Author Topic: Несебър, Слънчев бряг  (Read 231399 times)

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1319
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Несебър, Слънчев Бряг
« Reply #660 on: 04.08.2022, 22:29:47 »
^ За първи път е този сезон. А и крайно време е да разкарат атракционните с десен волан!

Иначе още едно подпълнение съвсем отскоро, тоест вече са два МАН Лайънс Реджио. Едно БМЦ СЛФ има на сервиз в Бургас, а по линиите се срещат и донякъде необичайни автобуси  :arrow:, включително в един и същи ден, и Сетра 315 ХД по линия 1.

Здравейте, някой знае ли къде в интернет мога да видя разписанието на автогара Слънчев Бряг? В сайта на Ди Ес Бус няма всички линии.
  :arrow:
« Last Edit: 04.08.2022, 22:38:23 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1319
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Несебър, Слънчев Бряг
« Reply #661 on: 07.11.2022, 08:04:00 »
 Атракционните автобуси, които направо си станаха част от ГТ, с разписания от 15 - 30 Мин. Единствено цената ги отличава с 4 - 5 лева, в зависимост от маршрута и времето.

 Малко ретроспекция:
Съчнененото МВ О405Г, с климатика, на старият превозвач ''Сл.Авто'', вероятно е вече продадено – да видим... къде ще се появи!
Един от дългите МВ О405Г, на стария превозвач, е от известно време в гаража на ''Аквапарк парадайс'', това е този в Несебър. Дори мисля, че вече извозва пътници за там.
Бившото А 7994КС, което след преминаването си в този Аквапарк първоначално номерата му са сменени с пловдивски, после отново с месни.
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2545
    • View Profile
Re: Несебър, Слънчев Бряг
« Reply #662 on: 07.11.2022, 10:10:22 »
Атракционните автобуси, които направо си станаха част от ГТ, с разписания от 15 - 30 Мин. Единствено цената ги отличава с 4 - 5 лева, в зависимост от маршрута и времето.
Тези атракционни май предишните години не се движеха извън летния сезон или се бъркам? Даже доколкото знам последните 1-2 години някои линии понякога се изпълняваха от микробуси.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17337
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Несебър, Слънчев Бряг
« Reply #663 on: 07.11.2022, 11:56:43 »
Атракционните автобуси, които направо си станаха част от ГТ, с разписания от 15 - 30 Мин. Единствено цената ги отличава с 4 - 5 лева, в зависимост от маршрута и времето.

Голям туризъм, голямо нещо е това булгаристанското. Толкова ли ги е домързяло да махнат надписите Ница!? Знаменцата също са излишни, водачът вероятно му е трудно да говори и български…

Здраво се поддържа тезата, че боята не кара автобуса, но тук този автобус е част от туристически продукт, не е просто превозно средство за превоз на пътници…

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #664 on: 07.11.2022, 18:10:59 »
Туристите разбират английски (повечето) и може да го приемат като Nice т.е. хубаво  :rolleyes:

А и лепенките са много високо, ще трябва да се търси стълба, да се катери човек и да се занимава доста, явно не им се е занимавало, а и не пречи особено, важно е да се движи да не създава проблеми :crazy:
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1319
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Несебър, Слънчев Бряг
« Reply #665 on: 11.11.2022, 23:03:07 »
Тези атракционни май предишните години не се движеха извън летния сезон или се бъркам? Даже доколкото знам последните 1-2 години някои линии понякога се изпълняваха от микробуси.
И сега не се движат, просто няма за кого.
Иначе Диес доскоро имаха само един микроб  :arrow: и той си има регулярна линия - Раковсково / Паницово. По време на пандемията обаче, почна да ходи и до Бургас - отвреме на време.
Тогава другият превозвач закъса и те взеха част от съвместните им курсове, както и 5 извънградски автобуса и май 2 микроба. Те пускат за Бургас микроби, обикновенно почивни дни извън сезона, въпреки и че Диес пускат за Поморие, но и то е повече като изключение. Но по другите линии няма.
 
« Last Edit: 11.11.2022, 23:08:39 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3423
    • View Profile
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #666 on: 13.05.2023, 15:53:08 »
Двете сини Конекта на "Слънчев бряг автотранспорт", които прекараха сума години по обяви в различни сайтове, са закупени от Надежда и ще работят във Велико търново  :fan:

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4090
    • View Profile
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #667 on: 21.05.2023, 10:22:03 »
Мбус имат две "нови" Интуро по линията за тук.
Синьо А5707РВ и бяло А5119РВ
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4090
    • View Profile
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #668 on: 24.05.2023, 06:43:00 »
Интересен рязан? Икарус, който няма отваеями прозорци и все едно има отзад капак за двигател.
+ зле кърпен Чавдар, който ми мяза на 9М, през 1998 е правен >клипа, в него се вижат по-добре.

Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5405
    • View Profile
    • Email
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #669 on: 24.05.2023, 08:59:05 »
Не е рязан. 260 е, от брака от бившата ГДР - по провинцията беше пълно с такива. Този е от първите години на производство, най-много 75та, с метални дръжки. При нас са го досъсипали...Чавдарът си е 11М4. 9М бяха изчезнали отдавна....
По рейс и по жена не се тича!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1319
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #670 on: 09.09.2023, 22:23:28 »
Не е рязан. 260 е, от брака от бившата ГДР - по провинцията беше пълно с такива...
Къде по провинцията е било пълно... Точно в този район е бил само един, този, и то за кратко! В Поморие 2 и Бургас 4, като единият от Поморие попада в Бургас, но това е общата им бройка. Подробен съм, защото обратното не можеш да го докажеш... Впрочем като количество какъв е % че да говорим за – ''пълно''. Да не изпздаме в повече в подробности, ама къде другаде са били повече от останалите - че да е така, както казаваш!
Не е разан :blink: но е странно как разбра по тази снимка? – Казвам го сега, защото имам и друго да кажа, не да се заяждам или апострофирам.
Друго че голямата част от внесените от ГДР не са били на изхвърлячката, особено в първите години на обединението. Това тук е някъде от 1994/95 г, независимо че е датирано през '98. Конкретно става въпрос за една частна фирма, която оперира тогава... с този автобус малко.
... Нали не смяташ, че ГДР автоматично са минали на МВ и Ман... Повечето автобуси са били на тамошната гражданска защита и на военните. Когато Съветите тръгват да се изтеглят - разпродават всичко, а граждаската им защита престава да функционира, впрочем тяхният щат е бил доста солиден. Предвид че са били на първа линия (до враждуващия лагер), всяко скривалище е имало щат автобуси... Тоест тях разпродават основно... а не градския си транспорт... Такива автобуси нямат километраж, просто на някакъв период са подменяни. В това число и голяма част, които са внесени в страната...

Интересен рязан? Икарус, който няма отваеями прозорци и все едно има отзад капак за двигател.
+ зле кърпен Чавдар, който ми мяза на 9М, през 1998 е правен
...И това е причината за липсата на прозорци... максимално ''херметизация'' с което да се запазят евакуираните от поразяващите фактори на химическото, бактериологическо или ядрено оръжие до скривалищата.   
Що се отнася до Чавдара, в началото на 90 -те тукашният филиал разпродава голяма част от Чавдарите си. Така по всяка вероятност този е пенсиониран и извозва работници или е купен от някой частник... като логото му е останало.

... С което да направим малък преход към следващите – Юнкерите. При смяната на превозвача остават без работа. ''Дрита'' купи 2 от тях и 2 Бергхофа за филиала си тогава в Павел баня. Останалите 8 броя досега ги продаваха...  :( явно безуспешно. Отскоро вече са със свалени номера... 
Иначе първите 6 броя са взети нови през 1992г. За тогавашното време - това е много. Мисля другаде подобно е нямало! Впоследствие бройката им нараства до 10, но следващите към момента са малко употребявани.
От 1 юли 1996 г са пуснати летни линии Несебър - София, Несебър - Пловдив и Несебър – Ст. Загора, обслужвани от тях. Следващата, целогодишна Несебър – София през Бургас, Ст. Загора и Пловдив. Тогава някъде единият Юнкер катастрофира край с. Венец, Карнобатско... и на негово място е взет още един... Някъде 98/99 г не им е издадено разрешително, а мястото им веднага е заето от други - познати, съсредоточават се само с трансфери, а по -късно и с курсове до Бургас... Последните години останаха само ведомствени, докато и те не отпадат през 2016г.       
 
« Last Edit: 09.09.2023, 23:26:59 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5405
    • View Profile
    • Email
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #671 on: 10.09.2023, 08:23:53 »
Точно "рязаните" много лесно се разпознават на секундата - колонката преди последния джам и врата е значително по-дебела, личи си, че е снаждано. Тази цигания по едно време прекрасно я бяха "усвоили" да я правят в Станкето, където още от тошово време ремонтите си бяха гъзъ си с рози накичи, че е посран да не личи. Относно ГДР-ските Икаруси - бяха навсякъде, и то с малки изключения от старите партиди, с бели дръжки, че и от най-първите - с метални. В Пловдив имаше много, Варна също, Русе, Търново, Казанлък, Перник, Радомир, Костинброд, Благоевград, Пазарджик.....Имаше от всичко - 280, 260, 256, 266, 255, дори и от тези с двигател и шаси Ифа-211. Дори и в два от софийските гаражи имаше по няколко съчленени от тези. Нищо общо с военните - за ГДР така са си правени- с по един-два отваряеми прозореца и без кабина, вътре с надписи на немски. Съветските военни в ГДР сами са си произвеждали примитивни автобуси Прогрес в Хемниц, тогава Карл Маркс Щадт, на шаси от ГАЗ 53-а. След събитията 56та година не е произведен нито един Икарус за военни цели, само фургони за радиолокационно оборудване.
Всички небезизвестни частици като Хеброс, Петко, Метко, Шанс, Геокомерс, Транстриумф и всички останали знайни и незнайни по други градове почнаха в началото с такива Икаруси от Германия - много по-късно се ъпгрейднаха със стари Мерцедеси, Манове и т.н.
А Юнкери, точно като тези, имаха и в Пампорово. С тях пуснаха и линия Смолян - София. И един от тях беше "героят" в катастрофата в Черна Гора, дето се обърна в река Лин и погреба живи 15 деца....
« Last Edit: 10.09.2023, 08:28:04 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1319
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #672 on: 11.09.2023, 01:14:44 »
 ^ Точно от тази замазана снимка и почти нулев ъгъл, казваш е: - ясно. А едва по- горе твърдиш обратно!

Това "много", след като "отговори" като съотношение, колко са били спрямо другите автобуси - опитай със сравнителна степен!
В изброените градове са били повече от ДАПаджийските ли... без значение колко още можеш да изброяваш след многоточието?

Но има и превъзходна степен, а тя е че най -малко не всеки съчленени е преправян на къс, което е по -конкретно!

Същото е с Юнкерите на Пампорово. Точно ги вземат по -късно. Мисля 1994 и '96  по два. И като сравненито, то по " > " или по " < " от тукашното е?

Наскоро в друга тема ми обясняваше и възхваляваше как Икарус 266 превъзхождал кратно 11Г3. Сега в общия кюп от недоволство си сложил и тях... Тоест кога и къде от всичкото е по и най- обективно!
« Last Edit: 11.09.2023, 01:20:31 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15035
    • View Profile
    • Email
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #673 on: 11.09.2023, 17:11:39 »
И това е причината за липсата на прозорци... максимално ''херметизация'' с което да се запазят евакуираните от поразяващите фактори на химическото, бактериологическо или ядрено оръжие до скривалищата.   

Ха, и през вратите хармоники и през меха вее като за световно...страхотна херматизация. Просто немците колкото и да са нация техническа явно просто не са помислили докрай. Виждал съм и още по-брутални изпълнения, от 1-вите О 405-ци. Хубав дизайн с лепени стъкла, предвидени за градове където температерите минават 30-35 градуса и нямат нито един отваряем прозорец, само едно съвсем малко процепче на тавана като шибидах, нито вентилация, нито климатик. Чел съм че дори в по-топлите лета германците припадали от жега и задух вътре и недоумяват защо така е измислено.

Колкото до другия автобус, според мен не е Чавдар ами Сетра. Виждал съм преди години в района Сетри с един прозорец по-къси от Чавдар 11М4. Абсолютно същите, с отваряеми прозорци, единствено салона беше много по-луксозен и с вентилация и лапмипчки над всеки. И в Бургас имаше такива. Късия Икарус според мен е по 1 или 5 от Несебър до Слънчев Бряг или до Св.Влас. Там по едно време бяха частници и имаше всякакви автобуси. В Бургас имаше и съчленени Икаруси с 2 врати и без отваряеми прозорци, но не знам дали са ги пускали до Слънчев Бряг. Представям си лятото в тази тъпканица какво е било вътре и двигателя грее отдолу.

В Слънчев бряг това е снимано някъде зад хотел Кубан, почти в центъра на града до главната. Началото, когато започнаха да слагат десетки сергии навсякъде, обаче времена в които много хора се бутаха да работят там и се изкарваха много добри пари за времето си. Съученици само чакаха да свърши учебната година и заминаваха да работят там, а сега никой не иска да работи там и парите са мизерни.
« Last Edit: 11.09.2023, 17:18:52 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1319
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #674 on: 14.09.2023, 09:20:50 »
 ^ :eek: Буквалният смисъл не е ли различен от кавичките! Херметик, ако е търсено - вътре няма ли да се издушът?
Пукнатини и процепи от където да влиза въздух естествено че ще има. Тук не е трябвало някакво специално техническо решение. От експлоатацията и стареенето на материалите не може да се избяга, затова към всяко скривалище е имало щатно зачислени автобуси. Тоест използват се само по необходимост, като на всеки 5 -7 години  се подменят, без значение от пробега. Той в повечето случаи за периода е сведен до минимум, обикновенно от учебни тренировки, веднъж -два пъти годишно.
 След изтичане на срока тези автобуси се подменят от нови и попадат тук, където стават част от ГТ.  Затова те уж са нови, но изглеждат някак захабени. За повечето пътници тогава, произходът им първоначално е интересен, но не е свързан с нещо по - задълбочено или не обръщат толкова внимание на него. Така се стига до задоволителното обяснение, че са поръчани от някой, но отказани и попадат тук... Само дето това се е случвало периодично и при по задълбочен логически процес подобен отговор не би трябвало да дава разумно обяснение! ...За останалите е запазен фолклорът.

Липсата на отваряеми прозорци е превантивна мярка и предпазва при такова отваряне да навлезе голямо количество външен въздух от някой не разбрал напълно ситуацията пътник. Същевременно ликовете са направени да се заключват, за да може един да се разпорежда...
Подобно нещо при промишлена авария с изпускане на хим.съединения може да бъде крайно опасно при съвпадение на момент от неволно отваряне и движението в обсега на облака -газ. Същото и при военно положение.
Такива скривалища е имало в ГДР и Чехословакия, които са били със значителни капацитет. При нас е било по - различно, в доста умалени размери, но повече на брой под жилищни и обществени сгради, предприятия.

Не е сериозно да твърдиш че този 11М4 е нещо друго :blink:... Бургаските Икаруси са си там :neznam: и тук да ги коментирама мисля не е правилно!
Личи си че си бръмчал наоколо много, щом успя да определиш линията при оскъдната представа от местоположение. Все пак такива височини в близост няма, освен ако си на морското равнище и виждаш дюните към новия град, което е посока Равда и си точно в началото на провлака. Там е била крайната и ако малкото бялото отляво на Икаруса е част от морето... то всичко трябва да съвпада.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Една... макар и не чак толкова по екзотична линия, отскоро, но трудна уловима в малките часове.     
« Last Edit: 14.09.2023, 09:24:37 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #675 on: 10.01.2024, 12:16:00 »
За миналото лято рейсовете на Конкорд определено бяха по-добър избор, ако искаш да пътуваш до Слънчев бряг. Тези на ДиЕс бяха препълнени по всяко време на деня. Повечет кондукторки също бяха доста прости докато в Конкорд обслужваше един весел пич, Наско се казваше, ако правилно помня, винаги любезен и весел. От Конкорд останах доволен.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline Bulgaria111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2545
    • View Profile
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #676 on: 10.01.2024, 14:27:02 »
Сигурно малко им плащат.

Offline Niko.G

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: Несебър, Слънчев бряг
« Reply #677 on: 11.02.2024, 12:26:44 »
Снимки от 13.08.2022г.

6173 by Niko G/AetherShots, on Flickr

A 5850 HH by Niko G/AetherShots, on Flickr

5214 by Niko G/AetherShots, on Flickr

6171 by Niko G/AetherShots, on Flickr
SUMC - Desordem e Regresso.