Масов градски транспорт > Новини от София

Официалното представяне на възстановения трамвай МАН-СИМЕНС 553

(1/6) > >>

Dragon:
На 1 декември от 13:00 на пл. Възраждане предстои официалното представяне на възстановения трамвай МАН-СИМЕНС (инв. 553). Идеята за възстановяването на трамвая е на сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“, като част от проекта за съхраняване и възстановяване на историческите трамваи на София и изграждане на музей на градския транспорт на столицата, представен през 2013 г. Възстановяването се извърши благодарение на финансовата подкрепа от страна на Сименс България ЕООД в поделение Трамкар към Столичен електротранспорт ЕООД.
Трамвайна мотриса МАН-СИМЕНС с инв.номер 553 (първоначално 83) е произведена през 1935 г. в Германия, и пристига в София като част от доставката на 12 двуосни мотриси за столичния градски транспорт през същата година. Кошът е произведен в заводите на МАН в Нюрнберг, а електрооборудването в завода на Сименс в Берлин. При доставката си мотрисите получават номера от 81 до 92 и са пуснати по най-новата трамвайня линия в града – до Семинарията (пусната през 1933 г.). Интересен факт, свързан с доставката на трамвайните мотриси е, че тя е осъществена съвместно с парни локомотиви по взаимна договореност между правителствата на България и Германия, срещу изнасяна за Германия българска селскостопанска продукция. Трамваите са също така първите с метални рамки и механизъм с ръчка за сваляне на прозорците. Преди това трамваите са били с дървени рамки с каишки.
 
Откъс от книгата "60 години градски пътнически транспорт - София, 1901-1961"
Трамваите МАН-СИМЕНС са в редовна експлоатация с пътници над 36 години, а след това два от тях – 83 и 92, продължават да работят като служебни трамваи чак до средата на 80-те години на ХХ век. Именно при преминаването на трамваите към служебни мотриси те получават номера, започващи с 55Х. 83 получава номер 553, а 92 - 555. През 1999 г. 92 бива възстановен (не е изключено за възстановяването му да са ползвани части от 553/83), като по този начин се превръща в първия атракционен трамвай в София. Същевременно 553/83 е оставен за съхранение в поделение Трамкар, където през 2015 г. е проведено и възстановяването му.

http://bgtransport.org/?action=news&info=afa7e1156daae67af0ed46a3af0f8dec

wolf_rusi:
553 е като две капки вода съм 92 :huh:

--- Quote ---Siemens България и Столична община имат удоволствието да Ви поканят на представянето на ретротрамвай, реставриран с финансовата подкрепа на Siemens. Трамваят Man-Siemens, произведен през първата половина на миналия век, ще бъде представен за първи път официално на церемония в присъствието на кмета на Столична община г-жа Йорданка Фандъкова, главния изпълнителен директор на „Сименс” ЕООД д-р инж. Боряна Манолова, ръководители на общински предприятия и гости. Събитието ще се състои на 1 декември от 13.00 часа на площад „Възраждане”.
--- End quote ---

bdz43r:

--- Quote from: wolf_rusi on 30.11.2015, 20:06:33 ---553 е като две капки вода съм 92 :huh:
--- End quote ---
Защото е от същата доставка.

viktorlc:
Очаквайте нощни снимки!  :fan:

Metan:
Бул. "Витоша" може да остане без ретро трамвай
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2016/08/11/2791543_bul_vitosha_moje_da_ostane_bez_retro_tramvai/?ref=substory

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version