Poll

Коя от изградните метростанци е най-хубава и най-добре архитекрурно оформена?

Обеля
15 (7%)
Сливница
6 (2.8%)
Люлин
11 (5.1%)
Западен парк
37 (17.3%)
Вардар
20 (9.3%)
Константин Величков
14 (6.5%)
Опълченска
12 (5.6%)
Сердика
99 (46.3%)

Total Members Voted: 196

Author Topic: Метростанции в участъка Обеля-Сердика  (Read 88545 times)

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
С тези пари може да се подменят/допълват информационни табели, а ако може да се преместят за друго общиско дружество- да се купят 5-6 тролея и да нямаме ядове със спирането на Икарусите...

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
С тези пари може да се подменят/допълват информационни табели, а ако може да се преместят за друго общиско дружество- да се купят 5-6 тролея и да нямаме ядове със спирането на Икарусите...

Какво общо имат информационните табели или 5 тролея със сигурността на пероните в метрото?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4908
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Че може с тези пари да се купи/допълни подвижен състав, да се модернизира инфраструктура и др., вместо да се дават за прегради, които имат ефекта на врата в полето, след като между началото/края на перона и преградите има място, през което да се хвърли не човек, а тълпа, хванати за ръце.
За мен изказването, че на ден има стотици заблудени/разсеяни хора, които трябва да се спасяват, е абсолютна глупост, защото това означава на ден стотици да са се изтърсили пред влаковете :help: Поне цветово да ги бяха подбрали така, че да се връзват с интериорите на станциите, не на синьо-зелена станция да се хвърлят жълто-оранжеви въжета...
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1005
    • View Profile
    • Mediar's Site
Ти някакво техническо лице ли си? Или ще ходиш да спасяваш тези всички разсеяни хора, всеки ден, на всяка станция?
Простотия е, че лаици като теб, уж "фенове" на транспорта, оплюват нещо което се прави за безопасността на всички стотици хиляди хора, които пътуват в метрото. 
И да, рядко пиша вече тук, заради такива разбирачи като теб и най-вече "фенове" на транспорта. Защото се казва, че ще се прави нещо и тук се оплюва всичко което е направено.
А изказа ти с "газовете" и дрехите, говори достатъчно за теб...

Не виждам да съм изказал мнение и позиция по въпроса с преградите, че да ме определяш какъв съм и колко съм прав или греша. Но също така не виждам и ти да си някакво техническо лице, нито пък виждам доказателства и аргументации в постовете ти за цифрите, които представяш и използваш като опорни точки, и на базата на които определяш кой е прав и кой греши, дотук виждам само общи приказки в стила на доктор Ливайн "помогнал съм на хиляди хора по целия свят". А това колко често пишеш си е твоя работа, не съм ти длъжен и няма да ми вмениш чувство за вина за това, че поставям под въпрос аргументите ти. ;)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14940
    • View Profile
    • Email
От цялата тази работа с колко секунди се намали времето на заход на съставите?

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 667
    • View Profile
Ако влака застане като хората, няма врати зад колоните на просторите. Може да се види на някоя по-широка станция, ако на някой му е интересно да го докаже за себе си. Иначе сегашната поръчка ако не бъркам беше за 10 станции, така че толкова ще се направят. Всички няма да са със сигурност, явно слагат основно на по-старите с островен перон. Дано не окепазят НДК и Европейски съюз с тия въженца.
Говори се че подготвяли процедура да изтропат навсякъде такива съоръжения. Така че ще бъде забавно.
От цялата тази работа с колко секунди се намали времето на заход на съставите?
Аз се чудя дали не се забави, но това е друг въпрос. Истината е, че пренебрежително малка е разликата спрямо преди.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 709
    • View Profile
    • Email
Всяко усилие за увеличаване безопасността на транспорта е похвално. В този смисъл по-добре с прегради, отколкото без. При наличието на различни състави просторите май са единствена опция, колкото и да не ни харесва как изглеждат. Във Формула 1 вкараха халото над пилотите през 2018. Оттогава тази система е предпазила поне 3ма пилоти от сериозни наранявания, че дори и смърт. Халото грозно ли е? Грозно е! Работи ли? Работи!

Това обаче не оправдава общината или Метрополитен да въртят схеми по "усвояване", ако го правят. Интуитивно предполагам, че облизват пръсти от кацата с мед.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
Всяко усилие за увеличаване безопасността на транспорта е похвално. В този смисъл по-добре с прегради, отколкото без. При наличието на различни състави просторите май са единствена опция, колкото и да не ни харесва как изглеждат. Във Формула 1 вкараха халото над пилотите през 2018. Оттогава тази система е предпазила поне 3ма пилоти от сериозни наранявания, че дори и смърт. Халото грозно ли е? Грозно е! Работи ли? Работи!

Въпросът е дали все още е издържано през 21 век да слагаме толкова грозни решения, след като има и по-елегантни и ефективни. Автоматизирано следене на пероните и коловозите с 3D-камери и транспондери сигурно е по-добра идея от тези прегради, през които малко дете може да се провре. Електронна система би следяла и хванала и най-малкият предмет хвърлен на релсите.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3801
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Никоя система обаче не може да реагира навреме при човек или предмет, падащ или скачащ на релсите точно пред влака.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1319
  • 9060
    • View Profile
Никоя система обаче не може да реагира навреме при човек или предмет, падащ или скачащ на релсите точно пред влака.
То такива нищо не може да ги спре. Преградите по МД3 при желание всеки мъж и всяка по-висока жена могат да ги прескочат, за просторите да не говорим... Аз все си мисля че тези прегради пазят точно от неволно падане и/или бутане от друг човек наприер.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3801
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Целта на преградите е да затруднят и откажат самоубийците и да предпазят неволно падащите и в двата случая неспасяеми по друг начин точно пред влак.
То че при желание всеки може да се самоубие по безброй начини е ясно, но поне да не е в метрото, че да стои блокирано за часове.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 888
    • View Profile
Проблемът с преградите е, че са прекалено скъпи. Това е лукс, който с настоящото състояние на града - липса на нормални междублокови пространства, паркинги, нередовен транспорт и счупени тротоари - е разсипия. Все едно да ядеш хляб и кисело мляко, защото нямаш пари, и да си купиш iMac.
« Last Edit: 10.06.2021, 23:24:37 by bahner »
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
В автоматични метра като това в Нюрнберг системи без машинисти в комбинация със системи за наблюдение носят достатъчна сигурност за да решат че не се налага да се слагат и прегради на пероните. При нас решиха, че преградите ще са основната система за сигурност, което според мен не отговаря на най-съвременните разбирания по темата. Сигурно е стъпка напред, но твърде малка за да се каже че станциите са осигурени по последна дума на техниката.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3304
    • View Profile
От цялата тази работа с колко секунди се намали времето на заход на съставите?
Всъщност времето за заход на въпросните станции се увеличи, защото машинистите намаляват допълнително, за да се постараят да се позиционират правилно.

И въпреки това от време на време се случва системата да не сработва и се случва да има блокирана врата:



Това е от миналата седмица.



Средно пътувам във влак, който преминава през МС Опълченска, два пъти дневно. Като се има предвид какъв е шансът врата, до която съм близост, да попадне зад колона от съоръжението, а пък аз ставам свидетел на подобна ситуация поне веднъж месечно, може да предположим, че това се случва редовно.  :help: :neznam: :help:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
Като се има предвид какъв е шансът врата, до която съм близост, да попадне зад колона от съоръжението, а пък аз ставам свидетел на подобна ситуация поне веднъж месечно, може да предположим, че това се случва редовно.  :help: :neznam: :help:

Това показва, че системата е абсолютно неподходяща за нашия подвижен състав. Жалко за потрошените пари.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1176
    • View Profile
 
Средно пътувам във влак, който преминава през МС Опълченска, два пъти дневно. Като се има предвид какъв е шансът врата, до която съм близост, да попадне зад колона от съоръжението, а пък аз ставам свидетел на подобна ситуация поне веднъж месечно, може да предположим, че това се случва редовно.  :help: :neznam: :help:


Все пак вратите са достатъчно широки и може да се премине. Не трябва да се търсят само недостатъци и да се отричат предпазните съоръжения.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11927
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Предвид, че по линии 1 и 2 се движат три различни модела влакове с различно разположение на вратите, което първоначално се изтъкваше като пречка за каквито и да е преградни съоръжения, но все пак можеше ли да е по друг начин според вас?

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
Предвид, че по линии 1 и 2 се движат три различни модела влакове с различно разположение на вратите, което първоначално се изтъкваше като пречка за каквито и да е преградни съоръжения, но все пак можеше ли да е по друг начин според вас?

Единият път би могъл да бъде да се върви към унифициране на подвижния състав - постепенно изваждане от употреба на номерните състави, преустройство на старите Русичи от 2 към 3 врати и инсталиране на нормални перонни прегради.

Друга посока би могла да бъде да се разработят и внедрят перонни врати без колони - вградени под нивото на пероните. Поради сериозните строителни дейности за такова решение то е малко вероятно.

И третата посока, която вече споменах е трайно отказване от перонните прегради и заместването им с електронни системи. Те може да не дават същата сигурност, но трябва да се има предвид че и перонните прегради не са 100% сигурни - за последните 10 години в Шанхай е имало 3 смъртни случая на хора, попаднали между преградите и влаковете, а в Лондон са регистрирани 75 инцидента, включителни и откъснати крайници на хора. Така че там където се подсигурява в една посока се губи сигурност в друга. Идеална система няма.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 387
    • View Profile
...

И третата посока, която вече споменах е трайно отказване от перонните прегради и заместването им с електронни системи. Те може да не дават същата сигурност, но трябва да се има предвид че и перонните прегради не са 100% сигурни - за последните 10 години в Шанхай е имало 3 смъртни случая на хора, попаднали между преградите и влаковете, а в Лондон са регистрирани 75 инцидента, включителни и откъснати крайници на хора. Така че там където се подсигурява в една посока се губи сигурност в друга. Идеална система няма.
100% сигурност няма никъде, Природата го е заложила. Но не, не намалява сгурност в друга посока - Шанхай за 10 лазарника - имало 3 смъртни случея - айде да сравним като пътникопоток, като държание на перона, като дължина двете метра и да видим тези 3 смъртни случея на каква обща маса се реализират? От прочетеното от теб можем да останем с впечатление, че Шанхайското метро е от две линии с по 10 спирки и пътуващо почти празно, обслужващо 100к градче...

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
...

И третата посока, която вече споменах е трайно отказване от перонните прегради и заместването им с електронни системи. Те може да не дават същата сигурност, но трябва да се има предвид че и перонните прегради не са 100% сигурни - за последните 10 години в Шанхай е имало 3 смъртни случая на хора, попаднали между преградите и влаковете, а в Лондон са регистрирани 75 инцидента, включителни и откъснати крайници на хора. Така че там където се подсигурява в една посока се губи сигурност в друга. Идеална система няма.
100% сигурност няма никъде, Природата го е заложила. Но не, не намалява сгурност в друга посока - Шанхай за 10 лазарника - имало 3 смъртни случея - айде да сравним като пътникопоток, като държание на перона, като дължина двете метра и да видим тези 3 смъртни случея на каква обща маса се реализират? От прочетеното от теб можем да останем с впечатление, че Шанхайското метро е от две линии с по 10 спирки и пътуващо почти празно, обслужващо 100к градче...

И къде го прочете това? С какви впечетления си останал не мога да ти кажа, защото не знам дали си чел между редовете или точно това което съм написал - а именно че смъртните случаи са именно от заклещени между преградите и влаковете хора. Колко други и какви точно нещастни случаи в метрото в Шанхай не мога да кажа и няма значение тук. Тук писах само за тези 3 конкретни случая и дали системата има 10 спирки или 100 в тази дискусия е безпредметно. Важи следното: като има перонни врати имаме опасност от това хора да останат между влака и тях и влакът да тръгне и да ги повлече. Когато нямаме перонни врати тази опасност я няма. Има други опасности. Това е.

По принцип колкото по-малко предмети и прегради има по пероните в близост до краищата им, толкова по-добре. Увеличава се видимостта за машинистите и се намалява вероятността някой повлечен да се удари в тях, ако влакът все пак успее да спре или да бъде спрян преди да излезе от станцията. Това увеличава шансовете инцидентите да не са фатални.
« Last Edit: 14.06.2021, 11:08:27 by fafan »