Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - gt_stz

Pages: [1] 2 3 ... 19
1
Благодаря много на всички за отговорите! Че е възлова гара откъм срещи между пътнически и бързи влакове знаех, но не преполагах, че е имало толкова интензивно товарно движение.

2
Здравейте! Извинявам се ако вече е коментирано, но аз все пак ще попитам. Понеже доста често ми се налага да се прекачвам на Тулово, винаги ми е правело впечатление голямото (и в голяма част вече пустеещо) коловозно развитие. Интересно ми е какви функции е изпълнявала в миналото.

3
Да, вярно е, че само 1-цата спира точно до мола, но това не играе кой знае каква роля според мен. Има прекалено много линии, които я дублират и спират на почти същото място. Да не забравяме, че и мола последните години доста замря, което също оказа влияние върху пътникопотока. А пътниците, които не се интересуват от мола, а са просто живущи в квартала, обикновено съм забелязал, че използват повече другите линии, не толкова защото отбягват тролея, а защото имат предостатъчно други опции.

4
По принцип има, но аз лично забелязвам, че повечето хора предпочитат да използват линия 13, може би защото е по-редовна. Друг минус е, че селските линии, на които крайната им спирка е Зора, минават през целия град и допълнително обират пътниците.

5
Електронното таксуване в Стара Загора бавно започва да работи. Само дето не е измислено като хората. Автоматите в автобусите не връщат ресто, тоест, хората са принудени винаги когато си вадят билет в автобуса, да имат точни пари. Автоматите, които връщат ресто, са разположени по спирките, но проблемът е, че са налични едва на 6-7 спирки из града. Доста често тези, на които попадам, са проблемни - не приемат плащане с карта или пък в брой. Заради невръщащите ресто автомати, кондукторките продължават да са налице, за да може да извадят билет на някой, който няма точната сума.

6
Ясно. Интересно защо толкова рано са го спрели. Може би е имал някъкъв сериозен проблем, или пък просто са го ползвали за части за другите Неоплани.

7
Да, три бяха с реклама на “Тракия Кабел” - СТ 9136 СМ, СТ 9139 СМ и СТ 9782 АК, като последният беше двуврат и беше чисто бял. Другите два бяло-зелени, а именно СТ 9134 СМ и СТ 9138 СМ никога не са били облепяни. Аз само не разбрах какво се случи с първия пристигнал Неоплан от тези - СТ 8977 СМ. Той изчезна много преди останалите си събратя. Може би 2010-та или даже 2009-та.

8
Аз пък мисля, че именно пускането им по селските линии доведе до окаяното им състояние. Лично аз много ги харесвах и все гледах да се возя на тях. Не бяха толкова зле до към 2012-та, когато започнаха да пристигат червените МАН-ове NÜ 313 и метановите МАН-ове. Тогава занемариха поддръжката на доста автобуси, включително и на Неопланите. Да не говорим, че частника по принцип не поддържаше парка кой знае колко. Няма да забравя как един Мерцедес О407 се превърна от един от най-здравите в пълна бракма в рамките на година-две.

9
Здравейте. Искам да ви разкажа за днешното ми пътуване Бургас - Стара Загора с БВ 8602. Пътувах с автобус до Бургас и имаше огромна вероятност да изтърва влака. Погледнах радара и видях, че е с 30 минути закъснение. Дефакто, вместо в 15:00, щеше да замине в 15:30. В около 15:10 вече бях на гишето на ЖП гарата в Бургас, за да си извадя билет. Пред мен имаше още няколко пътника, които бяха за същия влак. Жената на касата ни каза, че влакът всъщност тръгвал и трябвало да си извадим билет като се качим, понеже вече не можела да издаде. Попитахме я дали ще ни направят проблем и дали ще има някаква разлика в цената. Каза не. Качвам се аз във влака, като той не тръгна веднага, както тя каза, а си тръгна в 15:30. Пътувам известно време, като кондукторката ме подмина на няколко пъти. Стигаме Ямбол и накрая кондукторката пристига. Казвам й, че нямам билет, защото от Бургас са ми казали да си извадя билет от влака. Тя отвърна, че няма как да ми кажат такова нещо. След няколко минути спор, тя ми поиска 25 лева и ми каза или да ги платя, или да сляза в Нова Загора, иначе щяла да викне полиция. Не е като да нямах пари, просто нямах 25 лева в брой. След още няколко минути се стигна до решение на проблема. Не ме свали на Нова Загора, дадох й пет лева, като тя не ми даде билет. Такова нещо не ми се случва за първи път, но всеки път ме учудва липсата на всякаква комуникация между хората в БДЖ.

10
gt_stz, салонната снимка от съчленен МАН ли е, понеже при това поколение рядко можеше да се види такава компановка на салона?
Салонната снимка е от соло Неоплан, като само два от всички изглеждаха по този начин.

11
Напоследък се замислих за някои неща относно старата частна фирма "Автобусни превози". Купиха близо 20 съчленени мюнхенски МАН-ове в края на 2007-ма/началото на 2008-ма, за да спрат половината от тях само три години по-късно. За съжаление, по времето, когато са дошли съм бил по-малък и не си спомням в какво състояние са били. Не мисля, че е имало период, в който всичките са се движили. Което ме навежда на мисълта, че още тогава не са били в цветущо състояние. В последните години преди да ги спрат, повечето се моткаха из гаража, имаше само 4-5, които се движиха редовно. Прилагам снимка на един от въпросните МАН-ове (140), който от може би 2010-та или 2011-та година беше един от първите "паметници" в гаража, като бавно, но сигурно биваше разграбван. Подобно нещо се случи и с Неопланите. Горе-долу по същото време с МАН-овете се появиха и десетина Неоплана. И отново, от тях се движеха редовно най-много половината. При тях практиката беше да се пускат по селските линии, не знам поради каква причина. Да видиш Неоплан по 13-ката беше рядкост, а по вътрешноквартални линии като 3 и 8 например, не съм ги виждал никога. Спомням си, че почти всеки път като пътувах за село ми се падаше някой Неоплан. Най-ярък спомен в съзнанието ми е оставил 9136. Той се движеше може би най-редовно, но за сметка на това беше доста раздрънкан. Често се шегувах, че от две спирки предварително  разбирам кога той се задава, толкова му бяха шумни спирачките. Два Неоплана пък, бяха по-специални така да кажа. Мисля, че вече съм споменавал за тях. Това бяха СТ 9780 АК и СТ 9805 АК. Те имаха цяло сепаре отзад, вместо седалки. Пускам доста нискокачествена, но информативна снимка на това как изглеждаха отвътре. Беше голям кеф, кондукторките се шегуваха, че им трябва само една маса и ще могат да пътуват по цял ден.  :D :D

12
Други градове / Re: Пазарджик
« on: 01.08.2021, 14:40:17 »
гара Белово...
А, това е бивша старозагорска Сетра. Интересно, дали са взели само тази? Защото те бяха няколко с тази разцветка. Не бяха кой знае какво откъм състояние, поне докато бяха при нас.

13
Други градове / Re: Габрово
« on: 14.06.2021, 23:04:09 »
Аз също исках да попитам нещо. Какво се случи със синия старозагорски МАН? Ще се движи ли, или ще го ползват за части само?

14
Дефакто "Мототехника" и кв. "Кольо Ганчев" са едно и също място. Просто по неясна за мен причина ги бяха въвели по различен начин. Сега мисля, че на всички Шкоди и Солариси си пише "Мототехника". А относно линия 28, мисля, че съществуваше доста време, но имаше курсове само по 4-5 пъти в деня, ако не се лъжа. След това пък мисля, че имаше период, в който персоналната кола рано сутрин слагаше номер 28. Движеше се до около 2008-2009г.

15
Не, мисля че още с публикуването му преди около 2 месеца някъде излезе информация, че са го снимали основно в Перник и някакъв селски район в Албания.
Освен в Перник, в едно нейно видео, което гледах някъде пишеше, че частта, в която танцува с тази носия, е снимана някъде в Дружба.

16
Здравей! Извинявам се, че след толкова време отговарям, но все забравям. Линията до гарата е била с маршрут "ПЗ Загорка - ЖП гара". Доколкото знам никога не е съществувала реално като линия, а са били пуснати само няколко пробни курса, мисля че за около седмица. Кръстовището на "Руски" и "Гурко" беше пълно с кръстовки и стрелки. Явно са имали планове може би повече от една линия да слиза към гарата, защото имаше разклонения от всякъде за навсякъде :D. Имаше възможност тролей, идващ от към Железник да завие надолу по "Руски" към гарата и съответно наобратно към Железник. По същия начин тролей, идващ от към Загорка също можеше да завие към гарата. Не знам всъщност дали наистина тези разклонения са били направени с цел да има линии до гарата тръгващи и от Железник, и от Загорка. Някой ако има повече информация, ще се радвам да сподели!  :) С времето постепенно започнаха да демонтират стрелки и кръстовки, като махнаха абсолютно всичко когато правиха ремонт на КМ преди няколко години. През годините се говореше няколко пъти за възстановяване на тази мрежа, но така и нищо не се случи. Имам един спомен, някъде бях чел, говореше се, че има проект за пускане на линия "Стадион Берое - ЖП гара"(с номер 25), като имаше идея тролея да завива от "Августа Траяна" надясно по "Отец Паисий", като след това да завие наляво по "Гурко" и оттам надясно по "Руски" за към гарата.
Реално в момента може би има някъкъв смисъл от ТБ линия до гарата, защото на мястото на бившия завод от няколко години има болница "Берое". В момента единственият градски транспорт, който я обслужва са линиите 3 и 8, които 3-4 пъти на ден се "отбиват" до нея преди или след като минат през ЖП гарата.

Едит: Забравих да спомена, че все пак явно някой гледа какво се случва по трасето. :D Забелязах, че точно срещу хотела "Мериан Палас" са поставили нова конзола на един от стълбовете.

17
Други градове / Re: Габрово
« on: 08.11.2020, 22:48:55 »
Не знам как са се излъгали да го купят. Той всъщност заедно с червения МАН мисля, че са в Габрово от около 3-4 години ако не се бъркам, като нямам информация колко често излиза на линия. Имайки предвид не дотам хубавото състояние, в което беше, докато беше собственост на "Автобусни превози" Стара Загора. Те повечето МАН-ове ги бяха разкатали...

Едит: Не знам какво са решили относно съчленения МАН, но преди малко проверих и видях, че неговата застраховка ГО е прекратена на 01.09 тази година и не е подновявана.

18
Други градове / Re: Габрово
« on: 08.11.2020, 13:44:31 »
Пускам две снимки на бившите старозагорски 135 и 181. :D

MAN NG 272 (135) by MiroslavK., on Flickr

MAN NÜ 313 CNG (183) by MiroslavK., on Flickr

19
Други градове / Re: Видин, Монтана
« on: 24.10.2020, 03:02:18 »
Много симпатично автобусче!  :D Напомня ми на едно, което вървеше някога по линиите 3 и 8 в Стара Загора. Даже имам теория, че това може да е именно то.

20
Здравейте! Мисля тези дни да посетя Свежен с влака. Та, исках да попитам дали спирката е много далече от самото село. И ако да, има ли с какво да се стигне до него? Благодаря предварително! :)

Pages: [1] 2 3 ... 19