Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 433466 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8300
    • View Profile
Общините и държавният бюджет не могат да поемат такива големи разходи. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • Email
Крайно време е да се въведе нещо от сорта на Германия - 49 евро (в нашия случай трябва да е поне на половина по-евтино) билет-карта за всички линии във всички градове.

Всички градове всички линии само градски транспорт? Само за градския транспорт е безсмислено такова нещо за България, добре би било да се появят комбинирани карти за градски транспорт за една община + БДЖ обаче.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5405
    • View Profile
    • Email
Да де, точно както е сега в Германия имам предвид.
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • Email
Трудна работа да се реализира такова нещо при нас, ще трябва коренна промяна в тарифирането и категоризирането на влаковете при БДЖ. Тези карти в Германия имат за цел да поемат ежедневните пътувания на работещи до работните им места и тези пътувания са 97% от порядъка до 30-40 км и се извършват с влакове на къси разстояния - RB, RE, S-Bahn. Ние такова деление на регионални и влакове на далечни разстояния нямаме, имаме пътнически влакове, които минават през цяла България, от друга страна имаме и бързи влакове които в определени участъци спират на всяка керемидка, това усложнява такава месечна карта само за регионален транспорт в цялата страна страшно много.

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 924
    • View Profile
По принцип си имаме категория КПВ - т.е. крайградски пътнически. Отделно съвсем нищо не пречи издаване на карти до 50 или 80 км. Точно както има и в момента едни карти за деца на жп служители учещи в друго населено място до 150 км. Щом я има не пречи да се понатъкми и граждански.
Точно както има дневна карта София-Перник

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10845
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
За да стане това трябва отделните превозвачи да започнат да си говорят помежду си на тема тарифиране. В момента никой няма желание за това.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • Email
По принцип си имаме категория КПВ - т.е. крайградски пътнически. Отделно съвсем нищо не пречи издаване на карти до 50 или 80 км. Точно както има и в момента едни карти за деца на жп служители учещи в друго населено място до 150 км. Щом я има не пречи да се понатъкми и граждански.
Точно както има дневна карта София-Перник

КПВ го няма мисля навсякъде, според наредба на МТС от 2001 година това са ПВ до 100 км. Ако кажем Bulgaria-Ticket ще важи само за градски транспорт - автобуси, тролейбуси и трамваи, метро и допълнително за КПВ при БДЖ ще останат бели петна. С Deutschland-Ticket-а в Германия можеш да стигнеш наистина навсякъде, просто трябва да пътуваш по-дълго ако не искаш да ползваш влакове като IC или ICE, например с ICE от Берлин до Мюнхен стигаш за 4 часа и пътуваш без да се прекачваш, с RB и RE 10 часа и се прекачваш четири пъти, но пак е възможно да стигнеш.

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 924
    • View Profile
Нали идеята беше с картата за ГТ да можеш да се прибереш до населеното си място, от което си. Не мисля, че има човек, който работи и пътува ежедневно до град над 100км от този, вкойто живее. Искам да кажа подразбираше се че говорим за пътувания дом-работа, дом-училище

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3943
    • View Profile
Най-реалистично това да се случи е, ако към ЦГМ се регистрира железопътен превозвач подчинен на СО. Да се пуснат КПВ до Радомир,Сливница,Своге,Горна Малина и Ихтиман с единно тарифиране. Подвижен състав може да се осигури по европрограми. Съответно и общините извън Столична трябва да участват с някакво финансиране на начинанието. Преди години по подобен начин се появи и Общинска банка та няма да е прецедент.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • Email
Нали идеята беше с картата за ГТ да можеш да се прибереш до населеното си място, от което си. Не мисля, че има човек, който работи и пътува ежедневно до град над 100км от този, вкойто живее. Искам да кажа подразбираше се че говорим за пътувания дом-работа, дом-училище

Това е най-основният ефект който се търси - да се прехвърлят тези пътувания дом-работа или дом-училище върху релсовия транспорт, и цените да се поизравнят за да е справедливо возенето. Докато цената на бензина е една и съща в отделните части на страната и 50 километра напред и назад в различните градове е еднаква с автомобил, то регионално съществуват големи разлики в цените на месечните карти и 50 километра напред и назад с месечна карта в един град често излиза два-три пъти по-скъпо от същото разстояние в друг град, с такава месечна карта за цялата страна се премахват тези неравности.

Друг вторичен ефект е засилване на туристическите потоци вътре в страната. Досега една екскурзия ако се е правила с влак изисква билет до целта, после билет за градския транспорт там и после билет за връщане, това го покрива новата карта, и съответно се наблюдават повече туристически пътувания, не само по работа. Това е допълнителен стимул за турстическия бранш, но за такива пътувания 100 км радиус не са достатъчни.
« Last Edit: 03.02.2024, 23:32:39 by fafan »