Author Topic: Новини от София  (Read 1131322 times)

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5920 on: 15.03.2024, 12:28:29 »
Плашат със спиране на метрото - работници си искат по-високите заплатите



"30 души от работещите в столичното метро излязоха на протест в 11 часа в готовност да блокират и двата входа на метростанция "Сердика". Протестиращите искат гаранции, че обещанията за увеличение на заплатите им ще бъдат изпълнени.

Те се опасяват, че сключеното на 26 февруари споразумение с кмета на София Васил Терзиев за увеличение на възнагражденията с 15% няма да се изпълни във вида, в който е подписано

Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ подкрепя недоволството на работниците и служителите.

В района на метростанцията има и засилено полицейско присъствие.

Лидерът на федерацията Александър Шопов уточни пред журналисти, че притесненията са след проведените срещи, "в които се набляга, че заплатите трябва да се изравняват и да се разпределят процентите, което не е допустимо и синдикално за КНСБ".

По думите му хората трябва да си получат това, което им е обещано. Само в "Метрополитен" има проблем, в останалите дружества от градския транспорт си разписаха своите 15% увеличение на заплатите и там всичко е спокойно, сравни Шопов. Ако днес няма споразумение за увеличение на заплатите, е възможно и самите метровлакове да преустановят работа. Кметът на София Васил Терзиев изпълни своето обещание и сега всичко е в ръцете на "Метрополитен", каза още Шопов."


https://news.bg/regions/plashat-sas-spirane-na-metroto-rabotnitsi-si-iskat-po-visokite-zaplatite.html

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5921 on: 15.03.2024, 17:54:33 »

Рекорден бюджет за транспорт в София, но билетите няма да поскъпват



"София ще има рекорден бюджет за градски транспорт през 2024 г. - над 500 млн. Лева, заяви Иван Василев, заместник-кметът по финанси на Столична община.

За първи път от пет години икономическата рамка на градския транспорт ще се внесе заедно с бюджета на Столичната община, обяви той.

Няма да има увеличение на картите и билетите, качеството на услугата ще се подобрява, заяви Василев, цитиран от БТА.

Ние сме екип, който спазва своите обещания, добави той и припомни, че през февруари кметът на София Васил Терзиев подписа споразумение със синдикалните организации за увеличение на възнагражденията в транспорта. Тези пари са налични и са в икономическата рамка за транспорта, заяви заместник-кметът по финанси.

Той обяви също, че охраната на метрото вече ще се извършва от Министерството на вътрешните работи.

Постигната договореност между Столичната община и Министерството на финансите за това държавата да поеме заплащането охрана на метрото на стойност 17 млн. лв., които в момента Столичната община заплаща.

Заместник-кметът по транспорта Илиян Павлов каза на пресконференцията, че "половин милиард не се появиха просто така, не бяха лесна задача да се намерят". Той съобщи, че т.нар. транспортна задача на градския транспорт е 65 милиона км, което по думите му също е рекорд, тъй като това е най-голямата транспортна задача досега и с 4% повече от тази за 2023 година. Средствата идват от три места – собствени приходи и продажба на превозни документи (183 млн. лв.), компенсации и субсидии от Столичната община (189 млн. лв.) и 155 млн. лв. от държавния бюджет, съобщи зам.-кметът. Той отбеляза, че се предвижда системна работа за повече контрол в градския транспорт, както и по-големи приходи от продажбите на карти и билети.

Андрей Зографски, заместник-председател на Комисията по транспорт към Столичния общински съвет, каза, че 500 млн. лв. са колосална сума, която градът, държавата и данъкоплатците отделяме за градския транспорт. В замяна за тези средства управлението на общината очаква от транспортните дружества по-високо качество на транспортната услуга, защото това очакват гражданите и данъкоплатците на София, каза той. Зографски обяви, че в общинския бюджет има серия от мерки, които подобряват условията за пътниците и условията на труд.
Предвижда се увеличение на коридорите, предназначени само за градския транспорт, което значи нови бус ленти и ограничени трамвайни трасета. Работим интензивно за подобряване на синхроните и разписанията на линиите, предстои да въведем и нови линии, съобщи Зографски. Предстои да бъдат изградени и седем общежития за заетите в градския транспорт, така че да бъде решен жилищният им проблем."

https://www.dnes.bg/sofia/2024/03/15/rekorden-biudjet-za-transport-v-sofiia-no-biletite-niama-da-poskypvat.601329

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1104
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Новини от София
« Reply #5922 on: 15.03.2024, 23:30:37 »
Quote
Предстои да бъдат изградени и седем общежития за заетите в градския транспорт, така че да бъде решен жилищният им проблем."

Да не са решили отново да "внасят" шофьори от провинцията, а вероятно и украинци и други бежанци, като им предлагат жилище на символичен наем? Преди години е работило, вероятно и сега разчитат на същата схема. Но е похвално, че се мисли за привличане на нови водачи, защото сега транспорта се крепи на пенсионерите.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5311
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5923 on: 16.03.2024, 08:55:04 »
Quote
Предстои да бъдат изградени и седем общежития за заетите в градския транспорт, така че да бъде решен жилищният им проблем."

Да не са решили отново да "внасят" шофьори от провинцията, а вероятно и украинци и други бежанци, като им предлагат жилище на символичен наем? Преди години е работило, вероятно и сега разчитат на същата схема. Но е похвално, че се мисли за привличане на нови водачи, защото сега транспорта се крепи на пенсионерите.
Само ще напомня, че в МГТ освен водачи работят и други. Например в сервизите.
В сервизите по депата има между 10 и 20 свободни места. В Трамкар са над 30 ... Липсват специалисти от всички специалности, а за някои длъжности - няма. Няма нито един дърводелец, има един тапицер за цялото СЕ, стругарите са по един на депо и т.н. За пресата за колооси в Трамкар се пращат монтьори, които се отклоняват от други работни места ...
Повечето работещи в сервизите на депата и Трамкар са пенсионери и почти пенсионери.
За да излезе на линия едно возило трябва да е прегледано, обслужено и ремонтирано ... от живи хора. А те не достигат ...
Това е положението в момента ... Има много причини за това състояние на нещата.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5924 on: 16.03.2024, 09:52:49 »

Повечето работещи в сервизите на депата и Трамкар са пенсионери и почти пенсионери.
За да излезе на линия едно возило трябва да е прегледано, обслужено и ремонтирано ... от живи хора. А те не достигат ...
Това е положението в момента ... Има много причини за това състояние на нещата.

Според Василев и Зографски обаче парите не са причината, осигурили са. И въпреки това в единственото дружество в което няма такъв недостиг на кадри, и няма дефицит на машинисти са готови да стачкуват защото парите не са достигнали до тях. Странен феномен...
« Last Edit: 16.03.2024, 09:54:26 by fafan »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5311
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5925 on: 16.03.2024, 10:38:47 »

Повечето работещи в сервизите на депата и Трамкар са пенсионери и почти пенсионери.
За да излезе на линия едно возило трябва да е прегледано, обслужено и ремонтирано ... от живи хора. А те не достигат ...
Това е положението в момента ... Има много причини за това състояние на нещата.

Според Василев и Зографски обаче парите не са причината, осигурили са. И въпреки това в единственото дружество в което няма такъв недостиг на кадри, и няма дефицит на машинисти са готови да стачкуват защото парите не са достигнали до тях. Странен феномен...
Кое не разбра от "Това е положението в момента ..."? Това, че има осигурени пари в бъдеще време не променя положението в този момент. Трамваи и тролеи се движат по улиците в този момент, сега.
Тези пари са описани много общо, само от къде ще дойдат. А как ще се разпределят ... това е друг въпрос. Дружествата имат непогасени задължения към доставчици от няколко години. Тези фирми-доставчици не доставят резервни части и консумативи докато не се изплатят старите задължения или поне част от тях. Дадените (?) по 15% на служителите не решават проблема с дохода им. Няма да направят работата при нас търсена. С тях заплатите в сервизните няма да достигнат тези в търговските вериги, че да има наплив от желаещи.
В метрото, до колкото разбрах, има разлики в щатните заплати на една и съща длъжност. Това е проблемът при тях.
« Last Edit: 16.03.2024, 10:41:40 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5949
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5926 on: 16.03.2024, 11:09:48 »
В метрото тези разлики ги има откакто има метро и в някои случаи разликата е в пъти.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5927 on: 16.03.2024, 12:07:28 »
Значи какво се забелязва:

-имаме дружество в дружеството което явно е някаква отделна зона, там важат други правила, и каквото говорят ресорните кметове всъщност там явно не достига и не важи.

-пари има в изобилие според тях, а до там докъдето трябва да достигнат не се появяват, няма програми за обучаване на нови кадри, няма програми за модернизация на депата, твърдят че пробегът е рекорден, а по разписанията на някои линии изтъняването е достигнало критични размери.

Лек хаос...

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5928 on: 16.03.2024, 20:14:06 »
СПоред мен се вижда как едни хора не знаят какво говорят. Как така рекордна транспортна задача при толкова орязан ГТ.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5929 on: 17.03.2024, 13:06:05 »
СПоред мен се вижда как едни хора не знаят какво говорят. Как така рекордна транспортна задача при толкова орязан ГТ.

Трябва да ги питаме тези хора наистина. Сега например оправих в българската Уикипедия данните за пътникопотока на метрото, да видим кога някой тийнейджър ще върне грешните надути цифри. Реалностите според статистиката и нещата които ни разправят се разминават сериозно.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5930 on: 18.03.2024, 16:57:48 »
Трябва да ги питаме тези хора наистина. Сега например оправих в българската Уикипедия данните за пътникопотока на метрото, да видим кога някой тийнейджър ще върне грешните надути цифри. Реалностите според статистиката и нещата които ни разправят се разминават сериозно.

Как ще оправяш данните в Уикипедия???? Откъде си ги взел? Сигурен източник ли е или изсмукани от пръстите цифри? "Грешните надути цифри" може да са по-близо до истината от съмнителни данни, предоставени от съмнителни организации.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5931 on: 18.03.2024, 17:49:08 »
"Грешните надути цифри" може да са по-близо до истината от съмнителни данни, предоставени от съмнителни организации.
Много би ми било интересно дали някъде публично достъпни има данните за таксуваните на входа и изхода на метростанциите. Защото в случая се присъединявам към мнението, че данните най-вероятно се надуват с чисто популистка цел.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5932 on: 18.03.2024, 18:30:35 »
Трябва да ги питаме тези хора наистина. Сега например оправих в българската Уикипедия данните за пътникопотока на метрото, да видим кога някой тийнейджър ще върне грешните надути цифри. Реалностите според статистиката и нещата които ни разправят се разминават сериозно.

Как ще оправяш данните в Уикипедия???? Откъде си ги взел? Сигурен източник ли е или изсмукани от пръстите цифри? "Грешните надути цифри" може да са по-близо до истината от съмнителни данни, предоставени от съмнителни организации.

Успокой се и не се вълнувай толкова че не е добре за кръвното. Поправки в Уикипедия винаги се правят с посочване на писмен източник, а не по начина "един Братоев ми на ушенце думаше"...

Разбира се веднага там се появяват всезнайковци които се опитват да ти развалят поправките, но ако си упорит и му върнеш десет пъти корекцията на единадесетия се отказва.


било интересно дали някъде публично достъпни има данните за таксуваните на входа и изхода на метростанциите. Защото в случая се присъединявам към мнението, че данните най-вероятно се надуват с чисто популистка цел.

Посочил съм източника, вижда се публично от всеки, а те би трябвало да са го получили директно от Метрополитен. Но е интересно че този източник за 2022 вече не е наличен, случайност или не ще видим. Чакаме изданието за 2023 година...
« Last Edit: 18.03.2024, 18:34:46 by fafan »

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18329
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5933 on: 18.03.2024, 19:37:12 »
НСИ не брои сам, получава ги от Метрополитен/ЦГМ (Теоремус) и са си скандални…
« Last Edit: 19.03.2024, 00:18:51 by difian »

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5934 on: 18.03.2024, 21:11:22 »
НСИ не брои сам, получава ги от Метрополитен/ЦГМ (Теоремус) и са си скандални…

По принцип съм по-склонен да се вземат числата преди пандемията, 2021 може и да не е най-показателната. Но и в този случай няма как да имаме 450 000 пътника дневно както се опитват да ни убедят по медиите, това може да са някакви пикови стойности за натоварени месеци като септември или октомври, а средната стойност е някъде около 250 000 на годишна база.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5935 on: 19.03.2024, 15:13:10 »
Успокой се и не се вълнувай толкова че не е добре за кръвното. Поправки в Уикипедия винаги се правят с посочване на писмен източник, а не по начина "един Братоев ми на ушенце думаше"...

Не знам дали някой в този форум се опитва да вдига кръвното на другите, но това е една друга тема.
Източника в Уикито не е толкова задължителен, в някои случаи пише, че източника не е посочен. В статията за Софийското метро източниците са посочени само до 2019 г.  с авторитетни източници като economic.bg, money.bg, stroitelstvo.info, а по-старите данни са от книгите на Братоев.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18329
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5936 on: 19.03.2024, 16:09:26 »
Нито един от тези източници не е авторитетен, още повече пък Братоев, част от чиито действия като управител на Метрополитен са меко казано противоречиви… Официалната статистика се крие и изопачава, защото се хвърлят луди пари в метрото с много по-малки от потенциалните резултати….

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5937 on: 19.03.2024, 16:11:25 »
.. авторитетни източници като economic.bg, money.bg, stroitelstvo.info, а по-старите данни са от книгите на Братоев.

Как това са авторитетни източници? Това са електронни издания, които за да стигнат до тези данни са интервюирали някакъв източник в Метрополитен и са го преразказали, този източник най-вероятно е самият Братоев с което се е получил ефектът на счупения телефон и сега по всички чуждоезични Уикипедии са копирани грешните цифри от 450 000 дневно. И сега трябва по всичките Уикипедии една по една да минаваме и да смъкваме числата до реалните 250 000, страшно мъчителна работа защото вместо да се гледат официални данни у нас се слушат глупостите на някой който изтърсва нещо без да мисли и после всички го преразказват като папагали.

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1412
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5938 on: 19.03.2024, 16:13:21 »
А всъщност откъде имаш достоверни данни за пътникопотока? Не се заяждам, интересно ми е, защото знам, че Братоев надува статистиката, но аз лично други данни не съм виждал.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5939 on: 19.03.2024, 16:19:15 »
И кои източници са авторитетни?
Честно казано, предпочитам статистика от официален източник, дори да е надута, вместо изсмукани от пръст данни от хора които нямат нищо общо със съответните институции.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing