Масов градски транспорт > Новини от София

Новини от София

(1/1098) > >>

CKD:
Провалена сделка с тролейбуси стои в основата на конфликта в общинската група на "Гергьовден", разкриха източници от Столичната община.
Скандалът, който от няколко дни привлече вниманието на прокуратурата, доведе до оставката на Станимир Зашев. Той беше заместник-председател на Столичния общински съвет от квотата на "Гергьовден" - партията, която в последните години стана известна с активното си лобиране в полза на голям брой съмнителни схеми през общината. Гергьовденци бяха и най-упоритият защитник на компрометирания бивш шеф на общинската фирма "Софийски имоти" Тошко Добрев, с чийто подпис голям брой апетитни имоти в столицата бяха прехвърлени в предишния мандат на фирми, свързани с ВИС-2 и СИК.
Случайно или не, първите признаци за вътрешни конфликти в "Гергьовден" сега съвпаднаха със започналата по заповед на кмета Бойко Борисов проверка в "Софийски имоти". Източници от групата на гергьовденци твърдят, че Зашев отдавна е имал търкания с лидера на партията Любен Дилов-син, който вече е депутат. След като той напусна общината, функциите на неформален лидер в групата бяха поети от Зашев. Конкретната причина за разрива обаче е провалът на схема за закупуване на стари тролейбуси от фирмата "Столичен електротранспорт" ЕАД, зад която стояли интереси на "Гергьовден". Самият Зашев заяви пред "Капитал", че е отказал да съдейства за прокарването на сделката през общинския съвет. Не е ясно дали той е сторил това заради лични интереси или от страх, че може да се окаже забъркан в корупционен скандал, но по всичко изглежда, че съпротивата му е причината за гнева на неговите съпартийци.

Как се купуват тролейбуси в София

Като повечето сделки в общината тази също е била подготвена при пълна непрозрачност. Всичко започнало през май, когато представители на "Столичен електротранспорт" ЕАД били изпратени в командировка в Инсбрук. Те трябвало да извършат оглед на осем тролейбуса MAN. Служителите установяват, че състоянието на возилата е добро, въпреки че са навъртели по 600 - 700 хил. километра. Месец по-късно съветът на директорите на фирмата решава да открие обществена поръчка за покупката на осем тролейбуса втора ръка. Условията на конкурса са направени така, че да бъде спечелен от точно определена фирма - "Адимекс 2000" ООД, представлявана от Ангел Данин. Едно от условията на конкурса било доставката да бъде извършена в рамките на 40 дни. Нито една фирма не може да извърши подобна поръчка в този срок. Така търгът бил предрешен в полза на "Адимекс 2000", която месец по-рано е закупила въпросните осем тролейбуса от Инсбрук. Тя е платила за тях 177 920 евро, но не е ясно за колко щеше да ги препродаде на общинската фирма.
Проверка, разпоредена от кмета Бойко Борисов в началото на август, заварва тролеите в едно от депата на "Столичен електротранспорт", където те били сложени на склад, докато трае "конкурсът" за доставчик. Заключението е, че обявената обществена поръчка е "манипулативна и не отговаря на основната цел, която е честност, прозрачност и равнопоставеност на участниците в конкурса".

Оставка или отстрел?

След като в пресата се появиха информации за скандалния конкурс, стана известно, че "Столичен електротранспорт" е стартирала и втори - за покупката на 30 нови тролейбуса. Те трябвало да бъдат купени на лизинг за приблизително 10 млн. евро. И двете сделки са станали зад гърба на общинския съвет. Смята се, че зад тях стоят интереси на "Гергьовден", тъй като шефът на "Столичен електротранспорт" Йордан Василев е от квотата на гергьовденци.
Транспортната комисия на общинския съвет, все още начело със Станимир Зашев, гласува миналата седмица решение да се спрат двете сделки. Изглежда, това е засегнало нечии интереси, защото ръководството на "Гергьовден" мигновено обяви, че снема политическото доверие от него. В понеделник Зашев изненадващо обяви, че напуска партията и подава оставка от постовете, които заема. Три дни по-късно по предложение на "Гергьовден" овакантените от него възлови постове бяха дадени на Радослав Тошев, син на главния редактор на "Труд" Тошо Тошев, който очевидно ще е новият лидер на гергьовденци в общината.

в. Капитал, 27.10.2006 г.
http://www.capital.bg/show.php?storyid=289832

bgpower:
Браво!Много хубава статия, лошото е , че така се сбогуваме с очакванията нанови тролей... но пък синът на Тошо Тошев незнаех изобщо, че е в Общинския Съвет/скандално/, а да коментираме пък развитието на търговете просто няма смисъл!Само добре, че са сгащили нещата навреме.

ozzy:
И мен ме е яд, че няма да има нови тролеи, ама това е положението

Repcho:
за тролеите на Адимекс е ясно че е добре че спряха седлката. Само че за другата сделка защо са я спряли- какво лошо да има конкурс (прозрачен) за нови возила, стига да са финансово обезпечени ?

bgpower:
Предполагам, защото по статията се разбира, че и другия конкурс за 30 тролея е митал зад гърба на СО. Поне така пише. И е можели реално както и при първия конкурс да се напише един безумен период от 3 месеца за 30 тролея и така синът на незнам си кой си само да може да ги вниси от Бруней, акот там използват изобщо тролеи - мисля ме разбрахте.

И това обаче "зад гърба на СО" е интересно, защотодоста силно се разтръби, че ще купуват 30 тролея и е интересно още тогава защо не са го спрели, ами сега.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version