Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 502666 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
Предишния път не връщаха пари, дадоха някакъв смешен срок, който ако примерно си заредил 50 пътувания и си заминал за провинцията или чужбина, няма как да върнеш тази карта защото си извън София. Това е само една от причините.

Кога е бил този "предишен път"?

Колкото до безплатен ГТ за деца до 14 г., после да не се окаже че ние трябва плащаме този детски лукс тъй като ще вдигнат цените на билетите понеже няма да стигнат парите за заплати. Да не говорим, че пенсионерските карти напротив, поскъпват.
Добър пример е Бургас където безплатно е само до 7 г. Деца на училищна възраст няма какво да правят в транспорта освен да ходят на училище и да се прибират вкъщи.

Какво значи "детски лукс"? Парите ги осигурява държавния бюджет, никой и никъде не говори за вдигане на цени на билети, какво е това нагнетяване на паника? И не, не е вярно че в Бургас важи само до 7 г., мярката важи в цялата страна.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6224
    • View Profile
    • Email
Навсяъде по света децата пътуват безплатно. В Канада - до 12 години включително, след това докато са ученици и студенти - на символична цена. И не е лукс, защото ако трябва да го водиш ти на училище, а сега нали ги лигундрите и ги водите до пети-шести клас, трябва карта и за тебе, и за детето отделно. А ако са две деца? Ще ти излезе по-изгодно с колата и познай какво се получава...
По рейс и по жена не се тича!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2427
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
никой и никъде не говори за вдигане на цени на билети, какво е това нагнетяване на паника?

И какво като не се говори за вдигане на цени? Много ясно, че сега няма да се говори, а после изведнъж ще се окаже че нямало пари за заплати, и тогава не не мърда увеличаване на цените.
Предишния път имам предвид миналата година когато се сменяха картите. Някакъв мизерен срок за смяна на карти след който ако не си използвал пътуванията от старата си карта, просто ги губиш. Хората какво да правят, да се возят ей така за да си изразходят картите?
Освен това, от известно време има едно правило, че ако ползваш преференциална цена, нямаш право да си закупиш предварително карта на тази цена, ако преференцията изтича. Ето напирмер, един завършващ студент може да си вземе карта на преференциална цена само до края на следването си. А защо докато е със студентски права да не може да си закупи карта за по-дълъг срок на същата цена? Нали им прави оборот?
« Last Edit: 01.02.2024, 17:47:06 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11540
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Не им прави оборот, а се опитва да хитрува да ползва преференция, без да има право на това. Доплащането на преференциалните карти до редовната тарифа се поема от държавата. Общината няма как да пусне преференциална тарифа за карта, за която е ясно че държавата няма да доплати.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 762
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Предишния път не връщаха пари, дадоха някакъв смешен срок, който ако примерно си заредил 50 пътувания и си заминал за провинцията или чужбина, няма как да върнеш тази карта защото си извън София. Това е само една от причините.

Колкото до безплатен ГТ за деца до 14 г., после да не се окаже че ние трябва плащаме този детски лукс тъй като ще вдигнат цените на билетите понеже няма да стигнат парите за заплати. Да не говорим, че пенсионерските карти напротив, поскъпват.
Добър пример е Бургас където безплатно е само до 7 г. Деца на училищна възраст няма какво да правят в транспорта освен да ходят на училище и да се прибират вкъщи.

Нямам против децата до 14г. да пътуват безплатно, ок, даже е редно всички до 18г. да пътуват безплатно. Ама защо такова нещо трябва да го плащат младежите над 14г., ученици и студенти(и особено студенти)? Да си го субсидира държавата това. Пък и ква е разликата от едно дете на 13г. и едно на 14, като и двете са зависими финансово от родител/настойник? Поне да го бяха направили за всички до 18г., така повече щях да го приема.
 И недейте се изнизва с тва, че реално промяната от 15 на 20лв. е връщане на старата цена, а май не е след като заедно с това "връщане" дойде и нововъведението с безплатния транспорт на дечурлигата до 14г. Защо не го въведоха когато картата беше 15лв.?

Апропо, да ви попитам, понеже нямам време да търся в сайта на ЦГМ, с новите въведения от 1.02, какво ще се случи с кандидат-студентите това лято? Пак ли се връща идиотщината лятото между края на учебната година и началото на академичната да плащат по 50лв. на месец за карта? :crazy:
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
[

Нямам против децата до 14г. да пътуват безплатно, ок, даже е редно всички до 18г. да пътуват безплатно. Ама защо такова нещо трябва да го плащат младежите над 14г., ученици и студенти(и особено студенти)? Да си го субсидира държавата това. Пък и ква е разликата от едно дете на 13г. и едно на 14, като и двете са зависими финансово от родител/настойник? Поне да го бяха направили за всички до 18г., така повече щях да го приема.
 И недейте се изнизва с тва, че реално промяната от 15 на 20лв. е връщане на старата цена, а май не е след като заедно с това "връщане" дойде и нововъведението с безплатния транспорт на дечурлигата до 14г. Защо не го въведоха когато картата беше 15лв.?

Апропо, да ви попитам, понеже нямам време да търся в сайта на ЦГМ, с новите въведения от 1.02, какво ще се случи с кандидат-студентите това лято? Пак ли се връща идиотщината лятото между края на учебната година и началото на академичната да плащат по 50лв. на месец за карта? :crazy:
Това е политическо решение, преценили са че студентите няма да плащат семестриални такси, значи могат да си позволят 5 лева повече на месец да плащат за градски транспорт.

А кандидат-студентите са от правна гледна точка едно нищо, така както могат да ги приемат и да се запишат, така могат и да не ги приемат и да останат извън университетите след приемната кампания, така че е абсолютно правилно да плащат 50 лева и освен това да си плащат и здравни осигуровки за месеците между училището и университета. Това са пълнолетни граждани, които нито са ученици вече, нито още са студенти, не влизат в никава група за преференции.
« Last Edit: 02.02.2024, 09:54:00 by fafan »

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 762
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile

А кандидат-студентите са от правна гледна точка едно нищо, така както могат да ги приемат и да се запишат, така могат и да не ги приемат и да останат извън университетите след приемната кампания, така че е абсолютно правилно да плащат 50 лева и освен това да си плащат и здравни осигуровки за месеците между училището и университета. Това са пълнолетни граждани, които нито са ученици вече, нито още са студенти, не влизат в никава група за преференции.

Аха, значи лятото на 2023г. всички до 26г. не бяха едно нищо, сега пак са.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline bonbon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2011
    • View Profile
С уверение, че е записан, може да се издаде карта за студент (в периода юли-септември).
Иначе да, тогава наистина нито са ученици, нито са студенти, но издават карти.
С айсик карта също зареждат на гишетата.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2427
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Не им прави оборот, а се опитва да хитрува да ползва преференция, без да има право на това. Доплащането на преференциалните карти до редовната тарифа се поема от държавата. Общината няма как да пусне преференциална тарифа за карта, за която е ясно че държавата няма да доплати.

Нали плаща авансово? Тези пари веднага могат да влязат в оборот. Бизнес модел.
Повечето студенти ще предпочетат да станат гратисчии след завършването си.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 762
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile

Това е политическо решение, преценили са че студентите няма да плащат семестриални такси, значи могат да си позволят 5 лева повече на месец да плащат за градски транспорт.


Вече няма да се плаща семестър, ок, ама коя услуга по-точно си струва да дам 5лв. повече? За полуразпадащите се Белдета, SG-та, и 19-ки? За БГ варелите, за потрошените и студени 18-ки и Conecto G на Земляне? За Просититата, които не приличат на нищо и ги върнаха на 184? За синхронизираните и удобни разписания?

Хора, София не е само метрополитен и трамвайни линии 5, 18 и 27!
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email

Това е политическо решение, преценили са че студентите няма да плащат семестриални такси, значи могат да си позволят 5 лева повече на месец да плащат за градски транспорт.


Вече няма да се плаща семестър, ок, ама коя услуга по-точно си струва да дам 5лв. повече? За полуразпадащите се Белдета, SG-та, и 19-ки? За БГ варелите, за потрошените и студени 18-ки и Conecto G на Земляне? За Просититата, които не приличат на нищо и ги върнаха на 184? За синхронизираните и удобни разписания?

Хора, София не е само метрополитен и трамвайни линии 5, 18 и 27!

"Услугата" която ти се предлага не е "возене в чисто нов Майбах из София", а " превоз от А до Б в рамките на София". Ако не ти харесва за 25 лева това което ти се предлага си свободен да не си купуваш карта и да ходиш пеша (или с Майбах) на лекции. Можеше да е по-зле и да те задължат да си плащаш за градския транспорт през университета, така е в редица държави из Европа.
« Last Edit: 02.02.2024, 14:08:37 by fafan »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14134
    • View Profile
Ами като не ти харесват цената и превозните средства, имаш избор - да се придвижваш пеша, с колело или с кола. Или може би искаш градският транспорт да е безплатен?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7648
    • View Profile
    • Email
[
Повечето студенти ще предпочетат да станат гратисчии след завършването си.

Мислех че по университетите се преподават и възпитават други ценности, не това да ставаш гратисчия  :neznam:

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 762
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile

Това е политическо решение, преценили са че студентите няма да плащат семестриални такси, значи могат да си позволят 5 лева повече на месец да плащат за градски транспорт.


Вече няма да се плаща семестър, ок, ама коя услуга по-точно си струва да дам 5лв. повече? За полуразпадащите се Белдета, SG-та, и 19-ки? За БГ варелите, за потрошените и студени 18-ки и Conecto G на Земляне? За Просититата, които не приличат на нищо и ги върнаха на 184? За синхронизираните и удобни разписания?

Хора, София не е само метрополитен и трамвайни линии 5, 18 и 27!

"Услугата" която ти се предлага не е "возене в чисто нов Майбах из София", а " превоз от А до Б в рамките на София". Ако не ти харесва за 25 лева това което ти се предлага си свободен да не си купуваш карта и да ходиш пеша (или с Майбах) на лекции. Можеше да е по-зле и да те задължат да си плащаш за градския транспорт през университета, така е в редица държави из Европа.

Ама вие наистина ли не виждате абсолютно никакъв проблем в ПС на общинските депа? Само не ми сравнявайте с Европа, защото подобен ПС в онези държави, които задължават да си плащаш през университета, е абсолютно недопустим.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2427
  • Lyulin 4ever
    • View Profile

"Услугата" която ти се предлага не е "возене в чисто нов Майбах из София", а " превоз от А до Б в рамките на София". Ако не ти харесва за 25 лева това което ти се предлага си свободен да не си купуваш карта и да ходиш пеша (или с Майбах) на лекции.

Е, не с МайЕбах, но с някоя по-скромна кола като Форда на татко, може и да стане.

Мислех че по университетите се преподават и възпитават други ценности, не това да ставаш гратисчия  :neznam:

Объркал си епохата, пич. Университетите отдавна вече не възпитават никакви ценности.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11540
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Значи ще е грешка държавата да инвестира още средства в посредствен продукт. Може би първо университетите трябва да вдигнат качеството за сметка на количеството...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Ама за да стане това от над 30 университета трябва да останат 10, защото то в момента местата са повече от завършващите, а така никакво качество не може да гоним.
Ама за да се говори за повишаване на цените в транспорта трябва да се вдигне качеството на услугата първо като се осигурят нормални интервали на обслужване, защото към настоящата услуга и тая цена е висока

Offline Whatnow14

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
Картата за младежи до 26г се предвижда да отпадне ли?

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
В другите градове в България май за такова нещо карта за студенти с отстъпка не са чували, а картите и билетите им са на софийски цени при доста по-лоша услуга (изключение Плевен и Бургас, които имат добра услуга, но чийто брой ПС на ГТ на линия е многократно по-малък), а вие мрънкате, че трябва да плащате цели 5 лв. повече, вместо 15, 20 лева,  горкичките.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6224
    • View Profile
    • Email
Крайно време е да се въведе нещо от сорта на Германия - 49 евро (в нашия случай трябва да е поне на половина по-евтино) билет-карта за всички линии във всички градове.
По рейс и по жена не се тича!