Author Topic: Изграждане на участък Военна Академия- Асен Йорданов  (Read 30544 times)

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • Email
Този отлив в голямата част от местата не е по желание на пътниците, а заради съзнателно влошаване на наземния транспорт само и само да натъпчем хората на метрото.
Знам, че в годините на социализма у нас е имало едно подобно насърчаване на жп транспорта и на места дето има влак автобуса е бил или много скъп или на рядко, или изобщо - неудобен за да ползват хората влака. От мненията в този форум това е много лошо, много гадно, много нетолерантно, много монополистично. А сега като се прави с метрото и наземния транспорт има разни хора дето се радват и викат браво


Значи ако разбирам правилно ти си за спиране на строежа на метрото изцяло, връщане на наземния транспорт навсякъде, един вид да се върнем 40 години назад и да се радваме от това. Не мога да разбера такова ретроградно мислене.

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 924
    • View Profile
Значи ако разбирам правилно ти си за спиране на строежа на метрото изцяло, връщане на наземния транспорт навсякъде, един вид да се върнем 40 години назад и да се радваме от това. Не мога да разбера такова ретроградно мислене.
Никъде не съм казал да се спира или да се махне метрото. Смятам, че за момента това натискане за разширяване на метрото е безмислено. Смятам че преди нови линии на метрото ни трябва управление, което е насочено към оптимизиране на транспорта. Ако трябва да се промени цялата транспортна схема на града, но да има наистина подобряване на транспорта, а не пълен транспортен хаос и нередовен или направо липсващ транспорт. Не е нормално заради това, че имало метро да се виси по спирките на транспорта по 20 минути, а след 21 часа транспорта да става Мисията невъзможна
Нали идеята на цялата задачка е подобрено транспортно обслужване на населението и се търси ефекта да направим градския транспорт предпочитан. Когато пуснеш някъде метро и орежеш всички наземни линии в квартала как точно подобряваш транспорта? Ето ти конкретен пример жк Младост 4 - има метро на бул Ал Малинов, но ти орязваш автобус 213 и го правиш на 20 мин - с какво подобри транспортното обслужване по Филип Аврамов? Тия хора дето не живеят по Малинов какво ще правят - ще обикалят пеша по 20-30 минути за да стигнат метрото ли?

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • Email
Ако трябва да се промени цялата транспортна схема на града, но да има наистина подобряване на транспорта, а не пълен транспортен хаос и нередовен или направо липсващ транспорт. Не е нормално заради това, че имало метро да се виси по спирките на транспорта по 20 минути, а след 21 часа транспорта да става Мисията невъзможна
Нали идеята на цялата задачка е подобрено транспортно обслужване на населението и се търси ефекта да направим градския транспорт предпочитан. Когато пуснеш някъде метро и орежеш всички наземни линии в квартала как точно подобряваш транспорта? Ето ти конкретен пример жк Младост 4 - има метро на бул Ал Малинов, но ти орязваш автобус 213 и го правиш на 20 мин - с какво подобри транспортното обслужване по Филип Аврамов? Тия хора дето не живеят по Малинов какво ще правят - ще обикалят пеша по 20-30 минути за да стигнат метрото ли?

Значи за да се случи това, първо трябва мрежата на метрото да придобие горе-долу завършен вид, тоест вече да не трябва да се разкопава половината град за да се строят по 5-6 метростанции наведнъж, чак тогава може да се пристъпи към приемане на нова транспортна схема. После като се приеме тази нова схема може да се направят тези подобрения по кварталите които искаш - за твоя конкретен пример като 213 не пресича целия град както го е правил в едно отминало време за да вози хора от Младост до гарата, а вози например само по Малинов до най-близката метростанция и се връща после в Младост 4, тогава със същия брой автобуси няма да имаш автобус на 20 минути а ще можеш да всеки 3-4 минути да пуснеш 213.

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 924
    • View Profile
Значи за да се случи това, първо трябва мрежата на метрото да придобие горе-долу завършен вид, тоест вече да не трябва да се разкопава половината град за да се строят по 5-6 метростанции наведнъж, чак тогава може да се пристъпи към приемане на нова транспортна схема. После като се приеме тази нова схема може да се направят тези подобрения по кварталите които искаш - за твоя конкретен пример като 213 не пресича целия град както го е правил в едно отминало време за да вози хора от Младост до гарата, а вози например само по Малинов до най-близката метростанция и се връща после в Младост 4, тогава със същия брой автобуси няма да имаш автобус на 20 минути а ще можеш да всеки 3-4 минути да пуснеш 213.
Съгласен съм с такова разсъждение. Но предвид факта, че се работи на парче би могло да се случват нещата и квартал по квартал. Защото докато метрото придобие завършен вид 80% от хората ще са се отказали от битката да ползват градски транспорт. А за конкретната отсечка в Слатина - смятам, че участък в Слатина трябва да има, но това удължение към Арена армеец и Окръжна болница е безумно. Метростанцията на Арена армеец ще им стои празна 90% от година, освен на събития, а за Окръжна болница - освен група ентусиасти пътуващи от Овча купел не виждам кой човек с мозък в главата ще предпочете това да му се случи с метро. При положение че от района на НДК до Окръжна болница има поне 3 автобуса, които ще го направят и по-бързо и по-удобно. Още повече че бизнес сградите са до мола, а там има автобусна спирка

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • Email
Съгласен съм с такова разсъждение. Но предвид факта, че се работи на парче би могло да се случват нещата и квартал по квартал. Защото докато метрото придобие завършен вид 80% от хората ще са се отказали от битката да ползват градски транспорт.


Градският транспорт винаги ще има клиенти - ученици, пенсионери и социално слаби които не могат да си позволят автомобил винаги ще ги вози масовия градски транспорт. После идва битката да се вкарат и част от работещото население в него, него с наземен транспорт през целия град няма как да го спечелиш, това не са хора които имат много свободно време и могат да седят в автобуса с часове и да зяпат през прозореца и да са доволни от такава услуга.

А за конкретната отсечка в Слатина - смятам, че участък в Слатина трябва да има, но това удължение към Арена армеец и Окръжна болница е безумно. Метростанцията на Арена армеец ще им стои празна 90% от година, освен на събития, а за Окръжна болница - освен група ентусиасти пътуващи от Овча купел не виждам кой човек с мозък в главата ще предпочете това да му се случи с метро. При положение че от района на НДК до Окръжна болница има поне 3 автобуса, които ще го направят и по-бързо и по-удобно. Още повече че бизнес сградите са до мола, а там има автобусна спирка

Еми просто в новата транспортна схема няма да ги има тези три автобусни линии и проблемът е решен. Ти го наричаш това "насилствено" и "нетолератно" набутване на хората в метрото, аз го наричам прогрес, има две гледни точки.


Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 924
    • View Profile
Ти го наричаш това "насилствено" и "нетолератно" набутване на хората в метрото, аз го наричам прогрес, има две гледни точки.
Съгласен. Всеки има право на мнение и уважавам твоето. По-важно е обаче общия отговор да е в полза на пътуващите, а не в полза на усвояващите едни пари от бюджета под формата на разни комисионни в джоба. Защото на мен ми се струва, че любовта към метрото на общината се дължи именно на парите които отиват в съответни джобове.
И за да не съм голословен закривайки линиите между Окръжна болница и НДК, защото там има метро трябва да се помисли трезво за пътниците по всички ония междинни спирки, които ще останат необслужени. Точно тук идва момента не да съкращаваме в името на метрото, а да оптимизираме. Така и пътниците ще са обслужени и метро ще има. Аз не съм враг на метрото, но мисля, че трябва много да се мисли преди да се прави.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8300
    • View Profile
При липса на леки икономични дизелови мотриси за адекватно обслужване на по-слабо натоварените неелектрифицирани линии изкуственото ограничаване на автобусния транспорт води до влошаване на услугата и по-големи разходи. Примерно линии като Горна Оряховица-Елена, Червен бряг-Златна Панега, Ямбол-Елхово бяха закрити, Кюстендил-Гюешево оцеля само заради липсата на нормални пътища до някои села, но там няма влак всеки ден.  :rolleyes: Метрото е транспорт за обслужване на най-големите пътникопотоци и се строи там където обособените скоростни трамваи не се справят и трите диаметъра вече изпълняват тази задача, силно дублиращите релсов транспорт автобусни и тролейбусни линии е нормално да бъдат променени в някои случаи закрити.  :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 924
    • View Profile
Така е нормално е дублиращи линии да отпаднат или да се променят. Но ето какво правим в София- имаме трамвай в напълно автономно трасе, който за съжаление дублира метрото по маршрут между ГМ Димитров и Мусагеница, но не измисляме нещо смислено, за да съществуват и двете. Не, закриваме трамвая, унищожаваме една удобна свързаност, след което имаме пустеещо трамвайно трасе и се чудим какво да го правим. Минават години и почваме да се чудим, ама то тоя трамвай сега ще търсим пари да го възстановяваме с нов маршрут - е това ако някой ми обясни къде е икономическата и транспортната полза от цялото упражнение....

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17337
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В случая метрото не трябва да се приема като панацея или алтернатива на наземния транспорт. Те не са и в конкуренция… При препоръчително средно разстояние между метростанции от 1 км, а на наземния транспорт от 300 метра, наземният транспорт има много по-добро териториално покритие и обслужване. Накарайте баба да слиза и са се качва на метро и да пътува 500 метра, като може да измине и само 150-200 метра…

Метрото вече покри най-натоварените направления, където обслужването с наземен транспорт беше изчерпало възможностите си, но в момента строителството му се превръща в самоцел, която ни струва скъпо - и за изграждане, и за подръжка и експлоатация… Цялата схема на МГТ трябва да се мисли едновременно, а не да построим някъде метро, че Братоев има проектна готовност и отнякъде са изпаднали средства за спасяване, пък после ще му мислим как да го захраним с пътници. Или да се чудим, защо като заменяме линия 9 и селски линии с метро, пътниците в метрото са една шепа хора… Каквото и да се развива в момента в Тех парка, едва ли мечтата му е да отива към Центъра или другаде “напряко” през Троян, Ловеч, Мездра и Своге, като може директно по Цариградско…
« Last Edit: 18.01.2024, 17:20:48 by difian »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8300
    • View Profile
Трамваят дублираше напълно две метростанции и по Драган Цанков няма място за метро и обособено трамвайно трасе едновременно. Удачен вариант е обособено трамвайно-автобусно трасе по Габровски със забрана на паркирането по булеварда. :rolleyes:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8300
    • View Profile
Селски линии надали ще бъдат заменени с метро скоро, до момента няма такива случаи.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17337
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Селски линии надали ще бъдат заменени с метро скоро, до момента няма такива случаи.  :rolleyes:
По Асен Йорданов вярно че се движат също тролейбуси, и вече още 2 линии от градската схема... Та там сега ще имаме и безценно метро...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8300
    • View Profile
1, 3 и 5 няма да имат сериозен дублаж с бъдещото разклонение, 26 дублира малък участък от МД 2 между Бели Дунав и Обеля при това е от дъжд на вятър.  :)

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • Email
Кран падна при изкопа на метрото, по чудо няма пострадали
Инцидентът е станал на булевард "Шипченски проход"


"Голям строителен кран падна върху строежа на столичното метрото в „Слатина“, видя фоторепортер на Dnes.bg.

Инцидентът се случи на булевард "Шипченски проход" в близост до комплекс "Червено знаме".

Като по чудо няма пострадали хора. Преминаващи коли в момента на падането също не е имало.

Установяват се причините за падането на строителната техника."



https://www.dnes.bg/sofia/2024/03/01/kran-padna-pri-izkopa-na-metroto-po-chudo-niama-postradali.599989



Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14721
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Аз лично не съм мислел, че ще видя стрела на автокран пречупена по този начин, не знам за вас.
« Last Edit: 01.03.2024, 18:45:40 by AGENT 006 »
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8300
    • View Profile
По-склонни към изкривяване и счупване са решетъчните стрели примерно на старите съветски кранове.  :rolleyes:

Offline Niko.G

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Купон. "Готино" им е било на ватманите по 20 и 23, като гледам как са отбили движението по трамвайните линии.
SUMC - Desordem e Regresso.