Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 303358 times)

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2180 on: 26.03.2021, 08:58:54 »
3 или 4, но в движение са 2, 1 на 8601/02 и 1 на 2640/41.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9574
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2181 on: 26.03.2021, 10:01:05 »
На влака за Варна през Пловдив също съм виждал, но може и да е случайно.

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2182 on: 26.03.2021, 11:10:57 »
Имаше до средата на декември.

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2183 on: 29.04.2021, 14:54:11 »

Три въпроса:
1. Защо новоремонтираната отсечка Скутаре-Оризово е отбелязана едва за 130?
2. Защо между Коньово и Кермен е едва за 110?
3. Мисли ли се за увеличаване на скоростта между Ямбол и Бургас от 130 на 160?
Благодаря! И се извинявам, ако вече е коментирано! :)
« Last Edit: 29.04.2021, 14:55:47 by Chezare »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3801
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2184 on: 29.04.2021, 15:15:52 »
1. Защото там имаше рехабилитация и не е предвиждана по-висока скорост от предишната проектна. Запазени са и кривите с малки радиуси, на които има ограничения на скоростта и ефекта от 160 км/ч ще е нищожен, защото такава скорост ще е недостижима в 95% от участъците, в които би била допустима.
2. Защото има криви с малки радиуси. Отново беше предпочетено евтиното решение с нова линия по старото трасе, вместо 2 км ново трасе направо през полето.
3. Не. Не се и планира такова нещо. Единственото, което беше планирано и вече е направено е документално увеличаване на предсигналното разстояние от 1000 на 1200 м (физически това е направено много отдавна), което позволи 130 км/ч и в надолнищата. Друго не се предвижда.
« Last Edit: 29.04.2021, 15:18:41 by bdz43r »

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2185 on: 29.04.2021, 23:19:22 »
А какво ще стане с краткия участък около гара Завой, който не е ремонтиран?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3801
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2186 on: 29.04.2021, 23:24:31 »
Той ще се ремонтира по друг проект. Ще се строят нови мостове и ново трасе.
Цялата първа фаза на ремонта Пловдив - Бургас беше рехабилитация по старото трасе, където то е горе-долу право, т. е. най-лесната част.
Всичко, което включва ново трасе - това е Оризово - Михайлово и Завой е в следващата фаза, която скоро ще започне.

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2187 on: 30.04.2021, 22:43:38 »
За Оризово-Михайлово знам, че има поръчка и договор. Това при Завой включено ли е в някоя поръчка или не е обявена още?

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3487
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2188 on: 30.04.2021, 22:52:18 »
Доколкото ми е известно, участъка Зимница - Завой - Ямбол е част от трасе, предвидено точно за еднопътен участък, с което се е целяло да се забави придвижването на противникови войскови части в района.

Има ли вече готово проекто - трасе за този участък?
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 355
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2189 on: 29.05.2021, 15:04:20 »
Може ли някой да напише (или да прати линк към такава информация) колко локомотива в ПП са ограничени до 110 км/ч?
И колко пътнически вагона, годни за движение, има БДЖ?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3801
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2190 on: 30.05.2021, 18:29:06 »
Всички локомотиви серия 45 са най-много до 110 (такава им е конструкцията).
Колко са до 100 или 110 по някакви други причини няма как да се следи, защото това се променя почти ежедневно.
Ако някой локомотив получи стара колоос, става до 100 докато не му сменят колооста, ако му се изтъркат ребордите под 27 мм става до 110 докато мине на струг или му сменят бандажите.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3304
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2191 on: 10.06.2021, 22:46:13 »
Смартронът има предимство, ако някой състезателен машинист реши да влиза на перона на гарата със 130 км/ч, спирайки едновременно с всички видове спирачки при надгонване на закъснение, но това не винаги е добра идея и потенциалните грешки в преценката са много по-вероятни. Най-вече не може да се разчита, че сцеплението ще е винаги оптимално и електрическата спирачка ще е винаги налице (тя е зависима от контактната мрежа), съответно спирането трябва да е винаги такова, че да е възможно само с фрикционна спирачка и то с резерв.
Защо електрическата спирачка е зависима от контактната мрежа?

Описаният от теб начин на спиране допустим ли е според нормативната уредба? Написал си, че не винаги е добра идея, т.е. има случаи, при които е добра идея? Кои са тези случаи?

Много пъти съм пътувал с влак, но само веднъж ми се е случвало да се возя на влак управляван по този начин - от Пловдив до София. Влакът закъсняваше и машинистите влизаха в гарите по описания от теб начин. Потеглянето също беше доста рязко. Беше преди няколко години и беше с традиционен червен локомотив Skoda (бъркам сериите и не знам точно коя разновидност беше). Ако си спомням правилно, машинистите успяха да избият значителна част от закъснението. А усещането като пътник беше приятно по някакъв специфичен начин. Осезаемо ускорение и деускорение, което се усещаше с тялото и мирис на позагряли спирачки на всяка гара. :devil: Преминаването през входящите и изходящите стрелки на гарите беше... интересно друсащо преживяване. Очевидно въпросните машинисти бяха професионалисти и "имаха топките" да го правят. Винаги спираха на точното място на всяка гара, въпреки че при влизането на перона имаш чувството, че няма изобщо да успеят да спрат навреме.

Благодаря ти предварително за отговорите! :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3801
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2192 on: 10.06.2021, 23:52:32 »
Електрическата рекуперативна спирачка, каквато имат локомотивите Смартрон и ЕМВ Дезиро връща възстановената при спиране енергия в контактната мрежа и ако няма наблизо друг влак, който да я употреби - обратно в общата енергийна система. Ако няма работеща контактна мрежа, енергията няма къде да отиде и електрическо спиране не е възможно.
По-старите локомотиви и ЕМВ имат електрическа реостатна спирачка, която разсейва въпросната енергия като топлина, защото преди 30-40 години не е имало надеждна технология, подходяща за вграждане в локомотив за обратно преобразуване на постоянния ток, с който работят двигателите в променлив, с който работи енергийната система и контактната мрежа. При тях обаче системите за управление на електрическата спирачка се захранват от контактната мрежа, така че и те в повечето случаи зависят от това дали има ток.
Quote
Описаният от теб начин на спиране допустим ли е според нормативната уредба? Написал си, че не винаги е добра идея, т.е. има случаи, при които е добра идея? Кои са тези случаи?
Допустим е доколкото не се нарушава изискването машинистът да умее да спре на определено място без да ползва повече от 2/3 от капацитета на въздушната спирачка. Всичко в тази граница е допустимо, но винаги съществува рискът от неточна преценка или влак с по-слаба спирачка от очакваното. Когато се прави такова "спортно" каране, резервите за корекция при спиране са по-малки и има по-голям риск да пропуснеш момента, защото трябва да се действа много по-точно и по-близо до мястото за спиране.
При добро желание, за няколко години можеш да усвоиш спирането така, че в 99% от случаите спираш точно където трябва с точно 2/3 спирачка. А може и да нямаш такова желание и до пенсия да спираш бавно и от далече, но с най-малък риск от грешка в преценката.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3304
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2193 on: 11.06.2021, 00:09:51 »
Много благодаря за подробния отговор! :fan: :)

А може и да нямаш такова желание и до пенсия да спираш бавно и от далече, но с най-малък риск от грешка в преценката.
За съжаление това май е нормата при БДЖ Пътнически превози. :/ :neznam:

Знам, че сегашната система провокира подобно поведение, защото всяко закъснение се плаща като извънреден труд, т.е. машинистите нямат мотивация да избиват закъсненията. Дори обратното - финансово мотивирани са да закъсняват... :help:


А как ми се иска пак да попадна на влак, чиито машинисти умеят и не се притесняват да практикуват това т.нар. спортно каране. :P
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14031
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2194 on: 12.06.2021, 00:12:48 »
Влак 10261, който тръгва от Пловдив за Димитровград, една и съща мотриса ли е , която после продължава до Кърджали след няколко минути престой в Димитровград? Ако е така, тогава защо в разписанието като зададеш търсене Пловдив-Кърджали вместо да даде този удобен вариант за пътуване без да се прекачваш, то дава някакъв друг с прекачване при който трява да висиш в Димитровград повече от час? Да не говорим ако дадеш търсене София-Кърджали, дава тръгване от София с влак 1611 и седене 3 часа в Димитровград, при положение че ако 10261-40163 са една мотриса има много по-бърз и удобен вариант за пътуване, без това висене 3 часа и отгоре.

И могат ли от София да ми издадат билет за пътуване с тези влакове като не излиза в разписанието, 8651-10261-40163, вместо това със седенето 3 часа?

Предположенията са ми че е така, защото 10261 е с дизелова мотриса само няколко минути след това 40163 заминава за Кърджали логично да е същия. Но пък не намирам логика ако е така защо не излиза като най-бърз и удобен вариант, или защо просто не е един влак Пловдив-Кърджали?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 626
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2195 on: 12.06.2021, 11:40:55 »
Влак 10261, който тръгва от Пловдив за Димитровград, една и съща мотриса ли е , която после продължава до Кърджали след няколко минути престой в Димитровград? Ако е така, тогава защо в разписанието като зададеш търсене Пловдив-Кърджали вместо да даде този удобен вариант за пътуване без да се прекачваш, то дава някакъв друг с прекачване при който трява да висиш в Димитровград повече от час? Да не говорим ако дадеш търсене София-Кърджали, дава тръгване от София с влак 1611 и седене 3 часа в Димитровград, при положение че ако 10261-40163 са една мотриса има много по-бърз и удобен вариант за пътуване, без това висене 3 часа и отгоре.

И могат ли от София да ми издадат билет за пътуване с тези влакове като не излиза в разписанието, 8651-10261-40163, вместо това със седенето 3 часа?

Предположенията са ми че е така, защото 10261 е с дизелова мотриса само няколко минути след това 40163 заминава за Кърджали логично да е същия. Но пък не намирам логика ако е така защо не излиза като най-бърз и удобен вариант, или защо просто не е един влак Пловдив-Кърджали?
Не, не е една и съща мотриса! От Пловдив до Димитровград линията е електрифицирана, модернизирана - движат се само електрички. От Димитровград до Кърджали трасето е леш, доколкото знам, движи се бавно и ток няма. Няма как да пуснат директна дизелова до Пловдив, защото са много зле откъм дизелови Дезиро, уж, щом дори за Пловдив - Пещера не се намират, та пускат всеки ден автобусите на Петър Нейчев (бивш министър на транспорта и радетел за закриването на линията Стамболийски - Пещера).

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14031
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2196 on: 12.06.2021, 13:07:00 »
Да ама според разписанието е дизелова на този влак Пловдив-Димитровград за това питам дали е така ако някой пътува често по тази линия

https://razpisanie.bdz.bg/bg/plovdiv/dimitrovgrad/15.06.2021
« Last Edit: 13.06.2021, 13:00:33 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7132
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2197 on: 13.06.2021, 10:40:29 »

При добро желание, за няколко години можеш да усвоиш спирането така, че в 99% от случаите спираш точно където трябва с точно 2/3 спирачка.
Или както битува една сентенция - първите три години влакът спира машиниста, после - машинистът спира влака.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3801
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2198 on: 13.06.2021, 20:24:07 »
Не, не е една и съща мотриса! От Пловдив до Димитровград линията е електрифицирана, модернизирана - движат се само електрички.
Не само. Ако не се лъжа, мотрисите работещи по линията за Кърджали се зареждат с гориво само в Пловдив, съответно има поне един чифт влакове с дизелова мотриса, с които се прибират за зареждане.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14031
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #2199 on: 13.06.2021, 22:00:35 »
Значи така се връзват нещата, отива до Димитровград и след няколко минути заминава за Кърджали/Подкова като друг номер влак. По-разписанието, няколко минути след като пристигне в Димитровград този с ДМВ, заминава този за Кърждали. Това е доста удобно, защото така не се налага прекачване и пътниците ще продължат със същата мотриса без да кибичат по час-два в Димитровград. Чудно защо не е отразено в разписанието и при търсене Пловдив-Кърждали точно този най-удобен вариант не излиза, дори и Пловдив-Хасково. Ако не излиза, мисля че и в тяхната система не излиза и не могат да ти издадат билет за тези два влака.

Друго интересно, че влака Пловдив-Димитровград с дизел Дезиро е по-бърз по разписание от тези с електрическо, а като гледам спира на същите гари и спирки. По разписанието с дизел Дезиро е 1.13 минути, с електрическо има 1.21, 1.17, 1.18 и тн. а дизеловото има по-бавно ускорение и по-ниска максимална скорост.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР