Author Topic: Електроминибусни довозващи линии  (Read 34468 times)

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
От фейса на Фандъкова пише, че тези синьо жълтите ще са на повикване и ще се движат в кв. Манастирски ливади.
Другите на Автото също ще довозват до метрото, пак в южните квартали като например Горна Баня, Бъкстон, Павлово, Красно село и други.

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
    • Email
От фейса на Фандъкова пише, че тези синьо жълтите ще са на повикване и ще се движат в кв. Манастирски ливади.
Другите на Автото също ще довозват до метрото, пак в южните квартали като например Горна Баня, Бъкстон, Павлово, Красно село и други.
Ех, тия южни квартали бее, няма ли нещо и за другите квартали?  :D :rolleyes:
над 6000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Online Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Идеята за автобус на повикване е похвална и вероятно добра като замисъл, но ми е интересно на каква нормативна база ще стъпва този превоз и какви ще бъдат правата и задълженията на пътниците, които ще го използват? Нито дума в наредба №33 за такова чудо?  :rolleyes: 
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16251
    • View Profile
    • Email
Идеята за автобус на повикване е похвална и вероятно добра като замисъл
Всъщност какви са параметрите на идеята?
В Манастирски ливади - изток няма много улици, по които може да върви автобус: Васил Стефанов е наникъде, Костенски водопад май не е готова до южния си край. Ако тези две улици са готови, се вързва практически целият квартал, и с обръщалото на тролеите и А76, и с бул. България.
Докато ги няма тези улици, като че ли единственият вариант за маршрут е първоначалният маршрут на А65.
« Last Edit: 23.09.2022, 10:39:27 by blagun »

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13801
    • View Profile
На мен тази идея ми се вижда много бутикова и нереалистична. В този квартал няма нормална улична мрежа, как си представят през зимата да качват пътници по заявка, ако автобусчето не може да мине по иначе трудно проходимите улици? И ако някой заяви качване, но автобусът се забави, и се откаже да чака, и напразно ще бие път до адреса? Такава услуга би трябвало да се тарифира по-скъпо.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16251
    • View Profile
    • Email
Според мен ще има маркирани спирки, на които може да бъде повикан автобус. Това не е такси, за да идва на адрес. Освен това е казано, че автобусът ще е до Манастирски ливади, т.е. крайната точка не може да е в Люлин, а няколко варианта - съседни метростанции и спирки на наземния ГТ. Евентуално близки детски градини и училища.
« Last Edit: 23.09.2022, 12:12:39 by blagun »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15257
    • View Profile
    • Email
Може да направят някаква защита от фалшиви повиквания, примерно да трябва да си инсталираш приложение, или да изпратиш СМС и услугата да се таксува предварително, като по-бутикова цената да е 2-3 лева. Така практически няма да има и гратисчии.

Като гледам по някои линии какъв срив има в пътникопотока, тези автобусчета нищо чудно да започнат да се появяват и по редовните линии.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1083
    • View Profile


Като гледам по някои линии какъв срив има в пътникопотока, тези автобусчета нищо чудно да започнат да се появяват и по редовните линии.
Да пази Господ...
Тук може да прочетете повече за подобна система в Манхайм. Това дава добра представа как би могло да изглежда подобна услуга при нас.
https://www.rnv-online.de/fahrtinfo/fips/
https://blog.rnv-online.de/eine-fahrt-mit-fips/


Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13801
    • View Profile
Пише, че там си доплащат за услугата 1 евро, ако имаш абонаментна карта, и 2 евро, ако нямаш карта. Затова казвам, че няма как подобна услуга да струва 1.60 лв.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1587
  • 9060
    • View Profile
Някъде из новините казаха, че ще струва 2.20лв, но не мога в момента да намеря конкретното изявление.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6120
    • View Profile
    • Email
Пише, че там си доплащат за услугата 1 евро, ако имаш абонаментна карта, и 2 евро, ако нямаш карта. Затова казвам, че няма как подобна услуга да струва 1.60 лв.

Не е задължително, в Берлин системата например е с друга концепция - бусовете се викат от хора в неравностойно положение ако на дадена метростанция не работи асаньорът, бусчето ги кара до следващата станция, където има работещ такъв, услугата не е с доплащане, трябва да имаш само билет. Всичко става с приложение на телефона. Нашите бусове обаче изглежда не са пригодени с рампи, по-скоро приличат на маршрутки от една отминала епоха и ще возят въздух защото готово приложение няма.

https://www.bvg.de/de/verbindungen/bvg-muva




Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1083
    • View Profile
Пише, че там си доплащат за услугата 1 евро, ако имаш абонаментна карта, и 2 евро, ако нямаш карта. Затова казвам, че няма как подобна услуга да струва 1.60 лв.

Не е задължително, в Берлин системата например е с друга концепция - бусовете се викат от хора в неравностойно положение ако на дадена метростанция не работи асаньорът, бусчето ги кара до следващата станция, където има работещ такъв, услугата не е с доплащане, трябва да имаш само билет. Всичко става с приложение на телефона. Нашите бусове обаче изглежда не са пригодени с рампи, по-скоро приличат на маршрутки от една отминала епоха и ще возят въздух защото готово приложение няма.


https://www.bvg.de/de/verbindungen/bvg-muva


Само че в Берлин това е услуга само за хора в неравностойно положение,а в София и Манхайм услугата е за всички хора.  ;)
Според мен ще има маркирани спирки, на които може да бъде повикан автобус. Това не е такси, за да идва на адрес.
В Манхайм и Цюрих в приложението са отбелязани "виртуални спирки", които са много нагъсто в съответните квартали. Няма физически знак за спирка, а просто е отбелязано в приложението къде спира автобусчето. Всеки жител живее на максимум 100-110 метра от виртуална спирка.  :)
« Last Edit: 23.09.2022, 20:27:53 by Chezare »

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6120
    • View Profile
    • Email
Само че в Берлин това е услуга само за хора в неравностойно положение,а в София и Манхайм услугата е за всички хора.  ;)
В Манхайм и Цюрих в приложението са отбелязани "виртуални спирки", които са много нагъсто в съответните квартали. Няма физически знак за спирка, а просто е отбелязано в приложението къде спира автобусчето. Всеки жител живее на максимум 100-110 метра от виртуална спирка.  :)

Услугата е за "всеки който се нуждае от безпрепятсвен достъп до превозното средство" - тоест и за майки с колички, или хора с голям куфар например. Пред асансьорите и станциите има табели с QR код и ако асансьорът не работи кликаш с приложението върху кода и ти показва в колко часа ще дойде буса. За сега ще се предлага по 2 линии на метрото, където има все още непреустроени спирки без асансьори с 20 микробуса.

И в Берлин работят с виртуални спирки - общо 4000 на брой. Това е най-практично защото не може да се спира абсолютно навсякъде както спираха едно време маршрутките на опасни места и предизвикваха задръствания и катастрофи.

Още една особеност при берлинския вариант - ако нямаш смартфон можеш да се обадиш и по телефона и да извикаш буса. Тоест е наистина услуга, която се предлага за широк кръг потребители, а не е обвързана с дадено приложение.
« Last Edit: 23.09.2022, 20:47:40 by fafan »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1587
  • 9060
    • View Profile
Защо го обсъждаме това, при положение, че основният плюс на това метрото ни да е ново, е че няма станция без асаньори? Дали работят навсякъде, може да е обект на разговор "защо не работи асансьора", а не "какво да направим, че да помогнем на хората, без да оправяме асаньора". Пореден крещящ пример как едни хора искат да си кажат нещо, без да има връзка със заглавието на темата и с останалите коментари над него.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3373
    • View Profile


Като гледам по някои линии какъв срив има в пътникопотока, тези автобусчета нищо чудно да започнат да се появяват и по редовните линии.
Да пази Господ...
Вярно е , особено по 83 сутрин. Сега и учениците тръгнаха - миналата година по това време автобусите бяха пълни , сега са с по 10 човека двупосочно и това в 8 сутринта. И по-рано даже. Вечер пък са с по 5 човека на последните курсове . И по 11 , 102 , 111 и 5тм се забелязва спад.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11077
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
11 и 102 са с по 5 коли по-малко, 111 също е с намален пробег. Доста линии са на санитарния минимум. Хората се преориентират към по-устойчиви форми на транспорт.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6120
    • View Profile
    • Email
Защо го обсъждаме това, при положение, че основният плюс на това метрото ни да е ново, е че няма станция без асаньори? Дали работят навсякъде, може да е обект на разговор "защо не работи асансьора", а не "какво да направим, че да помогнем на хората, без да оправяме асаньора".

Това го обсъждаме, защото не можеш с 10-местни бусчета да правиш захранваща линия на метро с капацитет десетки хиляди пътници на час. С такива бусчета можеш да предлагаш някаква допълнителна услуга, но  не и това което са замислили нашите в общината.

Online Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Това го обсъждаме, защото не можеш с 10-местни бусчета да правиш захранваща линия на метро с капацитет десетки хиляди пътници на час. С такива бусчета можеш да предлагаш някаква допълнителна услуга, но  не и това което са замислили нашите в общината.

Ако имаш възможност, сподели нормативната рамка на BVG (конкретно в Берлин) за извършването на такъв тип превоз. Може и на немски език, не е проблем. Интересно ми е по какъв начин общинският транспортен оператор извършва тази услуга в Берлин чисто нормативно - защото тази услуга се припокрива и с други налични такива като Uber и Lyft например, класическо такси с микробус и т.н. До колко такъв тип превоз е ефективен за нашите си, български условия, е съвсем отделен въпрос  :hm:

Питам, най-вече, защото се съмнявам в добрите намерения на ЦГМ - не разбирам дали наистина искат да предоставят една нова и качествена европейска услуга за хората в неравностойно положение, или за пореден път просто се опитват да изпишат едни пари върху гърба на хората, в случая - на тези в неравностойно положение.
 



В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6120
    • View Profile
    • Email
Ако имаш възможност, сподели нормативната рамка на BVG (конкретно в Берлин) за извършването на такъв тип превоз. Може и на немски език, не е проблем. Интересно ми е по какъв начин общинският транспортен оператор извършва тази услуга в Берлин чисто нормативно - защото тази услуга се припокрива и с други налични такива като Uber и Lyft например, класическо такси с микробус и т.н.

Услугата се извършва от частна фирма - ViaVan в която Даймлер участва с 50% - по договор с общинския оператор. Договорът се дотира от федералния бюджет по линия на проект за иновации в транспорта. За сега договорът е предвиден да е до 2025 г.
« Last Edit: 24.09.2022, 12:38:35 by fafan »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5221
    • View Profile
Понеже "автобуси на повикване" ми звучи страно (да не кажа нещо друго) ще разясни ли някой точната идея на това нещо.
Благодаря предварително.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.