Author Topic: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)  (Read 178535 times)

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1330
  • 9060
    • View Profile
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #760 on: 01.06.2021, 23:41:02 »
Не съм казал, че няма свестни бройки. То и в края на О305 имаше свестни бройки.

За съжаление, пропуснаха да им направят основен ремонт преди 6-7 години. Сега ги кърпят поетапно в гаража, но годините по разбитите софийски улици си казват думата. Конектата също капят и скоро ще са за брак. Покрай изборите се говореше, че към 2024г. ще има още нови, съчленени автобуси, а също така и 80 съчленени втора ръка, но не виждам да има развитие в тази посока.
Откъде дойде това за 80-те втора ръка? За сефте чувам.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 684
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #761 on: 03.06.2021, 17:53:51 »
MAN SG262 са по-стари и по-скоро трябваше да им се направи основен ремонт някъде след 10-12 години експлоатация.  :rolleyes:

След 10-12 години (особено с родната "поддръжка") следва не да им се прави основен ремонт, а да се бракуват и сменят с нови.

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9606
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #762 on: 03.06.2021, 18:29:01 »
10-12 години е доста кратък период на експлоатация. Дори в Швейцария не се спират 10 годишни автобуси. Заводски ОР след 10тата година гарантира качествено обслужване още 7-8 години след него. По същия начин О 305 Г пристигнаха след заводски ОР и почти безпроблемно изкараха до 2000, когато трябваше да ги бракуват вместо да ги пращат в Дупница. Понастоящем няма обявени намерения за закупуване на съчленени возила. Това ще рече че в следващите поне 3 години тези МАНове и старите Конекто ще се движат. И за да могат да се движатще ги кърпят колкото да не се разпаднат.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 684
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #763 on: 04.06.2021, 08:10:27 »
Не знам дали е кратък, но СО изплаща (чрез цената на км, съответно амортизационните отчисления) цената на тези автобуси за 5-6 години. Дори да приемем, че цената на км. е занижена, особено за съчленените автобуси, до 10-ата година те няма как да не са изплатени изцяло. Ако след това транспортния оператор иска да си го кара, ремонтира и т.н., СО трябва да му плаща значително по-малко на километър.
Припомням и случилото се с концесиите (включително на СтАТ за 111) - там пълното изплащане беше за 8 години, които отдавна изтекоха. Автобусите обаче си се използват и СО продължава да ги изплаща още веднъж...

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9606
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #764 on: 04.06.2021, 10:56:09 »
Не знам защо отиде при 111, но и там в периода на концесия се заплащаше значително повече от сега. Така че намаление има. Дори сега СА обслужва частично линията с нови съчленени автобуси което повишава експлоатационните разходи, без това да се заплаща. При останалите линии се заплаща някаква средна цена, която никой не знае как се е получила. Със сигурност пробегът на съчленен автобус не е 3 лв/км а доста повече. Към сметката трябва да сложим и поддържането на значителен операртивен резерв, необходим при организация по заместващи линии, който не носи проход, но отчита сериозен разход. Истината е че заплащането към СА трябва да е диференцирано спрямо конкретните линии и конкретните возила. Тогава можем да говорим за корекции след определен перод от време. Нека не забравяме и че СА е 100% общинско дружество и изпълнява нейната политика. Тоест в СО е и хляба, и ножа