Author Topic: Старите тролеи  (Read 125292 times)

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Старите тролеи
« Reply #220 on: 09.02.2024, 23:23:21 »
Да, гледайки от днешна перспектива е така, но преди време може да не е била такава конфигурацията на мрежата (ТБ и ТМ), та затова попитах.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8643
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #221 on: 10.02.2024, 17:47:26 »
Имало е двупосочно движение на тролейбуси по Патриарх Евтимий, но конфигурацията е била подобна. :rolleyes:

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3505
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #222 on: 13.03.2024, 21:30:46 »
Съветски или български тролейбус по бул. Ленин в София, 1965г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9733
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #223 on: 20.03.2024, 18:54:18 »
Адмирации, Боби , за труда ти, но моля те - не използвай това име, както и други  от неговия сорт.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3505
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #224 on: 28.03.2024, 21:07:30 »
ф2512, оп1, а.е.29 - Опис на тролейбусните коли към 31.12.1958г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6280
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #225 on: 29.03.2024, 12:55:56 »
В Уикипедия някой е задал интересен въпрос - дали при старите тролеи - тези около войната и преди това е имало батерии. Става дума както за батерии които захранват габаритните светлини и фаровете ако падне захранването от мрежата така също такива с които да може да се напусне кръстовището поне. Изглежда в Швейцария, специално във Винтертур тролеите са имали такива още през 40-те години на миналия век, какво е било положението при нас, имали ли са ТБ-51/55 такива?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15304
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #226 on: 29.03.2024, 17:20:15 »
Чувал съм че ДАК-овете са имали такава опция и е можело с батериите с ниска скорост да се поместят 100-тина метра например за да не затапят движението. Някъде из Румънските сайтове имаше снимки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3505
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #227 on: 29.03.2024, 18:40:47 »
  МТБ-82 и ДТО ТБ-51/55 нямат нисковолтови подсистеми: външното и вътрешното осветление, отоплението, аварийните светлини, фаровете и пътепоказателите се захранват от високоволтовата мрежа, или чрез ограничителни съпротивления, или чрез последователно включване с еднотипни консуматори на електроенергия(например лампите за осветяване в салона).
  Този модел тролейбуси разполага с неголяма нисковолтова акумулаторна батерия, която да захранва аварийното осветление в салона и кабината на водачът, клаксона и външните осветителни прибори в случай на спад в напрежението в контактната мрежа, или когато тб е на стоянка със спуснати токоприемници. За движение на батерия и дума не може да става.
Направеното днес е недостатъчно за утре.