Author Topic: Автобусен транспорт - Стара Загора  (Read 175766 times)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3555
    • View Profile
Всичко що иде горе на железник в един паркинг остава там....
Това си е за сигнал до прокуратурата и европейската комисия отвсякъде. Нямам думи в такъв случай за какво безумно усвояване на средства става въпрос. Утре кмета ви ще реши, че иска да пуска автономни таксита и ще захвърли и Иризарите на тоя паркинг. Предполагам, че за  това става въпрос - безумие...
https://maps.app.goo.gl/THeptBWVRjVpcHkp8
« Last Edit: 31.01.2024, 09:48:06 by bagercho »

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Да. В момента са изместени в друго ограждение малко по-нагоре, понеже там, където стояха доскоро, ще правят нещо.
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Quote
Община Стара Загора уведомява жителите и гостите на града, че поради увеличена заболеваемост на служителите на „Тролейбусни и автобусни превози“ ЕООД, считано от 1 февруари /четвъртък/ до 5 февруари, включително, линии № 2, 20 и 51 ще се изпълняват съгласно утвърдените маршрутни разписания за работни/неучебни дни.

https://www.starazagora.bg/bg/novini/promyana-v-razpisanieto-na-vatreshnogradskite-avtobusni-i-troleybusni-liniibg-1bg-1


Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1000
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Всичко що иде горе на железник в един паркинг остава там....
Това си е за сигнал до прокуратурата и европейската комисия отвсякъде. Нямам думи в такъв случай за какво безумно усвояване на средства става въпрос. Утре кмета ви ще реши, че иска да пуска автономни таксита и ще захвърли и Иризарите на тоя паркинг. Предполагам, че за  това става въпрос - безумие...
https://maps.app.goo.gl/THeptBWVRjVpcHkp8


Да попълня , че депото сигурно и то е пълно със спрени пс...

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 446
    • View Profile
Напоследък взе често да ми се налага да използвам градски транспорт и мога да кажа, че новите електробуси са много по-добри от соларисите. По-комфортни са и по-малко шумни.
« Last Edit: 06.02.2024, 10:35:16 by ikarus2102 »

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Аз пък съм с доста по-негативни впечатления. Лятото са горещи, зимата са доста прохладни. В някои определени електрички всичко вътре трещи, все едно ще ти падне някой капак на главата. Не са толкова маневрени, колкото Соларисите, седалките им са неудобни.
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 446
    • View Profile
Аз пък съм с доста по-негативни впечатления. Лятото са горещи, зимата са доста прохладни. В някои определени електрички всичко вътре трещи, все едно ще ти падне някой капак на главата. Не са толкова маневрени, колкото Соларисите, седалките им са неудобни.
Както е писано по-рано в темата соларисите взеха да ги пускат основно по селските линии. По линиите 3,8, 13, 20 автобусът, който идва вече е все Иризар и рядко Соларис. Направи ми впечатление колко малко съчленени автобуси купиха в Стара Загора.Не очаквах. Някога преди линиите 13, 17, 24, 62 и 64 се обслужваха предимно от съчленени автобуси. По 13 и 24 можеше да се види някой къс, но 17, 62 и 64 бяха само съчленени. Съчленените винаги са били над 20, а сега са само 6. Чудих се как ще изкарат и няма ли да има недостиг. В пиковите часове сигурно се пълнят до неузнаваемост. Има линии по-които така и не тръгна съчленен автобус  - това са  3, 8, 9, 14, 21, 22 33, 34, 51, 91, 92, 93, 94, 95 и 96. По 12, 15, 20, 23 и 44 от време на време се е мяркал по някой съчленен още от времето когато икарусите се движеха.

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
И според мен има недостиг на съчленени. Обедните курсове през учебно време наистина доста се пълнят и понякога става почти невъзможно да се съберат хората. А относно кое къде го пускат, някои градски курсове ще си останат обслужвани от Солариси, просто защото Иризарите не могат да изкарат цялата смяна, както съм го споменавал и преди. Иначе, линия 95 от известно време няма, само 96 е. Общинското дружество премахна комбинираните номера, например курсът в 17:30, който преди беше 9/91/92, в момента е само 92. Останалите девятки си съществуват поотделно, но премахнаха линия 95. По девятките и до днес се мярка по някой друг съчленен, но то е по-скоро инцидентно, когато има някакво събитие на Баните. Сутрешната 20-ка пък почти ежедневно се изпълнява от СОР, заради няколкото училища, през които минава.
« Last Edit: 06.02.2024, 15:21:01 by gt_stz »
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 446
    • View Profile
И според мен има недостиг на съчленени. Обедните курсове през учебно време наистина доста се пълнят и понякога става почти невъзможно да се съберат хората. А относно кое къде го пускат, някои градски курсове ще си останат обслужвани от Солариси, просто защото Иризарите не могат да изкарат цялата смяна, както съм го споменавал и преди. Иначе, линия 95 от известно време няма, само 96 е. Общинското дружество премахна комбинираните номера, например курсът в 17:30, който преди беше 9/91/92, в момента е само 92. Останалите девятки си съществуват поотделно, но премахнаха линия 95. По девятките и до днес се мярка по някой друг съчленен, но то е по-скоро инцидентно, когато има някакво събитие на Баните. Сутрешната 20-ка пък почти ежедневно се изпълнява от СОР, заради няколкото училища, през които минава.
Днес на иризарите май им е паднала батерията. Като пътувах по 20 и двата пъти беше Соларис, а почти винаги досега беше Иризар. Видях  Соларис и по 51. Иначе и на мен ми направи впечатление, че няма линия 95 в разписанието. Преди добре помня, че имаше 92-93 и 95-96. Иначе 94 или нямаше или беше самостоятелно. И 9-91-92 имаше. Не знам каква е била причаната да ги комбинират. Може би недостиг на автобуси или слаб пътникопоток.
Иначе съчленените автобуси във Автобусни превози винаги са били много. Само икарусите бяха над 20. Имаше имаше икаруси 280 червени с черна черта, светложълти и тъмножълти с въртящи се врати. Освен тях имаше също 4 зелени ФБВ, два оранжеви ФБВ и една Сетра. След това дойдоха сините манове, които бяха 21 на брой с номера от 128 до 149. Освен тях имаше също 3 мерцедеса О405Г като един от тях беше зелен и на метан. По-късно когато започнаха да бракуват мановете дойдоха мерцедеси О405НГ на метан. Според мен трябваше да отделят повече пари за съчленени и да купят за сметка на това по-малко къси. Сега имат толкова много автобуси, че чак няма място в депото. Щеше да е по-интересно ако имаше повече съчленени и също така трябваше да купят от Соларис Урбино 18, а не Сор.

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1139
    • View Profile
Щеше да е по-интересно ако имаше повече съчленени и също така трябваше да купят от Соларис Урбино 18, а не Сор.
Това не са обктивни критерии, по които се купуват автобуси, на кой какво му е интересно и какво му харесва и какво не. ;)
« Last Edit: 18.06.2024, 11:11:05 by Chezare »

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 446
    • View Profile
Щеше да е по-интересно ако имаше повече съчленени и също така трябваше да купят от Соларис Урбино 18, а не Сор.
Това не са обктивни критерии, по които се купват автоуси, на кой какво му е интересно и какво му харесва и какво не. ;)
Може да не са обективни, но пък има недостиг. А е и по-скучно е когато няма. Спомням си колко много се кефех, когато завиваха икарусите на кръстовището на бул. Св. Патриарх Евтимий и Цар Симеон Велики и хармониката им се извиваше. Мановете  не ги харесвах. Звука на двигателя не беше толкова як и бяха амортизирани и раздрънкани. 0405Г повече ми харесваха.
Автобусни превози явно са си имали автобуси резерви, които рядко са ги пускали на линия. Още за първи път през 2007 когато ходих до гаража видях автобуси, които досега не бях виждал по градските улици. Жълтите волва  с червена линия 109 и 110 не съм ги виждал никога на линия. Учуди ме даже, че са имали ДАФ като тези бургаските. Не помня да съм виждал също и оранжевите заурери 112 и 113. Съчлененото оражево ФБВ 101 с разцветка като на берните  така и един път не го видях на линия. Късото червено ФБВ 117 го видях един път гонихме го за да го хванем по линия 13. Имаше и многократно снимано жълто ФБВ с червена линия като волвата, което също не вървеше и не съм го виждал никога. Оранжевото Ивеко 120 точно един път го видях. Не помня да съм виждал и жълтото Грау. За какво са го използвали не знам. Аз като дете редовно наблюдавах градският траспорт и добре си спомням кои автобуси се движеха редовно. Това бяха разбира се икарусите 280, съчленената сетра, зелените ФБВ и тъмното оранжево ФБВ 105. От късите - сините заурери, оранжевите берни, жълтите заурери с черно и бяло, жълтите заурери със синя линия и разгъващи се врати, бялото Рено и  жълтата Кента. Това бяха редовните автобуси, които виждах както по градските така и по селските линии.  Първите от старите автобуси, които вероятно са били бракувани са били зелените ФБВ при доставката на трите О405Г през пролетта на 2007. След тях дойдоха три неоплана и четири О405 един от които така и не тръгна. Не знам кои от старите автобуси са заменили. Може би тези от късите, които нямат застраховка и за 2008. Следващата серия бракувани автобуси са икарусите заменени от сините манове през октомври 2007. Следващата доставка автобуси е през 2008 пролетта. Тогава идват белите неоплани, тези със смешна предница и късите манове. Тогава си заминават почти всички от старите автобуси. Остава берната 107 и може би още някой, който е стоял като резерва защото не се движеха други освен нея. От следващата серия автобуси, които се движеха в града, не ми е направило впечатление да има резерви, защото те бяха по-еднотипни, а не толкова характерни, но може да е имало и от тях. Зеленият метанов Мерцедес в началото се движехе много, но след това започна рядко да се вижда на линия.

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1139
    • View Profile
А е и по-скучно е когато няма. Спомням си колко много се кефех...
Съгласен съм, че има недостиг на съчленени в Стара Загора, но отново, това са несериозни аргументи.

Offline vst

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Здравейтe след дълга пауза от мен. Споделям 2 снимки на Соларис и съчленен автобус, на който сигурно ще се изкефите.  :fan:

Offline vst

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Една снимка от преди 2-3 седмици на Соларис по линия 24 (кв. Зора - с. Кирилово - с. Елхово) на площада в с. Елхово.
« Last Edit: 26.02.2024, 15:47:10 by vst »

Offline vst

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
3-ката пристигна на спирка "Жп гара Стара Загора" :)

Offline vst

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Банда Иризар и Соларис по линия 20.
« Last Edit: 27.02.2024, 12:15:30 by vst »

Offline vst

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
 :arrow: :)

Online Foreigner037

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
Сигурен ли си, че всички снимки са твои?

Offline vst

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
    • Email
Сигурен ли си, че всички снимки са твои?
Част от снимките са събирани в годините от интернет пространството и със сигурност трудно може да се цитира кой е първоизточника им.
Снимките тук не се използват с търговска цел, което не прави споделянето им закононесъобразно.
Какво лошо има да ги съберем на едно място във форум за градски транспорт, дишай спокойно.

« Last Edit: 06.03.2024, 14:22:33 by vst »

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1139
    • View Profile
Практиката е, когато се качват чужди снимки тук, да се посочва откъде в интернет са взети или кой е техният автор.
Малко Солариси:

« Last Edit: 06.03.2024, 18:29:46 by Chezare »