Author Topic: Маршрутни промени и актуални маршрути през годините  (Read 113748 times)

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1303
    • View Profile
Има четири фактора, които водят до подозрението, че някъде към 1992г. 108 не съществува:
1. Строи се моста при Бакърена фабрика.
2. На една от картите от този период линия 108 не фигурира.
3. При преброяването през 1992г., линия 108 не участва в преброяването, въпреки че няма пропуснати други градски линии.
4. Осмицата вместо до Орландовци е до СТЗ, евентуално с цел да покрие липсващата връзка, загубена от закриването на 108.

Някой с конкретни спомени по темата?
108 е съществувал 1992 и 1993 защото с него пътувах от Свобода до Люлин 5 , където учих от 1 до 8 клас. Моста на Бакърената се строеше с костенурски темпове, чак есента на 1993 откриха едното платно и известно време докато направят новите връзки 83 и 108 обикаляха по стария маршрут тогава на 81 зад ОМЗ, после направиха първо 81 напряко през Връх Манчо, после 2000г  с новото метро пуснаха 82 и известно време 108 беше със страхотния странен маршрут Връх Манчо, Кукуш, Орион, Луи Пастьор, Царица Йоанна, една част и сега е останала с обикалянето през Кукуш, предполагам заради закритите 112 и промяната на 81, а и заради стоковата бора несъществуваща на Връх Манчо. Тм 20 беше пуснат до Младешки Театър и тм 10 преди да го пренасочат до Хладилника въртеше до Надлез Надежда и Орландовци, тм 1 и 2 ги закриха, имаше за кратко тм 8 Хладилника - Журналист, преди това за да компенсират липсата на тм 1 и 16 до СТЗ и да не се дублира с 10 до Орландовци, са пратили за около 2 месеца тм 8 до СТЗ 1993. После тм 1 става до Обеля, тм 2 до Дървеница, а тм 10 до Хладилника, 3 до Орландовци, 4 закрит, открива се 21 и 22, старата 21 става 8.
« Last Edit: 24.01.2024, 22:10:11 by AROS »

Online mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4251
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
В конкретния случай става въпрос за тази карта:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5405
    • View Profile
    • Email
Да, 108 беше перфектен през Шабан - Луи Пастьор, но го върнаха през Сливница, понеже от Мизерно Предградие загубили връзката със сградата на район Връбница....Тази карта също има пропуски, Марияне, не е само 108 проблемът...Имам я, та ги знам.
« Last Edit: 24.01.2024, 23:51:38 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1060
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Тази карта е доста интересна - виждам линия 50, която за първи път разбирам, че е имало. Друго интересно е линия 125 или 126, не съм сигурен оттатък Севения парк - с какъв точно маршрут е била тя и 50? 

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16115
    • View Profile
    • Email
125 ходеше от Връбница към Рожен и оттам - по перпендикулярната пресечка след стадион Локомотив до Яйцекооп. В trinmo.org я дават открита през 1981, но аз мисля, че преномерираха 105 на 125 през 1978, за да могат новооткритите линии до Младост-3:105 и 305 да са с близки номера до съществуващите 106 и 306.
« Last Edit: 26.01.2024, 01:06:30 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5405
    • View Profile
    • Email
50 го пуснаха малко след като тръгна трамвая за Обеля, пролетта на 89та. Беше от "СТЗ", сега Хюндай, изцяло по маршрута на 108 до Ломско шосе, след което надясно по него и изцяло по пътя на тръгналия след митингите същата година 150 през Обеля - 2 до село Обеля. Беше на 15 минути в пик, 30 извън пик, събота и неделя през час, с чисто нови Чавдарки от Земляне. Донякъде замести също спрения с пускането на трамвая 25а, който обаче беше по маршрута на 83, след което пак по Ломско. Той вървеше директно по Обелско шосе, без да влиза в комплекса, но през 87а го прекараха и него вътре, да помага на 126. 50 след промените го съсипаха порядъчно, оставиха го един рейс през час, докато го спрат на голямата балтия на първи май 93та.
125 тръгваше от "Яйцекооп"-а - задната част на складовете в Илиянци, след което се събираше с 83 и 108. Но на Рожен завиваше налаво към Толстой, след което през надлез Надежда излизаше на Хан Кубрат и минаваше по него (както 150 много по-късно почна да обикаля заради на Софиянски простотиите), влизаше в "локалното" на Хан Кубрат и Бородински бой, след което надясно по Бели Дунав и наляво по трамвая в Надежда - 5, до последната спирка - един огромен паркинг точно срещу старото колело на 15ката в Надежда - 5. И той беше с нови землянски Чавдарки, със същите интервали като 50, след 90та го съсипаха само с един рейс през час и на същата дата го спряха.
126 тръгна от станция Връбница към Обеля - 2, по Ломско, след заселването на комплекса от първи май 86та. В началото нямахме рейс, ползвахме само селските, включитилно тези за Костинброд, пътунахме с тях и след това. Бяха два много стари Икаруса, от първите, с металните дръжки, чешката модиикация, от Земляне. През следващата, 87а, ги смениха с чисто нови, малко промениха и маршрута в комплекса, за да обхване и най-новите блокове. Спряха го, като пуснаха трамвая. Дори моята учителка от началния курс, която живееше в Свобода, се беше заканила "Ако спрат автобуса, спирам и аз. На мен ми е далече трамвая!" Понеже тя пътуваше с 85 до последната спирка и сетне със 126...
По рейс и по жена не се тича!

Online mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4251
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Поне в началото на 1990г. 50 е бил с 2 коли на 20 минути в пик, а 125 с 2 коли на 25 минути. При тези интервали не е изненада, че са ги разкарали през 1993г.
Интересно е, дали 126 се е обслужвал само от 1 кола през цялото време?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5405
    • View Profile
    • Email
Преди това, 89та, и 50, и 125 бяха на 15 минути в пик, значи са били поне с по три рейса. Извън пик сигурно са били по два, а вечерно време плюс събота и неделя - един. Като почиваха и на двете крайни спирки.126 бяха два рейса целодневно, включително събота и неделя, с почивка само на Връбница. В Обеля маршрутът беше обколен и веднага тръгваха.
По рейс и по жена не се тича!