Метрото по своя замисъл не е глупост - глупост е когато трепеш връбчета с базука. Говорим за милиарди инвестиции в изграждане, с космически цени за поддръжка и експлоатация после. Скоро метрото ще вози на 30+ лв./km, а се задава и необходимост от основни ремонти на най-старите участъци... Някъде беше писал, че има осигурени пари. За какво ги има? За изграждане ли? Това метро #Кой ще обслужва? Най-удобният и качествен транспорт ли е, като и сега има участъци, където то не е пълноценно, не е по-бързо, не е по-удобно.... ????
Метростанцията на Модерно предградие е необходимост с или без пътникопоток до нея. Цял един метрорадиус в момента е заложник на липсата ѝ! Тази станция е конструктивно предвидена, не се строят n-километра изцяло ново трасе за нея, не е на отклонение на отклонението, където обслужването ще е минимум 2-4-8-16 пъти по-рядко, отколкото в общата част на трасето....
Трамваят по Манчо не е алтернатива на трасето на МД-1 и МД-2, докато метро от Парадайз до Икеа ще обслужва интересите на едни и същи собственици на двата обекта и нищо повече...
И какво следва?. Прахосване на пари за поддръжка на ненужната станция в Модерно предградие? Вече сме го обсъждали, можеше да се реши много по-евтино без нова станция, само с S-ка на Ломско шосе. Говори се за запазване на връзката Люлин-Надежда, която щяла да се осъществява с прекачване, но ако стане гаф? Лесно е да живеете нейде Младост и да дърдорите за разделянето на линиите между Люлин и Надежда. А сега си представете за миг че връзката Младост-Дружба е разделена на ИЕЦ.
Как ви звучи? Има още хора които помнят как пътувайки с рейс от Люлин до Надежда са чакали на бариерата на жп прелеза. На тях не им звучи забавно разделянето на линиите. "Метрорадиус, заложник на ситуацията". Каквото и да се направи, участъкът от Люлин до Младост 1 винаги ще е с по-сгъстени интервали. Няма как да вземеш от него за да компенсираш интервалите извън него! С подходящ маршрут трамваят по Манчо може да се окаже много по-полезен от метростанцията в нищото.
Президентът Плевнелиев каза, че "София може да бъде единственият град на планетата, в който хората да могат да ходят на ски с метро".
Погледни коя година сме. Парадайса отдавна вече не е сам, почти всичко е застроено. Преди 20 години имаше само полета на фона на които грозната сграда на Овъргаз изпъкваше и се виждаше отдалчеч, понеже беше единствена или почти. Сега има колкото щеш нови сгради и нов жилищен комплекс. Кутев, Зоопарка, колкото щеш ново строителство. Какъв ти интерес на мола? На доста места между Парадайса и Икеа има нови жилища, ще има и още, откъде са тези измислици за интересите на собствениците? Преди време някой от "умнокрасивите" дрънкаше за лобито на Парадайса, заради нея нямало станция на Вапцаров. Кого щеше да обслужва тази станция? "Кошарите"? Или горичаката отзад? Или 2-3 рейса по Вапцаров? За сравнение, станцията на Парадайса прави връзка не само със същите 2-3 рейса и трамвай 10, но и с цял куп други рейсове по Сребърна/Ибсен + излетните линии + Каблешков/Кутев + новите жилищни сгради наоколо.
Ами слатинското разклонение? Там има цели два мола. Да сте казали нещо? Някой да е спрял процедурата? И защо преди 15-20 години никой не е предложил трамвай до летището при положение като съвсем наблизо, в Дружба, има изградено трамвайно трасе, което лесно и евтино би могло да се свърже с аерогарата?
Тия дни четох в нета съобщение от едно младо семейство, отказали се от апартамент в близост до Околовръстното и ИКЕА точно във връзка с това, че населението набъбва с космически темпове, а адекватен транспорт няма.