Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - New_Passenger

Pages: [1] 2 3 ... 128
1
Рисунка в рамките на детския конкурс "​​​​​​​МОЯТА КАРТА НА СОФИЯ - ГРАД НА БЪДЕЩЕТО".
Автор: Д. Атанасов, 15 години, 8. клас 127. СУ "Иван Н. Денкоглу"


2
Интересна изложба! Единствено, градският транспорт почти го няма, а се набляга на автомобилния трафик. Само ринговият трамвай е представен. Има и съпоставка на застрояването на такива квартали като Манастирски ливади преди 20 г. и сега.

3
Разни / Re: Поздрави
« on: 06.05.2025, 15:34:36 »
"Свети Георги ще помолим
с нас по пътя да върви.
Свети Георги, тебе молим,
дай ни сила с наща орис
пак да се преборим..."

Честит Гергьовден! Честит Имен ден на всички именници!

4
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 30.04.2025, 13:48:41 »
За град, който е в голяма степен туристически, пасва. То и в Балчик има палми.
И не съм чувал варненец да споменава ТИМ.



5
Едната от краставиците по ТМ8 е с графити, но не знам дали рекламират нещо. Доста компании прибягват до услугите на графити артисти.

6
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 30.04.2025, 10:18:10 »
В крайна сметка проектът е променен?


7
Този комплекс е точно между Вапцаров и Сребърна. Мястото около кръстовището Черни връх/Вапцаров е почти необитаем. От едната страна е заградено не за строителни нужди, от другата страна е горичка. Гъсто населените места са отдалечени и повечето са близо до Баучер и Витоша.
И не забравяйте че между Сребърна, Кутев, Зоопарка
почти всичко е застроено, така че пътници ще има. И забравете вече тази абревиатура ИКЕА, когато говорите за метрото. Там се застроява, а големи улици няма. Няма и трамвай. Има молове и до Западен парк, Опълческа, ЕС.

8
Прахосване на пари за поддръжка на ненужната станция в Модерно предградие?

Тази метростанция е обвързана със нова гара Обеля и парите за нейното изграждане идват по проект на НК ЖИ. Така ще се спести на пътниците минаването по подлезите на Централна гара мъкнейки багаж. Ще имат възможност с ескалаторите бързо и лесно да излезат на пероните на гарата!

То и метрото при Подуенската гара би спестило мъкнене на багаж на живущите по трасето на МД3, вместо да слизат на Искърско шосе и да се прекачват на Орлов мост, но няма как!

9
Метрото не се изгражда бързо. Ние в България през 2009-2016 г. постигнахме доста бързи темпове, но при всички положения трябват поне 2 години за всяко ново разширение. Така че метрото до Симеоновския лифт дори 2027 г. да го почнат, няма да е готово преди 2030 г. , а дотогава кварталите около повечето планирани метростанции по трасето ще бъдат застроени. Трамвайните трасета се изграждат много по-бързо, но в Овча купел метрото изпревари трамвая, а и няма изгледи скоро да се стартира каквото и да било ново трасе.

10
Кой дава сега неуместни сравнения - Айнщайн, Тесла  :rolleyes: . Живяли са преди 100 години. Ако искаш да го канонизираме Братоев още малко?

И какво от това? Няма значение кога са живяли, важното е какво са постигнали.
Следващите директори може да ги сменят на всеки 5 години, ако щете. Но Братоев е основоположник на Софийското метро, това е рожбата му, ако щете. Друг такъв специалист в България няма.

11
Изтрити теми / Re: Новини от София
« on: 28.04.2025, 13:17:59 »
Не разбирам защо продължаваш да повтаряш като развален грамофон все едно и също, прочети внимателно какво е казал и тогава коментирай. Никой не е изритан през вратата, и да, нормално е след 25 години да могат и да те сменят. Само в Москва и Пхенян седят несменяеми, навсякъде другаде по света има приемственост.
Глупости на търкалета. Айнщайн в Пхенян ли е живял? А Тесла? Ами авиоконструкторите за които вече споменах? Има уникални хора, които винаги са дейни. Ако една организация има уникален специалист, тя трябва да го тачи, а не да се търсят скандали. То се знае, че има хора които бленуват да заемат нечие място.

12
Разни / Re: ГОВОРИЛНЯ.
« on: 28.04.2025, 12:57:51 »
След като пешеходното движение също е вид транспорт, вижте какъв хубав транспорт има във Варна.
Пеликанът Стойчо обикаля града, влиза където си поиска - заведения, офиси. Любимецът на града.



Тук влиза в едно известно заведение

https://facebook.com/share/v/15wMsu5c9H/?wtsid=rdr_0xGC5QxQ6bsDKpKdp

13
Метрото по своя замисъл не е глупост - глупост е когато трепеш връбчета с базука. Говорим за милиарди инвестиции в изграждане, с космически цени за поддръжка и експлоатация после. Скоро метрото ще вози на 30+ лв./km, а се задава и необходимост от основни ремонти на най-старите участъци... Някъде беше писал, че има осигурени пари. За какво ги има? За изграждане ли? Това метро #Кой ще обслужва? Най-удобният и качествен транспорт ли е, като и сега има участъци, където то не е пълноценно, не е по-бързо, не е по-удобно.... ????

Метростанцията на Модерно предградие е необходимост с или без пътникопоток до нея. Цял един метрорадиус в момента е заложник на липсата ѝ! Тази станция е конструктивно предвидена, не се строят n-километра изцяло ново трасе за нея, не е на отклонение на отклонението, където обслужването ще е минимум 2-4-8-16 пъти по-рядко, отколкото в общата част на трасето....  :help: Трамваят по Манчо не е алтернатива на трасето на МД-1 и МД-2, докато метро от Парадайз до Икеа ще обслужва интересите на едни и същи собственици на двата обекта и нищо повече...

И какво следва?. Прахосване на пари за поддръжка на ненужната станция в Модерно предградие? Вече сме го обсъждали, можеше да се реши много по-евтино без нова станция, само с S-ка на Ломско шосе. Говори се за запазване на връзката Люлин-Надежда, която щяла да се осъществява с прекачване, но ако стане гаф? Лесно е да живеете нейде Младост и да дърдорите за разделянето на линиите между Люлин и Надежда. А сега си представете за миг че връзката Младост-Дружба е разделена на ИЕЦ.
Как ви звучи? Има още хора които помнят как пътувайки с рейс от Люлин до Надежда са чакали на бариерата на жп прелеза. На тях не им звучи забавно разделянето на линиите. "Метрорадиус, заложник на ситуацията". Каквото и да се направи, участъкът от Люлин до Младост 1 винаги ще е с по-сгъстени интервали. Няма как да вземеш от него за да компенсираш интервалите извън него! С подходящ маршрут трамваят по Манчо може да се окаже много по-полезен от метростанцията в нищото.
Президентът Плевнелиев каза, че "София може да бъде единственият град на планетата, в който хората да могат да ходят на ски с метро".
Погледни коя година сме. Парадайса отдавна вече не е сам, почти всичко е застроено. Преди 20 години имаше само полета на фона на които грозната сграда на Овъргаз изпъкваше и се виждаше отдалчеч, понеже беше единствена или почти. Сега има колкото щеш нови сгради и нов жилищен комплекс. Кутев, Зоопарка, колкото щеш ново строителство. Какъв ти интерес на мола? На доста места между Парадайса и Икеа има нови жилища, ще има и още, откъде са тези измислици за интересите на собствениците? Преди време някой от  "умнокрасивите" дрънкаше за лобито на Парадайса, заради нея нямало станция на Вапцаров. Кого щеше да обслужва тази станция? "Кошарите"? Или горичаката отзад? Или 2-3 рейса по Вапцаров? За сравнение, станцията на Парадайса прави връзка не само със същите 2-3 рейса и трамвай 10, но и с цял куп други рейсове по Сребърна/Ибсен + излетните линии + Каблешков/Кутев + новите жилищни сгради наоколо.
Ами слатинското разклонение? Там има цели два мола. Да сте казали нещо? Някой да е спрял процедурата? И защо преди 15-20 години никой не е предложил трамвай до летището при положение като съвсем наблизо, в Дружба, има изградено трамвайно трасе, което лесно и евтино би могло да се свърже с аерогарата?

Тия дни четох в нета съобщение от едно младо семейство, отказали се от апартамент в близост до Околовръстното и ИКЕА точно във връзка с това, че населението набъбва с космически темпове, а адекватен транспорт няма.


14
Днешното интервю демонстрира готовноста на Братоев да продължи да служи на Метрополитена. Не знам защо говорите за Минно-геоложкия. И Медицинските университети в страната подготвят нови медици, чак германки учат в МУ-Варна и въпреки това има голям недостиг на лекари. Детското отделение в Перник е пред закриване и това е само един пример.
Има уникални специалисти. Известните авиоконструктори например, работят до края на живота си или поне докато могат. Братоев е завършил в Ленинград, има дисертация там и връзки в метрополитентите на Москва и Петербург. Посочи ми човек в България, завършил в Лондон или Токио и с връзки в Лондонския или Токийския метрополитен.
Сравнението с DB в Германия е неуместно - коренно различна ситуация, съвсем друга сфера, друга държава.
Трябваше да оставят Братоев поне до откриването на участъка в Левски. За какво са тия скандали?

15
В България няма  друг такъв специалист, човек с подобна квалификация.

И на базата на какво се поддържа едно подобно изказване? Между другото Метрополитен е акционерно дружество, има си борд, не е царство с абсолютен монарх или пожизнен шеф, във всеки момент може да се очаква че той може да бъде сменен. Това трябва да го е знаел като постъпва на работа.  :neznam:

Е, нали написах. Няма друг такъв профи. Може да бъде сменен, но сега фактически няма кой да го замести. Защо не остане още? Някогашният ми шеф беше ведър, жизнерадостен, но след като е прехвърлил 60-те, започнали здравословните проблеми. Спомням си как едвам дишаше, но ходеше на работа, защото искаше на всяка цена да допринесе за просперитета. Всички ние го запомнихме само с добро.
Не знам дали Братоев иска оставка. Не останах с такова впечатление.

16
Изтрити теми / .
« on: 26.04.2025, 15:42:53 »
.

17
Нещо търсят претекст. Просто искат да го махнат на всяка цена без да се замислят кой да го замени. В България няма  друг такъв специалист, човек с подобна квалификация.

18
Агитката ще настоява.
Но името на станцията не трябва да копира името на трамвайната спирка. Затова само ЦСКА е напълно достатъчно за да са доволни феновете. Щом са тръгнали да я кръщават ЦСКА, да променят и визията й подобаващо.

Пропиляната възможност за метро през Красна поляна е и пропиляна възможност да имаме и станция Септември.

19
ЦСКА са известни с това име независимо от спонсора. Проблемът с името на метростанцията идва от там че стадионът на домакините е в Борисовата.
Арената, който и да поеме спонсорството, при всички положения си има универсално име - Арена София. Там обаче има и друг голям обект - Тех парк. Там трябва двойно име - Арена София - Тех Парк. Вече имаме опит с подобни двойни дълги имена. Може и неутралното Площад на авиацията.
Един сполучлив пример: станцията Театрална. Там има 4 театъра - Театър София, Зад канала, Сфумато и Кукления театър (високите блокове зад парка) и по този начин никой не се чуства ощетен.

20
Разни / Re: Космонавтика
« on: 22.04.2025, 14:53:00 »
Паметните плочи се слагат в чест на космонавтите, посетили града.
За 12 април Алеята беше почистена и освежена. Има да се учим от варненците.

По повод отминалия празник
тази статия с архивни снимки
https://varnenskoutro.bg/vizhte-kak-varna-posreshta-jurij-gagarin-prez-1961-g/?sfnsn=mo&fbclid=IwY2xjawJ0W-lleHRuA2FlbQIxMQABHomrxfZ1Pjk0TdlsUPcnsFwCsnIksUA76BIUmPTfkk0SJ4j85s-K6mrNZ7Do_aem_YnYYRV9t0EGM0fpNj-rT4w

Pages: [1] 2 3 ... 128