Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« Last post by lud_pi4 on Today at 06:46:43 »
Аз бих желал да попитам въпрос,за който се чудя от доста време,ама все забравям да питам. Някой знае ли какво се случва,ако последният автобус на дадена линия аварира в началото или посредата на маршрута и има пътници?

Ами по принцип свалят се пътниците, ако може да се оправи на място идва механика и го оправя, ако има Аварийна идва да го издърпва, ако не си остава там до другия ден. ;)
2
Искам и аз да се изкажа по темата с таксуването и всичко свързано с нея без счетоводни и данъчни теми.За огромно съжаление ние сме тотално изостанали от повечето европейски държави в това отношение.Хората от години си плащат всичко с кредитна и дебитна карта или приложение на телефона в градския транспорт.Ще споделя как са нещата в един английски град(Манчестър) понеже имам опит от това че съм живял там и отново живея там.Преди пандемията беше всичко достъпно,а сега да не говорим.Освен че имаш всякакви комбинации автобус+влак+трамвай и всичко е достъпно онлайн да си закупиш или чрез приложение,другите екстри са че на всяка трамвайна спирка има машина за закупуване на карта в посока,за ден,за седмица или месец с пари в брой след като връща ресто или плащане с карта,безконтактно или чрез ПИН код.Освен тези машини разбира се има едни малки апарати по спирките които директно си чекираш карта(закупува се от пунктовете въпросната карта) преди да се качиш в трамвая, която е заредена на въпросните пунктове и там имаш опция и за годишна,а допълнително на тези апарати може да си чекираш и банковата карта,но там както и на картата от пунктовете трябва и на слизане да се чекираш за да ти отчете реално колко време си пътувал.Примерно ако забравиш да си чекираш дебитната карта на слизане и го направиш на другия ден,реално ти взимат за цял ден което се равнява на две пътувания в посока,така де не е чак толкова фатално и да забравиш.При влаковете имаш също машини,както и на повечето гари да си купиш на място от човек,но там повечето хора действат през интернет,купуваш си онлайн и навсякъде минаваш с баркодове и т.н.При автобусите изглежда най-бавно,но там се плаща директно на шофьора на автобуса пак с карта или кеш или минаваш с приложението което си имаш свалено и си закупил отново онлайн.Интересното е че при закупуването и при шофьора вече като че става по-бързо,въпреки едната  врата при автобусите.Знам че има хора във форума които живеят някъде по света,знам че много хора от форума са пътували и тепърва ще пътуват,но мисълта ми е не да кажа на хората които знаят как е,а да кажа че ние сме страна от третия свят на тази тема и на много други също,но вие и това знаете!А на мнението над моето за виртуалния билет искам да кажа че си далече от истината,просто една крачка в правилната посока сме с виртуалния билет,но много далече от истината...
3
Увеличаване броя на т.нар. "паяци" ще помогне частично, но няма да реши проблеми като този от снимката, тъй като при всяка необходимост от вдигане така или иначе се уведомява съответното РПУ, а в някой случаи на място пристига и екип на КАТ. Идеята ми е, че това е доста тромава процедура, а санкцията, типично по български, е само финансова - която, колкото и да е голяма като размер (в някакви приемливи за страната ни граници), едва ли ще повлияе върху поведението на водач на автомобил от висок клас. Затова си мисля, че по-реална (и отчасти финансова) санкция е точно свалянето на номерата за 6-12 месеца - това винаги ще има много по-възпитателен ефект от машиналното плащане на глоби  :rolleyes: (пп - за справка - Гърция - първо се свалят номерата, после се изясняваш).
4
На мен лично ми омръзна от мрънкането  и оплакването на Васко ( Бай Марин) от Столичен електротраспорт . То са пропиляване на ценни  ресурси, персонални, рейсове на аварийци, агрегати който замърсяват въздуха 🤣🤣. Да не се окаже, че трамваите са виновни за положението на страната.
5
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« Last post by Bulgaria111 on Today at 01:15:58 »
Аз бих желал да попитам въпрос,за който се чудя от доста време,ама все забравям да питам. Някой знае ли какво се случва,ако последният автобус на дадена линия аварира в началото или посредата на маршрута и има пътници?
6
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« Last post by kops on Today at 01:09:12 »
Към Ирисите в движение добавяме и 2544 вече който беше на 4
7
Трамвайна инфраструктура / Re: 1009 vs. 1435
« Last post by vasko on Today at 00:55:29 »
Напълно съм съгласен, че това не трябва да е настоящ приоритет, особено на фона на такива трасета, които изискват спешен ремонт. Но пък от общината показват, че изобщо не знаят как да приоритизират средства във време на криза. Пример - 15 милиона лева за перонни прегради в метрото. :neznam: :neznam: :neznam:

Трирелсието може да се направи, когато дойде време за основен ремонт по улиците ""Пиротска", "Екзахрх Йосиф" и т.н.
8
както и безплатни прекачвания.
Нали това се очаква да се случи покрай въвеждането на новата система за таксуване.

Смятам, че след подобно нововъведение трябва да има цялостно преразглеждане на маршутната схема на наземния транспорт. Трябва да се минимизара дублирането на маршрути, да се стимулира прекачването и да се намалят интервалите на движение в рамките на същия общ пробег.

Примерно:

Сега всички линии по т.нар. "Кремиковско направление" тръгват от автостанция Изток. Вместо това може да има една линия от автостанцията до ж.к. Ботунец, например, която да е много редовна, а оттам да тръгват линии за кв. Кремиковци, с. Сеславци, гр. Бухово, с. Яна, с. Желява и т.н.

Преди време е имало подобен подход в град Банкя.

Разбира се, при подобни промени, всички линии трябва да са по-редовни максимално синхроницирани.

Крайградските автобуси до посочените места не обслужват само тях, но и всички спирки по маршрута.
1 и 3 обслужват Горубляне, а 5 и 6 горната част на Цариградско. Аз например нерядко пътувам от Окръжна болница до Горубляне с 1 или 3. Пренасочването на тези автобуси ще лиши доста пътници от превоз. Да, немалко пътници слизат на метрото при Експоцентъра, но със сигурност повече от половината продължават към Окръжна болница и Гео Милев. Неслучайно при пускането на метрото до Цариградско, върнаха 3 и 5 до Гео Милев.
Смятам, че всички тези линии трябва да се пренасочат към подобен хъб в този район (Бизнес парк, Камбаните), докъдето ще стигат без никакви задръствания и забавяния.

В същото време може да се остави една линия от автостанция Гео Милев до Горубляне (да върти на кръговото под Околовръстния път), която да обслужва квартала. И също така хората, които искат от въпросните села да достигнат до бул. Цариградско шосе, може да се прекачат на тази линия в района на кръговото между бул "Самоковско шосе" и Околовръстен път. Друга възможност за тези хора са А76 и А213, които както предложих, също ще обслужват този хъб.

А също така може и А505 да се направи ежедневна, целодневна линия, с малко по-малък интервал, но да не изразходва пробег чак до Орлов мост. Може да е до пътен възел бул. "Цариградско шосе"/бул. "Александър Малинов" или най-много до кръговото на 4-ти километър. И разбира се - да обслужва всички спирки по маршрута.
9
Въглените са скапани, ще има нова доставка, но трябва да се приключи с наличните от тази...
10
Ужасно чупене на въглените от предната страна , а като е така оръбен караш на риск защото може да се откачи някъде където си реши по съоръженията и да стане и по голяма съсипия. Партидата въглени ли е лоша чешките плъзгачи ли нещо не пасват не знам но е много неприятно . :neznam: :(
 
Pages: [1] 2 3 ... 10