Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 346069 times)

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 667
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1760 on: 06.05.2021, 09:12:14 »
Не мисля, че е необходимо различните лъчи на метрото да се засичат. Примерно 3 и 5 не е нужно да се срещат. Същото за 5 и 7. Идеята на метрото е да покрива по-голяма и различна част с различните си разклонения. Затова разклонението от БП към ИКЕА ми е леко безсмислено. Ако ще завъртаме от студентски натам. Да по-необходимо е това към младост 4 и Горубляне. По този начин ще се изравни и дължината по двата клона на МД1.  Другият край в Люлин си мисля, че трябва да има още една станция в квартала. Там има доста гъсто население, така че смятам повече станции за квартала. Кръговата е добра, но може би някъде може да се намалят станциите спрямо гъстотата на населението.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1761 on: 06.05.2021, 12:42:13 »
Не, към ИКЕА не е безсмислено ако се срещне с лифта там. Двата диаметъра трябва да се срещнат още веднъж, на БП. Капацитетът на М1 вече е на предела. Вариантът е М2 поеме част от пътникопотока. Още една станция в Младост 4 е безсмислена, района около Технополис се обслужва от сегашната станция БП. Смислено е да се обмисли М2 да продължи към Горубляне. В Люлин са планирани 2 станции, още една на Царица Йоанна и една отвъд ЗД на СОП където да се срещне с жп мрежата. Така получаваме още една връзка освен планираната на Владигеров.

Все ми се струва че трасето по България трябваше да го обвържат с метромрежата.
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1762 on: 02.06.2021, 12:55:33 »
Този път Диков е прав. Изграждане на един хъб който да побере автогара и да свърже метрото с лифта вместо още една станция до Бизнес парка, която е напълно безсмислена.

Quote
Арх. Петър Диков: Удължаването на метрото към Околовръстния път е стратегически проект

Продължението на първи метродиаметър към Околовръстния път на София е стратегически проект, който не само ще облекчи трафика във Витошката яка. Той ще даде възможността за създаването на уникален за Европа транспортен хъб, който ще включва автогара, която ще изкара автобусния трафик от Югоизточна България от централните части на София, както и метро и лифт. Това заяви бившия главен архитект на София арх Петър Диков в коментар по темата за разширяването на метрото.

„Продължението на първи метродиаметър в посока към запад успоредно на Околовръстния път има своите сериозни основания и то не защото трябва да обслужи два частни търговски обекта – ИКЕА и Ринг мол (както обикновено се изтъква от критиците му). ИКЕА е магазин, чиято концепция е да се използва основно лек или лекотоварен автомобил. На Ринг Мол също едва ли ще окаже някаква съществена подкрепа в работата му, тъй като той разчита на клиенти от южната периферия на София, достигащи до него главно с лични автомобили.

Истинския смисъл на това удължаване е, че то може да се развие като общоградски транспортен хъб – метростанция, автогара Юг и лифтова станция. Автобусните линии към югоизточна България (Пловдив, Стара Загора, Бургас и южното Черноморие), могат да тръгват от тази автогара, без да влизат в града. След изграждането на участъка от околовръстния път от Бояна до магистрала „Струма“  този транспортен хъб може да обслужва и посоките Благоевград и Кюстендил.

Не е за подценяване и бъдещото удължаване на Симеоновския лифт и комбинирането на лифт станцията с метростанцията. Това ще осигури значително удобство на търсещите планината за туризъм и спорт, които с годините се увеличават непрекъснато.

Този транспортен хъб може да поеме и пътникопотока на живеещите във Витошката яка (а те вече са повече от 150 хиляди) към центъра и другите части на София.  Преобладаващата част от живеещите във Витошката яка, поради структурата и начина на застрояване, са обречени да ползват личен автомобил. Големите задръствания на Симеоновско шосе, Черни връх, Александър Малинов, Самоковско шосе, основно са именно от този трафик. В допълнение към частните автомобили по тези булеварди (някои от тях освен много натоварени, са и с недобра проводимост) са и автобусите на градския транспорт, които обслужват териториите на юг от Околовръстния, чиито маршрутите по правило стигат до центъра на София. Това удължаване на първи метродиаметър, осигурено с паркинг (по възможност безплатен)  и за поне 3000 места и подкрепено с изменение на маршрутите на автобусните линии на градския транспорт, обслужващи Витошката яка, които да водят  до метростанцията, ще имат извънредно благоприятно въздействие за намаляване на трафика към широкия център на София и ограничаване на паразитния транзит през южните територии. Извеждането на тези автобусни маршрути от задръстванията по радиалите на транспортната система може да осигури по добра честота (под 10 мин.) и да ги направи предпочитани от хората. Това, допълнено с доставка на електробуси от малък и среден размер (25-50 пътника) ще допринесе за значително подобряване на екологията.

А кое обуславя мястото на този хъб точно там (между кръговото на ул. „Климент Охридски“ и съоръжението на околовръстния и пътя към Симеоновския лифт).

На първо място, че именно там, чрез двете съоръжения, разположени на малко разстояние едно от друга, се осигурява връзка на хъба във всички посоки.

И второ, че там е възможно да се проведе относително бързо нова регулация, тъй като зоната е свободна от застрояване.

Това всъщност е основното предназначение на такова продължение. Ако някой го разбира и мисли стратегически. Което видимо не е много лесно“ пише арх. Петър Диков.


https://trud.bg/%D0%B0%D1%80%D1%85-%D0%BF%D0%B5%D1%82%D1%8A%D1%80-%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2-%D1%83%D0%B4%D1%8A%D0%BB%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BA%D1%8A%D0%BC-%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%80%D1%8A%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D1%8A%D1%82-%D0%B5-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82/
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1763 on: 02.06.2021, 17:50:56 »
Тия и автогара измислиха сега...
Ами добре. Ама пак мястото и не е на запад от досегашната посока на метрото.

Щом и лифта са решили да удължават ето едно по- адекватно място за гараж, автогара, метростанция, лифт и чудесии след което обаче метрото ще може да расте в нормалната си посока (изток/югоизток/юг)

Даже и ще прави връзка с камбаните, околовръстното и околните вилни зони, а след това някога- я Герман, я Панчарево

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1764 on: 02.06.2021, 18:14:59 »
Тия и автогара измислиха сега...


Щом и лифта са решили да удължават ето едно по- адекватно място за гараж, автогара, метростанция, лифт и чудесии след което обаче метрото ще може да расте в нормалната си посока (изток/югоизток/юг)


Я погледни пак колко завоя си нарисувал на трасето на лифта. Това да не е трамвай, че да се движи с толкова завои? Ясно е че технически ти е неизпълнима идеята.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1255
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1765 on: 02.06.2021, 23:48:38 »
Тия и автогара измислиха сега...
Ами добре. Ама пак мястото и не е на запад от досегашната посока на метрото.

Щом и лифта са решили да удължават ето едно по- адекватно място за гараж, автогара, метростанция, лифт и чудесии след което обаче метрото ще може да расте в нормалната си посока (изток/югоизток/юг)

Даже и ще прави връзка с камбаните, околовръстното и околните вилни зони, а след това някога- я Герман, я Панчарево
те направо да удължат жп ес-бан  до Самоков, Боровец, Долна баня, Костенец с връзка с новата скоростна линия 1, и с тунел под Бели Искър до Якоруда за връзка с теснолинейката, а може и удължение през Гоце Делчев, Драма, Кавала, Керамоти, естакада до Тасос до Лименария за бърз плаж от Камбаните на Потос! :D

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1766 on: 06.06.2021, 13:31:16 »
Идеята за хъб до Камбаните не е лоша, но не знам доколко е изпълнима... с тоя завой на лифта...

Тия общински съветници дето се опълчиха, да бяха кадърни хора. Личи си че не владеят делови механизми. Вместо да обвиняваш някого в лобизъм, по-добре оди да водиш преговори с заинтересованите компании (Икеа, Ринг мол, Геритидж парк, и евентуално Витоша ски) за съфинансиране на това удължаване.
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1767 on: 06.06.2021, 14:26:23 »
Идеята за хъб до Камбаните не е лоша, но не знам доколко е изпълнима... с тоя завой на лифта...

Тия общински съветници дето се опълчиха, да бяха кадърни хора. Личи си че не владеят делови механизми. Вместо да обвиняваш някого в лобизъм, по-добре оди да водиш преговори с заинтересованите компании (Икеа, Ринг мол, Геритидж парк, и евентуално Витоша ски) за съфинансиране на това удължаване.

Завой така или иначе ще има - резервираното трасе към Икеа е под ъгъл спрямо сегашното, и тъй като терените над сегашната станция се застроиха хаотично няма как да се измести старата част. Идеален вариант беше сегашната станция да се измести на Симеоновско шосе, и трасето надолу до СОП да се изправи. Така лифтът можеше да играе някаква роля на градски транспорт за Симеоново и да се пуска само долната отсечка. Нагоре отсечките вече като туристически и скиорски лифт. Но няма шанс вече да се случи това с това безразборно високо застрояване на Симеоново.

А за автогара има и по-удобни места от Камбаните. Те щом Централна автогара я сложиха на най-невъзможното място, какво ли остава за локалните автогари. По принцип сегашните автогари из града са остатъци от една много стара транспортна схема, и когато са окривани тези места са били на края на града. Сега са в широкия център и междуградските автобуси трябва да влизат километри навътре в града през задръстванията, което си е абсурд.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3306
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1768 on: 07.06.2021, 14:06:44 »
Като се има предвид цената на земята в полите на Витоша такава автогара би ни излезла златна!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 945
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1769 on: 08.06.2021, 09:11:31 »
Земите северозападно от жп спирка Искър са определени по регулационен план за гаров площад, паркинги и жп гара и са доста големи като площ. За мен това е идеалното място за бъдеща автогара и транспортен хъб . С прокарване на нов път до пътния възел на Казичене с Околовръстния път,също заложен в ОУП много удобоно ще могат да идват крайградските автобуси от магистралите Тракия и Хемус без да навлизат в града. За автобустите от Самоков е също много удобно , минавайки по Околовръстното от Горубляне. Мястото осигурява много добри транспортни връзки с влак и метро, а и е близо до летището.Засега не е и застроено т.като устройствените планове не го позволяват. Единствено за автобустите идващи от Югозапад не е удобно , но за тях може да има друга автогара в западния край на града пак на околовръстното при изградено продължение на метрото на Люлин до Околовръстното. Така междуградските автобуси няма да влизат в града, а иначе не виждам как някой ще направи автогара за Самоковските автобуси на Камбаните , т. като за това трябва да се променя ПУП и трябва да стане за сметка на зелени площи.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3304
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1770 on: 10.06.2021, 23:32:09 »
Като се има предвид цената на земята в полите на Витоша такава автогара би ни излезла златна!
Този паркинг не е ли общинска/държавна собственост? Предостатъчен е за малка автогара/автостанция.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 945
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1771 on: 11.06.2021, 10:18:54 »
Като се има предвид цената на земята в полите на Витоша такава автогара би ни излезла златна!
Този паркинг не е ли общинска/държавна собственост? Предостатъчен е за малка автогара/автостанция.
Държавна собственост е , но е в нищото. Там наоколо няма сгради и градски транспорт. Ако там се направи автогара абсурдно е да се направи метро което ще обслужва само ходещите до една малка автогара. След 20 часа като замине последния автобус за Самоков кой ще се качи на тази метростаниция, не че и през деня ще има много хора. Не може забуташ една автогара на място къдято няма никакви транспортни връзки и пътниците да бъдат оставени в някаква гора в покрайнините на София, само и само да си измислим някакво друго трасе на метрото.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1772 on: 11.06.2021, 10:49:46 »
Ако там се направи автогара абсурдно е да се направи метро което ще обслужва само ходещите до една малка автогара.

Ако не е последна спирка, защо не?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6050
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1773 on: 11.06.2021, 11:11:46 »
Защото разходите за изграждане и експлоатация на метро са сериозни и почти не зависят от пътникопотока, съответно не е оправдано да се изгражда при пътникопотоци под 20 000 пътници в час. Малка автогара трудно може да осигури дори 10% от този минимум.  :help:

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1176
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1774 on: 11.06.2021, 13:39:47 »
Ако там се направи автогара абсурдно е да се направи метро което ще обслужва само ходещите до една малка автогара.

Ако не е последна спирка, защо не?
Все някъде трябва да има последна спирка, нали? Говорено е много, дори май имаше и проект. Със сигурност ще има и пътници. Районът южно от Малинова долина достатъчно се застрои, там са ИКЕА и Ринг мол. И без специална автогара от там ще тръгват автобусите към Витошките квартали южно от околовръстния път.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1775 on: 11.06.2021, 13:58:16 »
И без специална автогара от там ще тръгват автобусите към Витошките квартали южно от околовръстния път.

Точно от там връзката към витошките квартали е доста лоша, защото няма улица към Симеоновско шосе. Ако ще се използва за автогара на градски линии трябва да е с излаз на Симеоновско шосе или бул. Черни връх. Но аз идеята я разбирам по-скоро за автогара на междуградски рейсове, а не на градските.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1176
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1776 on: 11.06.2021, 14:12:30 »
1.Точно от там връзката към витошките квартали е доста лоша, защото няма улица към Симеоновско шосе. Ако ще се използва за автогара на градски линии трябва да е с излаз на Симеоновско шосе или бул. Черни връх.
2. Но аз идеята я разбирам по-скоро за автогара на междуградски рейсове, а не на градските.
1. Вярно е, но по околовръстния път се стига до Симеоновско шосе.
2. Не е подходящо мястото за автогара на междуградски рейсове. Кои? Защо ще се пращат рейсове, идващи по магистрала Тракия там.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1777 on: 11.06.2021, 17:19:28 »
Сигурно са резервирали място  за автогарата и лифта. Интермодалността е ключовият фактор за еврофинансиране. Така че има ли я тази съставка, ще приемат проекта. Е, кой ще се откаже от възможостта лифта да е непосредствено в метрото? И гарата да е наблизо
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3304
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1778 on: 19.06.2021, 16:24:30 »
Държавна собственост е
Благодаря за информацията!

но е в нищото
Там може да се направи малка автогара, която да поеме автобусите, които сега обслужват сегашната автогара Юг. А същота така и автостанция, от коята до търгват крайградските автобуси за Панчарево, Кокаляне, Пасарел, Герман, Лозен, а защо не и Бистрица (А314).

А освен това може и А76 и А213 да се удължат до там. Нали имат проблеми с настоящето им обръщало. По този начин се решава този проблем, а пък и се създавам много нови удобства - връзка ж.к. Младост с Камбаните (в момента е много трудно и неудобно да се разходиш до там, ако нямаш кола) и връзка на новата автогара с тези линии. Може и А413 да се удължи до там.

И ако има и техническа възомжонст кабинковият лифт да се удължи до същото място - направо се получава един пълонеценен транспортен хъб, който ще генерира достатъчно пътникопоток за нормална метростанция. 
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9574
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1779 on: Yesterday at 11:03:56 »

Там може да се направи малка автогара, която да поеме автобусите, които сега обслужват сегашната автогара Юг. А същота така и автостанция, от коята до търгват крайградските автобуси за Панчарево, Кокаляне, Пасарел, Герман, Лозен, а защо не и Бистрица (А314).

Крайградските автобуси до посочените места не обслужват само тях, но и всички спирки по маршрута.
1 и 3 обслужват Горубляне, а 5 и 6 горната част на Цариградско. Аз например нерядко пътувам от Окръжна болница до Горубляне с 1 или 3. Пренасочването на тези автобуси ще лиши доста пътници от превоз. Да, немалко пътници слизат на метрото при Експоцентъра, но със сигурност повече от половината продължават към Окръжна болница и Гео Милев. Неслучайно при пускането на метрото до Цариградско, върнаха 3 и 5 до Гео Милев.
Това с крайградските хъбове може да стане само ако се осигури добра алтернатива в самия град, както и безплатни прекачвания.