1
Идеи / Re: Оптимизация на трамвайните маршрути
« on: Today at 12:37:49 »
Ето ви наблюдението на водач, работещ предимно на 10 и 15, демек моето - пътници за 15та линия ИМА. 15та линия се справя завидно добре с този подвижен състав. Единствените проблеми идват тогава, когато 5ците се насметат и се съберат по 3 трамвая накуп, и 15 мине пред тях. На МС Витоша, независимо коя линия мине, остават пътници, чакащи другата. И така е през почти цялото време до Журналист. От Журналист до Македония не може да се каже категорично, поради простата причина, че има още 2 линии в коренно различна посока, за които чакат също пътници. На Македония 5 в делник е 2 минути преди 15. В повечето случаи спират почти заедно на спирката, винаги има по 2-3 пътника, които изчакват 15. През цялото време от Македония до Бъкстон, независимо от количеството пътници, 15 се разтоварва равномерно по спирките. В час пик обикновено ~2/3 от пътниците са правостоящи, въпреки 5цата, минала 1-2 минути преди това.
В обратна посока, от Бъкстон към МС Витоша: 5ца пак е 2 минути преди 15, обикновено се и спазва този интервал, но и да не се спазва - след 5ца остават пътници, които чакат 15. Остават и единици, които чакат 4, естествено. До Македония се заемат всички седящи места, има и правостоящи в повечето случаи. От Македония до МС Витоша, в зависимост от това 10 или 15 е първия в колоната, първия е по-пълен, но за втория винаги остават пътници, които не желаят да се бутат в първия. ЦГМ не са си направили труда да направят синхрон чежду 10 и 15 в новите зимни разписания. При предишните зимни синхрон имаше, 10 беше със 17 коли, 15 с 6. С новите 10 е с 15, 15 е с 6. И въпреки липсата на синхрон, има пътници и за двете линии.
Колкото до некратния синхрон, това просто не е вярно. 4, 5 и 15 са синхронизирани. Повече трамваи по това трасе просто ще го задръстят, отделно и по проект секторите от ККМ са дълги и крайно малки, и напрежението пада. С повече трамваи напрежението ще пада още повече, Песите ще си изключват ГПтата, и ще започнат да се бавят още повече. Чешките трамваи пък стават по-тромави.
Тъй че моето скромно мнение е, че фафан може да си намери друга дъвка за джвакане, щото тази с 15та линия вече е достатъчно преджвакана и почна да се разпада..
Колкото до обединяването на 1 и 3 - колите трябва да останат същия брой, колкото са сега на двете линии, но се спестява от едната линия пробег от Гарата до Надлез Надежда, а от другата от Гарата до гара Север. Съответно и в двете посоки от Гарата новата линия ще е с по-кратки интервали. От страната на Захарна фабрика с годините се е доказало, че съкращаването на интервалите мигновено води до увеличаване на пътниците, и съответно увеличаване на интервалите абсолютно веднага води до отлив на пътници. Включително миналата седмица, когато 8 беше до Захарна фабрика, пътници имаше и за двете линии. Не достатъчно за двойносъчленени трамваи, естествено, но пътници имаше.
В обратна посока, от Бъкстон към МС Витоша: 5ца пак е 2 минути преди 15, обикновено се и спазва този интервал, но и да не се спазва - след 5ца остават пътници, които чакат 15. Остават и единици, които чакат 4, естествено. До Македония се заемат всички седящи места, има и правостоящи в повечето случаи. От Македония до МС Витоша, в зависимост от това 10 или 15 е първия в колоната, първия е по-пълен, но за втория винаги остават пътници, които не желаят да се бутат в първия. ЦГМ не са си направили труда да направят синхрон чежду 10 и 15 в новите зимни разписания. При предишните зимни синхрон имаше, 10 беше със 17 коли, 15 с 6. С новите 10 е с 15, 15 е с 6. И въпреки липсата на синхрон, има пътници и за двете линии.
Колкото до некратния синхрон, това просто не е вярно. 4, 5 и 15 са синхронизирани. Повече трамваи по това трасе просто ще го задръстят, отделно и по проект секторите от ККМ са дълги и крайно малки, и напрежението пада. С повече трамваи напрежението ще пада още повече, Песите ще си изключват ГПтата, и ще започнат да се бавят още повече. Чешките трамваи пък стават по-тромави.
Тъй че моето скромно мнение е, че фафан може да си намери друга дъвка за джвакане, щото тази с 15та линия вече е достатъчно преджвакана и почна да се разпада..
Колкото до обединяването на 1 и 3 - колите трябва да останат същия брой, колкото са сега на двете линии, но се спестява от едната линия пробег от Гарата до Надлез Надежда, а от другата от Гарата до гара Север. Съответно и в двете посоки от Гарата новата линия ще е с по-кратки интервали. От страната на Захарна фабрика с годините се е доказало, че съкращаването на интервалите мигновено води до увеличаване на пътниците, и съответно увеличаване на интервалите абсолютно веднага води до отлив на пътници. Включително миналата седмица, когато 8 беше до Захарна фабрика, пътници имаше и за двете линии. Не достатъчно за двойносъчленени трамваи, естествено, но пътници имаше.