Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 749
1
Шумни бяха, но е готино чувството от движение с висока скорост по водата. Цената на билетите също беше престижна - двойна на автобусите, но си беше кеф от Приморско или Созопол да се телепортираш директно до Варна, вместо цял ден да се влачиш по автобусите.
Речните им братовчеди "Метеор" и "Ракета" бяха популярни поради липсата на крайбрежен път между Русе, Свищов и Видин.

2
1986 г. властта планирала ли е масовата възможност български автомобили да пътуват зад граница с изключение в посока Турция (“Възродителния процес”)?!  :rolleyes:
И това го има и печатането на дублиращи табели плюс талон,  четаем в чужбина  (т.нар. международен талон, който издаваха в СБА) може да е допълнителна обструкция,  както бяха изходните визи.
Товарната серия от 1986 беше ТВ и за гаражите на СОМАТ в София и Русе беше ОК, но не и за Пазарджик и Бургас.

3
То ясно, че ще е различен пътният възел при двата варианта. Но няма да е различна дъгата на източното платно към готовия участък. Тя може да се направи,  вкл. минаването под жп клона за Ораново и моста над  Градевската река и докато умуват по Лот 3.2, да се ползва за връзка Банско - София. Така поне критичните тапи,  особено в неделя следобед, ще спаднат и потоците от Банско и Гърция ще се срещнат на магистралата.
Тапата на юг от Кресна в посока север е неспасяема до завършването и на двете платна на Лот 3.2

4
Разни / Re: Формула 1
« on: 21.02.2024, 00:40:50 »
Упорито вече се носят и слухове за евентуалният му заместник - Мик Шумахер.
Цяла година журналистите ще се упражняват в слухове кой ще отиде в Мерцедес и в кой отбор ще отиде Карлос Сайнц. Даже пенсионерите Кими и Фетел са кандидати плюс работещия пенсионер Алонсо.
Но нека тръгне сезонът. Че ако Ферари се представя по-зле от Мерцедес,  току виж Хамилтън е намерил вратичка да се откаже от договора с Ферари.

5
Изискването за главни латински букви е от Виенската конвенция за движение по пътищата от 1968 г., която е влязла в сила от 1993 г. Учудващо е защо номерата от формат 1986 г. съдържаха нелатински букви, след като е било ясно, че само след 7 години ще са невалидни в чужбина. Нека отбележа, че изискването е само за международни пътувания. В Гърция и досега номерата на военните и на пристанищната администрация съдържат гръцки нелатински букви.

6
Ученическия въпрос се решава елемертарно, с организирани класни посещения на НИМ. Въпроса е МОН да се захване с туй нещо.
Нищо не пречи да се подсигури транспорт за такива мероприятия. Още повече, че музеите доста намаляха от времето на соца - няма го мавзолеят, музеите на Благоев, Димитров, Христо Смирненски, революционното движение, МВР. А Резиденцията се вързва транспортно с Боянската черква, може и до Драгалевския манастир да се прескочи.

7
Защото софийските ученици са се юрнали по музеите. Когато дойдох в София като студент,  бях ходил на всички музеи на ученически екскурзии.  За разлика от колегите ми софиянци.
От друга страна в Музея на транспорта в Русе за пръв път отидох, когато вече живеех в София, макар че е на пешеходно разстояние от русенското ни жилище.

8
Всичко това би било хубаво и полезно, само, че ако се правеше през нощта
Хубаво и полезно, но разни безсънни баби столичанки не дават да се мият улиците и да се събират боклуците нощем.

А ако миенето не е предхождано от поправяне на осветлението в рампите за велосипеди и колички, язък за водата.

9
Баща ми се шегуваше, казвайки, че ако им се е връзвал на промените през годините, то от черен номер е трябвало да мине през жълт, бял и накрая бял със синя лента. Пък колата от черен мина направо на бял със синя лента през 2001г.
Май че нямаше девалидиране на черните и жълтите номера преди 2006. Особено при жълтите, които изкараха само 6 години. Единствено ако желаеш да излезеш в чужбина и в номера има буква, различна от латинска главна, трябваше нов номер или допълнителна табела.

10
И толкова ли ни бият парите, та да правим розетки на музеите? Вместо да пълнят гушата Гергова плюс немалка сума за евакуация на експонатите, по-добре да възстановят депо Клокотница и да направят музей на софийския транспорт там.
Сегашното местоположение на музея се вързва с най-значимата средновековна старина в София - черквата в Бояна.

11

Ако става на въпрос, може 1, 2, 3 и 4 изобщо да не ги прекъсват,  а да вървят по Евлоги Георгиев - театър София - Злетово - моста Чавдар.
Няма ли да им идва много дълъг участък на дизелова тяга. Иначе да това е изпълнимо

Все пак това са около 2 km на дизел в посока срещу само 300 m  в едната посока при варианта Сточна гара.   :rolleyes:
1.8 км в едната посока по Гугъл Карти,  в другата посока  - 0, тъй като маршрутите минават по Кракра,  а не през Паметника Левски.

12
Гергов харесва това! Какъв по-добър начин са се отърве от имот, който не използва ефективно.

13
Номера се преиздаваха масово през 2006. Надали производителят на номера би смогнал един по един да отпечата стотици хиляди номера по поръчка. И бездруго системата трудно се справи с преиздаването. Опашките бяха епични.

14
Ако става на въпрос, може 1, 2, 3 и 4 изобщо да не ги прекъсват,  а да вървят по Евлоги Георгиев - театър София - Злетово - моста Чавдар.

15
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 16.02.2024, 16:36:06 »
Приоритетът не е висок. Че то има 2 прелеза на съществени улици с главна жп линия, какво остава за дълбоко периферна връзка.

16
Шкода 706 или ЛАЗ 695Е?
С този часовник - Шкода

17
Добре, като начало един въпрос, който е за съседната тема, но ще го преместя.
Става дума за номерните: колко се върнаха от Москва модернизирани, има ли такива,  останали в Митищи към началото на санкциите и колко остават немодернизирани? Ще ги бракуват ли, когато дойдат Шкодите?

18
Разни / Re: Спомени...
« on: 15.02.2024, 22:09:37 »
Говорих за стъклена бутилка Кока кола 1 литър с винтова капачка, която беше в оборот не повече от 5-6 години. Иначе без капачка изкараха доста години за всякакви газирани напитки.

 Малките от 0.2 л с надпис на кирилица Кока кола изчезнаха през 90-те, новите от 0.25 л имат друг дизайн.

19
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 15.02.2024, 21:59:44 »
По времето на моето чистаческо битие през 1985 в Дружба нямаше начин да пропуснеш някой люк и да мине номерът. Естествено, кабината на водача е Terra Incognita

20
Добре си дошъл. Няма как да няма неточности  - метрото е най-затворената транспортна система в София.

Pages: [1] 2 3 ... 749