Author Topic: ПТП и инциденти  (Read 68929 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6611
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #720 on: 09.06.2021, 18:36:16 »
Кракра и Янко Сакъзов сега.
Дерайлирал 4148.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1560
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #721 on: 09.06.2021, 19:15:53 »
4150/4148 . Бая е издрал асфалта
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #722 on: 09.06.2021, 21:47:58 »
Е с каква скорост е взел завоя, че да изхвърли задната мотриса на другата страна?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3854
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #723 on: 09.06.2021, 22:40:12 »
Е с каква скорост е взел завоя, че да изхвърли задната мотриса на другата страна?
Задният вагон се захранва от предния и докато водачът не върне контролера или не се скъсат кабелите на двигателите, вагонът продължава да има тяга и да се засилва в произволна посока. Затова почти винаги задният се извърта горе-долу в това положение.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11977
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #724 on: 09.06.2021, 23:20:17 »
Интересното в случая е мястото, на което се е случило. „Разцепване“ на стрелки е ставало навсякъде по активни трасета, но в този случай става дума за разделяне на активно и неактивно трасе с ръчна, а не автоматична стрелка.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 50 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline vankatavla

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #725 on: 09.06.2021, 23:34:45 »
Абсолютна простотия и некадърщина!!!!!!!

ето какво стана:
 :arrow: преди катастрофата имаше трамваи, които бяха пренасочени през паметника по някаква причина - сигурно от диспечер.
 :arrow: ватманката на състав 4150-4148 слиза обръща стрелката.в това време светват трите точки на светофара.
 :arrow: ватманката решава че ще мине - сигурно защото знае че има голям аванс от време докато светне зелено за колите посока паметника левски.
 :arrow: тръгва,  но светва зелено за колите, шофьорите почват на натискат клаксоните. ватманката дава газ, за да мине по-бързо.
 :arrow: последите две оси на втория трамваи продължават към паметника. първоначално ватманката не се усеща и продължава да дава газ. 
 :arrow: известно време първите две оси на втория трамваи продължават по релсите в кривата.а задните оси продължават по релсите към паметника. ватманката дава газ.
 :arrow: първо излизат от релсите задните оси и почват да дерат асфалта диагонално към посолството.
 :arrow: след момент дераилират и предните оси на втория трамваи и вече дрането на асфалта е непоносимо. ватманката най.накрая се усеща и спира.
 :arrow: идват 5-6 единици техника и сигурно 30-40 човека от аварийните служби. нямат никаква организация. не знаят какво правят. чак се чудя как не си отрязаха някоя ръка или крак. никой не знаеше какво прави другия. некадърници!!!!!
 :arrow: такава некадърщина, че не могажаха да разкачат двата трамвая. толкова са зле, че изтърбушиха прикачното устройство на 4148.и се наложи да режат кабелите.
 :arrow: надраха новия асфалт още повече докато се опитват да наместят трамвая. а можеха да не го дерат. нали имаха кран??!?!
 :arrow: нямаха никакъв план какво да правят. цялото нещо им отне почти два часа. две от най-вървежните линии - 20 и 22 бяха блокирани в час пик заради некадърници.
 :arrow: 4150 си тръгна безславно.а 4148 го издърпаха с камион по трасето към паметника левски.
 :arrow: извикаха цял състав от депото, за да се приберат 4148. защо състав, а не единичен трамваи - никой не знае. и защо трябваше да идва чак от депото като можеше да ползват някои от наличните трамваи които се бяха събрали на опашка. 4148 може единствено да го бутат, защото отпред няшаме никой - прикачното устройство беше останало на опашката на 4150.
 :arrow: и така някъде към 8 часа тройния състав обиколи през паметника и си тръгна към депото. как може да тръгнат да бутат аварирал трамваи към депото още докато има редовно движение???? ами ако тоя трамваи аварира отново по пътя към депото???? пак щеше да има задръжка по основни трамваини линии. трябваше да изчакат края на редовното движение и тогава да го бутат към депото.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3854
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #726 on: 09.06.2021, 23:38:39 »
Това сега Васко ли е или дядо Марин, или изгрява трета звезда, която до обяд мрази себе си, а след обяд целия свят?

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3324
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #727 on: 10.06.2021, 00:05:48 »
Аз попаднах на мястото някъде, когато вече разделяха двата трамвая.

Това, което ми направи впечатление е огромният числен състав на всички общински служители, които бяха пристигнали на мястото. В един момент успях да преброя 38 човека. :neznam: Или всички възможни аварийни екипи се бяха отзовали (което означава, че са оставили без покритие цялата останала трамвайна мрежа, в случай на друга авария или инцидент), или наистина щатните позиции са твърде раздути и така се хаби излишен финансов ресурс по време на криза. :neznam:

Половината от тези 38 човека бяха без светлоотразителни жилетки, а пък всичките бяха без лични предпазни средства (единствено някои имаха ръкавици).  :neznam:

Координацията на работата не беше добра. Нямаше ясно определена йерархична структура. Не беше ясно кой ръководи цялата операция. Нямаше никакви практики по безопасност на труда. Трудовите злополуки се разминаваха на косъм. На няколко пъти се случваше да има човек в непосредствена близост до авариралия трамвай (включително под него), а в същото време го дърпаха/бутаха или повдигаха с кран. :eek:

Също така изглеждаше, че няма алгоритъм на действие при подобни инциденти, което е изключително важно нещо при високорискови дейности като тази. Цялата работа се вършеше с импровизации. :neznam:

И аз не разбрах защо така грубо бяха изкъртили автосцепката на 4148, вместо да се опитат да разкачат двата трамвая. :neznam: :help:

Имаше голяма група от любопитни хора като много от тях коментираха, че трамваят се е движел с доста висока скорост в кривата. :neznam:

Мисля, че задръжата не е била чак толкова голяма като за такъв сериозен инцидент. Според думите на останалите любопитни наблюдатели, от момента, когато горе-долу се е случило, до момента на освобождаване на движението са минали около 40-45 минути. 


Нещо, което ми направи лошо впечатление отнсно работата аварийните служители - след като пуснаха движението, инструктираха ватманите да минават по-бавно през кръстовището, но допуснаха двупосочно движение и на няколко пъти трамвайни състави се разминаваха точно в рамките на кръстовището. Да, скоростта беше ниска, но ако все още имаше проблем със стрелката, можеше да има ново дерайлиране, но този път придружено с удар в насрещно движещ се трамвай. :neznam: :neznam: :neznam:
« Last Edit: 10.06.2021, 22:47:06 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11977
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #728 on: 10.06.2021, 01:00:33 »
Това сега Васко ли е или дядо Марин, или изгрява трета звезда, която до обяд мрази себе си, а след обяд целия свят?
Не искам да защитавам или обвинявам никого, но има основания да се мисли за грешка на водача. Основателно е питането как така е допуснато отклонението да стане толкова голямо и двете талиги на 4148 да бъдат изхвърлени от релсите, защото обикновено не се стига чак до такива драстични ситуации, а дали ватманът е гонел светофара това е по-скоро спекулация, защото неправилното превключване на стрелката и бързането за светофара не са непременно обвързани, пък и е факт, че две, а може би и три от четирите талиги са преминали правилно.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 50 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4914
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #729 on: 10.06.2021, 01:46:08 »
Това сега Васко ли е или дядо Марин, или изгрява трета звезда, която до обяд мрази себе си, а след обяд целия свят?
Васко е, няма сила, която да успее да ме убеди, че васко и новата звезда са се озовали на едно и също място, по едно и също време, и са видели ситуацията по един и същи начин, че накрая са го документирали с един и същи характерен патос тук, и това да е съвпадение :fan:
Само да вметна, относно автосцепката, че при такова изпълнение усилията в прикачните устройства са неимоверно по-големи и различни от характерните за нормалната експлоатация, и съответно е напълно възможно да дефектират до степен невъзможност за разкачане. Затова по-лесния и бърз вариант е да се откачи автосцепката от шарнира, кабелите очевидно да се срежат, и след това всичко да се ремонтира по надлежния ред в депо. Това вероятно е и далеч по-евтиния вариант от допълнителна задръжка, която води до загуби. А кабелите се възстановяват изключително лесно. ;)
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6611
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #730 on: 10.06.2021, 09:18:12 »
Прекалено много стрелкички и емотиконки има в съобщението, за да не е Васко. Ако може някой модератор да спре дублиращия профил.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1103
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #731 on: 10.06.2021, 17:19:28 »
Ее ако Бай Марин беше там и той да разкаже какво е станало. Иначе Васко това, че има трамваи там не означава, че трябва да дърпат повреден трамваи. Най -важното е за минимално време тези трамваи така да завъртят,  че да си влезна по разписание и да возят пътници, не  щото Васко е видял 8 да висят и кво  почваме пак за ресурси, пари, сметки. За тази работа се изкарва по преценка на механика  отделен трамваи и то при положение, че е покрита колата която е дефектирала. И  теглителната характеристика на единичен и на двоен трамвай са различни. Трябва  ли  да ти се обяснява на кое е по - голямо и кое ще спре по - бързо?

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3324
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #732 on: 10.06.2021, 22:34:11 »
Честно казано, чувствам се поласкан. :blush: Очевидно моето присъствие във форума е оставило толкова голям отпечатък в тази общност, че чак съм се превърнал в нарицателно,  което се лепва на всеки полуграмотен пост, който представлява критика или оплакване. :crazy:

Иначе Васко това
И  теглителната характеристика на единичен и на двоен трамвай са различни. Трябва  ли  да ти се обяснява на кое е по - голямо и кое ще спре по - бързо?
На мен ми звучи логично да се използва състав от два трамвая, ако наистина повреденият е бил бутан към депото. Двата трамвая са по-тежки и при нужда от рязко спиране тяхната тежест ще задържи масата на повредения трамвай, който е отпред. При рязко спиране и без работещи спирачки, инерцията на повредения трамвай ще дърпа силно напред, но по-голямата маса на бутащия състав ще задържи по-бързо и по-лесно. Или поне така си го обяснявам аз. Може и да не съм прав. 

Благодаря за обръщението към мен, но не аз съм коментирал въпроса за прибирането на повредения трамвай към депото. :neznam: Не съм наблюдавал тази процедура. Аз преминавах през мястото, когато разделянето на двата трамвая беше в напреднал стадий. И си тръгнах, когато пуснаха движението. Тогава повреденият трамвай си стоеше паркиран някъде ето тук.

И преди някой да попита как така все се озовавам на мястото на инцидента – местоработата ми е наблизо и всеки ден се движа в този район. Дори неколкократно се е случвало да коментирам ситуации и проблеми, свързани с градския транспорт, случващи се в този район.



Сега се сетих за още нещо, което ми направи впечатление. Нямаше никакви дейности по разследване на инцидента. :neznam: Не говоря за полиция или прокуратура, ами по-скоро за специалисти, които са представители на транспортния оператор или на общината, които би трябвало да установят причината за случилото се, за да не се повтаря повече. 

Възстановиха трамвайното движение в момента, в който издърпаха повредения трамвай от габаритите на кръстовището. Напълно съм съгласен, че възобновяването на движението на ТМ20 и ТМ22 би трябвало да стане при първа възможност, но все пак очаквах да се отделят една-две минути, през които някой експерт да мине и да направи измервания, да снима съоръженията и други подобни действия по оглед на мястото, за да може после да използва тази информация за установяване на причините.

Предполагам, че някой ще каже, че след като няма пострадали, то не е било необходимо да се намесват официалните разследващите държавни институции. НО не би ли трябвало самият транспортен оператор и/или общината да установят каква причината, за да може да се вземат мерки за бъдеще??? :neznam: :neznam: :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline vankatavla

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #733 on: 10.06.2021, 22:39:55 »
Мисля, че задръжата не е била чак толкова голяма като за такъв сериозен инцидент. Според думите на останалите любопитни наблюдатели, от момента, когато горе-долу се е случило, до момента на освобождаване на движението са минали около 40-45 минути. 
не е вярно поне два часа беше задръжката!!!!!!!!!


И  теглителната характеристика на единичен и на двоен трамвай са различни. Трябва  ли  да ти се обяснява на кое е по - голямо и кое ще спре по - бързо?
това са пълни глупости!!!!!!!!!!!!!!!!!! един трамаваи е достатъчен да бута-има достатъчна маса, за да спира и т.н. освен ако нямат намерение да вдигат големи скорости докато бутат изтърбушения трамвай към депото. при бавна скорост-каквато трябва да бъде-и с трабант да го бутат, пак трабанта ще успее да го задържи.

Иначе Васко това, че има трамваи там не означава, че трябва да дърпат повреден трамваи. Най -важното е за минимално време тези трамваи така да завъртят,  че да си влезна по разписание и да возят пътници, не  щото Васко е видял 8 да висят и кво  почваме пак за ресурси, пари, сметки. За тази работа се изкарва по преценка на механика  отделен трамваи и то при положение, че е покрита колата която е дефектирала.
и това е глупост!!!!! Да ти се вържа ако беше някъде през деня. Ама това ставаше в 8 вечерта когато повечето трамваи излизат от линия и се прибират за депозащото свършва часпик. Значи е имало предостатъчно трамваи които е можело да забутат 4148 закото така или иначе са се прибирали към депото.

ама умните шефове които сигурно бяха една четвърт от целия персонал на мястото, бяха решили че ще разкарват отделен състав чак от депото. ама то си личеше колко бяха умни докато течеше цялата патардия. само обикаляха наляво нядсно и даваха разнопосочни команди. имаше един шкембелия с карирана риза. емо или емил му викаха. този беше най-неориентирания.кой знае каква калинка е.и сигурно за пръв път вижда излязал от релсите трамвай.

да не говорим че бутането беше против всякакви правила за безопасност. тръгнаха да бутат по споделеното трасе на сакъзов без никаъв съпровод от аварайна кола. имаше авариец в кабината на изтърбушения 4148 но само толкова.

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 179
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #734 on: 10.06.2021, 22:44:56 »
Аз също бях вчера на мястото на дерайлирането и станах свидетел на катастрофата. Вярно е че ватмнката беше слязла да обръща стрелката и после веднага тръгна. Не знам какво е показвал светофара но мисля, че е логично да е било забраняващ сигнал защото в момента на дерайлирането колите по Кракра бяха вече спрели на червено. Очудващто за мен беше че жената която караше трамвая не усети какво се случва доста дълго време. Мисля си че голяма част от заслугата за спиране на трамвая идва от съпротивлението което указваше дерайлиралата втора мотриса.

Дълго време не се отваряха вратите, а вътре имаше доста уплашени пътници.

Доста бързо дойдоха аварийните екипи но и аз съм на мнение че дойдоха твърде много хора и съм съгласен че има много раздут щат. Ама нали всички знаем – на държавно си е най-сладко. 

И съм съгласен че изглеждаха неорганизирани и неориентирани. Сякш за пръв път се е случило да виждат дерайлирал трамвай.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3816
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #735 on: 10.06.2021, 23:40:32 »
Карираният шкембелия е единственият дето знае какво трябва да се направи в такава ситуация и има достатъчно рутина. Останалите са били там да си оправдават щата и да пречат.

Списък на подвижния състав в София
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1103
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #736 on: 11.06.2021, 17:37:08 »
ама то си личеше колко бяха умни докато течеше цялата патардия. само обикаляха наляво нядсно и даваха разнопосочни команди. имаше един шкембелия с карирана риза. емо или емил му викаха. този беше най-неориентирания.кой знае каква калинка е.и сигурно за пръв път вижда излязал от релсите трамвай.

да не говорим че бутането беше против всякакви правила за безопасност. тръгнаха да бутат по споделеното трасе на сакъзов без никаъв съпровод от аварайна кола. имаше авариец в кабината на изтърбушения 4148 но само толкова.
Не съм голям привърженик на аварийците на СЕ и по особено на някой който се мислят, че  всичко знаят и могат.  Но споменатия човек,  който казваш определено си разбира от работата. И Васко, не е уместно  да го обиждаш.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1560
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #737 on: 11.06.2021, 21:13:50 »
1624 по 11 ка е ударил момиче със скейтборд , идвайки от Орлов към Ректората. Малко след разделителната стрелка , между спрелите коли е притичало детето и тролея го е ударил. И преди някой да се изцепи , че водачът е карал бързо.......не е така, точно след стрелката е било и водачът не е имал никакво време за реакция.  :/
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16200
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #738 on: 11.06.2021, 23:50:40 »
Как е момичето?

Иначе ежедневно засичам луди на бордове, тротинетки и велосипеди, с тапи в ушите, без грам идея да се оглеждат и пазят....  :help: :help: :help:
« Last Edit: 12.06.2021, 00:31:38 by difian »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3854
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #739 on: 13.06.2021, 20:26:31 »
между спрелите коли е притичало детето и тролея го е ударил. И преди някой да се изцепи , че водачът е карал бързо.......не е така, точно след стрелката е било и водачът не е имал никакво време за реакция.  :/
Така описаната ситуация е един от много редките случаи, когато дори при смъртен изход, съдът най-често оправдава водача.