? Още 40 минути, че да му опростят цял курс ли? :help:

8
Трамваи / Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 26.10.2024, 22:51:04 »
Няколко неща по темата:
Досега няма познат случай на Т6, преустрояван с нископодова част. Неслучайно Прага си разкараха Т6А5 - невъзможност на този тип кошове да се слагат нископодови части. Да, има конвертирани Т3, и то успешно, но първо кошовете им ги удължават с около 2 метра, и второ реално изграждат изцяло нови кошове.
Относно възможните участници, които имат опит с модернизацията на чешки трамваи - Шкода в момента се опитва да изкупи всички малки производители, и да ги убие. Такъв е примерът с Парс нова, такъв е примерът с Инекон, Шкода съвсем наскоро завзе Чегелек, за да ги убие, като един от основните производители на тягово оборудване за ретрофитинг. И успя, естествено. В момента правят опити да свършат същата работа и с КОС като производител на шасита и Прагоимекс като производител на тягово оборудване. Последните два правят сегашните модернизации на пражките Т3. Целта е една единствена - да убият вариантите за модернизации и да принудят градовете да купуват нови трамваи от тях. Тъй че Шкода въобще не са цвете за мирисане.
Относно нашите Инекони - при обявяването на поръчката идват два производителя - Инекон и Борбардие. Бомбардие биват отстранени, защото изискванията им за квалификацията на нашите работници и производствената база са... като за Бомбардие. Остават Инекон, които пък ние успешно ги лъжем, че трамваите, които ще модернизират, са с 10 години по-нови от реалното. Затова на Инекон им се налага в последствие да правят на практика нови трамваи.
Тази поръчка е единствено и само безумна. Де юре идеята е много добра, де факто ще платим 56 милиона да унищожим и бракуваме 40 трамвая. В тези трамваи има още немалко живот. От една страна шаситата и ходовата им част са много здрави, от друга електрическото им оборудване е сравнително просто, много дуракоустойчиво и надеждно, но същевременно и доста икономично, също така имаме голям опит с поддръжката му.
Това, което трябва да се направи с тези трамваи, е да минат сериозен и качествен капитален ремонт. Разкриване на шаситата с подмяна на компрометирани елементи, изцяло подмяната на ел. инсталацията и качествена ревизия, но не подмяна, на тяговото оборудване. Салоните да се модернизират с по-удобни седалки, информационна система, климатизиране. По този начин в тези трамваи ще се вкарат още около 20 години живот. Имаме достатъчно нископодови трамваи на този етап, трябва да се помисли за закупуване на още с перспективата да се изграждат нови трамвайни трасета, а решението с достъпността е лесно - смесено обслужване на линиите с нископодови и ненископодови трамваи. Така или иначе всичката останала инфраструктура около трамваите е неподходяща за инвалиди и трудноподвижни, едни 40 високоподови трамвая няма да съборят градското инклузивити и дайвърсити.
Редно е обаче да се помисли за модернизация на краставиците, защото те също са с много здрави кошове, но управлението им сдава багажа, а части за него започват да липсват по принцип, и се налага да се правят някакви чудати разработки. При тях трябва да се помисли за смяна на реостатното управление с електронно (примерно докато все още съществува Прагоимекс), да се сложат Якобс талиги и да се махне пневматичната инсталация.

9
Ми следва си разписанието, с аванс се движи, и си харчи времето. Що за нервозни хора има.
Как точно с влаченето си избива закъснение от 10 минути не е ясно, ама... дай да го оправдаем :neznam:

10
Точно е уцелил мястото фафан, относно снимката, за която се пита. Последната снимка, очевидно, наистина е от света Неделя, но не за нея е въпросът.

11
Смея да твърдя, че за конкретната спирка на пл. Македония не е удобно нито за ватманите, нито за пътниците да бъде двойна.  Там има много голям поток от пристигащи трамваи. Пътниците пък задължително стоят струпани на колчето на първата спирка. Ако първият трамвай е чешки, то втори трамвай отзад е удачно да спре и да направи спирка. Ако е Песа, задния трамвай направи ли двойна спирка, всички пътници почват да тичат от началото на спирката, да се качват САМО от първа врата, и се губи далеч повече време. Но това, пак казвам, е само за тази спирка.

12
Трамваи / Re: T6МД-1000
« on: 17.10.2024, 21:51:58 »
Ми... точно 503/504 е. 1007 е там не като новопроизведен, а в последствие (вероятно) за слагането на експерименталните талиги. Които в последствие се оказват абсолютен провал. Трамваят се опитва да мине през съоръжението, заклинва се в него, и до там.

13
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 12.10.2024, 16:35:51 »
Тропат, защото чупят спирачни механизми. Чупят спирачни механизми от разбитите трасета. Отремонтират се всяка вечер при установена повреда. Но се чупят и защото ватманите, които ги карат ежедневно, ги шпорят по разбитите трасета. На 8 линия масово ватманите се влачат по читавата част на Стамболийски, защото ги е страх от автомобилите. В момента, в който пресекат Константин Величков, се настъпват до долу и се избива закъснението. В обратна посока пък се настъпват до Константин Величков, за да се натрупа аванс, който след това в читавата част се избива с влачене. Затова и всяка вечер почти всички трамваи от тази линия остават за ремонт. :rolleyes:

14
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 09.10.2024, 12:21:46 »
Това, което се случи в Красна поляна беше, че спря напрежението за няколко минути. Преди повторно включване, обикновено нареждането е да се свалят пантографите на всички трамваи в изключилия участък. Както се случи и в конкретната ситуация. Съвпадение беше, че през това време духна вятър и докара миризма на изгоряло от гетото зад депото. А 2033 нямаше и как да се запали, тъй като беше изключен. Друг е въпросът, че някои дечурлига неколкократно се опитваха, в няколко от случаите и успешно, да влязат в 2033 и 2034, които бяха заградени, че дори и да се опитват да включат единия от тях. Тези конкретните също така пишат и четат тук. :rolleyes:
Та това е случая със запалилия се 2034, който бил всъщност 2033, изгорял до основи с взрив, ясен пламък, шрапнели, 3ма загинали и 10 ранени. :help:

15
ПТП с 916 на пряката на смъртта, 11 през Македония, 22 до Опълченска.

16
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 05.10.2024, 10:18:12 »
18 април 2003та - първия атентат срещу Иван Тодоров - Доктора.

17
До колкото разбирам, има вече отделни секции за ляв завой? Преди ремонта не беше така, пускаше трамваите заедно с колите във всички посоки.

18
Идеята по-горе е не да излизат в 4 и да прекосяват цяла София по диагонал, че да могат да тръгнат в 5 от Красна поляна, а да нощуват в Красна поляна. :rolleyes:

19
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 04.10.2024, 12:42:18 »
То стана за отделна трамвайна тема "Пясък", но...
За песите (а преди това и за динозаврите) се купува кварцов пясък, и се слага в отделни написани варели по крайните спирки, на които редовно въртят такива трамваи. Останалия пясък е общ, нискокачествен, от меки скали, силно прашен, който уж се суши в сушилнята в Банишора, а реално просто го опушват с нафта, че да не го крадат от варелите по крайните спирки.
Колкото до разнасянето на пясък, разнасят го с 802 от Банишора и 1175 от Красна поляна. 802 разнася по крайните спирки на банишорски линии, 1175 по тези на красна поляна. Единственото изключение е Хладилника, където се качва 1175, защото нали "не може български трамвай нагоре".

20
За тия 10 години, май нищо не си научил. При ПТП без пострадали, водачите са длъжни да освободят движението НЕЗАБАВНО. Трамваят може да освободи движението единствено, като си тръгне. Информация за произшествието е подадена на ЦДП, съответно водачът и да напусне след това местопроизшествието, не се води избягал, през това време идва контрол по транспорта, като представител на дружеството - собственик на ПС, участвалият водач прибира ПС, ако е в неработоспособно състояние, или го предава на друг водач, след което се връща на местопроизшествието. Не така стоят нещата за другия участник - при предаден сигнал за инцидент, и съответно отказ от КАТ от негова страна, може да пожелае попълване на двустранен протокол, може да се подпише в пътния лист на водача, че няма претенции и да остави телефонен номер. Ако след това реши да се жалва в КАТ, остава без книжка, защото автоматично бива заведен като избягал от ПТП.
Водачът от ГТ изпълнява своите задължения, като предостави информация за ПТП на ЦДП, след което изпълнява техните инструкции.

Pages: [1] 2 3 ... 259