Author Topic: Оповестяване в метрото - табели, озвучаване, схеми  (Read 200403 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3304
    • View Profile
#СпасиСофияFAIL










 
:neznam: :neznam: :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Напълно подкрепям Васко. Защо ли табелите от периода 2012-2015 са пределно ясни и не създават объркване?

След като към името Мизия все пак е добавено НБУ, защо никъде не е обозначено кой от изходите е посока НБУ? Нали се предполага че НБУ е един от основните създатели на пътникопотока на тази станция? Много хора които не ходят всеки ден в НБУ, а идват по работа, ще се объркат.

Това за ж.п. спирка Овча купел е под всякаква критика. Да бяха кръстили спирката Горна баня-2, а гарата Горна баня-1. Там не е Овча купел.

Табелите на Овча купел са си за сборник с вицове. Табелата "бул.Овча купел" води до "Линкълн", табелата "А.Геров" води до бул.Овча купел и т.н. Освен това никъде не е обозачено кои изходи са за автобусни спирки, кои са за трамвая.
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14940
    • View Profile
    • Email
Жп спирката официално е кръстена от НКЖИ "Горна баня - метростанция". Това е значително по-добро от подвеждащото и невярно "жп спирка Овча купел". Не че метростанция Западен парк не е в Люлин-10. Графично може да се изписва с логото на Метрополитен,  но трябва да си има текстово име примерно за издаване на билети. Мястото на жп спирката не е в обособена и популярна местност, едно допълнение "север " или "изток " няма много да се разбере.
Автобус 260 ще ходи до маркираното място - с трите жълти въпросителни.  Само трябва да се изгради полукръг. Така че няма смисъл да се лепят наново стикери. Нощните линии не са официално закрити и трябва да фигурират. Иначе току виж са забравили да ги открият.
За НБУ отбелязах същото. Даже е добре на изхода да напишат, че е на 700 или 800 метра. Не обърнах внимание дали на МС Мизия автобусните линии са според решението на СОС от онзи ден.
« Last Edit: 25.04.2021, 16:58:16 by blagun »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3801
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Спирката се казва "Горна баня", с инициал „Гбс” и UIC код – 510081. Така фигурира във всички официални документи за откриването ѝ и така е записана в разписанията на влаковете.
Добавката "метростанция" в публичното име не е ясно кога и от къде се е появила, но вероятно е с цел да не се объркват хората и да слизат на гарата. Това име обаче не фигурира в никой документ.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14940
    • View Profile
    • Email
Вземам си обратно похвалата за адекватно име на жп спирката. Колко ли хора пътуват с разшифровка на UIC-кодовете? Или вдяват безмерната жепейска мъдрост гара и спирка да са с идентични имена! Така Горна баня се включва в славния списък с дублирани гари/спирки: Варна, Сливница, Костинброд, Враца, Меричлери.
В сайта на БДЖ фигурира като "спирка Горна баня - метростанция". Така че е възможно в последния момент някой чиновник на Вазов 13 да е проявил мисловна дейност...
« Last Edit: 25.04.2021, 19:02:33 by blagun »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3697
    • View Profile

Това са новите монитори, които експериментално са поставени на някои метростанции. Те показават време до пристигане на следващия влак, вместо старите табла. За съжаление, имат същите проблеми, както всяка подобна технология - когато образът е без движение, остават сенки по екрана. Има проблем с дизайна, който е приличен - че не е направен "подскачащ" модел, който периодично да ги опреснява. Така тези монитори за отрицателно време (часове) ще си заминат, за разлика от старата технология със зелените цифри. Бял и жълт цвят не се различават, когато няма контурна линия, т.е. има грешка в подбора на близко стоящи цветове при графичния дизайн. Ако бяха жълто и тъмно кафяво, щяха да се виждат.
Проблем с призрачния образ на дисплеите има на всички метростанции и ясно се вижда - няма прах и сажди по повърхността, матрицата не се опреснява, защото образът е статичен. Дизайнът е опростен и сравнително добре видим.
« Last Edit: 30.04.2021, 18:34:20 by tm0 »
████████████████████████ 

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Отдалеч цветовете се сливат и не се разбира кой влак е за Сливница и кой за Обеля. Защо не инсталират навсякъде онези табла от М3?

С тия жп спирки винаги става объркване. На Искърско шосе първоначално й викаха Гара Дружба докато метростанцията Дружба е преди нея, посока Летището. Сега жп спирка Овча купел докато метростанцията Овча купел е другаде. Ако се реализира станцията на Владигеров, гарата пак ще я кръстят Обеля и ще настъпи ново объркване.
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3304
    • View Profile
Автобус 260 ще ходи до маркираното място - с трите жълти въпросителни.  Само трябва да се изгради полукръг. Така че няма смисъл да се лепят наново стикери.
Това официално взето решение ли е от съответните институции в Столична Община или е просто идея на Спаси София, за която не се знае дали ще си реализира или не?

Нощните линии не са официално закрити и трябва да фигурират. Иначе току виж са забравили да ги открият.
И аз силно се надявам да възстановят нощния транспорт, но информация за него НЕ би трябвало да присъства по информационните табла в метрото, защото тези два вида транспорт нямат допирни точки във времето. Метрото спира работа преди нощните автобуси да започнат да се движат и обратното - последните курсове на нощния транспорт са доста преди първите влакове на метрото.

Не обърнах внимание дали на МС Мизия автобусните линии са според решението на СОС от онзи ден.
Не, не са. Всъщност информацията за наземния транспорт не е актуална на всички четири нови станции на метрото. От ден първи. :help:


И докато коментираме МС Мизия/НБУ:

Човек слиза на станцията и за лош късмет е пътувал в средата на влака. Защо лош късмет? - защото двете информационни табла на станцията се намират в двата края на перона:

:help: :help: :help:
Има голяма вероятност да се наложи човек да се разходи до единия край на перона и да установи, че въсщност неговият изход е в другия край. :neznam:

Нашият човек установява, че трябва да отиде към западните изходи. Докато се качва по стълбите към касовата зона:

вижда табела:

Дотук добре. На прав път сме. :)

Излизаме от платената зона и тръгваме нагоре към нивото на подлеза:

Няма табели? :neznam: Добре. Нядаваме се, че горе ще има, за да се ориентираме накъде е правилният изход.

Горе:

:neznam: :crazy: :neznam:

Този подлез има 4 изхода, които се намират в четирите края на кръстовището отгоре:

Очевидно трябва да се хвълбя боб кой изход накъде е. :crazy: :help:

И като черешка на тортата, никъде не е отбелязано през кой изход се отива към НБУ, въпреки че това е част от името на станцията (или не е???). :neznam: :neznam: :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3304
    • View Profile
Какво мислите за тази табела?



Смятате ли, че някой може да се ориентира според изобразената информация? :neznam: :neznam: :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 709
    • View Profile
    • Email
Какво мислите за тази табела?



Смятате ли, че някой може да се ориентира според изобразената информация? :neznam: :neznam: :neznam:

За мен тази табела е висше произведение на изкуството:
Quote
Висше произведение на изкуството е обект, притежаващ естетическа ценност, чийто смисъл е самият обект. Той е материален продукт на художественото творчество, носител на информация единствено за състоянието на чувствата на неговия автор.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
Какво мислите за тази табела?



Смятате ли, че някой може да се ориентира според изобразената информация? :neznam: :neznam: :neznam:

Мисля че тази табела е поредният скандален случай покрай групичката Спаси София. Дано най-накрая им се отнеме разрешението да си окачват творенията в метрото.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2240
    • View Profile
Какво мислите за тази табела?


Смятате ли, че някой може да се ориентира според изобразената информация? :neznam: :neznam: :neznam:
Според мен е редно да се добавят и метростанциите, до които се достига по-бързо с М4/М2 в това направление, отколкото с прехвърляне на Сердика. Станциите след Обеля трябва да са в син цвят.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 667
    • View Profile
Крайно време е във форума да има възможност и за ха ха реакция😂😂😂. Иначе в нашето пикливо метро(с извинение) ако се объркате си вземайте един придружител и да ви развежда. Това не е лондонското или московското метро с по над 10 линии, където на места се пресичат по 3-4 линии и от единия перон е линия 5(образно казано) от другия 6, а на долния етаж 3. При нас, ако броим разклона за летището до Обеля за друга линия спрямо това до Витоша, са 4 линии, като 3 от тях са една и съща. Моля ви, по-сериозно. Схемите във влаковете показват достатъчно добре, че влаковете си продължават от летището до Витоша, поне за мен. Иначе това е леко безумие, а можеше да сложат с бледо синьо няколко станции от М2, но така са го направили и чичо Стоян е врътнал с тях едни парички. Ако някой иска да му се лансира на Братоев и следващият път(след няколко години) може той/тя да прави табелките.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Какво мислите за тази табела?




« Last Edit: 11.06.2021, 17:20:58 by New_Passenger »
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline SashoGrigorov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 177
    • View Profile
    • Email
10 месеца след направата на линия М4 на Сердика 2 връзката продължава да се съобщава с М1, в същото време обаче в М3 на Орлов мост като прави връзка със същото линия я съобщава като М4, изключително несериозно от страна на Метрополитен  и объркващо за пътниците. Ако съм на НДК/Лъвов мост и на следващата станция трябва да слезна за да се прекача на “М4” като погледна към схемите ще пише че връзката е с М4, на гласовото казва “Връзка с линия 1- Люлин-Младост” и общо взето така и няма да разбера на какво да се прекача и с какво всъщност прави връзка станция Сердика. Изключително малоумна работа, буквално просто трябва да вземат записа от М3 когато прави връзката със същота линия и до се добави към записа на Сердика 2. Нито коства средства, нито много време. Аз даже не мога да повярвам че са си мръднали пръста да добавят запис за връзка с линия 3 на НДК и СУ.
« Last Edit: 11.06.2021, 17:45:39 by SashoGrigorov »

Offline SashoGrigorov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 177
    • View Profile
    • Email
Още нещо много безсмислено в гласовото включително и на М3 новите записи е това безсмислено пояснение “Люлин- Младост” и “Надежда-Лозенец”. Или да казва реалните крайни дестинации на линиите или просто да не казва нищо, при връзката на старите линии с М3 същата работа, Връзка с линия 3 Овча Купел- Хаджи Димитър. Или да казва Горна Баня-Хаджи Димитър или просто да се махнат тези объркващи пояснителни записи.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
За кво ти е "Горна баня-Хаджи Димитър"? Посоките са добре определени, обозначават най-големите комплекси през които минават. Да не мислиш че табелите и аудиозаписите са безплатни? За всяка нова станция ли трябва да се прави нов запис?
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline SashoGrigorov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 177
    • View Profile
    • Email
Къде съм споменал да се сменят изцяло записите, трябва да се сменят само два записа за връзките които буквално трябва да се копират от НДК 2 (Връзка с линия 2 Надежда-Лозенец) който да се постави на записа за Сердика и от Орлов Мост (Връзка с линии М1 и М2 Люлин Младост) който да се постави на записа на Сердика 2