Author Topic: Новини от София  (Read 1131332 times)

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5949
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6000 on: 01.05.2024, 09:06:55 »
Хубав негативен пример е Пловдив, където 80% от ежедневните пътувания са на разстояния, които пеш се изминават за времето, което в София е необходимо за придвижване с кола или обществен транспорт, но трафикът не е по-лек от софийския.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6001 on: 01.05.2024, 09:23:31 »
Първо на първо, данъците изобщо не са ниски. И като ги вдигнеш, ако
ще двойно, какво ще стане? Не забравяйте, че кола не се ползва само в града, напротив, даже често повечето пробег се прави извън града. Това е масовият случай. За какво махане на коли говорите тогава? И няма нищо лошо всеки да си има кола, ние сме свободни хора и нека си консумираме свободата както искаме. Единственият начин да се намали градският трафик са платените зони за паркиране и бърз и удобен транспорт. Така хората сами ще си променят навиците. Същото важи и за Пловдив.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5949
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6002 on: 01.05.2024, 09:48:40 »
Никой не иска да ограничава правото на притежаване на кола, но то не е обвързано със задължение на общината или държавата да осигурява място за паркиране или пропусквателна способност на пътищата. Дадох Пловдив за пример, защото там хората могат да ходят на работа и на училище пеша за време, което в София отнема с кола, но не го правят, а се качват на колите за 5-10 минути, защото могат.

Колата винаги ще е най-удобният и предпочитан транспорт, ако можеш да си я паркираш пред вратата, пътуването с нея е по-евтино от това с ГТ и стигаш по-бързо. Както казах и аз го правя понякога дори за Плиска - Св. Анна, защото за времето, което ми е необходимо да стигна до спирката и да чакам дори първия автобус по която и да е линия, с колата ще съм стигнал отдавна, ако е паркирана пред нас. По-сложно и по-малко вероятно е да я ползвам, ако е прибрана в гаража или ако знам, че ще има задръстване по моста на 4-ти км.

Не съм си и помислял да пътувам с нещо различно от кола, когато работех в Перник и почти ежедневно трябваше да пътувам или до там, или до гара Волуяк, но когато колата се счупи, нямах никакъв проблем да се оправям с обществен транспорт без да ми тежи особено - метро, влакове, автобус 150.

Забелязах и един чисто психологически момент при мен и съм сигурен, че не съм само аз: Възприемам колата като част от "вкъщи" и когато се освободя от работа, в момента в който се кача на колата, вече се чувствам на своя територия, докато с обществен транспорт тепърва ме чака пътуване докато се прибера.
« Last Edit: 01.05.2024, 10:21:44 by bdz43r »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15744
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6003 on: 01.05.2024, 12:01:13 »
Може да се приложи също една добра практика от други големи градове. Да ти дадат регистрация на кола само ако имаш къде да я държиш.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11592
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6004 on: 01.05.2024, 12:27:51 »
Бързият и удобен градски транспорт е неразривно свързан с неговото приоритизиране спрямо автомобилния трафик. Също така опазването на спирките от спрели за малко, за да може возилата на МГТ да спират максимално близо до чакащите. Платените зони не могат да спират транзитно преминаващи.
Иначе свободата е за всички - и за автомобилисти, и за велосипедисти. В крайна сметка изпълнявания проект ощетява донякъде паркирането, а не придвижването, тъй като активните ленти се запазват.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 525
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6005 on: 01.05.2024, 13:01:02 »
И няма нищо лошо всеки да си има кола,

ухааа

не думай.

Подобна глупост разбирам да се напише в автомобилистски форум, ама тук е абсурдно. Ок, ще пробвам да ти обясня колко много е лошото на автомобили в града:

-замърсяват
-убиват
-задръстват
-надебеляват ползвателите си
-за да могат общества и градове да смогнат на много автомобили се променят по такива начини, че става още по- гадно за тези, които им се налага да не ползват автомобили: инфраструктурата вече е насрана за да поеме многото налични автомобили и заради нея градски транспорт, вървяне пеша и с велосипед стават по- зле. Но многото автомобили насират и пътуването на тези, които имат легитимна причина да са с автомобил.

Всъщност хората, които им се налага да не ползват автомобили са много повече от хората, които им се налага да ползват автомобили.
Такива групи хора са:
-непълнолетни младежи
-бедни хора
-загрижени за природата хора
-загрижени за здравето си хора
-загрижени за пътната безопасност хора
-алкохолици и други, които по здравословни причини не бива да шофират

София има премного инфраструктура ако коли останат да ползват единствено тези, които им се налага:
-товарещите нещо
-имащите здравословен проблем, който позволява шофиране, но е дискомфортно без кола. Трябва да се отбележи, че повечето такива хора получават когато им се налага возене от общината и от институции, а не шофират личен автомобил.
-линейки, пожарни

Това да имаш дете е много по- тъпо оправдание и трябва да спре да се ползва от шофиращите паразити. Аз имам дете и не ползвам колата за да съм му такси. Ползвам колата извън София, защото колите са бавни, вредни и опасни в градовете. Това не е проблем на София. Това е заключението достигнато в градовете каквито искаме София да бъде. В тях и хората с деца и хората с огромен бизнес живеят най- комфортно с обществен транспорт и с колело. За такава София гласувах. Друга просто не би могла да съществува.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6006 on: 01.05.2024, 14:56:03 »
...държавата да осигурява място за паркиране или пропусквателна способност на пътищата.

Това второто май не е вярно, държавата е длъжна да строи пътища в противен случай може да и се отнеме монополът да го прави. Но може да налага дадена политика с цените за паркиране или ширината на шосетата на дадени места, такава власт и е делегирана.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18329
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6007 on: 01.05.2024, 15:02:34 »
...държавата да осигурява място за паркиране или пропусквателна способност на пътищата.

Това второто май не е вярно, държавата е длъжна да строи пътища в противен случай може да и се отнеме монополът да го прави. Но може да налага дадена политика с цените за паркиране или ширината на шосетата на дадени места, такава власт и е делегирана.
В Закона за пътищата са посочени кой може да притежава и кой да стопанисва пътища (респективно улици в урбанизираните територии).

По-рано бях цитирал Наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортни системи в урбанизираните територии, където са разписани функционалните класове на улиците и какво може или не може да се случва на тях.

Погледнете Раздел V. Планиране на системата за паркиране и гариране, с акцент на чл. 43:
Quote
(1) Необходимият брой на местата за паркиране и гариране в урбанизирани зони, изградени без осигурени паркоместа в УПИ, на отделните обекти се осигурява на територията на съответната зона с предвиждане на паркиране в публични и частни паркинги.
(2) Когато за централни зони на урбанизираните територии не могат да се осигурят необходимите места за паркиране и гариране, най-много 30 % от недостига се предвижда и осигурява в непосредствено прилежащи територии в публични или частни паркинги.

Оставям на вас размислите, кое е позволено и кое не, кой на кого и за какво е длъжен. Да не навлизаме и в темата за красивите, но за съжаление декларативни членове, където се говори за равнопоставено на различните видове движение, йерархично на кои се дава предимство (не са автомобилите!!!), където се пише за икономичност, опазване на околната среда, безопасността и здравето на участниците…
« Last Edit: 01.05.2024, 15:09:17 by difian »

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1297
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6008 on: 01.05.2024, 15:42:35 »
Еволюцията намалява колите и качва хората на обществен транспорт, но нас явно ни е заобиколила.
При нас по скоро е обратното при еволюцията,колите се увеличават и свалят хората от ГТ

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 709
  • В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6009 on: 01.05.2024, 15:42:59 »
Тази тема е един от любимите ми дебати/диспути, който водя с всеки, който тръгне да ме пита:
"А ти кола нямаш ли?"
Отговарям му така:
"Аз нямам книжка и не възнамерявам да имам."
И после ме гледат странно -  :blink: .

Безспорни са удобствата на колата и разбирам, че свободата на избор на начин на придвижване от едно място до друго е много ценна и фундаментална за всеки от нас. И не може с лека ръка да се изтрият, махнат години на наслоена култура, в която едва ли не отделният индивид без кола не може да съществува.

Логиката на тези разсъждения обаче, удря на камък, когато се сблъскаме с фактите.
Фактите са, че София е пренаселена и в градът няма достатъчно паркоместа и паркинги, включително подземни, които да поберат всичките автомобили така, че да се създаде достатъчно добра градска среда, адекватна на променящото се положение.
Има полу-разрушени и разрушени, неизползвани площи, където могат да се подстроят паркинги на няколко етажа, но има гражданско и най-вече политическо нежелание за решаването на този проблем. Дори откровена конфронтация срещу такива мерки.

И се изумявам, че във форум за градски транспорт има хора, които отричат откровените плюсове от ползването на метро, автобус, тролей или трамвай на ежедневна база (или най-малкото стремежа за такова) пред автомобила, който е като тумор за гражданите на фона на лошата инфраструктура, задръстванията, лошото качество на въздуха (което няма да стане значително по-добро с покупката на електрически автомобили) и пътните инциденти и най-вече: прегазените и убити от недобросъвестни автомобилни водачи!

Последните години би трябвало да стимулират повече граждани да използват публичните средства и да настояват за по-добри услуги, отколкото да хванат геврека и да си мислят, че имат нужният капацитет да управляват МПС.

И да, всички бързаме - затова трябва да има бус ленти, широки велоалеи и адекватни алтернативи на МПС.
Такситата да се използват рядко, но да има по-малко стимули да се използват МПС в идеалният център на София.
Ако зависеше от мен, поне 60-70% от центъра щеше да е изцяло пешеходен с много малки изключения за возила, които зареждат супермаркетите и ГТ, а повечето артерии щяха да са подобни на Витошка и Граф Игнатиев.
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

МАН а е най доброто нещо което се е случило за софийския ГТ след метрото в последните 20 години.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6010 on: 01.05.2024, 21:42:07 »
И се изумявам, че във форум за градски транспорт има хора, които отричат откровените плюсове от ползването на метро, автобус, тролей или трамвай на ежедневна база (или най-малкото стремежа за такова) пред автомобила, който е като тумор за гражданите на фона на лошата инфраструктура, задръстванията, лошото качество на въздуха (което няма да стане значително по-добро с покупката на електрически автомобили) и пътните инциденти и най-вече: прегазените и убити от недобросъвестни автомобилни водачи!
Ползите са очевидни и повечето хора тук не ги отричат, но към момента имаме по-голям проблем от BUS лентите и забрана на автомобилите. Неотложно нужно е осигуряването на редовен градски транспорт с нормални интервали на движение, защото с линии на 20 минути темата за предпочитан градски транспорт става много проблемна. Може би единствено живеещите на пешеходна близост до метростанции вече наистина имат редовен транспорт

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1237
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Re: Новини от София
« Reply #6011 on: 01.05.2024, 22:19:38 »
Е защо ми изтрихте неутралното мнение? Интрига и конфликт ли се търси в темата, че остават само крайните?

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6375
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6012 on: 01.05.2024, 22:20:43 »
Щот си имаме Сталин.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18329
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6013 on: 01.05.2024, 23:51:52 »
Е защо ми изтрихте неутралното мнение? Интрига и конфликт ли се търси в темата, че остават само крайните?
Прегледай си пак мненията, кое в изтритото!? Да не би си забравил в коя тема пишеш!?  :laugh: :help: :P


Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1237
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Re: Новини от София
« Reply #6014 on: 02.05.2024, 15:34:41 »
Абе, в тази и помолих да не се изпада в крайности. В някои квартали автомобилът е необходимост, в други - не. Стремежът трябва да бъде към постепенно намаляване на необходимостта.
Малко статистика в резюме: в София има около 600000 домакинства и над 1.1 милион автомобила с ежедневно влизащите в работен ден. Или средно по почти 2 автомобила на домакинство. Няма как да ги поеме пътната инфраструктура. Според мен трябва да се работи за намаляване бройката на недвижимите имоти по паркинги и улици, защото няма кой да се движи с 2-3 автомобила едновременно. А със сигурност всеки от нас познава собственици на 3-4 и дори повече возила, които събират паяжини пред блока.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3739
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6015 on: 02.05.2024, 17:02:38 »
Паметниците пред блоковете не са основния проблем на задръстена София. Те така или иначе си стоят на едно място, т.е не рушат инфраструктурата, не замърсяват въздуха, не създават задръствания  :rolleyes: Много повече проблеми създава онази част от населението, възпитана и свикнала да се катери по колата за най-малкото нещо и разстояние. Много повече проблеми за трафика в София създават черните джиБове и луксозните немски автомобили, които са в движение всеки ден, най-често в тотален разрез с правилата на пътя.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1237
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Re: Новини от София
« Reply #6016 on: 02.05.2024, 17:04:18 »
Проблемите са два - задръствания и недостиг на паркоместа.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1237
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Re: Новини от София
« Reply #6017 on: 02.05.2024, 21:28:42 »
Пропагандната машина на ГЕРБ заработи. В доста дълъг репортаж по БНТ показваха само недоволни.

Offline ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 255
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6018 on: 02.05.2024, 22:42:29 »
Крайно време беше да се преправи всичко от кино Одеон до Петте к., защото маркировката беше неразумно различна и паркирането на автомобилите беше повече от абсурдно, да не говорим за тези спиращи "за малко" тук и там. Постоянното каране ту в едната лента, ту в другата не е най-безопасното нещо за центъра на града, а там доста си позволяват да изпънат я някоя бегачка, я някой пистов мотор... За бус лента - по мое мнение нямаше нужда, ТБ транспорт рядко прави закъснения там и те се трупат главно от съкратените разписания през уикенда (1-2 минути от спирка до следваща), и стоенето и чакането на червен светофар (от Одеон до НДК са 2 + 2 пешеходни пътеки), но решили - направили, уж за добро.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1237
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Re: Новини от София
« Reply #6019 on: 04.05.2024, 16:16:22 »
Най-после един обективен коментар:

Транспортните рокади при НДК са първият стрес тест за новата власт в София
https://www.segabg.com/category-observer/transportnite-rokadi-pri-ndk-sa-purviyat-stres-test-za-novata-vlast-sofiya